abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2009 @ 19:34:55 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68508469
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Link naar het vorige deeltje: Wachten op het tweede streepje deel 139

24 april Sophie1308 (06-2008) NOD
02 mei Fee-nix NOD
03 mei droomvrouwtje (11-2008) NOD
08 mei Poezebeest (02-2009) NOD
10 mei Asyniur (12-2008) NOD
10 mei Mijsje (08-2007) NOD
11 mei prinseszondererwt NOD
15 mei happyme28 NOD
16 mei Judes (11-2008) NOD
19 mei sterrenmunt (12-2008) NOD
24 mei Guess. (09-2008) NOD
24 mei Milka82 (03-2009) NOD
26 mei MinnieMin (02-2009) NOD

Tierrr (10-2008)
Ymme (02-2009)
Ciscostar (12-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 01-05-2009 21:50:25 ]
  woensdag 29 april 2009 @ 19:35:43 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68508490
Mijn laatste post:
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:32 schreef Asyniur het volgende:
uhm hoe zien jullie dat voor je? Waar vang ik de urine in op? Waar leg ik de test 5-10 minuten plat neer zodat ik hem daarna kan aflezen? Nog buiten beschouwing gelaten dat mijn pauzes vaak erbij inschieten
Btw ik heb vakantie!!
  woensdag 29 april 2009 @ 19:41:05 #3
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68508659
ah kan je iig om 12 ur testen

Op je werk... In een plastic bekertje opvangen. Moet dat 5-10 minuten? Jeetje wat lang! ik had van die strips die binnen een minuut resultaat gaven.
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_68508773
Asyniur, ik zou me niet te druk maken maar mocht je een keer in de vakantie of in het weekend je eisprong aan zien komen, kun je natuurlijk voor een keer een extra ovu test doen, dan kun je zien of hij dan inderdaad nog donkerder is

Maar hier ook morgen lekker vrij ... Yeah! helaas wel vrijdag werken
  woensdag 29 april 2009 @ 20:10:27 #5
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68509554
Mja, vandaag is denk ik mijn druk-maken-om-dit-soort-dingen-dag
Je weet wel, dat je zeker weet dat er iets mis met je is, maar dat je nog zeker een half jaar moet doorbikkelen nergens op gebaseerd dus en met barstende koppijn

Maar goed, niemand nog een 2e streepje?
pi_68509685
omdat ik het toch echt echt echt zeker wilde weten nog een tweede testje gedaan
(welke daardoor eigenlijk nog veeeeeel spannender was... )
maar het is dus echt zo

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 29 april 2009 @ 20:35:02 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68510455
Dat kan echt helemaal niet meer missen hoor!
pi_68510472
Je komt er idd niet meer onderuit BJ!

Asyniur: omdat je een ik-maak-me-druk-om-niks-dagje hebt. Snap je onzekerheid heel goed hoor!

Ik heb vandaag helemaal het idee dat ik niet zwanger ben, heb al de hele dag van die welbekende ongesteldheidsbuikpijn en omdat het bekend is denk ik dat ik niet zwanger ben. Maar ja, wat kun je daar nou over zeggen, 3 dagen na ovulatie Gewoon geduldig afwachten!
pi_68511077
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
maar het is dus echt zo

[ afbeelding ]

Oe.. nog zelfs voor je NOD Maar dat kan niet missen hoor, hardstikke zwangert
  woensdag 29 april 2009 @ 20:57:35 #10
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68511236
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:52 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Oe.. nog zelfs voor je NOD Maar dat kan niet missen hoor, hardstikke zwangert

nou dat klopt niet helemaal eigenlijk... dus denk niet dat die indicatie helemaal klopt, of het is aan de bovengrens en dan exact 2 weken ofzo...

meestal een cyclus van 29 dagen en was 26 maart voor het laatst ongesteld geworden, dus dan zou mij NOD al geweest zijn....

maja wel zwanger in elk geval

hoopt dat er snel velen volgen voor een babyboom in januari 2010
pi_68512621
Mooi testje Beesie! Soms kun je niet echt weten wanneer je ei is gesprongen... ach de eerst komende echo zal wel meer vertellen waarschijnlijk... Geniet ervan Beessie!

Ik sluit me aan voor de babyboom

Zijn er hier nog meer mensen die heel bijgelovig zijn?
Vorige topic meldde ik al dat een van mijn schoonzusjes had gedroomd dat ik zwanger was.
Sindsdien ben ik er een stuk rustiger onder, en geloof ik dat het allemaal niet heel lang meer gaat duren...
pi_68513942
nee, bijgelovig ben ik niet echt... maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen dat wel hebben...
Is er al iets van Sophie gehoord?
  woensdag 29 april 2009 @ 23:09:18 #13
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68515747
Beesie, deze is nóg duidelijker

Ga maar genieten, positief is positief

Asyniur, ik testte ook twee keer per dag rond de eisprong. Maar ik test normaal gesproken direct bij thuiskomst (vijf uur dus), als het dan donkerder begint te worden rond negen uur 's avonds nog eens getest en toen was ie knal... De volgende dag rond vijven was ie lichter en wist ik dus dat de piek achter de rug was. Je hoeft dus niet per definitie een enorme knaltest te hebben. Als het LH zichtbaar stijgt naar een donkerdere lijn en je een dag later een lichtere lijn hebt weet je ook dat je piek achter de rug is...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 30 april 2009 @ 09:10:54 #14
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68521452
Bui is alweer gezakt
Wij gaan gewoon door en rond 10 mei is het hier een explosie van +jes

Beessie-Jen
pi_68523214
Asyniur, gelukkig is je bui weer over. We herkennen dat hier denk ik allemaal hoor, die fijne buien.
Inderdaad, rond moederdag een explosie lijkt me een goed voornemen.

Mijn temperatuur was vanmorgen omhoog, dus ik kan nu echt uitgaan van een ei. Fijn hoor, die bevestiging.

Waar is Sophie gebleven? Ze is al 10 dagen niet meer online geweest, denk niet dat die nog terug komt.
pi_68523909
ja, buien genoeg, ook hier... alleen jammer dat er hier meer buien zijn dan de momenten tussen de buien door lijkt het wel... (dat kan helemaaaaaaaaaaal niet... ik weet het)

Mijn eitje is ook alweer gesloten voor publiek... Nu dus echt wachten tot volgende week zaterdag... (of vrijdag als ik dat wil proberen voor ik bij de gyn kom, ms wel verstandig met een KO in het vooruitzicht...)

Sophie is ook pas 15 april geregistreerd... hmmm... of ze heeft een dubbele streep en is gelukkig, of ze heeft haar ongi al achter de rug ondertussen... jammer dat ze het niet heeft verteld, maar goed, ieder zijn ding...
pi_68526118
oeh, ben ik blij dat ik niet ben gaan kijken in Apeldoorn... Afschuwelijk...
ik snap nooit wat iemand beweegt om zo'n rare actie te doen als die automobilist daar gedaan heeft...
pi_68528161
Idd verschrikkelijk wat er gebeurd is in Apeldoorn

Hier lijken de duivels te zijn gearriveerd Vind ik echt heel raar want ik heb al maanden een cyclus van ongeveer 33 dagen en nu zitten we pas op dag 25. Afgelopen weekend gaf mijn ovulatietest een dikke vette streep, dus we zitten pas 4 dagen na mijn ovulatie. Waarom word ik dan opeens ongesteld, potverdorie....
  donderdag 30 april 2009 @ 13:43:35 #19
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68528350
afschuwelijk het nieuws en de beelden uit apeldoorn....
ben er helemaal raar van....
ook niet zoveel zin meer in leuke dingen vandaag..
  donderdag 30 april 2009 @ 14:05:14 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68528958
quote:
Op donderdag 30 april 2009 13:37 schreef Poezebeest het volgende:
Hier lijken de duivels te zijn gearriveerd Vind ik echt heel raar want ik heb al maanden een cyclus van ongeveer 33 dagen en nu zitten we pas op dag 25. Afgelopen weekend gaf mijn ovulatietest een dikke vette streep, dus we zitten pas 4 dagen na mijn ovulatie. Waarom word ik dan opeens ongesteld, potverdorie....
Weet je zeker dat het duivels zijn? Want dit is wel heel kort!
En je moet 8 mei positief testen dus dat kan helemaal niet
pi_68529477
Ik weet het niet Ik heb een hele regelmatige cyclus en dit is echt veel te vroeg! Even afwachten of het ook daadwerkelijk doorzet want ik wil gewoon mee doen met de streepjesregen rond 10 mei en niet vroegtijdig afhaken
pi_68532371
Het klinkt bijna als innesteling Poezebeest... zolang het niet doorzet zou ik me nog geen zorgen maken.
  donderdag 30 april 2009 @ 16:21:24 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68532453
quote:
Op donderdag 30 april 2009 14:28 schreef Poezebeest het volgende:
Ik weet het niet Ik heb een hele regelmatige cyclus en dit is echt veel te vroeg! Even afwachten of het ook daadwerkelijk doorzet want ik wil gewoon mee doen met de streepjesregen rond 10 mei en niet vroegtijdig afhaken
scheer je weg bij Poezebeest
ik jaag ze even bij je weg!
  donderdag 30 april 2009 @ 16:22:01 #24
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68532479
Pze, stiekem klinkt het heel goed! Ik ga duimen voor je dat het raak is!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_68532824
Duimen voor mij mag altijd (graag), maar het ziet er nu eerst erg goed uit voor Poezebeest.
pi_68533038
Lief dat jullie zo positief zijn, maar ik ben er bang voor... Het is afwachten of het verder doorzet.
En een innesteling is toch pas na 10 dagen?!?! Kan me bijna niet voorstellen dat het de duivels niet zijn. We'll see!
pi_68533484
Innesteling is normaal na ca. 7 dagen na je eisprong en het bloed daarvan komt vaak nog iets later... het kan ook zijn dat de eisprong voor een lichte bloeding zorgt. Schijnt ook voor de komen.

Ik hoop dat het niet doorzet in ieder geval.
  donderdag 30 april 2009 @ 18:14:18 #28
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_68534941
dag lieve meiden,

inmiddels heb ik mijn ongeseldheid weer bijna achter de rug, na een cyclus van 24 dagen.

Op dit moment vind ik dat echter helemaal niet erg. Ik ben namelijk nog steeds behoorlijk ziek. Er is ook nog een allergische reactie bijgekomen (allergisch waarvoor is niet exht duidelijk, ik denk zelf voor de antibiotica die ik kreeg). Ik zat dus helemaal onder de rode vlekken. En jeuken! Nu is het wel aan het wegtrekken. Alleen mijn handen en benen heb ik nog last van. Maar zit nu wel aan de prednison voor een week. Vind ik wel heftig.

Maargoed, aangezien het dus echt niiet lekker gaat met mijn gezondheid en ik me eigenlijk nooit echt fit voel, heb ik besloten om het zwanger worden ut te stellen tot ik er weer bovenop ben en me echt gezond en fit voel. Hoe moeilijk ik dit ook vind. Maar ik moet nu eerst aan mijn eigen gezondheid denken. En ik denk ook dat zwanger worden misschien moeilijker gaat als mijn lijf de hele tijd bezig is met vechten tegen allerlei infecties.

Dusss voorlopig neem ik afscheid van jullie. Ik wens jullie veel succes. Af en toe zal ik heir nog wel even gluren.
pi_68534947
Poezebeest: Het is toch speculeren tot het echt doorzet, je lijf is niet altijd helemaal te snappen helaas.

Fee-nix, wat knap dat je naar je lichaam kunt luisteren. Hopelijk ben je snel weer fit en kun je alsnog snel zwanger worden. Sterkte met opknappen.
pi_68537597
Fee-nix: Wat vervelend dat je lichamelijk niet in orde bent! Hartstikke knap dat je nu even aan je gezondheid denkt alvorens zwanger te worden. Kan me voorstellen dat het geen makkelijke beslissing is. In ieder geval veel beterschap en tot snel weer hierzo!
pi_68537912
Fee-nix, wat vervelend meis ik denk dat het inderdaad een verstandige beslissing is om eerst lichamelijk weer helemaal fit te worden. Je gezondheid gaat toch voor alles. Ik hoop voor je dat je je snel weer de oude voelt en dan hier snel weer terug bent. Beterschap in ieder geval

Hier behoorlijk last van mijn ei, zeer pijnlijk dit keer. Op de een of andere manier heb ik altijd meer last van een ei aan de linker kant dan wanneer hij rechts zit lijkt het wel

Volgens mijn ovu test zal mijn eisprong denk ik morgen of zaterdag zijn want hij was zo goed als positief vanmiddag.
pi_68539065
En klussen maar Happyme! Veel plezier
  donderdag 30 april 2009 @ 21:11:15 #33
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68539751
Klote Fee-nix, maar ik begrijp het wel. Hoop dat het snel weer beter met je gaat en we je hier weer mogen verwelkomen

Hier wordt het volgens mij ook klussen, de ovulatietest is in ieder geval al donkerder aan het worden. Ben benieuwd of het doorzet naar een overduidelijk positieve test. Naja, klussen doen we toch wel
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_68540049
Wat erg in Apeldoorn.
En de man die het gedaan heeft, woont maar 6km hier vandaan. Het idee, bah

En ook nog eens vandaag in het dorp, alle mama's met verse baby's.
Stonden bij ons, 6 kinderwagen naast elkaar gestald. Leuk z'n jonge vriendenploeg/kennis met baby's.
Kon het dan ook even niet droog houden, heel even maar hoor. En niemand, behalve mijn vriend, heeft dit gemerkt. Wil niet zielig lijken ofzo.

Klote dag zeg. Terwijl het z'n mooie dag had moeten worden.

Wat bezielt de mens tegenwoordig toch. Zomaar op de mensen inrijden.
pi_68540156
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:11 schreef flugeltje het volgende:
Hier wordt het volgens mij ook klussen, de ovulatietest is in ieder geval al donkerder aan het worden. Ben benieuwd of het doorzet naar een overduidelijk positieve test.
Oh Flugel, wat een goed nieuws zeg. Lekker snel alweer Hoop dat het ook een goede eisprong wordt dan.
quote:
Naja, klussen doen we toch wel
Psies... FFF-en, KvK-en, het maakt niet uit het is tenslotte lente
pi_68541673
Poezebeest, balen zeg... als het inderdaad ongesteld zijn is... en als het innesteling is, dan YAY voor Poezebeest!!!

Flugel, Goed nieuws! Je cyclus loopt weer helemaal goed!

Ymme, balen is dat he? daar had ik in het begin ook echt moeite mee... bij een paar deuren verderop hadden ze net na m'n miskraam een baby gekregen, die steeds huilde buiten... ik heb in die dagen heel veel binnen gezeten met de deuren/ramen dicht... kon het niet horen toen.

Happy, lekker klussen

Fee-Nix, inderdaad heel goed dat je zo goed naar jezelf kunt luisteren om deze grote wens even op de lange baan te schuiven. Als je gevoel zegt dat je eerst zelf goed beter moet worden, is dat inderdaad de beste keuze. Ik hoop dat je gauw weer actief meepost...
pi_68542003
succes meiden!! Hopelijk weer snel 2e streepjes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 30 april 2009 @ 22:25:00 #38
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68542197
Ik heb vandaag zo'n extreem vreemde dag gehad.Ik woon in Apeldoorn,gisteravond zijn 5 familieleden uit Brabant hierheen gekomen om koninginendag te vieren,vanochtend naar het park geweest.Toen we gezellig koffie aan het drinken waren hoorde we het vreselijk nieuws.Was gewoon helemaal van slag,kon het zelfs ff niet droog houden,wat een vreselijke toestand.De sfeer alles was gelijk weg,wat bezielt zo iemand

Maar ik heb wel foto's...van mijn ovulatietesten wel te verstaan
Helaas heb ik de 27e dus niet getest.Wat denken jullie?Ik denk zelf dat ie positief is.

Zo zag ie er vorige cyclus uit trouwens (2dgn,1dag 2x getest)

Fee-Nix,ik snap je keuze wel ook al is 't moeilijk,sterkte hopelijk voel je je snel weer fit!!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_68543304
Gues: Wat een vervelende koninginnedag! Wel fijn dat je niet in de buurt stond te wachten of iets hebt gezien, dat lijkt me echt verschrikkelijk! Die van de 28e/29e lijken idd positief, dus klussen maar!
pi_68545736
Guess, dat ziet er goed uit qua ei meid!
  vrijdag 1 mei 2009 @ 07:33:42 #41
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68549518
Fee-nix, betereschap! Hopelijk knap je snel op!

Guess, zo zien mijn streepjes er ook uit en ik ga er dan van uit dat (zoals bij jou de 28/29e) dat de eisprong aangeeft en dus aan de klus. Dus ik begrijp dat we nu voor jou ook weer hard moeten duimen?

ymme en mijsje

* Asyniur duimerdeduimerdeduimt voor Pze

Poezebeest, hebben de zich laten wegjagen?
  vrijdag 1 mei 2009 @ 09:01:49 #42
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68550130
Ja we zijn al een paar dagen lekker aan de klus.Weetje sinds vorige cyclus heb ik pas het idee dat we "goed" klussen.Nu ik weet dat ik vanaf het moment dat ik me eisprong ga krijgen tot aan de menstruatie heb ik gewoon krampjes en ongi-gevoel.Ik dacht dus iedere keer dat ik ongesteld ging worden dus kluste we niet echt meer
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_68551899
Gues, Wel vervelend dat jullie steeds te vroeg hebben geklust. Laten we hopen dat het nu dan zijn vruchten afwerpt en er snel een babietje in je buik groeit

Hier zijn de nog niet met z'n allen gesignaleerd, maar blijf wat rozige afscheiding hebben. Maar niet meer zoals die ene keer gister dat ik dacht dat ze er met z'n allen waren. Nog steeds afwachten dus. Ik heb in ieder geval niet meer de krampjes die ik normaal tussen mijn eisprong en menstruatie heb Afwachten dus...
pi_68553363
Vanmorgen beetje bruin/donkerrood bloed verlies... had ik vorige maand niet.
Nog weekje en dan eisprong
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_68554881
Wat een mafkees daar in Apeldoorn! Gisteravond nog even paniek in de tent gehad want mijn ex, papa van was in Apeldoorn en we konden hem niet bereiken, de hele dag al niet. Honderd voicemails ingesproken, belt ie 's avonds laat dat ze naar Amsterdam waren gegaan. Zucht....

Whaa BJ, wat een mooie test!
Oja, mijn NOD is 24 mei.
pi_68556518
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
maar het is dus echt zo

[ afbeelding ]

BJ!! Gefeliciteerd!

Late reactie enzulks, ik weet het . Ga me snel weer verstoppen in LIF
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_68556775
ik was ook heel naar van die idioot gisteren in Apeldoorn... Helaas is hij vannacht overleden... (helaas, want nu zul je nooit weten waarom hij het heeft gedaan, en hij zal nooit gestraft gaan worden...)

hier wachten we (lees: wacht ik) op volgende week vrijdag. Dan weet de gyn ons meer te vertellen...
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:44:43 #48
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68556956
Milka82, je staat toegevoegd. Wanneer zijn jullie begonnen?
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 1 mei 2009 @ 15:48:39 #49
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68560418
Vanmorgen naar de gyn voor de uitslag.

Hij vond zelf dat hij goed nieuws, maar ik baal verschrikkelijk!

Ten tijde van t bloedprikken heb ik dus precies een eisprong gehad!!

Ik heb idd twee weken na t prikken wat bruin bloed verlies gehad en dat was dus mijn menstruatie.

Dus hij heeft nu bewezen dat ik een eisprong kan hebben en dus is het voor hem klaar. Gewoon zelf blijven proberen. Als ik volgend jaar niet zwanger ben mag ik weer terugkomen.,

Hij vergeet daarbij even dat ik miss 4x per jaar ongesteld word en dus ook maar zo weinig een eisprong heb

Ik heb 2 kinderen, dus mij was ook wel bekend dat ik niet geheel onvruchtbaar ben. Schiet hier dus niks mee op!

Omdat ik dus echt een heel onregelmatige en lange cyclus heb heb ik geen idee wanneer ik nu weer een eisprong kan verwachten. Ik heb al eens 3 maanden getempt en daaruit was geen eisprong te halen en ook de ovulatietesten bleven negatief.
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 16:31:56 #50
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68561749
Wat vervelend Samsuus. Heb je 'm dat ook allemaal verteld? Van het temperaturen en dat je maar zo weinig ongesteld wordt enzo? Dat het toeval is dat je deze maand een eisprong had? Vreemd anders dat er helemaal niet geluisterd wordt. Wat had je zelf graag gewild dat hij zou hebben voorgesteld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')