abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68481804
Lekker handig met 6 kinderen en dan geen geld hebben.
Misschien voortaan eerst even nadenken voordat je je vol laat pompen
pi_68481811
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef The.Apple het volgende:

[..]

Bank misschien , koelkast noway. die valt onder 1ste levens behoefte...dat soort dingen wordenniet in beslag genomen, maar je TV wel.

Laatst waren ze bezig om Pc's ook niet meer inbeslag te nemen, anders zou je iet meer kunnen soliciteren etc.

Je vriendin moet zich eens gaan afvragen waarom ze in vredes naam 6 kinderen op de wereld zet als ze finacieel er niet voor kan zorgen.
Persoonlijk vind ik dit weer eigen schuld dikke bult, alleen heel erg dat hier dus 5 kinder ook de dupe van worden.
Kijk dat vind ik handig om te weten, want een koelkast ineens weg..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 april 2009 @ 23:31:03 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68481843
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:29 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Goh. Maar als je er financieel al niet erg warm bijzit, lijkt mij probate anticonceptie geen gek idee.
Tja, tot het wegvallen van een inkomen was er financieel blijkbaar geen probleem. Hoewel 5 kinderen sowieso serieus knaken kosten.
pi_68481869
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef zeemonster het volgende:
Moeilijk en zeker met zes kinderen . Het is wel zuur dat als de GKB belt met de deurwaarder dat ze zelfs dan nog geen regeling willen treffen .

Zijn de spullen al opgetekend? Zo nee dan kan ze haar kleding en belangrijke spullen van de kinderen tijdelijk bij een ander onderbrengen ? Dan laat je in de kinderkamers het kapotte speelgoed en de oude kleding liggen die je toch kwijt moet en verder moet ze zich erin berusten dat er spullen worden weggehaald ben ik bang..

Meestal vind ik dit soort verhalen niet zo snel zielig omdat er vaak een hele lange geschiedenis van wanbetalen aan vastzit. Maar een partner die zomaar even zijn boeltje pakt en vertrekt vind ik wel heel zuur, wat een kneus sorrie .
Ze komen morgen alles opschrijven..

En ze is echt geen aso waar je zo vaak over hoort.. ik ken dr al jaren en ze is gewoon vreselijk naiev geweest en veel te lief misschien.. maar dit verdient ze niet..
pi_68481895
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, tot het wegvallen van een inkomen was er financieel blijkbaar geen probleem. Hoewel 5 kinderen sowieso serieus knaken kosten.
Inderdaad.
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:35:41 #46
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68482016
gaat iets fout:S *edit*
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_68482085
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Logician het volgende:

[..]

En ze is echt geen aso waar je zo vaak over hoort.. ik ken dr al jaren en ze is gewoon vreselijk naiev geweest en veel te lief misschien.. maar dit verdient ze niet..
Ik moet zeggen , alhoewel ik geen schulden heb , hecht ik geen waarde aan spullen .
Mocht er ooit zo een dag komen , wat ik niet hoop .. dan zou ik het het allerergst vinden als ze de spullen van mijn kind zouden meenemen .

Mijn vader vertelde mij eens : Wie zijn schulden betaald, wordt niet armer maar verliest zijn geld.

Het is nu eenmaal al zover voor je vriendin , ze moet het maar over zich heen laten komen en direct erna proberen op te krabbelen . Schouders eronder , werken, uit de shit komen en een goede toekomst tegemoet.
pi_68482157
Dankje voor je reactie, er is dus al hulpverlening opgestart, ze gaf ook zelf aan dit te willen.

En wbt de deurwaarder, dit zit echt niet anders inelkaar dan ik heb geschreven. En ik ken idd ook mensen met grotere schulden die niet in deze situatie komen, schijnt dat dit per deurwaarder anders gaat?
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:40:54 #49
214481 I-r-i-s
Wie leest is nooit alleen
pi_68482201
Is je vriendin al bij het algemeen maatschappelijk werk geweest? Een maatschappelijk werker zou contact kunnen leggen met de schuldheiser(s) en kunnen bemiddelen. Aanmelden bij het algemeen maatschappelijk werk is kosteloos en een doorverwijzing is niet nodig.

Mijn persoonlijke reactie; ik merk dat ik zo mijn vragen heb bij de situatie. Wanneer zo veel zaken tegelijk spelen, is er doorgaans meer aan de hand en kan het helpend zijn om daar -bijvoorbeeld in samenwerking met een maatschappelijk werker- eens naar te kijken.
In mijn leven loopt ook zeker niet alles op rolletjes; zo is onlangs bijvoorbeeld mijn oma overleden. Maar dusdanig veel zaken hebben bij mij nooit tegelijk gespeeld en ik zie dat ook niet gebeuren.
Wanneer er zó veel zaken tegelijkertijd spelen zoals beschreven (5 kinderen en 6e op komst zonder voldoende financiele middelen, geen werk, opleiding gestaakt, problemen op het gebied van gezondheid m.b.t. de zwangerschap, problemen met buren, schulden, geen goed contact met ouders en een partner die plotseling vertrekt), dan wijst dit er in mijn ogen op dat er meer aan de hand is. Je zegt dat je vriendin hier zelf niet voor gekozen heeft. Ik ben het daar niet mee eens. Ik geloof heilig in de uitspraken 'niets is voor niets' en 'alles gebeurt of overkomt je met een reden'. Ik denk dat je vriendin er goed aan zou doen eens bij zichzelf te raden te gaan wat haar aandeel in deze situatie is. Hierbij zou zij baat kunnen hebben bij begeleiding door een professionele hulpverlener.

Overigens verbaas ik mij nogal over de grootte van de schuld en de gevolgen die deze heeft zoals uit het verhaal blijkt. Zelf kom ik in mijn stage cliënten tegen met schulden van wel 30000 euro en -ondanks deze schuld- gaat bij hen het leven "gewoon" door zonder dat spullen in beslag genomen worden. Vraag me dus af of het zo'n vaart zal lopen met de deurwaarder. Ik denk van niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door I-r-i-s op 28-04-2009 23:51:58 ]
Een optimist ziet in elk probleem een mogelijkheid, een pessimist ziet in elke mogelijkheid een probleem
pi_68482243
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:37 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Het is nu eenmaal al zover voor je vriendin , ze moet het maar over zich heen laten komen en direct erna proberen op te krabbelen . Schouders eronder , werken, uit de shit komen en een goede toekomst tegemoet.
Met zes kinderen is dat VEEL moelijker dan zonder kinderen. Ik vind het bedenkelijk dat een moeder van 6 kinderen in de schulden komt. Sowieso heeft ze er daarvoor dan ook niet echt heel ruim bijgezeten.
pi_68482262
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Logician het volgende:

[..]

Zo te horen is die deurwaarder snel klaar en rekenen kunnen de meeste nog wel.
pi_68482265
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:37 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Ik moet zeggen , alhoewel ik geen schulden heb , hecht ik geen waarde aan spullen .
Mocht er ooit zo een dag komen , wat ik niet hoop .. dan zou ik het het allerergst vinden als ze de spullen van mijn kind zouden meenemen .

Mijn vader vertelde mij eens : Wie zijn schulden betaald, wordt niet armer maar verliest zijn geld.

Ja ben bang dat er misschien niet anders op zit, maar vind het bijv. goed om te weten dat 1e levensbehoeften zoals bijv. een koelkast niet in beslag genomen kunnen worden.

Ik weet dat ik waarschijnlijk handiger af was geweest met een beknopt verhaal maar ik heb het hele verhaal er op gezet omdat ik echt serieus hoop nog iets te weten te komen wbt evt. mogelijkheden en die krijg je niet als je niet het gehele verhaal er op zet..
pi_68482320
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Met zes kinderen is dat VEEL moelijker dan zonder kinderen. Ik vind het bedenkelijk dat een moeder van 6 kinderen in de schulden komt. Sowieso heeft ze er daarvoor dan ook niet echt heel ruim bijgezeten.
Ze heeft er daarvoor niet alleen voor gestaan, dat maakt een heel groot verschil natuurlijk..
pi_68482327
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zo te horen is die deurwaarder snel klaar en rekenen kunnen de meeste nog wel.
Laten we dat dan hopen ..
pi_68482347
Spullen die nog wat waard zijn veiligstellen en van de rest nog even snel een enorme puinhoop maken.
Ziet die deurwaarder vanzelf dat het zinloos is.
pi_68482403
advocaat van onvermogen een optie?FF via de rechtswinkel informeren naar de andere mogelijkheden
Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
pi_68482416
Gewoon niet opendoen. Geeft een paar maand uitstel dan kan ze dingen regelen en verder alles van waarde uit huis halen.
pi_68482435
Zouden ze eigenlijk ook gewoon de knuffel van een kind meenemen ? Mijn maag draait al om als ik aan de gezichten van die ukkies denk .
pi_68482451
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:46 schreef wallpaper het volgende:
advocaat van onvermogen een optie?FF via de rechtswinkel informeren naar de andere mogelijkheden
Hey mams

Doen die zulke urgente zaken?? En heeft dat zin als er al een uitspraak is geweest??
Zo ja dan bel ik die morgen, kreeg ook al een advies over sp hulpverlening die gaan we morgen ook even bellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2009 23:48:33 ]
pi_68482452
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:46 schreef antonwachter het volgende:
Gewoon niet opendoen. Geeft een paar maand uitstel dan kan ze dingen regelen en verder alles van waarde uit huis halen.
Staan ze paar uur later met politieagent en slotenmaker aan de deur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')