En waarbij de route al een paar dagen van tevoren in de krant wordt uitgestippeldquote:Op donderdag 30 april 2009 23:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat sowieso, het is ook allemaal zo simpel om te bedenken/plannen bij dit soort openbare dingen die live worden uitgezonden op tv.
Of drempels op de weg zetten?quote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hulpverleners stel je voor de betonblokken op, en je zorgt voor een noodroute uiteraard - vergelijkbaar met stratencircuits (waar raceauto's op racen).
Mja, sinds 9/11 is er bij dit soort gelegenheden een vliegverbod in de buurt van het evenement.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:04 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat zou helpen tegen een auto, maar dan kunnen ze volgens keer met een vliegtuigje komen. Het blijft erop neer komen dat als ze echt willen, het toch wel lukt/kan
Precies, vrij weinig tegen te doen.. beveiliging was echt wel in orde.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Joh, er had ook een of andere malloot zo een granaat in die open bus kunnen mikken. Als we zo gaan denken, kunnen we ons beter allemaal maar opsluiten in huis en niet meer buitenkomen.
Oh zo. Dan begreep ik je verkeerd, sorry.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De betonblokken zet je dan ook niet op de route van de bus, maar op de zijstraten van de route (dus zeg maar ACHTER het publiek).
Dat haalt niet veel uit, want volgens ooggetuigen scheurde hij over een vluchtheuvel (en vloog ie zelfs door de lucht), dan zal ene drempel ook niet veel uitmaken.quote:
Je kunt hem vervolgens moeilijk uit de lucht schietenquote:Op donderdag 30 april 2009 23:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Mja, sinds 9/11 is er bij dit soort gelegenheden een vliegverbod in de buurt van het evenement.
En die dingen zien ze wel aankomen dan. denk ik.
En dan? heel hard rennen voor een vliegtuig of??quote:Op donderdag 30 april 2009 23:07 schreef snowgoon het volgende:
En die dingen zien ze wel aankomen dan. denk ik.
Dat was inderdaad heel erg op het nippertje, die had echt geen fractie van een seconden trager moeten reageren.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef F04 het volgende:
Ik moet wel nog steeds denken aan die ene agent per fiets die maar NET weet te ontkomen voordat die auto het monument ramt.
Dat wel inderdaad, dan is het natuurlijk de vraag in hoeverre je door moet gaan denken, dan kan je voor elke mogelijke impulsieve daad een preventief middel gaan bedenken.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar tegen impulsieve daden als dit zou het wel wat kunnen betekenen. Tenminste, ik bestempel dit als redelijk impuslief omdat hij maar zo'n flut-autotje gebruikte zonder explosieven.
Als die man tegen de bus was gebotst en de auto in de fik was gevlogen, dan was het wel andere koek geweest.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Dat is ook mijn idee. Daarom vind ik het ook beetje raar dat ze bij Nova net suggereerden dat het koninklijk huis maar net aan de dood ontsnapt is.
Maar dat maakt het natuurlijk allemaal niet minder erg. Alleen onbegrijpelijker. Als het doel was om de Koningin te vermoorden, dat was de aanslag gedoemd om te mislukken. Ik denk dan ook dat een soort wanhopige daad is geweest.
De Stoppersquote:Op donderdag 30 april 2009 23:07 schreef vitessezuid113 het volgende:
Trouwens maar goed dat Joling niet meer in de toppers zit
Als de Naald er niet was geweest, waren er zeker weten nog meer gewonden gevallen.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mooi dat dat ding er gestaan had ook, er stond nog een hele kudde mensen achter.
Oja, ik moet leren verder te denken.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hulpverleners stel je voor de betonblokken op, en je zorgt voor een noodroute uiteraard - vergelijkbaar met stratencircuits (waar raceauto's op racen).
Als hij hem niet had geraakt dan was het nog veel erger geworden.,quote:Op donderdag 30 april 2009 23:09 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Als de Naald er niet was geweest, waren er zeker weten nog meer gewonden gevallen.
Ik zat zo eens plaatjes te bekijken van de naald, en eigenlijk is alles open terrein behalve de naald.
Of dat vliegtuig uit de lucht schieten.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:09 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
En dan? heel hard rennen voor een vliegtuig of??
Je weet maar nooit. Sinds 9/11 staan er altijd bewapende F16's klaar. Het is al vaker gebeurd dat die in actie hebben moeten komen. Als er een echte dreiging is mogen ze echt schieten ook.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je kunt hem vervolgens moeilijk uit de lucht schieten.
Hopelijk niet onherkenbaar anders, maar een paar aanpassingen zullen er zeker zijn verwacht ik.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:09 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat wel inderdaad, dan is het natuurlijk de vraag in hoeverre je door moet gaan denken, dan kan je voor elke mogelijke impulsieve daad een preventief middel gaan bedenken.
Ik ben benieuwd hoe Koninginnedag 2010 eruit zal zien.
quote:Op donderdag 30 april 2009 23:07 schreef vitessezuid113 het volgende:
Trouwens maar goed dat Joling niet meer in de toppers zit
Die heeft wel een timing ja.. jezusquote:Op donderdag 30 april 2009 23:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat was inderdaad heel erg op het nippertje, die had echt geen fractie van een seconden trager moeten reageren.
Vliegtuigen vallen wel vaker uit de lucht. Aan een landend vliegtuig is weinig feestelijks. Deze dag is als feest bedoeld, maar door deze actie volkomen verpest.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:10 schreef Falco het volgende:
Wat ik niet snap is dat er nog geen grappige topics geopend zijn over deze gebeurtenis. Toen dat vliegtuig van Turkish Airlines neerstortte (met als gevolg meer slachtoffers dan vandaag), duurde het niet lang meer of er was diezelfde dag een ONZ-topic drover volgeluld zonder enig probleem. Blijkbaar ligt dit allemaal toch een stuk gevoeliger...
Hoezo zou dat niet kunnen? Als je een grote straal vrijhoud en die in de gaten houd zou dat best wel kunnen.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je kunt hem vervolgens moeilijk uit de lucht schieten.
Volgens mij heeft Xebro geprobeerd iets te openen vanmiddag, ik weet niet meer of dat nou grappig bedoeld was, maar hij ging dicht.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:10 schreef Falco het volgende:
Wat ik niet snap is dat er nog geen grappige topics geopend zijn over deze gebeurtenis. Toen dat vliegtuig van Turkish Airlines neerstortte (met als gevolg meer slachtoffers dan vandaag), duurde het niet lang meer of er was diezelfde dag een ONZ-topic drover volgeluld zonder enig probleem. Blijkbaar ligt dit allemaal toch een stuk gevoeliger...
Inderdaad, als er hier een gek over de braderie gescheurd was had het ook een aantal doden opgeleverd. Het gaat hier meer over het doel dan de actie zelf, je kan als buitenstaander de veroorzaker in tigtallen groepen indelen, maar in dit geval(net zo goed in andere gevallen waarbij het wel allochtonen/moslims betrefd) heeft het geen zin totdat desbetreffend persoon een verklaring(als hij zijn eigen actie al overleeft heeft) afgelegd heeft, tot op dat moment blijven het speculaties.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Joh, er had ook een of andere malloot zo een granaat in die open bus kunnen mikken. Als we zo gaan denken, kunnen we ons beter allemaal maar opsluiten in huis en niet meer buitenkomen.
De mensen kunnen de slachtoffers nu zien, dat maakt meer indruk.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:10 schreef Falco het volgende:
Het grootste deel daarvan waren agenten in burger. Zie de petjes.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:03 schreef Santello het volgende:
[..]
Je hoort het publiek ook zeggen ''Dat is nep, het is niet echt'' dikke shock inderdaad!
Ik weet wel zeker dat iedereen die EHBO heeft gehad of iets dergelijks wel degelijk mee hielpen, getuige van het in burger oranje geklede mensen die bij de slachtoffers waren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |