Ik vind dat iedereen het zelf moet weten of ie stil is of niet, we zijn nu ruim 60 jaar verder en persoonlijk hoeft deze jaarlijkse herdenking van mij niet. Daareentegen zijn er meer dan genoeg mensen die er behoefte aan hebben en hier veel waarde aan hechten. En een beetje respect voor de mensen die stil willen zijn is op zijn plaats.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:25 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik kwam net een topic tegen van iemand die zei dat hij uit principe niet stil zou zijn... ik snap dat niet, zelfs ik heb respect voor sommige dingen.
En je kat had je naar je oudoom vernoemd? Sorry.........inkoppertje.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:10 schreef swollywood het volgende:
Heb zelfs mijn kat een schop gegeven toen ie het waagde te miauwen om 20:01.
Het is natuurlijk begonnen door het beindigen van WOII, maar daar is het niet meer alleen voor. Ook voor alle oorlogen daarna...quote:Op maandag 4 mei 2009 22:01 schreef navvy het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen het zelf moet weten of ie stil is of niet, we zijn nu ruim 60 jaar verder en persoonlijk hoeft deze jaarlijkse herdenking van mij niet. Daareentegen zijn er meer dan genoeg mensen die er behoefte aan hebben en hier veel waarde aan hechten. En een beetje respect voor de mensen die stil willen zijn is op zijn plaats.
Beetje provoceren door uit principe niet stil te zijn is een "beetje" zielig. Zulke mensen rijden binnen enkele jaren met een Suzuki Swift door een menigte omdat ze zich niet geaccepteerd voelen en niet kunnen functioneren in deze maatschappij.
Ik heb een half uurtje voorbeschouwingen gekeken en het ging alleen maar om 40-45, nabestaanden, de laatste overlevenden, Canadezen die over komen, zelfs een duitser die knielde om een gedenksteentje in de grond te slaan. Vind het nobel dat het om meerdere oorlogen gaat maar de nadruk ligt echt op 40-45. Niks mis mee maar de volgende generatie kent niemand die het heeft meegemaakt (eerlijk gezegd ik ook niet). Als mensen stil willen zijn heb ik daar respect voor en zal dat dan ook doen, maar vanavond was ik alleen thuis en stond rustig te zingen onder de douche (daar worden mensen ook stil van).quote:Op maandag 4 mei 2009 22:40 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk begonnen door het beindigen van WOII, maar daar is het niet meer alleen voor. Ook voor alle oorlogen daarna...
precies!quote:Op maandag 4 mei 2009 23:59 schreef navvy het volgende:
En dat is juist het punt, laat mensen die 2 minuten stil willen zijn lekker stil zijn. Laat mensen die daar niks mee hebben of geen waarde aan hechten gewoon doorpraten. Maar respecteer mekaars keuze daarin en daarom ga ik douchen en sta jij in een park. En zo moet het ook!
Als je op 4 mei om 8 uur dan maar niet naast mij gaat staan praten...quote:Op maandag 4 mei 2009 23:59 schreef navvy het volgende:
En dat is juist het punt, laat mensen die 2 minuten stil willen zijn lekker stil zijn. Laat mensen die daar niks mee hebben of geen waarde aan hechten gewoon doorpraten. Maar respecteer mekaars keuze daarin en daarom ga ik douchen en sta jij in een park. En zo moet het ook!
Helemaal met je gedachte twee minuten stil eens.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:30 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Als je op 4 mei om 8 uur dan maar niet naast mij gaat staan praten...
En ik wilde typen, dan vind ik het goed.... Maar eigenlijk vind ik dat niet. Ik vind dat je gewoon stil zou moeten zijn. Ook al heb je de oorlog niet meegemaakt, dat heb ik ook niet. Je hebt vast wel familie (gehad) die het wel heeft mee gemaakt. En zo niet, dan heb je er vast wel les over gehad op school.
De oorlog en de bevrijding zijn volgens mij ook twee belangrijke dingen die Nederland hebben gemaakt zoals het nu is.
Maar genoeg daarover, vandaag is het tijd voor het festival.
Lees mijn relaas nog maar eens goed want je begrijpt me niet helmaal.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:30 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Als je op 4 mei om 8 uur dan maar niet naast mij gaat staan praten...
En ik wilde typen, dan vind ik het goed.... Maar eigenlijk vind ik dat niet. Ik vind dat je gewoon stil zou moeten zijn. Ook al heb je de oorlog niet meegemaakt, dat heb ik ook niet. Je hebt vast wel familie (gehad) die het wel heeft mee gemaakt. En zo niet, dan heb je er vast wel les over gehad op school.
Dat je tijden dodenherdenking onder de douche gaat staan praten moet je helemaal zelf weten.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:17 schreef navvy het volgende:
[..]
Lees mijn relaas nog maar eens goed want je begrijpt me niet helmaal.
Wat het bevrijdingsfestival betreft; jammer van het weer anders was ik even een kijkje gaan nemen.
je hebt geen mazzel met die auto of wel?quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:38 schreef swollywood het volgende:
Ik was van plan om naar het festival te gaan, maar mijn nichtje logeerde bij mij moeder en die zou ik nog ff naar terugbrengen naar mijn zus in Groningen.
's morgens om kwart over 9 vertrokken en net toen ik Zwolle uitreed begon het relais van de richtingaanwijzers te tikken zonder dat die richtingaanwijzers aanstonden.
Fiat-dealer in Hoogeveen-Assen-Groningen is recent failliet gegaan, dus daar kon ik al niet heen.
Uiteindelijk in Drachten een nieuw relais gescoord, maar dat bleek niet de oplossing.
Conclusie van de chef-werkplaats: Stuurkolomschakelaar is kapot. Alleen is die niet meer leverbaar.![]()
Nu hoor ik dus continue tik-tik-tik-tik-tikketikketik in de auto tijdens het rijden.
Nu maar afwachten of zo'n ding nog via de sloop te regelen is, aangezien ik natuurlijk weer net een speciaal type nodig heb i.vm. airbag en achterruittewisser enzo.![]()
Was er in ieder geval zo flauw van dat ik maar thuis gebleven ben toen ik eenmaal weer thuis was.
Mijn gedachte ook idd. Volgens mij is dat ding vaker in de garage te vinden dan op de weg...quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:21 schreef Richfield het volgende:![]()
[..]
je hebt geen mazzel met die auto of wel?
Je hebt er dus geen reet van begrepen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:20 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dat je tijden dodenherdenking onder de douche gaat staan praten moet je helemaal zelf weten.
Maar uit je verhaal haal ik ook dat je vind dat mensen die er geen waarde aan hechten gewoon mogen doorpraten, en dat we elkaars keuze moeten respecteren.
Als er dus iemand naast mij staat die er geen waarde aan hecht (die zal dan vast ook niet bij de dodenherdenking zijn, maar ok) en doorpraat zou ik die moeten respecteren. Op dat moment doe ik dat niet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |