Rouw jij ook om zijn daad als er direct familie of geliefden van je bij zijn betrokken?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard, maag je ook om de dader rouwen. Het is toch triest als iemand tot zo'n daad komt?
Het lijkt op een wanhoopsdaad, we zullen het wrs nooit zeker weten.
Joh!quote:
Nee joh, 't is hardstikke naief om zoiets te denken! Dat kán toch helemaal niet! De onwaarschijnlijkheidquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:24 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je alle complotdenkers moet geloven is er nog nooit iemand 'gewoon' doorgeslagen.
Dan rouw je het meeste lijkt me....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:27 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Rouw jij ook om zijn daad als er direct familie of geliefden van je bij zijn betrokken?
Stenigen maar denk ik he, dan komen we een beetje op datzelfde ongenuanceerde oerniveau.quote:
Er zijn meer oplossingen:quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat iedereen die "dingen niet kan rijmen" dan gauw daar naartoe opzout
Tsja, maar een lijk stenigen is ook zo zinloos.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Stenigen maar denk ik he, dan komen we een beetje op datzelfde ongenuanceerde oerniveau.
Ik geloof dr geen biet van.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:25 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik heb horen zeggen op tv dat, als hij de bus in de bocht geraakt zou hebben, de bus daadwerkelijk omgevallen zou zijn.
Bussen, welk type en merk ook, hebben hun zwaartepunt dicht bij de grond liggen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:25 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik heb horen zeggen op tv dat, als hij de bus in de bocht geraakt zou hebben, de bus daadwerkelijk omgevallen zou zijn.
In hoeverre dit ernstige verwondingen kan veroorzaken bij de koninklijke familie is te betwijfelen natuurlijk.
Begrip.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:30 schreef 16meter het volgende:
Hahah.. 'begrip' tonen voor een doorgeslagen gek die vele levens totaal verwoest heeft.Boehoeee hij had het zo moeilijk.
![]()
zielige kuthippies
Nee nog niet bekend, dus dat blijft gokken en in kristallen bollen kijken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:27 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Is er al meer duidelijkheid omtrent het gerucht dat hij over de planning van Trix beschikt zou hebben?
Het feit dat de bus met een bocht bezig was, was volgens de beste man die de theorie uitlegde cruciaal. Zal wel te maken hebben met de voorwielen die dan niet meer rechtstaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:30 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Bussen, welk type en merk ook, hebben hun zwaartepunt dicht bij de grond liggen.
Zie het als een kart.
Het enige wat die swift misschien veroorzaken kon is dat het wiel wat het dichtst bij de inslag zat iets opgetild zou worden.
Ik vind het geen probleem om verder te kijken dan de borreltafel. Het leven is niet zwart-wit.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:18 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Het ging niet om medeleven met nabestaanden van de dader, het ging om medeleven met de dader. Lezen.
Dus dat.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Jammer dat dader dood is. We zullen de toedracht nooit kennen wrs.
Neerbuigend, arrogant, overtuigd van de eigen superieure moraliteit. Ben je soms Femke Halsema zelf?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem om verder te kijken dan de borreltafel. Het leven is niet zwart-wit.
Maar goed ook dat zal te hoog gegrepen zijn.
Ha, de rakkerquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:45 schreef Gia het volgende:
Onze jongste zag er al een nieuw computerspel in: GTA Apeldoorn City.
Misschien dom gesteld.quote:Misschien hard gesteld
Hoe oud is die knul eigenlijk? Vast te jong om GTA te spelen.quote:maar dit zijn werkelijk GTA taferelen.
En misschien bevaren homofiele penguins ooit de wereldzeeen in een schoenendoos.quote:Misschien was deze GEK wel game-verslaafd en kon hij werkelijkheid en fantasie niet meer onderscheiden.
Ik krijg ook niet de indruk dat jij spijt hebt van deze meer dan stupide post.quote:Ik had ook niet de indruk, uit wat we gehoord hebben, dat hij er spijt van had.
Kill Frenzy uiteraard.quote:Verder vraag ik me af wat hij dacht te bereiken. Met die auto duw je echt geen bus omver of zo.
In de war zijn betekent niet dat je al je verstandelijke capaciteiten verliest. Misschien is ziek in dit geval semantisch gemakkelijker om een onderscheid te maken. Of doorgedraaid, noem het zo je wilt, maar in de war zijn en een dergelijk plan uitvoeren is in mijn ogen niet tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:26 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Die man is al een keer eerder weggestuurt bij een afzetting.
Om dan later dit drama te veroorzaken, lijkt het me sterk dat die in de war was.
Dan weet je donders goed waarmee je bezig bent.
En hij zou hem waarschijnlijk op zn kont geraakt hebben of de zijkant geschampt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik geloof dr geen biet van.
Massa van die bus is een factor 8 van die swift (minstens).. dat icm. het lage zwaartepunt van zo'n bus zorgt ervoor dat dat swiftje hoogstens flinke blikschade zou kunnen veroorzaken.
Pardon? De enige die neerbuigend en arrogant is en beslist hoe anderen zich zouden moeten voelen ben jij.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Neerbuigend, arrogant, overtuigd van de eigen superieure moraliteit. Ben je soms Femke Halsema zelf?
Lezen klapjosti, ik zeg niet wat hij moet voelen, ik zeg wat ik erover denk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Pardon? De enige die neerbuigend en arrogant is en beslist hoe anderen zich zouden moeten voelen ben jij.
Aan de andere kant moet dus zo'n figuur dat ook al van tevoren bedacht hebben. Wij kunnen achteraf dat knap bestuderen en er eventueel berekeningen op loslaten, maar dan moet je ook stellen dat die bestuurder dat ook al gedaan heeft.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Het feit dat de bus met een bocht bezig was, was volgens de beste man die de theorie uitlegde cruciaal. Zal wel te maken hebben met de voorwielen die dan niet meer rechtstaan.
Iemand een foto van een soortgelijke situatie? Auto die bus in bocht ramt met een behoorlijke snelheid...
Ik kan helaas zo 1, 2, 3 geen foto's vinden op google van klein autootje vs flank van bus. Ben erg benieuwd of de bus gekanteld zou zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef marcodej het volgende:
[..]
En hij zou hem waarschijnlijk op zn kont geraakt hebben of de zijkant geschampt.
Als ie hem vol in de flank raakt, of frontaal dan zal de schade groter zijn. Maar dan vooral bij de Swift. De bus kan zo'n impact nog relatief makkelijk hebben. Hij zal niet in brand vliegen of omvallen. De familie zou hoogstens door elkaar geschud zijn.
ow kan best. Heb ook niet alles bijgehouden. News travels fast, you knowquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Is hier uberhaupt twijfel over dan?
Ik dacht dat het al bekend was dat het een doorgeslagen figuur was...
Haha nee gelukkig nietquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Neerbuigend, arrogant, overtuigd van de eigen superieure moraliteit. Ben je soms Femke Halsema zelf?
Kun je alsjeblieft heel erg snel je computer uitzetten? Wat bezielt jou soort mensen toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:45 schreef Gia het volgende:
Misschien hard gesteld, maar dit zijn werkelijk GTA taferelen. Misschien was deze GEK wel game-verslaafd en kon hij werkelijkheid en fantasie niet meer onderscheiden.
Dat klopt, maar die bus maakt een bus naar rechts, dus ligt zijn zwaartepunt op dat moment aan de linkerkant, dus het enige wat cruciaal is, is dat die swift dan totaal geen indruk maakt op de bus.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Het feit dat de bus met een bocht bezig was, was volgens de beste man die de theorie uitlegde cruciaal. Zal wel te maken hebben met de voorwielen die dan niet meer rechtstaan.
Iemand een foto van een soortgelijke situatie? Auto die bus in bocht ramt met een behoorlijke snelheid...
De bus reed niet zo snel en de bocht is vrij lang. Hij had zeker 10 tot 20 secondes voor dat de bus de bocht helemaal door was.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:37 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Aan de andere kant moet dus zo'n figuur dat ook al van tevoren bedacht hebben. Wij kunnen achteraf dat knap bestuderen en er eventueel berekeningen op loslaten, maar dan moet je ook stellen dat die bestuurder dat ook al gedaan heeft.
Punt is dan namelijk dat als hij dat beoogde effect wou bereiken zijn timing toch echt wel perfect moest zijn. Gezien het feit dat hij al ergens anders was weggestuurd maar hij nog het weer probeerde zegt mij dat die timing niet zozeer aan de orde was en dus zijn plan ook niet was om precies in die bocht wanneer de wielen van de bus gedraaid zouden zijn de bus te raken.
En dan gelijk weer gaan schelden. Het leven moet heerlijk simpel voor je zijnquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:37 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Lezen klapjosti, ik zeg niet wat hij moet voelen, ik zeg wat ik erover denk.
Ik betwijfel of die nagenoeg perfecte timing toeval was eigenlijk, lijkt me sterk. Ik las eerder hier dat hij in eerste instantie het wellicht wilde proberen toen ze handjes aan het schudden waren, dan was dit waarschijnlijk "plan B".quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:37 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Aan de andere kant moet dus zo'n figuur dat ook al van tevoren bedacht hebben. Wij kunnen achteraf dat knap bestuderen en er eventueel berekeningen op loslaten, maar dan moet je ook stellen dat die bestuurder dat ook al gedaan heeft.
Punt is dan namelijk dat als hij dat beoogde effect wou bereiken zijn timing toch echt wel perfect moest zijn. Gezien het feit dat hij al ergens anders was weggestuurd maar hij nog het weer probeerde zegt mij dat die timing niet zozeer aan de orde was en dus zijn plan ook niet was om precies in die bocht wanneer de wielen van de bus gedraaid zouden zijn de bus te raken.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:38 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik kan helaas zo 1, 2, 3 geen foto's vinden op google van klein autootje vs flank van bus. Ben erg benieuwd of de bus gekanteld zou zijn.
Auto vs voor-/achterkant bus = einde auto. Daar zijn foto's zat van.
Misschien voor jou niet, maar als het mij op manier 1 niet lukt, en ik ga op zoek naar manier 2 dan wil dat zeggen dat ik wel na kan denken met waarmee ik bezig ben.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
In de war zijn betekent niet dat je al je verstandelijke capaciteiten verliest. Misschien is ziek in dit geval semantisch gemakkelijker om een onderscheid te maken. Of doorgedraaid, noem het zo je wilt, maar in de war zijn en een dergelijk plan uitvoeren is in mijn ogen niet tegenstrijdig.
Ja, provinciaal he. Daar staan normen en waarden nog hoog in het vaandel. Dat kerkje in z'n usericon doet het 'm.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan gelijk weer gaan schelden. Het leven moet heerlijk simpel voor je zijn.
Psychotische mensen zijn nu eenmaal flink in de war, maar dat neemt niet weg dat ze heel sterk doelmatig kunnen handelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:26 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Die man is al een keer eerder weggestuurt bij een afzetting.
Om dan later dit drama te veroorzaken, lijkt het me sterk dat die in de war was.
Dan weet je donders goed waarmee je bezig bent.
Nee, een veel degelijker auto die al helemaal naar de klote gaat.. die Suzuki zou gewoon netjes opgevouwen worden..quote:
de man kon een psychose hebben. dat hitler in die bus zat, weet jij veel.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:43 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Misschien voor jou niet, maar als het mij op manier 1 niet lukt, en ik ga op zoek naar manier 2 dan wil dat zeggen dat ik wel na kan denken met waarmee ik bezig ben.
En niet in een bocht. En niet in de flank geraakt. Lijkt me dus geen erg vergelijkbare situatie.quote:
Kwam ik ook al tegen. En ik kan het idee dat een hummer toch iets sterker is dan een swift maar niet van me afzetten...quote:
Het valt tegen, lijkt me veel eenvoudiger om te leven als een stereotype uit een boekje zoals jij. Nooit zelf nadenken over wat ik echt vind, gewoon de voorgeschreven riedeltjes opboeren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan gelijk weer gaan schelden. Het leven moet heerlijk simpel voor je zijn.
En dat is geen klein autotjequote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Nee, een veel degelijker auto die al helemaal naar de klote gaat.. die Suzuki zou gewoon netjes opgevouwen worden..
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
En niet in een bocht. En niet in de flank geraakt. Lijkt me dus geen erg vergelijkbare situatie.
Die swift had nooit die bus kunnen kantelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Kwam ik ook al tegen. En ik kan het idee dat een hummer toch iets sterker is dan een swift maar niet van me afzetten...
Niet dat ik denk dat een inslag veel effect zou hebben, maar de mensen die hierover mijmeren, bedoelen vaak de volgende bocht die de bus zou maken. En die zou naar links zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:40 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die bus maakt een bus naar rechts, dus ligt zijn zwaartepunt op dat moment aan de linkerkant, dus het enige wat cruciaal is, is dat die swift dan totaal geen indruk maakt op de bus.
Dan was die toch doelbewust bezig?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Psychotische mensen zijn nu eenmaal flink in de war, maar dat neemt niet weg dat ze heel sterk doelmatig kunnen handelen.
Met de hoek waarop ie nu kwam had ie hem echt niet vol geraakt. Hij komt vanachter en niet van de zijkant.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:38 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik kan helaas zo 1, 2, 3 geen foto's vinden op google van klein autootje vs flank van bus. Ben erg benieuwd of de bus gekanteld zou zijn.
Auto vs voor-/achterkant bus = einde auto. Daar zijn foto's zat van.
Hier wil ik dan wel in meegaan. Als de bus in een bocht rijdt ligt ie wat minder stabiel op de weg. Maar dan moet ie hem nog in een speciale hoek raken om hem te doen kantelen: dan had hij hem aan de rechterkant moeten raken, in de binnenbocht zeg maar, omdat ie dan al naar links overhelt en die auto hem dan "een extra zetje" had kunnen geven. Als ie hem links raakt, wat ie nu gedaan zou hebben, had ie hem als het ware teruggeduwt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Het feit dat de bus met een bocht bezig was, was volgens de beste man die de theorie uitlegde cruciaal. Zal wel te maken hebben met de voorwielen die dan niet meer rechtstaan.
Iemand een foto van een soortgelijke situatie? Auto die bus in bocht ramt met een behoorlijke snelheid...
hoekpunten (waar ie hem geraakt heeft) geven dan ook het minst mee van alles.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dat is geen klein autotje![]()
Nou is het wachten op "die hummer kan nooit zo beschadigd zijn door die bus! Onmogelijk! Photoshop! Nep! In scene gezet!", is het internet niet heerlijk?
Heel goed mogelijk, ik wil echter toch ff een foto van een vergelijkbaar ongeluk of een berekening zien. Tot die tijd, is het een mogelijkheid voor mijquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Die swift had nooit die bus kunnen kantelen.
Ja, zoiets ja.....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:19 schreef HiZ het volgende:
Overigens is dit zo'n situatie waar ik graag had gezien dat hij met een verlamming vanaf ergens in zijn nek de rest van zijn leven in een gevangenis had doorgebracht. Dan zouden we in de buurt van rechtvaardigheid zijn gekomen.
