Bij de PVV achterban is 1 op 5 tegen het homohuwelijk, bij de potentieele Verdonk-kiezers ook (bron). Bij de PvdA, GroenLinks en SP kiezers ligt dat percentage op 10%. Bovendien zijn er bij de PVV beduidend minder mensen die 'helemaal oneens' zeggen (rond de 30% tegenover ruim 50% bij de PvdA).quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het verschil met het CDA is nihil. En bij de uitslag 81-19 zou ik niet van homofoob willen spreken.
Ik vind dat er nogal gekunsteld wordt gezocht naar allerlei vergelijkingen tussen de PVV en de NSB, om de PVV in een zo kwaad mogelijk daglicht te stellen. Ik ontkom ook niet aan de indruk dat de naderende Europese verkiezingen daar een rol in spelen.
Herinner je je al die doemscenario's nog die over ons werden uitgestort kort voor het referendum over de EU-Grondwet? Een soort bangmakerij, om er vooral maar voor te zorgen dat kiezers op andere gedachten worden gebracht.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)stemt_op_ein_vaan_usquote:„Met een homohuwelijk en gratis kinderopvang win je geen verkiezingen in het zuiden. Dat zie je nu in Roermond: tegelijk met de Kamerverkiezingen is daar voor de gemeenteraad gestemd. Plaatselijk kreeg de VVD twee keer zoveel stemmen als voor de Tweede Kamer. Lokaal is de VVD dan ook veel meer een middenstandspartij. Landelijk, onder Rutte, is de VVD libertair, gericht op maatschappelijke vrijheden. Daar stemt men dus niet op. Maar wel op Wilders.”
quote:,,En wat de punten van abortus, homohuwelijk en zondagopenstelling van winkels betreft verwijs ik naar de verloren strijd onder paars. De fronten zijn verschoven. Het gaat nu om de EU, bestuurlijke vernieuwing, de islam en de politieke cultuur. Natuurlijk hoop ik op een verandering als het gaat om die christelijke elementen. Daarvoor is een cultuuromslag nodig, een nieuw reveil. Ik zie geen kans die punten nu met politieke middelen te realiseren. Daarom neem ik genoegen met een politiek programma dat aan die zaken niet de hoogste prioriteit geeft.'’
Ehhh, nee.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:45 schreef damian5700 het volgende:
Mee eens. Dit is simpelweg populisme en demagogie.
Dat bestrijd ik ook niet. Ik constateer dat hij alleen niet erg homovriendelijk is. Maar dat hij homo's wel gebruikt als hem dat te pas komt in zijn oorlogje tegen de islam.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als 19 procent van de Wilders-achterban tegen het homohuwelijk is, is 81 procent daar voorstander van. Nogal vreemd om dan de achterban van Wilders uniform af te schilderen als homofoob. Temeer omdat tegen het homohuwelijk zijn nog niet eens hetzelfde is als homofoob zijn.
Wilders heeft het volste recht om iets te vinden over homoseksualiteit, SCH. Ook als die mening jou niet welgevallig is. Wilders heeft recht op vrije meningsuiting.
Dat vind ik toch zo vreemd. Dat valt vaker te beluisteren. iemand doet uitspraken en heeft denkbeelden waar Hitler nog jaloers op zou zijn, maar dan mag het alleen niet zo heten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:41 schreef kamikaze het volgende:
Het is zo'n teken van zwakheid als je iemand zomaar vergelijkt met Hitler, nazi of een NSB'er. Wetje van Godwin, reductio ad Hitlerum. Beter is het gewoon te zeggen wat je niet aanstaat aan iemand en dan kan er op een normale manier over gediscussieerd worden. Er zal nooit een normale discussie ontstaan als je begint met iemand te vergelijken met Hitler, met een nazi of met een NSB'er
De wet van Godwin is hier niet van toepassing. Hier is het onderwerp namelijk de NSB, het is niet alsof de NSB bij een totaal irrelevante discussie erbij gehaald wordt. Als je in het voetbalforum een NSB- of Hitlervergelijking tegenkomt, kan je spreken van een Godwin geval. Hier niet. Hier worden terecht parallellen gezocht.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:41 schreef kamikaze het volgende:
Het is zo'n teken van zwakheid als je iemand zomaar vergelijkt met Hitler, nazi of een NSB'er. Wetje van Godwin, reductio ad Hitlerum. Beter is het gewoon te zeggen wat je niet aanstaat aan iemand en dan kan er op een normale manier over gediscussieerd worden. Er zal nooit een normale discussie ontstaan als je begint met iemand te vergelijken met Hitler, met een nazi of met een NSB'er
]quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:41 schreef kamikaze het volgende:
Geweldigquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:45 schreef damian5700 het volgende:
Mee eens. Dit is simpelweg populisme en demagogie.
Hoezo mag dat niet weer gezegd worden van mij? Waar heb ik dat gesteld?quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Geweldig
Over Wilders mag dat nooit gezegd worden van jou maar iemand die kritiek op hem heeft, zet je wel meteen zo weg. Hoe hypocriet
quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoezo mag dat niet weer gezegd worden van mij? Waar heb ik dat gesteld?
Maar dat ligt niet aan degene die de vergelijking maakt maar aan de pavlovreactie van de anderen. In die zin heb je wel gelijk dat het meestal niet zoveel oplevert inderdaad. Wat niet wegneemt dat de vergelijking nog wel kan kloppen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:57 schreef Alulu het volgende:
Ja is leuk van die duck maar duck heeft niet dezelfde bijsmaak als NSB. Niet iedereen kan abstract denken namelijk. Zodra je een waardevolle discussie wil doe je er goed aan vergelijkingen als deze weg te laten. Tuurlijk mag je dat wel doen, en kan je ook heel goed gelijk hebben, maar kijk niet raar op als een discussie op een laag pitje blijft hangen.
Ik vind het van jou onzin dat mijn mening hierover wordt geridiculiseerd met zo'n zielige jij-bak.quote:
hij heeft jouw posts gelukkig nog geen "dronkemansgelul" genoemd. lichtpuntje.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het van jou onzin dat mijn mening hierover wordt geridiculiseerd met zo'n zielige jij-bak.
Welke issues bedoel je? En wat is de aanpak van Wilders?quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:58 schreef zoalshetis het volgende:
stél dat de aanpak van wilders niet werkt, wat werkt dan wel om mensen in te laten zien dat nederland domweg te klein is voor dit soort grote issues?
Idd, zelfs onderbouwde vergelijkingen worden daarmee afgedaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De wet van Godwin is hier niet van toepassing. Hier is het onderwerp namelijk de NSB, het is niet alsof de NSB bij een totaal irrelevante discussie erbij gehaald wordt. Als je in het voetbalforum een NSB- of Hitlervergelijking tegenkomt, kan je spreken van een Godwin geval. Hier niet. Hier worden terecht parallellen gezocht.
Juist aan komen zetten met "kijk dit is een Godwin discussie" vormt in dit soort discussies een Godwin. Terechte en onderbouwde vergelijkingen worden niet serieus genomen met als reden dat het een "reductio ad Hitlerum" zou zijn. Hiermee wordt juist een poging gedaan om de vergelijkingen de mond te snoeren.
issues: de grote mondiale 3e wereldoorlog die alweer even bezig is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Welke issues bedoel je? En wat is de aanpak van Wilders?
Daar heb je wel gelijk in, maar dat gaat natuurlijk ook op voor de hele discussie over de Islam met moslims.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:57 schreef Alulu het volgende:
Ja is leuk van die duck maar duck heeft niet dezelfde bijsmaak als NSB. Niet iedereen kan abstract denken namelijk. Zodra je een waardevolle discussie wil doe je er goed aan vergelijkingen als deze weg te laten. Tuurlijk mag je dat wel doen, en kan je ook heel goed gelijk hebben, maar kijk niet raar op als een discussie op een laag pitje blijft hangen.
Hoezo jij-bak? Jij hebt herhaaldelijk laten weten dat je vindt dat Wilders geen populisme of demagogie mag worden verweten, als ik het me goed herinneren, dat dat onterecht is. Zit ik er naast?quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het van jou onzin dat mijn mening hierover wordt geridiculiseerd met zo'n zielige jij-bak.
Het is confronterend. Blijkbaar is het te moeilijk om de waarheid onder ogen te zien en schieten mensen daardoor automatisch in de ontkenning en de slachtofferrol.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:41 schreef TeenWolf het volgende:
zelfs een kind herkent dat wilders een facist/nsb'er is, was daar zo moeilijk aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |