abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69715402
@KleinVosje

Ik heb lessen van een uur.
Inderdaad mooi dat het zo goed gaat, ik denk dat ik nu gewoon elke week een lesje neem tot aan mijn AVB, dan kom ik uit op 7 lessen voor mijn AVB.
Daarna nog een aantal lesjes op de weg, maar ik heb mijn koekblikrijbewijs ook al dus dat zal wel niet zo'n probleem mogen zijn!

Gr.
Audi Audi Audi
pi_69717254
Voor mij was het vooral wennen hoe je een motor moet bedienen, autorijbewijs heb ik ook al jaren...

Heb normaal rijles van 2 aaneengesloten uren (met een koffiepauze tussendoor), en vorige week 4 uur les gehad achter elkaar. Was een mooie rustige ochtend op de weg met lekker weer, ideaal om een beetje rond te touren

Over 2 weken moet het nieuwe roze kaartje hoop ik binnen zijn en dan kan mijn vodje (bijnaam voor mijn huidige rijbewijs) omgeruild worden. (jammer dat het zo druk is met cbr planning voor AVD examens anders kon ik wel eerder op... )
pi_69717635
Ja opzich is het pasje wel makkelijk, ik vind het alleen een beetje geldklopperij..

Eerst haal je je autorijbewijs, ¤41 neertellen. 2 maand later heb ik mijn BE gehaald, weer ¤41. Binnenkort motor weer ¤41.. Dat is in 1 jaar ¤123

Maar goed, als het goed is kan ik er dan ook weer 10 jaar tegen;)
Audi Audi Audi
pi_69719039
Had je ze niet beter dichter bij elkaar kunnen halen, bijvoorbeeld BE en A tegelijk op het pasje laten "bijschrijven", scheelt weer 41 euro he..
pi_69728485
Groningen is bijna de duurste gemeente, kost zelfs 61,20. Echt belachelijk dat die prijzen zo hoog zijn en zo veel met elkaar verschillen. Hopelijk wordt dat aangepakt met een dak van 40 euro. En geen 50 ofzo, dat zou nadelig zijn voor het merendeel van nederland.
Fingerspitzgefühl
pi_69744455
quote:
Had je ze niet beter dichter bij elkaar kunnen halen, bijvoorbeeld BE en A tegelijk op het pasje laten "bijschrijven", scheelt weer 41 euro he..
Dat kon niet, want ik had be nodig voor mijn werk!
Het gaat me ook niet echt om het geld,(baas betaald toch), maar gewoon om het feit dat de gemeente voor elk rijbewijs gewoon ¤41 vangt.. Ze maken mij niet wijs dat het daadwerkelijk ¤41 kost om dat pasje te fabriceren.
Audi Audi Audi
pi_69745357
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:53 schreef AudiS4S5 het volgende:

[..]

Dat kon niet, want ik had be nodig voor mijn werk!
Het gaat me ook niet echt om het geld,(baas betaald toch), maar gewoon om het feit dat de gemeente voor elk rijbewijs gewoon ¤41 vangt.. Ze maken mij niet wijs dat het daadwerkelijk ¤41 kost om dat pasje te fabriceren.
Dat is ook niet zo, het rijksgedeelte van het rijbewijs is 9,50 de rest mogen de gemeenten zelf bepalen.

Bron: http://www.gemeente.nu/web/Beleidsterreinen/Dienstverlening/Burgerzaken/Burgerzaken-Artikel/Grote-verschillen-in-kosten-rijbewijs-per-gemeente.htm

AVD datum vastgesteld, een na laatste wijziging doorgevoerd dus hopelijk

Eerste rijles: 13-05-2008
Theorie: 26-05-2009
AVB: 04-06-2009

AVD: 16-07-2009, om 14:00
Rijschool: Oosterpoort, Groningen
Lesmotor: AVB: Honda CB500

Volgende week de weg op, ben benieuwd !
Fingerspitzgefühl
pi_69748575
quote:
Volgende week de weg op, ben benieuwd !
Succes!
Audi Audi Audi
pi_69782922
Nog even data update:

Eerste rijles: 21-02-2009
Theorie: 17-04-2009
AVB: 26-05-2009
AVD: 16-06-2009
Rijschool: Bax Den Bosch
Lesmotor: Suzuki GSX650 ABS (>25KW)

Motor (Yamaha XJ750) staat hier al braaf op me te wachten in de tuin...

* KleinVosje is flink aan het aftellen...
pi_69833500
Inderdaad, nog een dikke week en dan kan je je rijbewijs aanvragen ..

Mijn motor (Yamaha FZ750) moet nog wachten tot september , tot ik mijn 21ste levensjaar bereikt heb
Wie niet dom is moet slim zijn!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:56:27 #186
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_69860677
Vandaag een lesmotor overgenomen van de rijschool, vind ik beter rijden en heb ik gelijk een mooi startfietsje voor als ik geslaagd ben Ik rijd les nu een Kawasaki ER-5
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:24:07 #187
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_69863928
Ik heb een Honda Shadow VT500C uit 1983 gekocht

Nu nog 't schuurtje herinrichten zodat ie daar bij in past...
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_69868719
Zo, vanmiddag weer een lesje gehad(de derde). Gelukkig tussen de buien door dus ik ben niet nat geworden.
Ik kan nu alle langzame oefeningen, en ook de noodstop en preciesistop kan ik. Volgende week ga ik de andere oefeningen doen. Dan heb ik ook 2 uur, dat is makkelijker als je de verrichtingen moet oefenen. Als je maar 1 uurtje hebt hou je nog maar een half uurtje over om daadwerkelijk de oefeningen te doen. Het andere half uur ben je heen en terug aan het rijden van de parkeerplaats (ook leuk!)

Het gaat goed:D

8juli AVB
16 juli Theorie
AVD ergens in augustus

Gr.

[ Bericht 27% gewijzigd door AudiS4S5 op 09-06-2009 17:21:50 ( ) ]
Audi Audi Audi
  woensdag 10 juni 2009 @ 07:34:50 #189
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_69886527
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:24 schreef Sequencial het volgende:
Ik heb een Honda Shadow VT500C uit 1983 gekocht

Nu nog 't schuurtje herinrichten zodat ie daar bij in past...
Nu nog droog weer zodat we weer kunnen rijden...

gefeli! mooi man! De koffie-meet komt weer een stapje dichterbij
pi_69890250
Tof dat een aantal van jullie al een motor hebben klaarstaan, dat maakt de drang om te slagen alleen maar groter, en dan kan je ook daadwerkelijk regelmatig gaan rijden daarna.

Ik moet het waarschijnlijk op een Vespa P150X uit 1981 gaan doen . Me ouders vertrouwen me nog niet toe op m'n vaders echte motor (Honda CBR 1100 Blackbird).
Fingerspitzgefühl
pi_69896084
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:45 schreef ForumGek het volgende:
Tof dat een aantal van jullie al een motor hebben klaarstaan, dat maakt de drang om te slagen alleen maar groter, en dan kan je ook daadwerkelijk regelmatig gaan rijden daarna.

Ik moet het waarschijnlijk op een Vespa P150X uit 1981 gaan doen . Me ouders vertrouwen me nog niet toe op m'n vaders echte motor (Honda CBR 1100 Blackbird).
Het is niet echt leuk om een motor te hebben voordat je rijbewijs heb want elke als ik door de schuur loop dan schreeuwt die motor gewoon van dat ik er op moet rijden. Moeilijk hoor om hem te laten staan Lukt me ook niet altijd
  FOK!fotograaf woensdag 10 juni 2009 @ 13:39:21 #192
159915 -Menn0-
MNO
pi_69896254
Aankomende vrijdag AVB om half 4
,,/
pi_69900476
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:34 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Het is niet echt leuk om een motor te hebben voordat je rijbewijs heb want elke als ik door de schuur loop dan schreeuwt die motor gewoon van dat ik er op moet rijden. Moeilijk hoor om hem te laten staan Lukt me ook niet altijd
Dat is wel echt ontiegelijk dom van je om te doen, naast het feit dat je een dubbel misdrijf pleegt (geen rijbewijs EN geen verzekering) kan je problemen met werk e.d. krijgt...
Fingerspitzgefühl
pi_69903488
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:34 schreef Wisheh het volgende:

[..]

De drang om zelf te gaan rijden kan ik goed weerstaan hoor, wel een aantal keer gaan rijden met mijn motor, alleen dan iemand anders achter het stuur...
Het motiveert natuurlijk wel extra om het rijbewijs zo snel mogelijk te gaan halen en ik hoef niet op zoek naar een motor nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald.

Daarbij heb ik nu erg op mijn gemak een leuke betaalbare motor uit kunnen zoeken en deze ook voor een leuk prijsje kunnen kopen.

Als ik examen dinsdag haal kan ik als het goed is volgende week donderdag gaan rijden (spoedaanvraag rijbewijs dus).
pi_69903537
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:45 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dat is wel echt ontiegelijk dom van je om te doen, naast het feit dat je een dubbel misdrijf pleegt (geen rijbewijs EN geen verzekering) kan je problemen met werk e.d. krijgt...
Het is niet anders dan met een 70cc scooter rijden, en dat hebben ook vele van ons wel eens gedaan.
pi_69906206
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:03 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Het is niet anders dan met een 70cc scooter rijden, en dat hebben ook vele van ons wel eens gedaan.
De kans op ongelukken is alleen wat groter, omdat je snelheid hoger is en je sneller op een bepaalde snelheid zit
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_69906641
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:45 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ja slim is het niet maar heb al aardig wat crossmotor ervaring (weg & offroad) dus weet wel hoe een motor reageert etc.Oja en het is een enduro omgebouwd tot SM dus bijna zelfde als een crosser. En is wel verzekerd alleen niet met mij erop Maar ja ik moet je gelijk geven dat het dom is maar ja soms doe ik domme dingen.
pi_69915896
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:03 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Oooooh, dan is het geen probleem!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fingerspitzgefühl
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:24:59 #199
87694 Robin__
letitredno
pi_69918914
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel mensen er op de weg rijden zonder rijbewijs.. als ze je pakken krijg je trouwens gewoon een rij ontzegging waardoor je je rijbewijs de komende tijd niet eens mag halen.. het blijft niet bij een boete.
pi_69919085
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 23:24 schreef Robin__ het volgende:
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel mensen er op de weg rijden zonder rijbewijs.. als ze je pakken krijg je trouwens gewoon een rij ontzegging waardoor je je rijbewijs de komende tijd niet eens mag halen.. het blijft niet bij een boete.
Dat is niet waar. Rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf, slechts een overtreding en wordt gewoon via een transactievoorstel afgehandeld. Zo uit mijn hoofd 190 euro.
you and I ain't done Zeke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')