Inderdaad, vroeger zag je dit soort zaken niet in de mediaquote:Op donderdag 30 april 2009 13:59 schreef Klopkoek het volgende:
Vroeger deed men dit niet. Ging men niet met peperdure telelenzen boven een lijk hangen maar werden de mankrachten ingezet voor het kritisch volgen van de macht.
Het lijkt me dat cameramensen op dat moment ook zoiets hebben van wtf gebeurt er eigenlijk en gewoon uit gewoonte doorgaan met filmen. Op het moment dat de situatie duidelijker wordt film je gewoon door om meerdere redenen (informeren kijkers, onderzoek, etc.). Geen probleem vind ik, behalve als je echt door mensen gaat duwen om slachtoffers te filmen of alleen maar gewonden gaat filmen.quote:Op donderdag 30 april 2009 14:02 schreef littledrummergirl het volgende:
dit is wat mensen willen zien, hoe bot misschien ook. Ik vind het juist knap dat je op zo'n moment jezelf kunt beheersen en wat mooie beelden kunt schieten. Die beelden zijn ook nodig, voor uitzending en eventueel voor onderzoek.
quote:Op donderdag 30 april 2009 14:02 schreef littledrummergirl het volgende:
dit is wat mensen willen zien, hoe bot misschien ook. Ik vind het juist knap dat je op zo'n moment jezelf kunt beheersen en wat mooie beelden kunt schieten. Die beelden zijn ook nodig, voor uitzending en eventueel voor onderzoek.
Deze 2.quote:Op donderdag 30 april 2009 14:06 schreef miodzio het volgende:
[..]
Het lijkt me dat cameramensen op dat moment ook zoiets hebben van wtf gebeurt er eigenlijk en gewoon uit gewoonte doorgaan met filmen. Op het moment dat de situatie duidelijker wordt film je gewoon door om meerdere redenen (informeren kijkers, onderzoek, etc.). Geen probleem vind ik, behalve als je echt door mensen gaat duwen om slachtoffers te filmen of alleen maar gewonden gaat filmen.
Onzin. Daarnaast zijn de gewonden en doden deel van het nieuws. Daarnaast ben ik zelf van mening dat dit geschiedenis is en het om die reden zoveel mogelijk gerapporteerd moet worden.quote:Op donderdag 30 april 2009 13:59 schreef Klopkoek het volgende:
Vroeger deed men dit niet. Ging men niet met peperdure telelenzen boven een lijk hangen maar werden de mankrachten ingezet voor het kritisch volgen van de macht.
En terecht.quote:Op donderdag 30 april 2009 14:19 schreef Mortaxx het volgende:
De ooggetuigenverslagen bij de NOS dan![]()
Verslaggeefster die een ooggetuige afsnauwt omdat haar mobieltje afgaat tijdens het interview
Dit is wat de mensen willen. Succes met je herhaal-NOS.quote:Op donderdag 30 april 2009 13:53 schreef Klopkoek het volgende:
De journalistiek wordt steeds treuriger. In plaats van dat de media zich weer gaat richten op het kritisch volgen van de macht (gebeurt steeds minder) gaan die eerste klas losers van de Hogeschool Journalistiek op zoek naar de meest indringende en schokkende beelden.
Dat teringRTL heeft echt afschuwelijke beelden gemaakt van dat ongeluk op Koninginnedag![]()
Waar is het fatsoen gebleven![]()
Vieze vuile smerige journalisten. Hoernalisten.
Joh, is hetzelfde als met de Mexicaanse griep dat is ook binnen enkele dagen uitgegroeid tot een hype die zelfs de economische crisis van het toneel heeft doen verdwijnen.quote:Op donderdag 30 april 2009 14:23 schreef Klopkoek het volgende:
Dit soort dingen mag je best vast leggen maar je hoeft ze niet triomfantelijk te laten zien.
En die hele hype meteen weerMet ooggetuigenverslagen
En dikke dodo's van de Privé en Story die door moeten gaan voor 'deskundigen'
Je hoeft niet te kijken. Als je niet tegen de realiteit kunt zet je teletekst maar op.quote:Op donderdag 30 april 2009 14:23 schreef Klopkoek het volgende:
Dit soort dingen mag je best vast leggen maar je hoeft ze niet triomfantelijk te laten zien.
En die hele hype meteen weerMet ooggetuigenverslagen
En dikke dodo's van de Privé en Story die door moeten gaan voor 'deskundigen'
Veel professioneler. Meer verslaggevers, meer deskundigen, snellere informatie, etc.quote:Op donderdag 30 april 2009 15:07 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe kun je die sensatiegeilerds van RTL prefereren boven de NOS?
Typisch nederlands, alhoewel het natuurlijk erg genoeg is, is het e.a. weer zwaar overtrokken.quote:Op donderdag 30 april 2009 14:25 schreef Gehannes het volgende:
[..]
Joh, is hetzelfde als met de Mexicaanse griep dat is ook binnen enkele dagen uitgegroeid tot een hype die zelfs de economische crisis van het toneel heeft doen verdwijnen.
Vervang dat alles maar door 'hyperiger' en 'overbodige informatie'.quote:Op donderdag 30 april 2009 15:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Veel professioneler. Meer verslaggevers, meer deskundigen, snellere informatie, etc.
En als er een hype is wordt het nog eenzijdig belicht ook. Niet alleen qua politieke toonzetting maar dat slechts een paar kanten van het probleem worden belicht.quote:Op donderdag 30 april 2009 15:11 schreef cvboer het volgende:
[..]
Typisch nederlands, alhoewel het natuurlijk erg genoeg is, is het e.a. weer zwaar overtrokken.
Door de media wordt het tig ker herhaald, net zoals de economische crisis, het wordt kunstmatig in stand
gehouden.
Ze hadden er gewoon 1 keer aandacht aan moeten besteden en dan savond om 8 uur tijdens het journaal weer. Naar mijn idee "geilt" de nederlander hier gewoon op, het ramptoerisme wordt met de dag erger.
Het is netzo als er een ongeluk op de snelweg gebeurt, de kijkfile is langer dan aan de kant van het ongeluk.
Vergeet het bloed en ledematen niet. Oh en de slow mo van de aanrijding zodat je mensen als poppen over de grond ziet vliegen.quote:Op donderdag 30 april 2009 15:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Veel professioneler. Meer verslaggevers, meer deskundigen, snellere informatie, etc.
@klopkoek: dat is een perfecte samenvatting. Ik erger mij behoorlijk aan dat overdreven gedrag.quote:Op donderdag 30 april 2009 15:11 schreef Klopkoek het volgende:
Vervang dat alles maar door 'hyperiger' en 'overbodige informatie'.
De ragdoll physics zagen er inderdaad wel realistisch uit.quote:Op donderdag 30 april 2009 15:13 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Vergeet het bloed en ledematen niet. Oh en de slow mo van de aanrijding zodat je mensen als poppen over de grond ziet vliegen.
En nu in begrijpelijk nederlands graagquote:Op donderdag 30 april 2009 16:46 schreef Adidah het volgende:
[..]
De ragdoll physics zagen er inderdaad wel realistisch uit.
Inderdaad, in zo'n land zou ik niet willen leven.quote:Op donderdag 30 april 2009 14:26 schreef wikwakka2 het volgende:
Nee, beter censureren we ongelukken en niet zo fijne dingen.
quote:Op donderdag 30 april 2009 17:08 schreef Urquhart het volgende:
RTL verslaat NOS op alle fronten vandaag
Inderdaad ja. Veel te veel nutteloze informatie. Geef gewoon de feiten, geen urenlang uitgerekt verslag vol speculaties, ooggetuigen die niks toevoegen en mensen die zo nodig in beeld moeten om te vertellen hoe geschokt ze zijn. De verslaggeving begint hier ook steeds meer op die van die Amerikaanse sensatienieuwszenders te lijken.quote:Op donderdag 30 april 2009 15:11 schreef cvboer het volgende:
[..]
Typisch nederlands, alhoewel het natuurlijk erg genoeg is, is het e.a. weer zwaar overtrokken.
Door de media wordt het tig ker herhaald, net zoals de economische crisis, het wordt kunstmatig in stand
gehouden.
Ze hadden er gewoon 1 keer aandacht aan moeten besteden en dan savond om 8 uur tijdens het journaal weer. Naar mijn idee "geilt" de nederlander hier gewoon op, het ramptoerisme wordt met de dag erger.
Het is netzo als er een ongeluk op de snelweg gebeurt, de kijkfile is langer dan aan de kant van het ongeluk.
Link?quote:Op donderdag 30 april 2009 14:19 schreef Mortaxx het volgende:
Verslaggeefster die een ooggetuige afsnauwt omdat haar mobieltje afgaat tijdens het interview
carglass vervangt is het toch?quote:Op donderdag 30 april 2009 18:12 schreef WebHawkjuh het volgende:
Leuk ook die reclame onder de klok tegen 18.00 uur
CARGLAS REPAREERT, CARGLAS HERSTELT
Dat sowieso, die ruit is niet meer te repareren.quote:Op donderdag 30 april 2009 18:29 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
carglass vervangt is het toch?
Dat was echt kankertriest jaquote:Op donderdag 30 april 2009 14:19 schreef Mortaxx het volgende:
Want?quote:Op donderdag 30 april 2009 17:08 schreef Urquhart het volgende:
RTL verslaat NOS op alle fronten vandaag
Kijk op de website en elke video waar 'schokkend' bij staat voldoet eraan.quote:Op donderdag 30 april 2009 17:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
Koekje, doe eens een link van die onfatsoenlijke beelden dan? Het is alleen wat eentonig, verder kan ik RTL niets kwalijk nemen.
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 30 april 2009 17:40 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Veel te veel nutteloze informatie. Geef gewoon de feiten, geen urenlang uitgerekt verslag vol speculaties, ooggetuigen die niks toevoegen en mensen die zo nodig in beeld moeten om te vertellen hoe geschokt ze zijn. De verslaggeving begint hier ook steeds meer op die van die Amerikaanse sensatienieuwszenders te lijken.
Vind ik niet, maar als je het toch wilt doen, doe dat dan op een normale manier en ga niet met een smile zeggen dat je EXCLUSIEVE beelden hebt.quote:Op donderdag 30 april 2009 18:33 schreef TLC het volgende:
Nieuws = nieuws en dat moet je laten zien hoe schokkend de beelden soms ook kunnen zijn.
Als je het niet wilt zien moet men niet kijken.
Dat RTL 4 knipt in de beelden valt te begrijpen, maar is niet juist. Je moet geen censuur toepassen op wat echt gebeurd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |