abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 april 2009 @ 09:11:41 #26
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68487545
Beetje jammer van Eredivisie live.. kiezen zeker voor de klassieke top3 en AZ?
pi_68487734
Twente - AZ
Sparta - Ajax
PSV - NEC
FC Utrecht - Feyenoord
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  woensdag 29 april 2009 @ 12:10:59 #28
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_68493421
Bjarsmyr is een goede vriend van Berg zegt de VI.

Das dus een +1 voor ons t.o.v. Hveen.
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
pi_68493514
quote:
Op woensdag 29 april 2009 12:10 schreef Runselpink het volgende:
Bjarsmyr is een goede vriend van Berg zegt de VI.

Das dus een +1 voor ons t.o.v. Hveen.
Heerenveen biedt waarschijnlijk meer salaris dan Groningen, een +5 voor Heerenveen...
  woensdag 29 april 2009 @ 14:22:54 #30
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_68498185
Misschien gaat hij niet voor 't geld (H)
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
  woensdag 29 april 2009 @ 14:27:47 #31
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68498349
Even met Lovre naar de Enzo, dan kiest Bjarsmyr voor Grunn.
pi_68498396
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:27 schreef Prosac het volgende:
Even met Lovre naar de Enzo, dan kiest Bjarsmyr voor Grunn.
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_68501830
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_68502891
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:27 schreef Prosac het volgende:
Even met Lovre naar de Enzo, dan kiest Bjarsmyr voor Grunn.
Met Henrique kan ie altijd nog naar het Newscafe.
  woensdag 29 april 2009 @ 17:34:31 #35
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68505110
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:29 schreef TvhN het volgende:

[..]

Met Henrique kan ie altijd nog naar het Newscafe.
En dan door de politie eruit gehaald worden zeker.
pi_68511263
Mooi interview met Granqvist in VI.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_68512824
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:58 schreef venomsnake het volgende:
Mooi interview met Granqvist in VI.
Binnenkort klikbaar in dit topic?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_68514933
Gelukkig heeft FC Groningen niet Pontus Wernbloom gekocht heeft eens gevochten met een scheidsrechter moet een moelijk ventje zijn.Maar wel de beste voetballer van Gotenborg.
  woensdag 29 april 2009 @ 22:54:46 #39
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_68515299
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:44 schreef Gruning3r het volgende:
Gelukkig heeft FC Groningen niet Pontus Wernbloom gekocht heeft eens gevochten met een scheidsrechter moet een moelijk ventje zijn.Maar wel de beste voetballer van Gotenborg.
Dus omdat je 1x een scheidsrechter aanvliegt, betekent dat dat je een moeilijk ventje bent? Hij zal waarschijnljk niet zo lief zijn, maar zal ook ongetwijfeld zijn lesje geleerd hebben.
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
  woensdag 29 april 2009 @ 23:06:33 #40
176521 Grulez
rasgroninger
pi_68515675
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:54 schreef Runselpink het volgende:

[..]

Dus omdat je 1x een scheidsrechter aanvliegt, betekent dat dat je een moeilijk ventje bent? Hij zal waarschijnljk niet zo lief zijn, maar zal ook ongetwijfeld zijn lesje geleerd hebben.
Inderdaad. Met enkel ideale schoonzonen red je het ook niet. Liever moeilijke ventjes die goed kunnen voetballen, dan flegmatieke Fledjes.
pi_68518229
Heeft weer iemand een Euroborg filmpje in elkaar zitten knutselen:

Bekijk deze YouTube-video
quote:
Op woensdag 29 april 2009 21:42 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Binnenkort klikbaar in dit topic?
Als ik het tegenkom plaats ik het wel.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_68518643
quote:
Baltovenaar met penseelstreken

GRONINGEN - Gonzalo Garcia is een dromer op het voetbalveld, met balcontacten als penseelstreken. Een artiest in het keurslijf van profvoetbal. Sinds Garcia ontbreekt met een bovenbeenblessure, mist FC Groningen nét dat beetje vernuft en brille.

Niet voor niets is de aanvaller verantwoordelijk voor de mooiste actie van dit seizoen in de eredivisie. Uit bij PSV en voor de liefhebbers nog altijd te vinden op YouTube (zie onder dit verhaal).



Garcia vindt het heerlijk om rond te struinen in de nauwe straatjes van Santiago de Compostela. Om met zijn vriendin, die in Valencia architectuur studeert, te turen naar prachtige gebouwen of te slenteren door een museum. Hij verslindt de boeken van de Uruguayaanse schrijver Eduardo Galeano, een romanticus met een afwijkende kijk op het verleden van Zuid-Amerika.

Garcia is een kunstenaar in een wereld die artiesten nog weinig vrijheid gunt. Voor hem geen bruisende wereldstad, waar de creativiteit je omarmt, maar een appartementje in Haren. En ook geen elftal dat vlot combineert, maar het spierballenvoetbal van FC Groningen.

En toch is hij gelukkig in de groene kathedraal. Galeano schreef een boek over voetbal, met de titel El futbol a sol y sombra (Voetbal in zon en schaduw). Het zou op de cover van Garcia’s biografie kunnen staan.

Hij groeit op in de Uruguayaanse hoofdstad Montevideo, waar hij in parken voetbalt met vrienden en buurtgenoten. De balkunstenaar wil niets horen over pleintjesvoetbal, over de Nederlandse theorie dat daar de rasvoetballers opstaan. ,,Volgens mij heeft het alles te maken met persoonlijkheid. Je wordt geboren met talenten. De gemiddelde speler in Uruguay is keihard, dat zit verankerd in de cultuur en onze voetbaltraditie. Maar ook daar zijn mooie spelers als Francescoli, Recoba en Sosa opgestaan. Ik heb het geluk gehad dat de trainers in mijn jeugd me de ruimte hebben gegeven mijn creativiteit te ontwikkelen. Ik zie nu trainers die jongetjes van acht jaar al willen controleren. Dan wordt voetbal mechanisch.’’

Als hij de kans krijgt, zit de piepjonge Garcia op de tribune bij Nacional, de grote club in Montevideo. Om te kijken naar Alvaro Recoba. ,,Dat is met afstand de meest getalenteerde voetballer uit mijn land.’’ Al blijft Enzo Francescoli, die Uruguay driemaal aan de Copa America hielp, zijn grote held.

Als jongen van 14 jaar vertrekt hij met het gezin Garcia naar Spanje, naar bedevaartstad Santiago de Compostela. Ook daar valt hij op. Het grote talent wordt opgeroepen voor de Galicische selectie en wordt uitgenodigd voor de nationale jeugdploeg van Spanje. ,,Toen werd ik meteen gebeld door de voetbalbond in Uruguay. Of ik daar niet voor wilde kiezen. Mijn moeder vond het niets. Ze wilde dat ik zou aarden in Spanje, zag het niet zitten dat ik steeds zo ver weg zou zijn.’’

Dus wordt het Spanje. En de toekomst zal mooi zijn, zo lijkt het. Scouts uit Milaan en Barcelona schrijven lovende rapporten, maar tegen zijn zin en veel te vroeg vertrekt Garcia naar Real Madrid. ,,Compostela had geldproblemen en Real wilde veel voor mij betalen. In kranten was te lezen dat de club kapot zou gaan, als ik niet naar Madrid zou vertrekken. Mijn moeder wilde het niet, ik was 16 en zij vond dat ik eerst mijn school moest afmaken. Maar de druk werd te groot.’’

Ongeveer gelijktijdig met Zidane arriveert Garcia in de Spaanse hoofdstad en gaat spelen in het derde team. Het gaat één seizoen goed, daarna krijgt Garcia rugproblemen en begint een lijdensweg die hem leidt naar Mérida en Palencia en pas eindigt in Apeldoorn.

,,Ik heb in twee jaar tijd niet eenmaal een wedstrijd uit kunnen spelen,’’ zucht Garcia. ,,Dat begon op het EK onder 19. Steeds opnieuw moest ik worden gewisseld. Dat was een frustrerende tijd, te vaak was er een terugslag. Ik heb zeker gedacht aan stoppen.’’

Tot hij een telefoontje krijgt van de Spaanse Nederlander Juan Viedma, die in Compostela een vriend van de familie is geworden en op dat moment voetbalt bij RBC. ,,Hij stelde voor dat ik naar Nederland zou komen. ‘Er zijn hier goede doktoren’, zei Juan.’’

Zijn nieuwe voetballeven begint bij AGOVV in Apeldoorn. Een laagvlieger in de eerste divisie, met nauwelijks publiek op de tribunes. ,,Het voelde als een nieuwe start, maar ook als mijn laatste kans. Na vier maanden was ik fit, eindelijk. Het probleem in mijn rug bleek heel klein te zijn, maar in Spanje had niemand het kunnen vinden. Het was fantastisch om eindelijk pijnvrij te voetballen. Het was vreemd om in een klein stadion te moeten spelen, maar ik heb me altijd thuis gevoeld in Apeldoorn.’’

Het is het startpunt van een rondgang door de Nederlandse provincies. Heerenveen, Heracles en nu FC Groningen. Garcia trekt langs als een artiest met vele namen. Hij heet Gonzalo Garcia, daar kan geen misverstand over bestaan, zegt hij nu. Maar dat misverstand was er wel degelijk.

In Spanje krijgt hij bij Compostela de bijnaam Recoba, omdat hij al net zo creatief blijkt te zijn als zijn landgenoot. ,,Op een gegeven moment zei de trainer dat ik echt iets moest doen, anders zou ik alleen nog onder die naam bekend zijn in Spanje. In de kranten werd steeds gesproken over Recoba. Ik ben zelfs één keer samen met hem geïnterviewd voor de radio. Hij zat in Milaan in de studio, ik in Madrid. Zo verlegen als toen ben ik nooit meer geweest.’’

In Nederland neemt hij afstand van Recoba. Garcia is weer zichzelf. Maar de verwarring blijft. Is het nou Gonzalo, Garcia of Garcia-Garcia? ,,Mijn ouders hebben allebei dezelfde achternaam en volgens mij heeft Heerenveen voor Europa Cup-wedstrijden Garcia-Garcia op mijn shirt gezet. In Groningen is het weer gewoon Garcia.’’

In Groningen zou hij het publiek moeten verwennen met geniale acties. ,,Helaas lukt me dat vaker in uitwedstrijden,’’ biecht hij op.

In eigen stadion stropen de noorderlingen de mouwen op, gaat de lange bal voor de combinatie. Aan het begin van het seizoen vraagt Garcia zich zelfs af of hij wel past in dit elftal. Zeker als hij op de bank belandt. ,,Het spreekt voor zich dat ik het makkelijker zou hebben in een team dat vloeiend combineert. Ron Jans heeft verteld wat hij van me verwachtte, hoe ik van waarde kon zijn voor het elftal. Ik heb er geen moeite mee om arbeid te verrichten, maar natuurlijk hoop ik op de kans om mijn échte kwaliteiten te laten zien. In uitwedstrijden krijg ik daar meer de ruimte voor.’’

De ommekeer is de uitwedstrijd bij PSV, op 6 december 2008. Gonzalo krijgt een plek in de basis en dan komt die ene, schitterende actie. Aanname op de borst, een bal achter het standbeen langs tijdens een slalom langs drie PSV’ers, dan een een-twee en een pass achter het standbeen langs naar Marcus Berg, die de 1-0 scoort.

,,Er werd veel over me gepraat in die tijd en dat is mooi. Het is een groot compliment dat ik word gezien als een artiest op het voetbalveld. Al vind ik winnen ook belangrijker dan alleen het publiek vermaken.’’

AD
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 30 april 2009 @ 09:25:33 #43
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_68521575
De ''nieuwe'' Euroborg is net een mix van 't stadion van Twente en Feyenoord.

Feyenoord vanwege die skyboxen op de lange zijde(tegenover de business) . Twente omdat bij alles daar een ring is, behalve een zijde.

verder ziet 't er goed uit
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
pi_68523440
Bossen is scheids bij Volendam-Groningen
  donderdag 30 april 2009 @ 15:15:04 #45
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_68530608
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:13 schreef Grunner het volgende:
Bossen is scheids bij Volendam-Groningen
Dat wordt dus weer een boete
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
pi_68538746
quote:
Op donderdag 30 april 2009 00:42 schreef venomsnake het volgende:

[..]
En zonder rendement... Ach, 't oog wil af en toe ook wat
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  donderdag 30 april 2009 @ 21:54:28 #47
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_68541120
Weet iemand hoe 't met de blessures van Stenman, Pedersen en Garcia is?

Ik dacht dat Stenman en Garcia snel weer terug zouden zijn, maar blijkbaar niet:(
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
  donderdag 30 april 2009 @ 22:35:46 #48
230574 Koffz
Ik ben GEEN alcoholist
pi_68542595
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:54 schreef Runselpink het volgende:
Weet iemand hoe 't met de blessures van Stenman, Pedersen en Garcia is?

Ik dacht dat Stenman en Garcia snel weer terug zouden zijn, maar blijkbaar niet:(
Garcia en Stenman deden weer mee met de training dacht ik. Pedersen weet ik niet.
:)
pi_68545430
quote:
Michael Jansen kan tekenen bij FC Groningen
DVHN | Gepubliceerd op 30 april 2009, 23:04

FC Groningen hengelt naar de diensten van Michael Jansen van SC Cambuur Leeuwarden. Het heeft de 24-jarige linksbenige verdediger een contractaanbieding gedaan met een looptijd van drie jaar. Jansen begon zijn betaald-voetbalcarriere bij Vitesse en komt sinds dit seizoen uit voor de eerstedivisionist uit Friesland. Zijn verbintenis met Cambuur loopt af.

Met Jeroen Veldmate heeft FC Groningen overeenstemming bereikt over een driejarige contractverlenging. De 20-jarige verdediger wordt volgend seizoen verhuurd. BV Veendam, De Graafschap, Cambuur Leeuwarden, RBC Roosendaal en Helmond Sport hebben van hun belangstelling vor hem blijk gegegevn
Was al min of meer bekend dat eerste maar de verlenging van Veldmate niet volgens mij
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_68549949
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:54 schreef Kerol het volgende:

[..]

Was al min of meer bekend dat eerste maar de verlenging van Veldmate niet volgens mij
Ten eerste Groningen gaat hem grondig onderzoeken in de medische keuring daar moet eerst proberen uitkomen.

+Nederlander
+Meerdere posisities bruikbaar
+Leuk voor de breete
+Transfer vrij
+Toen die geen hartproblemen hat was die geselecteerd nederlands elftal of in de voor selectie.
-Vraag me af echt vebetering is vergeleken met veldmate.
-Eerst zien als die niveau Eredivisie nog aankan
-hartproblemen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')