1 |
Voor wat? Standaard voetnoten?quote:Op donderdag 3 september 2009 18:29 schreef TubewayDigital het volgende:
wel de juiste package gebruikt?
nee, links naar websitesquote:Op donderdag 3 september 2009 18:39 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Voor wat? Standaard voetnoten?
Ah, ja, wel, ik gebruik een standaard thesis macro (classic thesis van Andre Miede) TeXShop voor de Mac, met als voordeel dat alle packages al geinstalleerd zijn. Het zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kan ik gemakkelijk een package toevoegen wat de weergave van hyperlink verbeterd?quote:Op donderdag 3 september 2009 18:41 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
nee, links naar websites
1 |
1 |
Ik heb nu ale \htmladdnormallink verandert in een \url, veel gemakkelijker inderdaad. Maar het veranderd niets. Een url als http://www.foreignpolicy.com/story/cms.php?story_id=3865 leidt nog steeds tot problemen.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:04 schreef Iblis het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het commando
[ code verwijderd ]
In het geheel niet ken. Het lijkt iets met LaTeX2html te maken hebben? Gebruik je dat!? Ik gebruik altijd url. Simpelweg:
[ code verwijderd ]
Volgens mij gebruik je hyperref al, dus zou het zo moeten werken. Maar ik ken classicthesis niet echt.
1 2 3 4 5 6 7 | \usepackage{hyperref} \begin{document} Gewoon zo: \url{http://www.foreignpolicy.com/story/cms.php?story_id=3865} Hoi\footnote{Met een url \url{http://www.foreignpolicy.com/story/cms.php?story_id=3865}} \end{document} |
Als ik dat stukje code in een minimaal document zet, dan werkt het goed. Als ik het vervolgens in mijn scriptie zet dan krijg ik de foutmelding "Option clash for package hyperref". Volgens mij komt dat doordat de hyperrefs al geregeld zijn in het stukje:quote:Op donderdag 3 september 2009 19:39 schreef Iblis het volgende:
Dat gaat goed. Kun je ook zo'n minimaal document maken? Dus b.v. alleen je pre-amble en dan gewoon 1 regel met een vootnote met die url erin? En misschien is het wel de footnote die de boel kapot maakt, werkt het b.v. wel (zelfde url) gewoon in lopende tekst? Dan kan ik er eens naar kijken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | colorlinks=true, linktocpage=true, pdfstartpage=3, pdfstartview=FitV,% breaklinks=true, pdfpagemode=UseNone, pageanchor=true, pdfpagemode=UseOutlines,% plainpages=false, bookmarksnumbered, bookmarksopen=true, bookmarksopenlevel=1,% hypertexnames=true, pdfhighlight=/O,hyperfootnotes=true,%nesting=true,%frenchlinks,% urlcolor=webbrown, linkcolor=RoyalBlue, citecolor=webgreen, %pagecolor=RoyalBlue,% % uncomment the following line if you want to have black links (e.g., for printing) %urlcolor=Black, linkcolor=Black, citecolor=Black, %pagecolor=Black,% pdftitle={\myTitle},% pdfauthor={\textcopyright\ \myName, \myUni, \myFaculty},% pdfsubject={},% pdfkeywords={},% pdfcreator={pdfLaTeX},% pdfproducer={LaTeX with hyperref and classicthesis}% } |
Ja, alleen gecompliceerde urls geven problemen, volgens mij doordat urls met een = teken erin voor formules worden aangezien.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:19 schreef TubewayDigital het volgende:
lukt het met eenvoudigere urls wel?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:27 schreef MeneerTim het volgende:
Wellicht tragisch nieuws, maar nadat ik de preamble per ongeluk verwijderde en verving door de orginele preamble werkte het ineens wel. Ik ga nu even kijken of ik alle links kan fixen en of de fout dan terugkeert. Bedankt voor je hulp in ieder geval.
bepaalde zaken zijn in LaTex ontzettend lastig en ik ben bang dat jou laatste vraag daar 1 van is. Dan moet je echt gaan zitten kloten met de templates en weet ik veel. De kracht van LateX is nou net dat er al voor jou nagedacht is over layout, structuur en opmaak.quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef znarch het volgende:
ik ben opzoek naar een manier om in my footer 3 gekleurde rechthoeken te plaatsen met text erin. Dit zou kunnen met een simpele afbeelding, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat bijv het paginanummer ook nog in zon rechthoek verschijnt ? Iemand een creatief idee ?
quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef znarch het volgende:
ik ben opzoek naar een manier om in my footer 3 gekleurde rechthoeken te plaatsen met text erin. Dit zou kunnen met een simpele afbeelding, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat bijv het paginanummer ook nog in zon rechthoek verschijnt ? Iemand een creatief idee ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | \usepackage{colortbl} \usepackage{fancyhdr} \pagestyle{fancy} \cfoot{% \begin{tabular}{p{4cm} c p{4cm}} \cellcolor{red} \rule{0pt}{1cm} & % Gebruik raisebox om de verticale centrering goed te krijgen \cellcolor{green} \raisebox{.4cm}{\makebox[4cm]{\thepage}} & \cellcolor{blue} \end{tabular} } \begin{document} Hallo werleld! \end{document} |
1 2 3 4 | a\footnote{dit is een groot getal} & b \\ c & d \end{tabular} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | \title{Test} \author{Jan Kees \and Sjefke\\ Universiteit van Harderwijk \and Henk \and Piet\thanks{Heel erg bedankt}} \begin{document} \maketitle \end{document} |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |