Moet je eens een aanloop nemen op asfalt, en dan proberen een buikschuiver te maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is zo. Ook al klinkt het lullig, ik moest er ook aan denken.
Die foto waarop je de schoenen letterlijk zag vliegen. Het moet echt zó keihard zijn gegaan.
quote:Op donderdag 30 april 2009 23:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zal wel blijken, ik kan me niets anders voorstellen. Ik weet waar ik het over heb, in mijn dichte omgeving heb ik meerdere psychoses meegemaakt.²
Inderdaad.. ik werd echt even stil van het beeld van onze Koninginquote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:05 schreef marcodej het volgende:
De Zucht van Beatrix is nu al het indrukwekkendste moment van 2009.
Als je terroristische motieven hebt dan kun je toch geen beter doelwit kiezen dan het doelwit waar het hele land live naar zit te kijken? Het shock-effect blijkt toch wel duidelijk uit de reacties op het gebeurde.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als het een extremistische moslim was geweest had hij eerder het museum plein uitgekozen, of Amsterdam/Utrecht CS, dan had hij echt niet de moeite genomen om het koninklijk huis direct aan te vallen(tot op vandaag leek het redelijk goed beschermd iig)
Er zijn wel wat tegenstrijdige verhalen over. Is het bevestigd dat hij de huur had opgezegd?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:08 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het schijnt zo te zijn in dit geval. Anders zou het wel erg toevallig zijn. Uit die actie kun je wel concluderen dat hij het vantevoren gepland heeft natuurlijk. Kan belangrijk zijn.
Vind je? Volgens mij kun je daar willekeurig met een wapen in je binnenzak tussen het publiek gaan staan en maar wachten tot de koningin langs komt. Een beveiliger moet van hele goede huize komen wil hij iets kunnen doen in de seconde dat je het wapen pakt en afvuurt. Is gelukkig nog nooit gebeurd.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als het een extremistische moslim was geweest had hij eerder het museum plein uitgekozen, of Amsterdam/Utrecht CS, dan had hij echt niet de moeite genomen om het koninklijk huis direct aan te vallen(tot op vandaag leek het redelijk goed beschermd iig)
Ik had begrepen dat de verhuurder aan hem de huur had opgezegd en dat er maandag al nieuwe bewoners in zouden trekken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:01 schreef scanman01 het volgende:
Opvallend dat de man per vandaag zijn huur had opgezegd. Dat moet haast wel met de aanslag te maken hebben. Hij zag natuurlijk aankomen dat hij minimaal in de gevangenis zou belanden.
Het nieuws vertelde dat hij net ontslagen was, hij is NIET uit zijn huis gezet maar had het opgezegd .. dus hij was waarschijnlijk bezig met een einde.. Maar het blijft speculeren .. zoals ik al zei .. ben benieuwd naar zijn reden om tot zo een daad te komen .. Ergens als hij er zo erg aan toe was heb ik medelijden met de man .. want gestoord was hij echt wel ..quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:07 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Zoals al aangegeven was, de man had zover bekend geen psychische problemen.
Ik heb alleen heel vroeg in de middag het verhaal gehoord dat hij zijn huur niet meer komt betalen. Dat is later op alle zenders rechtgezet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Er zijn wel wat tegenstrijdige verhalen over. Is het bevestigd dat hij de huur had opgezegd?
Want elders las ik weer dat hij al maanden zijn huur niet meer had betaald/kon betalen omdat hij ontslagen was enkele maanden geleden.
Hij kon zijn huur niet meer betalen, dus andere opties had die niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:01 schreef scanman01 het volgende:
Opvallend dat de man per vandaag zijn huur had opgezegd. Dat moet haast wel met de aanslag te maken hebben. Hij zag natuurlijk aankomen dat hij minimaal in de gevangenis zou belanden.
Ik ookquote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad.. ik werd echt even stil van het beeld van onze Koningin
Morgen al zelfs.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:10 schreef botterfly het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat de verhuurder aan hem de huur had opgezegd en dat er maandag al nieuwe bewoners in zouden trekken.
Mijn punt is juist dat er weinig te beginnen is tegen dit soort lieden. Natuurlijk vind ik dit afschuwelijk maar vanwege dit soort zaken worden er alleen maar wetten aangescherpt waardoor er zowel voor de knoninklijke familie als voor het volk dat graag een feestje wil vieren, steeds minder vrijheden beschikbaar zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:08 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Tsja, als hij een pistool had gebruikt hadden wel veel mensen geschreeuwd om een aanscherping van de wapenwet.
Is niet zo. Dat is 1 keer per abuis gemeld en later meerdere keren gecorrigeerd.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:11 schreef sander89 het volgende:
[..]
Hij kon zijn huur niet meer betalen, dus andere opties had die niet.
Maar als je dan toch een einde er aan wilt maken, waarom dan het zo 'netjes' achter laten? De huur is wel het laatste waar je je druk over zou maken als je iets als dit van plan bentquote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:10 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Het nieuws vertelde dat hij net ontslagen was, hij is NIET uit zijn huis gezet maar had het opgezegd .. dus hij was waarschijnlijk bezig met een einde.. Maar het blijft speculeren .. zoals ik al zei .. ben benieuwd naar zijn reden om tot zo een daad te komen .. Ergens als hij er zo erg aan toe was heb ik medelijden met de man .. want gestoord was hij echt wel ..
Nouja, het is meer van: hoe reageert de maatschappij als er een allochtoon (moslim?) een aanslag zou plegen in Nederland.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Oke bedankt. Dat rechtzetten heb ik dan gemist.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:11 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik heb alleen heel vroeg in de middag het verhaal gehoord dat hij zijn huur niet meer komt betalen. Dat is later op alle zenders rechtgezet.
Dan heeft de PVV in de peilingen opeens 5 stemmen meer.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nouja, het is meer van: hoe reageert de maatschappij als er een allochtoon (moslim?) een aanslag zou plegen in Nederland.
Maar vind jij dan ook niet dat dat beter in een apart topic kan?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nouja, het is meer van: hoe reageert de maatschappij als er een allochtoon (moslim?) een aanslag zou plegen in Nederland.
Die angst deel ik. 100% garanties zijn er nooit te geven, je moet dus ook niet proberen die illusie te wekken...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Mijn punt is juist dat er weinig te beginnen is tegen dit soort lieden. Natuurlijk vind ik dit afschuwelijk maar vanwege dit soort zaken worden er alleen maar wetten aangescherpt waardoor er zowel voor de knoninklijke familie als voor het volk dat graag een feestje wil vieren, steeds minder vrijheden beschikbaar zijn.
Idd, ik begrijp uit alle berichten dat ook deze man geldproblemen had (evenals de vaders die hun hele gezin ombrengen, uit pure wanhoop) Het is voor iemand zonder problemen totaal niet te begrijpen maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment geen enkele uitweg meer ziet (omdat je simpelweg overal nul op het request krijgt) Met een goed vangnet kunnen dit soort dingen (denk ik) voorkomen worden.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:49 schreef Klopkoek het volgende:
Je zag bij Nova die VVD'er Uri Rosenthal weer kwijlend uitkijken naar nieuwe anti-terreur maatregelen...
Ja hoor... vooral meer repressie.... en je vooral niet afvragen waar dit vandaan komt en of dit soort acties te verklaren zijn vanuit de samenleving of het falen van de overheid (wie weet was die man met betere doorverwijzing en psychsche hulp nooit op dit idee gekomen!).
Zo werkt het idd met PVV stemmers. Generaliseren is niets mis mee, vinden ze blijkbaar.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dan heeft de PVV in de peilingen opeens 5 stemmen meer.
Apart topic; OK, maar dan is een opmerking dat het zo triest is dat de betreffende vraag bij P&W aan de orde komt evenmin op zijn plaats in dit topic.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar vind jij dan ook niet dat dat beter in een apart topic kan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |