abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68455460
In 2008 heeft Geert Wilders de film Fitna gemaakt. Het eerste deel van deze film gaat over een aantal aspecten van islamitisch extremisme in de wereld. Wilders waarschuwt ons voor gevaarlijke moslimterroristen. Niet dat dit geheel nodig was, want dat deze mensen gevaarlijk zijn was de meesten van ons wel duidelijk na New York, Madrid en Londen.

De internationale gemeenschap heeft destijds - onder leiding van George W. Bush en Tony Blair - besloten dat deze mensen zo gevaarlijk zijn, dat ze bestreden moeten worden. Onze premier Balkenende was het hiermee eens en stuurde troepen naar Afghanistan om de Taliban en Al-Qaida te bestrijden.

Je mag van Wilders verwachten dat hij het hiermee eens is. Immers, in de visie van zijn partij PVV staat: "Steun voor strijd tegen internationaal terrorisme zoals Al-Qaida".

In werkelijkheid heeft Wilders veel mooie praatjes, maar durft hij niets als het erop aankomt. Sterker nog, als het aan hem ligt worden onze troepen zo snel mogelijk teruggetrokken uit Afghanistan. Laat een ander het maar doen. Wel woorden, geen daden. Geeft de terroristen maar lekker de ruimte!

Ik zie Wilders al zitten met senator Jon Kyl uit Arizona:

Kyl: that's a nice lil' movie you made there Gurt!
Wilders: Thanks senator!
Kyl: After seeing and hearing this Gurt, I bet you will support our president when he asks your country to send more troops to Afghanistan?
Wilders: No! In fact, if it were up to me, we would leave Afghanistan immediately
Kyl:
pi_68455479
Foutje, moest in POL...

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2009 12:26:30 ]
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:30:24 #3
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_68455637
Wij hebben daar ook niks te zoeken
balkenende was de pikkenlikker van bush
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_68457282
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:26 schreef Nielsch het volgende:
Foutje, moest in POL...
Dan doen we dat
pi_68469973
De Partij van de Vrijheid is sowieso een beetje tegenstrijdig.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:27:19 #6
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_68471129
Dit soort standpunten krijg je nu eenmaal, wanneer je geen totaalvisie hebt, wanneer je geen leden hebt die met elkaar discussiėren over een programma en wanneer je geen enkele kaas gegeten hebt van hoe je in godsnaam een land zou moeten regeren.
pi_68472418
Iedereen wil uit die zandbak terugtrekken, zelfs de Amerikanen (voor wie we daar zitten). Ik zie het probleem niet.

Alleen als het aan defensie ligt zitten we daar over 20 jaar nog.
pi_68472694
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:01 schreef Picchia het volgende:
Iedereen wil uit die zandbak terugtrekken, zelfs de Amerikanen (voor wie we daar zitten). Ik zie het probleem niet.

Alleen als het aan defensie ligt zitten we daar over 20 jaar nog.
Obama stuurt juist meer troepen naar Afghanistan.

Wilders steunt de strijd tegen het internationale terrorisme niet, ondanks al zijn geschreeuw over hoe gevaarlijk die lui zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2009 20:08:37 ]
pi_68473405
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Obama stuurt juist meer troepen naar Afghanistan.
Ja, hij wil het traject versnellen. Sneller Afghaanse troepen trainen e.d. zodat zij sneller hun taken kunnen overnemen.
quote:
Wilders steunt de strijd tegen het internationale terrorisme niet, ondanks al zijn geschreeuw over hoe gevaarlijk die lui zijn.
Wat is daar mis mee? Hij wil niet dat Moslims in Nederland hun barbaarse cultuur opdringen. Waarom zou hij dat dan wel zijn cultuur in Afghanistan en Irak opdringen? Dat is hypocriet.

Afghanen mogen best hun Afghaanse cultuur in Afghanistan belijden. Het is immers een sovereign volk. Zij moeten op hun beurt weer onze cultuur in Nederland respecteren.
pi_68473758
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:23 schreef Picchia het volgende:
Wat is daar mis mee?
Ik zeg het verkeerd. Zoals in de OP staat: hij steunt de strijd alleen in woord. Als het op daden aankomt ho maar. Daar heb ik een probleem mee. Toont aan dat hij van alles zegt maar niets doet. Als hij nou voor een keiharde assault op Al-Qaida was geweest, had al zijn geschreeuw nog iets om het lijf.
pi_68473773
In dat opzicht zou het ook niet overeenkomen met zijn programma nee. Hoewel hij ook aangeeft dat hij streeft naar minder militaire operaties in het buitenland. Je moet daarbij ook in het achterhoofd houden dat hij niets heeft met (weder)opbouw missies.

Persoonlijk denk ik dat Wilders mijn redenatie ook niet volgt. Dat hij gewoon uit praktisch oogpunt ervoor kiest om daar van af te zien. Het bestrijden van Afghaanse extremisten heeft ook geen prioriteit als zij Nederland niet in mogen. En waarschijnlijk maakt hij zich liever eerst druk om het bestrijden van de Nederlands Islam. Maar dat is speculatie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Picchia op 28-04-2009 20:44:50 ]
pi_68503220
Ho, ho! Blair en Bush zijn nooit de leiders van de wereldgemeenschap geweest! Niemand heeft ze daartoe gemachtigd. Daarbij, lang niet ieder land was voorstander van die achterlijke War on Terror.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_68504137
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:38 schreef Leevancleef het volgende:
Ho, ho! Blair en Bush zijn nooit de leiders van de wereldgemeenschap geweest! Niemand heeft ze daartoe gemachtigd. Daarbij, lang niet ieder land was voorstander van die achterlijke War on Terror.
Dat doet er niet toe. Punt is dat Wilders dit alleen in woord steunt maar niet in daden. Dat mag tot vraagtekens leiden en dat is waar dit over gaat.
pi_68505649
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Punt is dat Wilders dit alleen in woord steunt maar niet in daden. Dat mag tot vraagtekens leiden en dat is waar dit over gaat.
Dat is inderdaad wat typisch. Wellicht heeft het te maken met Wilders' aversie tegen nauwe samenwerking met andere landen.
Sum es est, sumus estis sunt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')