abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 20:15:53 #1
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68473035
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 43

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 20:17:20 #2
141844 Macka66
pi_68473110
Jaaaaa, de OP uit de wiki kopieer methode werkt
sorry Guuzewuus, ik kon het niet laten
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_68473196
Wat is die wiki leuk! Echt handig die lijstjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_68473235
WiW topic
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 20:22:03 #5
141844 Macka66
pi_68473344
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:22 schreef Zweefvliegje het volgende:
Kent iemand ook doeken van Amazonas? Hoe dragen die?
Geschikt voor de zomer?
Ik heb al even gegoogeled maar word er niet erg veel wijzer van.

Edit, even beter gezocht nog en erachter gekomen dat het dus een erg dunne doek is.
Wie heeft er ervaringen met deze doek?
Heb een Amazonas Laguna (lengte 4 meter, voor de kanguru draagmanier) voor 25 euro gevonden, dat is toch een nette prijs?
Ja hoor, nette prijs. Vergewis je er wel even van dat het een kruiskeper is. Want volgens mij heette Amazonas vroeger anders (El Zuruz?), waren het toen nog geen kruiskepers, was de kwaliteit veel minder maar hadden ze al wel de kleurstelling Laguna.
wacht, ik zoek even in mijn archiefje...
El Comal, niet El Zuruz. Maar als het een nieuwe Amazonas is dan is 'ie in orde.

[ Bericht 4% gewijzigd door Macka66 op 28-04-2009 20:29:55 ]
pi_68473369
Misschien leuk/handig om ergens in de wiki ook dat lijstje te plaatsen van wat je je kindje in de doek aan kunt trekken bij welke temperaturen? Het is een vraag die regelmatig terug keer hier. Of niet?

Er komt een linnen doek mijn kant op
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_68473630
macka, dankjewel. Ik vind het nog lastig hoor, heb de mislukte pogingen maar niet allemaal gefotografeerd dit was de beste. Maar ik blijf zoeken naar een fijne knoop.

*zwaait even terug, samen met Sophie en Mila, naar k_i_m en haar meisje *

Jullie geven niet alleen davinia tips over welke doek voor een dreumes/peuter, ik neem ze gelijk mee... maar pfff wat is t moeilijk zeg! Ik zie door alle doeken DE doek niet meer, ik weet echt niet meer wat, hoe en welke... wat zal ik doen, 1 voor de oudste, en 1 voor de jongste? of eentje die voor beide kan... denk dat manlief het met dat laatste meer eens is

Is er evt ook iemand die hier in t oosten een meet kan organiseren? ik zou het best fijn en leuk vinden, en volgens mij was er nog iemand die dat vroeg toch?

handig al die lijstjes in de op, heb er al veel aan gehad, en pak het er steeds weer bij.

spannend tearsong!
pi_68473800
Volgens mij werkt het nog het beste om rond te kijken naar welke doek je het leukst lijkt en dan hier even te peilen wat de ervaringen er mee zijn
Heb je al wat op het oog?
pi_68474018
ik vind alles mooi! ben verliefd op pfau al heel lang, maar die vind mn manlief niks... maar ik hoop dat er ooit eentje komt.

een regenboog vind ik prachtig, maar welke? geen idee. vrolijke kleuren houd ik wel van... maar hier schieten jullie niks mee op he?
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 20:36:58 #10
141844 Macka66
pi_68474053
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:22 schreef TearSong het volgende:
Misschien leuk/handig om ergens in de wiki ook dat lijstje te plaatsen van wat je je kindje in de doek aan kunt trekken bij welke temperaturen? Het is een vraag die regelmatig terug keer hier. Of niet?

Ja, handig, zet 'm erbij!
En wat voor een linnen doek?
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:41:37 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68474235
Meiden, echt helemaal top die wiki!
We hebben wel eens vaker pogingen gedaan, maar dit topic leent zich er bij uitstek voor!
pi_68474242
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:22 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ja hoor, nette prijs. Vergewis je er wel even van dat het een kruiskeper is. Want volgens mij heette Amazonas vroeger anders (El Zuruz?), waren het toen nog geen kruiskepers, was de kwaliteit veel minder maar hadden ze al wel de kleurstelling Laguna.
wacht, ik zoek even in mijn archiefje...
El Comal, niet El Zuruz. Maar als het een nieuwe Amazonas is dan is 'ie in orde.
Bedankt voor je reactie! Maar ik snap hem nog niet helemaal
Sorry, ik ben nog helemaal groen in het draagdoekengebeuren. Wat is een kruiskeper? Of eigenlijk, waarom is het belangrijk om te weten dat ie zo geweven is? Heeft dat met de draagmethoden te maken?
En het gaat om deze Amazonas Laguna, heb een deal voor 22 euro gedaan ipv de gevraagde 24,50.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zweefvliegje op 28-04-2009 20:56:39 ]
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:54:33 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_68474823
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:22 schreef TearSong het volgende:

Wat Macka ook zegt: welke linnen doek
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68475138
Zara Red is weer thuis en is in twee weken tijd tien keer zachter geworden.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 21:11:38 #15
141844 Macka66
pi_68475573
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:41 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Maar ik snap hem nog niet helemaal
Sorry, ik ben nog helemaal groen in het draagdoekengebeuren. Wat is een kruiskeper? Of eigenlijk, waarom is het belangrijk om te weten dat ie zo geweven is? Heeft dat met de draagmethoden te maken?
En het gaat om deze Amazonas Laguna, heb een deal voor 22 euro gedaan ipv de gevraagde 24,50.
Kruiskeper is een weving, en wel de weving die het meeste ondersteuning geeft door een beetje rek op twee diagonalen. En aan de foto te zien is de jouwe een kruiskeper
(De oude Laguna's waren linnenbinding, hebben geen rek, kunnen uitzakken en waren bovendien met schadelijke stoffen geverfd (volgens een Duits onderzoek dat ik heb liggen). )
pi_68476085
Ik ben een ellipsen, lll en een ks rijker. De post bracht mijn kadootjes. Die ks is lekker! Draagt echt goed. Jen heeft er al heerlijk in geslapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 21:25:32 #17
141844 Macka66
pi_68476257
Fijn Ticootje! Ben benieuwd naar Jen in d'r Kleinsmekker
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:26:23 #18
108648 cattie
lieve moeder
pi_68476296
Dat zijn mooie kadootjes Ticootje!
pi_68476301
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:11 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Kruiskeper is een weving, en wel de weving die het meeste ondersteuning geeft door een beetje rek op twee diagonalen. En aan de foto te zien is de jouwe een kruiskeper
(De oude Laguna's waren linnenbinding, hebben geen rek, kunnen uitzakken en waren bovendien met schadelijke stoffen geverfd (volgens een Duits onderzoek dat ik heb liggen). )
Dus nu heb ik wel een goede aankoop gedaan begrijp ik?

Wat ik ook wel een idee vind voor in de Wiki is hoe je (nieuwe) draagdoeken het best kan behandelen!
Hoe krijg je ze zacht? Wel eerst wassen of juist niet? Vingerhaken? Erop zitten?

Ik heb het antwoord niet
Wat ik wel weet is dat degene van wie ik m'n Indio heb overgekocht hem heeft gewassen voor het versturen en dat hij toen best stug was. Nu heb ik hem een paar keer gedragen en tig keer gevingerhaakt en er 2 nachten op geslapen en nu is hij al best zacht, maar heb nog steeds het idee dat het zachter kan.
Heb helaas nog nooit een doek van een ander gevoeld, volgens mij zijn er hier in Leeuwarden geen draagdoekmoeders/vaders in het wild behalve ikzelf dan.
Er is namelijk ook (nog) geen draagdoekconsulente in Friesland.
pi_68476319
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:02 schreef Webkim het volgende:
Zara Red is weer thuis en is in twee weken tijd tien keer zachter geworden.
Wat goed! Misschien moet ik mijn geverfde leaves shorty maar een tijdje op vakantie sturen, mèèèèèn wat is dat one tough cookie geworden

Leuke pakjes, Ticootje! Waar blijven de foto's?
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:29:59 #21
108648 cattie
lieve moeder
pi_68476476
Is je leaves maat 2? Hij mag namelijk wel even hier "logeren".
Zolang ik millie niet heb verkocht mag ik van mezelf nog geen andere doek kopen, maar ik wil er graag nog een maat 2 bij.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 21:36:44 #22
141844 Macka66
pi_68476814
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:26 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Dus nu heb ik wel een goede aankoop gedaan begrijp ik?

Wat ik ook wel een idee vind voor in de Wiki is hoe je (nieuwe) draagdoeken het best kan behandelen!
Hoe krijg je ze zacht? Wel eerst wassen of juist niet? Vingerhaken? Erop zitten?

Ik heb het antwoord niet
Wat ik wel weet is dat degene van wie ik m'n Indio heb overgekocht hem heeft gewassen voor het versturen en dat hij toen best stug was. Nu heb ik hem een paar keer gedragen en tig keer gevingerhaakt en er 2 nachten op geslapen en nu is hij al best zacht, maar heb nog steeds het idee dat het zachter kan.
Heb helaas nog nooit een doek van een ander gevoeld, volgens mij zijn er hier in Leeuwarden geen draagdoekmoeders/vaders in het wild behalve ikzelf dan.
Er is namelijk ook (nog) geen draagdoekconsulente in Friesland.
Soms is er een draagdoekconsulente op familiebezoek in Friesland, in Leeuwarden ook wel zelfs
Dus ik wil best een keertje voor de gezelligheid langs komen met een stapeltje doeken.

Ik ben zelf meer voor gebruiken dan voor vingerhaken. Wat bij mij ook goed werkt is de doek over een stoel met hoge rugleuning hangen en daar dan veel in gaan zitten
pi_68476835
ja, een 2 Ik ga hem naar je opsturen, hij kan wel wat liefdevolle mishandeling gebruiken en ik ben zo verwend met mijn zalige lelies dat blaadjes steeds maar weer laat liggen. Leuk!
pi_68476925
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:17 schreef oeke het volgende:

[..]

Hey Icicle, Als Diaan hem niet wil dan ben ik wel geinteresseerd. Ik zal je even Pmen, ehm, eerst even aanzetten
Diaan gaat volgende week een Ringsling proberen en ik heb haar beloofd 'm nog even vast te houden Hopelijk kun je nog even wachten
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_68476978
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:36 schreef Macka66 het volgende:

Ik ben zelf meer voor gebruiken dan voor vingerhaken. Wat bij mij ook goed werkt is de doek over een stoel met hoge rugleuning hangen en daar dan veel in gaan zitten
Bijkomend voordeel daarvan is dat hij meteen voor allerhande kinderspel gebruikt wordt, wat hem alleen maar weer zachter maakt
Ulli was vandaag tent, boot, prinsessenjurk, hondenriem, geknoeid-sap-opveegdoek en dekentje.

Wat heb je tegen vingerhaken, Macka? Ik probeer mijn doeken altijd na gebruik even snel te vingerhaken en ik heb het idee dat dat wel helpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')