Een en ander hangt natuurlijk van je criterium af. Maar, als je het als een compliment ervaart wil ik best zeggen dat je op Georgina lijkt, als dat niet zo is, dan zeg ik het niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:27 schreef karoltje het volgende:
Georgina Verbaan en ik zijn allebei van het soort 'mens'. Maar dan ga je toch nog niet zeggen dat we op elkaar lijken.
Ik hoop het iig niet voor je.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:27 schreef karoltje het volgende:
Georgina Verbaan en ik zijn allebei van het soort 'mens'. Maar dan ga je toch nog niet zeggen dat we op elkaar lijken.
quote:Op woensdag 29 april 2009 18:24 schreef Iblis het volgende:
Er is natuurlijk wel een punt, want zowel Bloemkool als Broccoli zijn de soort Brassica oleracea. Ook – onder andere – boerenkool, wittekool, spitskool, spruitjes, koolrabi en romanesco zijn allemaal Brassica oleracea.
In die zin lijken ze (genetisch) allemaal zeer sterk op elkaar, en zijn ze ook met elkaar te kruisen. het is allemaal rasveredeling wat ervoor heeft gezorgd dat bepaalde variëteiten het uiterlijk hebben dat ze hebben.
Serieuze reacties in KLB.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:25 schreef Pacmaniac het volgende:
Wel degelijk:
=========================================================================================
Bloemkool:
Taxonomische indeling
Rijk: Plantae (Planten)
Stam: Embryophyta (Landplanten)
Klasse: Spermatopsida (Zaadplanten)
Clade: Bedektzadigen
Clade: 'nieuwe' Tweezaadlobbigen
Clade: Malviden
Orde: Brassicales
Familie: Brassicaceae (Kruisbloemenfamilie)
Geslacht: Brassica (Kool)
========================================================================================
Broccoli:
Rijk: Plantae (Planten)
Stam: Embryophyta (Landplanten)
Klasse: Spermatopsida (Zaadplanten)
Clade: Bedektzadigen
Clade: 'nieuwe' Tweezaadlobbigen
Clade: Malviden
Orde: Brassicales
Familie: Brassicaceae (Kruisbloemenfamilie)
Geslacht: Brassica (Kool)
Heul niet.quote:
quote:
*fapfapfapquote:Op woensdag 29 april 2009 18:13 schreef behangplakker het volgende:
Broccoli:
[ afbeelding ]
Bloemkool:
[ afbeelding ]
Als je de bladen van bloemkool te vroeg weghaalt wordt deze bruin, niet groen. De witte kleur is wel vanwege het feit dat er geen licht bij komt, maar de bloemknoppen van bloemkool en broccoli zijn duidelijk anders.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:41 schreef LostFormat het volgende:
Bloemkool is broccoli die geen zon heeft gekregen.
Ongeveer hetzellfde verhaal als asperges en witlof.
Als ze te lang gekookt worden zijn ze beide niet te eten, in die zin zijn ze zeer identiek.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:42 schreef Sk00p het volgende:
Ach joh..ze zijn beiden gewoon familie van elkaar![]()
Maar Broccoli is trouwens lekkerder (kaassaus)
Nee joh.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:45 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als ze te lang gekookt worden zijn ze beide niet te eten, in die zin zijn ze zeer identiek.Rauw is bloemkool wel beter.
Precies! En zoals servus_universitas ook al zei lijkt het qua structuur ook totaal niet op elkaar. Ik heb dus gelijk.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:27 schreef karoltje het volgende:
Zelfs ík ben het met je eensquote:Op woensdag 29 april 2009 19:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Precies! En zoals servus_universitas ook al zei lijkt het qua structuur ook totaal niet op elkaar. Ik heb dus gelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |