abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68557386
Per december werk ik via een uitzendbureau bij een bedrijf. Hiervoor heb ik een contract getekend van 1040 uur.
Nu heb ik van dit bedrijf een contract aangeboden gekregen die vanaf vandaag ingaat. Ik heb mijn 1040 uur bij het uitzendbureau dus nog niet gewerkt.
Maar naar mijn weten hoort een bedrijf het uitzendbureau dan uit te kopen. Een maand geleden is mij ook verteld dat het uitzendbureau er vanaf wist.

Ik stuur mijn uitzendbureau dus net mijn laatste werkbriefjes. Nu belt het uitzendbureau echter dat ze er helemaal niks vanaf wisten en dat het zo niet de bedoeling is.

Heeft dit consequenties voor mij? Kan ik nu wel fluiten naar mijn contract of is het zo dat omdat ik getekend heb, het bedrijf pech heeft en mij uit MOET kopen?
pi_68558044
Uitkopen is iets tussen het bedrijf en u.bureau. En idd. werkt het zo niet en is het bedrijf je juridisch verplicht om uit te kopen.

Of het bedrijf had van je verwacht dat je zelf het contract op zou zeggen bij u.bureau en verder niets zegt tegen hen dat je bij het bedrijf gaat werken.

Op je werk bij afdeling P en O is ff praten?
pi_68558360
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 14:25 schreef devl1nsect het volgende:

Als ze dat hadden verwacht dan hadden ze dat toch wel verteld lijkt me? Het enige wat aan mij is verteld is dat mijn uitzendbureau op de hoogte was. Daarom ben ik er vanuit gegaan dat zij het onderling hadden geregeld.
Ik ben nu bang dat ze alsnog van het contract af willen zien.
pi_68558421
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 14:36 schreef RioolSpook het volgende:

[..]

Als ze dat hadden verwacht dan hadden ze dat toch wel verteld lijkt me? Het enige wat aan mij is verteld is dat mijn uitzendbureau op de hoogte was. Daarom ben ik er vanuit gegaan dat zij het onderling hadden geregeld.
Ik ben nu bang dat ze alsnog van het contract af willen zien.
Tjah, daar valt ook wat voor te zeggen.

Wanneer je iets hebt ondertekend, kunnen ze er niet van af zien. Dus de vraag: wat heb je allemaal ondertekend.
pi_68558533
is tussen je bedrijf en uitzendbureau. Als jij een contract voor bepaalde tijd van 1040 uur hebt ondertekend heb je gewoon dat contract, daar kan ju bedrijf nu niet meer onderuit tenzij er een proeftijd is afgesproken.
Volgens mij geen probleem voor jou. Geef tegen het uitzendbureau aan dat het bedrijf jou heeft verteld dat zij er van af wisten en jij dus te goeder trouw hebt gehandeld. Het uitzendbureau moet maar contact opnemen met je bedrijf.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_68558667
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd getekend bij het bedrijf waar ik werk.
En bij het uitzendbureau had ik een contract voor 1040 uur.

Het uitzendbureau gaat contact opnemen..
En ik dacht ook dat het een probleem is tussen het uitzendbureau en het bedrijf.. maar wilde het even zeker weten voordat ik me het hele weekend zorgen ga lopen maken.
pi_68558960
Wat staat er eigenlijk in het contract ussen jou en het uitzendbureau?
Staat er een relatiebeding inn dat jou verbiedt binnen bepaalde tijd een baan te nemen bij de opdrachtgever?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_68559053
Ff gekeken maar staat er niet in..
pi_68559554
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 14:56 schreef jeroen25 het volgende:
Wat staat er eigenlijk in het contract ussen jou en het uitzendbureau?
Staat er een relatiebeding inn dat jou verbiedt binnen bepaalde tijd een baan te nemen bij de opdrachtgever?
Er staat iig in dat zij 1040uur zou werken voor dat bedrijf. Dus die moet TS sow ie sow eerst volbrengen. Of lees ik dat niet goed uit de OP?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_68560095
Ja ik heb een contract getekend voor maximaal 1040 uur.
Maar als ik vandaag een andere baan had gevonden dan had ik morgen ook gewoon kunnen stoppen.
  Redactie Games vrijdag 1 mei 2009 @ 16:00:04 #11
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68560732
Whehehe, ken het probleem maar dan miscommunicatie van het bedrijf en uitzendbureau naar mij toe, ik had 3 tijdelijke contracten van ieder 1 jaar opzitten, dus ik vroeg me af wat het vervolg was of het niet de bedoeling was dat ik nu een vast contract zou moeten krijgen aangeboden bij het bedrijf. Bleek de administratie niet te kloppen bij het bedrijf (die dacht dat ik er maar 2 jaar werkte) en het uitzendbureau had het verzaakt om ze erover in te lichten. Dus uiteindelijk moest ik er zelf achteraan..
En heb eigenlijk een maandje of 2 langer op uitzendbasis gewerkt dan eigenlijk de bedoeling was. Maar goed, qua salaris maakte het eigenlijk niet zo heel veel uit..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 1 mei 2009 @ 16:37:12 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68561956
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 15:17 schreef Chinless het volgende:

[..]

Er staat iig in dat zij 1040uur zou werken voor dat bedrijf. Dus die moet TS sow ie sow eerst volbrengen. Of lees ik dat niet goed uit de OP?
Bij een uitzendbeding kan je per dag opzeggen dus dat hoeft het probleem niet te zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 21:41:15 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_68571808
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 15:17 schreef Chinless het volgende:

[..]

Die 1040 uur is zodat het bedrijf TS "kosteloos" kan overnemen. Eerder kan wel, maar dan zal het bedrijf een afkoopfee moeten betalen aan het uitzendbureau. Dus omdat zij TS nu eerder een contract bieden moeten zij TS afkopen. En TS dat lijkt mij niet jouw probleem, jij hebt nu een getekend contract bij het bedrijf. Het uitzendbureau moet dat maar met het bedrijf verder afhandelen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_68595264
@Rioolspook als het bedrijf tegen jou heeft gezegd dat het uitzendbureau er vanaf zou weten dan zou je ervan moeten uitgaan dat het bedrijf hierover contact met het uizendbureau heeft gehad.

Meestal hebben uitzendbureau's in het contract met een werkgever staan dat als een uitzendkracht binnen een bepaalde tijd in dienst komt bij de werkgever er een overnamesom betaald moet worden (zie het als een tegemoedkoming voor gemiste inkomsten)

Ik zou gewoon even contact met p & o opnemen en vragen of zij de gevolgde werkwijze even aan het uitzendbureau willen uitleggen en alsnog genegen zijn om een afkoopregeling tussen je huidige werkgever en het uitzendbureau te willen regelen,het is voor het uizendbureau misschien verstandig om niet het onderste uit de kan te vragen aangezien op dit moment uitzendkrachten het eerste zijn die weggestuurd worden als het bureau zich niet onredelijk opsteld is er misschien kans dat zij als er meer mensen nodig zijn die het eerst via het uitzendbureau worden ingehuurd terwijl als ze lastig gaan doen er misschien eerder via een ander bureau zal worden gewerkt.

Succes met het overleg en laat ons even weten hoe het is afgelopen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 3 mei 2009 @ 12:42:01 #15
111260 Charmian
a little joy
pi_68615074
Ik heb dat binnen onze organisatie ook wel eens gehad dat wij na 3 maanden iemand een contract hadden aangeboden zonder dit af te stemmen met het uitzendbureau (wist ik als rookie veel). Het hangt er denk ik ook vanaf wat voor contacten je met het uitzendbureau hebt en of je 'groot afnemer' bent of niet. Na een gesprek met de rayonmanager is het me gelukt om de kracht toch kosteloos over te nemen. Je kunt dat truukje helaas maar één keer uithalen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')