En duidelijk. Dankquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef marcodej het volgende:
Hier wil ik dan wel in meegaan. Als de bus in een bocht rijdt ligt ie wat minder stabiel op de weg. Maar dan moet ie hem nog in een speciale hoek raken om hem te doen kantelen: dan had hij hem aan de rechterkant moeten raken, in de binnenbocht zeg maar, omdat ie dan al naar links overhelt en die auto hem dan "een extra zetje" had kunnen geven. Als ie hem links raakt, wat ie nu gedaan zou hebben, had ie hem als het ware teruggeduwt.
Dan heeft het verkeerde moment gekozen om zijn aanslag te plegenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef Lkw het volgende:
[..]
Niet dat ik denk dat een inslag veel effect zou hebben, maar de mensen die hierover mijmeren, bedoelen vaak de volgende bocht die de bus zou maken. En die zou naar links zijn.
Nee, voor mij niet nee.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:43 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Misschien voor jou niet, maar als het mij op manier 1 niet lukt, en ik ga op zoek naar manier 2 dan wil dat zeggen dat ik wel na kan denken met waarmee ik bezig ben.
Dit was zo'n beetje 't enige dat ik zo snel kon vinden, dat was met 40km/h. Toen die auto tegen de Naald tot stilstand kwam reed hij ongeveer 50 km/h.quote:Side-impact test
Scania's proactive approach to the improvement of passenger and crash safety received positive affirmation the instant that a car travelling at 40 km/h hit the side of one of Scania’s city buses on the company’s test track. The model in question was the OmniCity - Scania´s low floor city bus.
In the absence of a comparable European standard, the test was carried out in accordance with the provisions of the US Standard Bus Procurement Guidelines.
The standard specifies that penetration of the bus by the car under these conditions must not exceed 75mm. This was achieved by a comfortable margin. The car also survived the test well, with the passenger compartment fully intact after the crash. Authentic crash tests like this verify Scania's design calculations and also build up a bank of experience for future generations of buses.
Wil je soms graag geloven dat een swift een bus kan kantelen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Heel goed mogelijk, ik wil echter toch ff een foto van een vergelijkbaar ongeluk of een berekening zien. Tot die tijd, is het een mogelijkheid voor mij
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met de hoek waarop ie nu kwam had ie hem echt niet vol geraakt. Hij komt vanachter en niet van de zijkant.
[..]
Hier wil ik dan wel in meegaan. Als de bus in een bocht rijdt ligt ie wat minder stabiel op de weg. Maar dan moet ie hem nog in een speciale hoek raken om hem te doen kantelen: dan had hij hem aan de rechterkant moeten raken, in de binnenbocht zeg maar, omdat ie dan al naar links overhelt en die auto hem dan "een extra zetje" had kunnen geven. Als ie hem links raakt, wat ie nu gedaan zou hebben, had ie hem als het ware teruggeduwt.
Gaat het weer over ondergetekende?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Neerbuigend, arrogant, overtuigd van de eigen superieure moraliteit.
Gezien het feit dat de bus, voor zover mijn ogen het kunnen zien, niet eens opzij is geduwd, lijkt me het duidelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Dit was zo'n beetje 't enige dat ik zo snel kon vinden, dat was met 40km/h. Toen die auto tegen de Naald tot stilstand kwam reed hij ongeveer 50 km/h.
De bus reed 6km/h, die bocht zal weinig invloed gehad hebben op de stabiliteit van de bus lijkt me zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met de hoek waarop ie nu kwam had ie hem echt niet vol geraakt. Hij komt vanachter en niet van de zijkant.
[..]
Hier wil ik dan wel in meegaan. Als de bus in een bocht rijdt ligt ie wat minder stabiel op de weg. Maar dan moet ie hem nog in een speciale hoek raken om hem te doen kantelen: dan had hij hem aan de rechterkant moeten raken, in de binnenbocht zeg maar, omdat ie dan al naar links overhelt en die auto hem dan "een extra zetje" had kunnen geven. Als ie hem links raakt, wat ie nu gedaan zou hebben, had ie hem als het ware teruggeduwt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |