Dan heb je de draden niet goed aangesloten aan de fitting.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:53 schreef veuve_amiot het volgende:
Maar dan zou de lamp dus ook moeten branden zónder kroonsteentje. En dat doet-ie niet.
als de lamp niet brand is er ook geen stroom...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:38 schreef Deetch het volgende:
Staat er wel stroom op de fasedraad als je de schakelaar schakelt?
Je kunt idd de draden zonder kroonsteentje ook aan je fitting monteren, je verliest dan wel wat flexibiliteit bij het monteren van de lamp aan het plafond.
vraag me af of hij de kabels wel heeft gestriptquote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
als de lamp niet brand is er ook geen stroom...
ik zou de kroonstenen lekker laten zitten en daar je lampen met andere stukken draad in aansluiten... werkt veel makkelijkerder
dan moet hij direct alles laten vallen en iemand bellen die er wel verstand van heeft....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:48 schreef T42 het volgende:
[..]
vraag me af of hij de kabels wel heeft gestript
Zij is wel blond, maar niet gek. De basis van elektrotechniek ben ik mee bekend, anders zou ik m'n poezelige pootjes niet in de buurt van spanning houden, geloof me.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:48 schreef T42 het volgende:
[..]
FAIL!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:54 schreef T42 het volgende:
geen LTS zwakstroom gehad?
die kun je anders niet aan elkaar koppelen dan met een kroonsteentje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:53 schreef veuve_amiot het volgende:![]()
Maar dan zou de lamp dus ook moeten branden zónder kroonsteentje. En dat doet-ie niet.
Dan had-ie het met kroonsteentje ook neit gedaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:48 schreef T42 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:56 schreef blaatertje het volgende:
[..]
FAIL!
wat moet dat wezen, een lasdop(edit:klem) of een piano voor beginnende pianisten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar is dus absoluut geen kroonsteen, of enkele vervanger ervoor.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:34 schreef blaatertje het volgende:
Inderdaad een mix tussen een lasdop en een klem. Die oranje dingen zijn hendeltjes waarmee je de draden vast klemt.
Werkt uitstekend om VD draad en flexibel snoer aan elkaar te knopen.
Nee bij deze niet hoor, hier zijn ze er echt voor bedoelt om te klemmen en niet om los te maken, ken deze ook wel, zoals blaatertje zegt ideaal voor flexibel draad.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:51 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar is dus absoluut geen kroonsteen, of enkele vervanger ervoor.
In het geval van lasklemmen heb je dus per draad 1 klem nodig.
PS je klemt de draad niet met de oranje hendeltjes, de functie van de hendeltjes is om de lasklem te openen, de klemming vindt plaats door de eigen veerkracht van de klem.
Lees de vorige post van me, nu met informatie van de fabrikant erbij.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:55 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Nee bij deze niet hoor, hier zijn ze er echt voor bedoelt om te klemmen en niet om los te maken, ken deze ook wel, zoals blaatertje zegt ideaal voor flexibel draad.
Dat is dezelfde werking.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:26 schreef Wrijfhout het volgende:
Ok in deze heb je wel gelijk, dan zijn d'r overigens wel meerdere types van.
Ik heb d'r thuis een aantal voor de stereobedrading, en dat draad wil er alleen in als dat ding open staat, en wil alleen vast als je ze weer naar beneden drukt..
Heb je die ook weleens uit elkaar gehaald?quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:40 schreef Wrijfhout het volgende:
Ja dat is de klem waar jij het de hele tijd over hebt![]()
![]()
De gene die ik bedoel werkt niet op die manier, daar hebben die hendeltjes wel degelijk een sluitende werking
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |