Lief topic!

Mijn ouders hebben de afgelopen jaren regelmatig bezoek gehad van 2 bejaarde eenden die vroeger elk jaar kwamen broeden bij onze buren. Elk jaar als de eieren uitgekomen waren kregen de kinders eerst zwemles in de vijver van de buren en vervolgens trok moeder eend met ze richting de grote sloot (op zo'n 50 a 100m af stand). Buuf kwam ons altijd halen zodat we de eerste zwemles konden bewonderen.

Het is ook wel eens gebeurd dat moeder eend al vertrokken was en een van de pulletjes vergeten was mee te nemen. M'n buurvrouw is toen in haar ochtendjas en op slippers met het pulletje richting sloot gesneld

Gelukkig kon ze moeder eend nog terugvinden.
Heb de eenden dit jaar nog niet gezien, maar gezien het feit dat ze al een dagje ouder waren verbaast het me niets.. Ze vlogen vorig jaar steeds bijna in de heg omdat ze er amper meer overheen konden vliegen.

M'n ouders zullen het minder erg vinden, de eenden vraten nogal wat plantjes aan en scheten het hele terras vol.
Anyway: Ontzettend gaaf en lief dat je Emma zo tehulp schiet! Ik hoop dat de eieren het tot een goed eind brengen