Eerste wat me te binnen schiet ; lambiekjequote:Op dinsdag 28 april 2009 15:44 schreef superworm het volgende:
Column geschreven. Je blijft columnist, he. Als volgt:
H1N1 – What the fuck?
H1N1, varkensgriep, supervirus – wat is het nou eigenlijk precies, en waarom wordt het zo gehypt? Er gaan 500.000 mensen per jaar dood aan gewone griep; waarom zijn de 160 stuks in Mexico zo alarmerend? Het zijn legitieme vragen, die een antwoord verdienen. Ik ging dus op zoek. Eigenlijk was het verhaal zó duidelijk, en zó simpel bij elkaar te puzzelen, dat het beschamend is dat het WHO het klaarblijkelijk níet voor elkaar krijgt.
In 1918 stierven 20 tot 50 miljoen mensen aan de dodelijkste ziekte in mensenheugenis: de Spaanse Griep, ofwel influenza. Het H1N1-virus was hoogst dodelijk, en verdween in de zomer van 1919 als sneeuw voor de zon. In de fifties, sixties en seventies keerde de ziekte, of varianten ervan, terug – minder dodelijke varianten, gecombineerd met het feit dat veel mensen nog immuun waren, zorgden ervoor dat het dodental laag bleef.
Wetenschappers vroegen zich al die tijd af, waarom de Spaanse Griep nou zo dodelijk was geweest. Destijds wisten ze niet eens wat een virus was, laat staan dat er onderzoek naar de oorsprong en structuur van de ziekte werd gedaan. Het enige “Spaanse” van die Griep was, dat de Spanjaarden op dat moment neutraal waren en de Spaanse media de dodelijke ziekte dus veel meer hypeten, dan die van de oorlogvoerende landen.
De wetenschappers bleven niet stilzitten. In 2005 werden in het permafrost in Noorwegen een paar lichamen gevonden van mensen die in 1918 aan het H1N1-virus overleden. Doordat de lichamen bevroren maar intact waren, wisten de wetenschappers al snel het nog in de longen aanwezige virus te isoleren.
Dat was 2005, na Sars, tijdens de vogelgriep. Wetenschappers zeiden destijds al, dat men bang was dat in varkens de dodelijke combinatie tussen mensengriep (die varkens kunnen krijgen) en vogelgriep (idem) zou kunnen destilleren. Hoe dat precies zou gaan, weten ook de slimste wetenschappers niet, maar hier heb je het.
Varkensgriep. Een combinatie van eerder geziene virussen; H3N2, H5N1, en H1N1, mensengriep, varkensgriep, vogelgriep. H1N1 is dezelfde wetenschappelijke benaming als de Spaanse Griep. Zelfs hetzelfde subtype, A. Vier jaar nadat het 1918-virus opnieuw in een lab is gecreëerd. Plus, al die besmettingen die we eerder zagen dit decennium – dat roept vragen op. Hoe veilig is het in die laboratoria?
Volgens Wikipedia zit het wel snor, er is een heel systeem van bioveiligheidsniveaus. Maar als u goed op heeft gelet in de media, weet u wel beter. In februari verloor de farmaceutische multinational Baxter een paar buisjes levende vogelgriep. Oeps. En vandaag nog, een varkensgriepkweekje in een trein in Zwitserland ontploft. Oeps again.
Biohazard hangt af van mensen, en mensen maken fouten. In maart verloren de US Army Laboratories al drie buisjes eng virus in een lab in Maryland, tot op heden spoorloos. Wat ik wil zeggen is: mensen zijn slordig. Er gebeuren overal ongelukken met gevaarlijke virussen. Of ze raken kwijt, nog erger.
De Spaanse Griep uit 1918 is opnieuw gecreëerd, slechts een paar jaar terug. Sindsdien is er bekend geworden, waaróm het zo dodelijk was. Een mutatie van een gen zorgde ervoor dat de griep zich niet alleen in de keel-, neus- en mondholtes voordoet, maar ook in de longen kon gedijen. Dit zorgde voor zware longontsteking, waarbij de patiënt door zuurstofgebrek blauw kleurde en binnen 24 tot 48 uur pijnvol stierf.
Het trof de 20- tot 40-jarigen het hardst, omdat het virus het immuunsysteem tégen het lichaam zelf keerde. Sterke immuunsystemen maakten de lichamen vervolgens efficiënt kapot. Ook de huidige griep, die wetenschappelijk dus hetzelfde geclassificeerd is én in laboratoria rondzwerft sinds '05, treft 20-40-jarigen. Om dezelfde reden: immuunsysteem tegen zichzelf gekeerd. En ja, vrijwel alle doden te wijten aan zware longontsteking.
Vogelgriep uitgelekt. Kweekjes ontploft. Ik denk persoonlijk dat het geklooi in laboratoria weleens de oorzaak geweest kan zijn van dit virus. Volgens mij is er ergens een enorme fout gemaakt, waardoor de internationale organisaties nu moord en brand schreeuwen. Het erge is nog dat er met tien minuten Google'en al drie of vier mogelijkheden oprijzen. Moet je eens nagaan hoeveel er fout gaat, zónder dat de media eraan te pas komen.
Het is zo erg toch niet, zegt men nu nog – blijkbaar is er reden tot zorg. Het WHO-alarmniveau is nog nooit op vier geweest. Ze maken zich zorgen. En met het geklooi en gekluns in de afgelopen jaren van wetenschappers van private bedrijven én regering met brekende, ontploffende, zoekrakende buisjes vol massavernietigingsziektes, is het uitlekken van een zeer gevaarlijk, kunstmatig gecreëerd virus helemaal zo ondenkbaar nog niet.
quote:Wie varken zegt gaat naar de HEL
Varkensgriep is onrein woord!
In de hele wereld wordt gesproken over varkensgriep, maar in Israël is dat woord door de regering taboe verklaard. Dat meldden Israëlische media vandaag.
''We zullen de term 'Mexicaanse griep' gebruiken om het woord varken niet uit te hoeven spreken'', zei de Israëlische onderminister van Volksgezondheid Yakov Litzman van de ultraorthodoxe partij Torah Judaïsme. Varkens zijn onreine dieren volgens het joodse geloof. Het eten van varkensvlees is verboden.
Tot nu toe ging het bij mij net kut, maar nu is het ineens begonnen in Australië en heb ik ook al Indonesië, Cuba en Japan te pakken (onder andere dan, maar die eilandjes zijn meestal toch vrij lastig)quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Geen idee, ik had alle actief en had miljarden doden
Ik leg een link, of het waar is laat ik aan de lezer. Het is in ieder geval een plausibele mogelijkheid dat ze opgewonden zijn omdat er iets fout is gegaan, gegeven de voorbeelden die ik doorlink.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eerste wat me te binnen schiet ; lambiekje
Laatst ben ik nog 3 buisjes met sperma in de trein verloren. Mwuhahahahahaquote:
Royal sadness hè?quote:
Nieuws.nlquote:Dodental varkensgriep in Mexico ver boven honderd
(Novum/AP) - De Mexicaanse autoriteiten hebben maandag een landelijk schoolverbod ingesteld. Zij waarschuwden dat het dodencijfer van de varkensgriep kan zijn opgelopen tot 149.
Minister van gezondheidszorg José Angel Cordova zei dat twintig sterfgevallen met zekerheid aan de griep zijn te wijten. Ten aanzien van de overige gevallen moeten de uitslagen van onderzoeken worden afgewacht.
Sinds de eerste melding van varkensgriep op 13 april zijn 1995 mensen opgenomen met zware longontsteking. Daarvan zijn inmiddels 1070 ontslagen. Hoeveel van de 1995 met varkensgriep kampten is onbekend.
Cordova zei dat alle scholen tot 6 mei zijn gesloten. Daarmee is een maatregel die al gold voor Mexico-stad en vijf van de 32 staten uitgebreid tot het gehele land.
Cordova zei ook dat het ministerie van gezondheidszorg niet over het vereiste aantal medewerkers beschikt om alle woningen te bezoeken waar zich sterfgevallen hebben voorgedaan met als mogelijke oorzaak varkensgriep. Hij garandeerde evenwel dat Mexico over voldoende medicijnen beschikt om alle grieppatiënten te behandelen.
De regering riep werkgevers op iedereen te isoleren die op het werk komt met koorts, hoesten een pijnlijke keel of andere symptomen van de aandoening.
Het bestuur van Mexico-stad zei te overwegen het openbaar vervoer en alle overheidsdiensten stil te leggen als het dodencijfer blijft stijgen. Bij alle metrostations en busstations worden mondmaskers uitgedeeld.
De varkensgriep is het meest merkbaar in de hoofdstad, maar treft het maatschappelijk leven van Tijuana tot Acapulco. Veel bewoners van de hoofdstad trokken naar buiten, maar anderen bleven en maakten zich zorgen over hun broodwinning.
In de kathedraal op het centrale plein van Mexico-stad is voor het eerst in driehonderd jaar een icoon van de Heer van Gezondheidszorg tevoorschijn gehaald. Het beeld staat op het hoofdaltaar en blijft daar zolang de nood aanhoudt.
Ik denk dat het op z'n zachtst gezegd wat voorbarig is om te stellen dat er hier nu ook sprake is van het fenomeen "cytokine storm".quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:44 schreef superworm het volgende:
Het trof de 20- tot 40-jarigen het hardst, omdat het virus het immuunsysteem tégen het lichaam zelf keerde. Sterke immuunsystemen maakten de lichamen vervolgens efficiënt kapot. Ook de huidige griep, die wetenschappelijk dus hetzelfde geclassificeerd is én in laboratoria rondzwerft sinds '05, treft 20-40-jarigen. Om dezelfde reden: immuunsysteem tegen zichzelf gekeerd. En ja, vrijwel alle doden te wijten aan zware longontsteking.
Ik denk persoonlijk dat je misschien scholar.google in plaats van google eens als uitgangspunt voor 'onderzoek' zou moeten nemen. Dit soort ziektes en uitbraken komen voor sinds de mens op grote schaal gedomesticeerde dieren ging houden. Daarnaast zijn er ook nog virussen die overgesprongen zijn van wilde dieren zoals bijvoorbeeld HIV.quote:Vogelgriep uitgelekt. Kweekjes ontploft. Ik denk persoonlijk dat het geklooi in laboratoria weleens de oorzaak geweest kan zijn van dit virus. Volgens mij is er ergens een enorme fout gemaakt, waardoor de internationale organisaties nu moord en brand schreeuwen. Het erge is nog dat er met tien minuten Google'en al drie of vier mogelijkheden oprijzen. Moet je eens nagaan hoeveel er fout gaat, zónder dat de media eraan te pas komen.
Het is zo erg toch niet, zegt men nu nog – blijkbaar is er reden tot zorg. Het WHO-alarmniveau is nog nooit op vier geweest. Ze maken zich zorgen. En met het geklooi en gekluns in de afgelopen jaren van wetenschappers van private bedrijven én regering met brekende, ontploffende, zoekrakende buisjes vol massavernietigingsziektes, is het uitlekken van een zeer gevaarlijk, kunstmatig gecreëerd virus helemaal zo ondenkbaar nog niet.
quote:(Novum) - Nederlanders slaan massaal mondkapjes en andere materialen in om zich te beschermen tegen de varkensgriep. Groothandel Thaly Medical in Voorschoten heeft de afgelopen dagen tienduizenden mondkapjes verkocht, vertelt eigenaar Robert Leefers. "Veertig tot vijftig procent van al onze verkopen van dit moment is gerelateerd aan de varkensgriep."
Behalve mondkapjes zijn ook desinfecteermiddelen en handschoenen opeens erg populair, zegt Leefers. Bedrijven die hun medewerkers willen beschermen als die naar risicogebieden reizen, maar ook particulieren kopen deze producten bij de groothandel. "Mensen bestellen bijvoorbeeld twintig mondkapjes, handschoenen en desinfecteermiddelen voor zichzelf."
Hoeveel mondkapjes nu meer worden verkocht dan normaal, kan Leefers niet aangeven. "We hebben nauwelijks tijd om adem te halen, laat staan om dat soort zaken te becijferen. Maar normaal gesproken worden ze voor andere doeleinden gekocht, bijvoorbeeld door autospuiterijen."
Zwijnengriep?quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:58 schreef Sturmvogel het volgende:
Alsof 'varkensgriep' uberhaupt nog een goede naam is. We hebben hier te maken met een virus dat van mens tot mens overdraagbaar is, beter verzinnen ze er een nieuwe naam voor. 'Varkensgriep' is eigenlijk al een gepasseerd station.
Dat lijkt me niet. Hoewel ik bijvoorbeeld uit het berichtje over het treinincident niet heel veel zinnige informatie kan halen, betwijfel ik ten zeerste of daar ook maar enig besmettingsrisico aan te pas kwam. Daarnaast is er in de buurt van de besmettingsbron geen laboratorium te vinden waar men met griepvirussen werkt. Fouten maken is menselijk en kan eigenlijk op geen enkel terrein 100% worden voorkomen. Er zijn echter wel wat gevallen waarin fouten een tikkeltje kritischer kunnen uitpakken zoals bijvoorbeeld wanneer met dergelijke virussen wordt gewerkt, met nucleair materiaal, etcetera.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:51 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik leg een link, of het waar is laat ik aan de lezer. Het is in ieder geval een plausibele mogelijkheid dat ze opgewonden zijn omdat er iets fout is gegaan, gegeven de voorbeelden die ik doorlink.
Dit was toch al gisteren of eergisteren al bekend, net als het hele varkensgriep <-> Mexicaanse griep-gebeuren trouwens.quote:
Dat aantal doden iig wel, ja.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:07 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Dit was toch al gisteren of eergisteren al bekend, net als het hele varkensgriep <-> Mexicaanse griep-gebeuren trouwens.
Daar moeten we natuurlijk ook rekening mee houden -- wat nu binnenkomt is eigenlijk een paar dagen oud. Works both ways, tho.quote:http://news.bbc.co.uk/1/hi/talking_point/8018428.stm
The cases that are materialising now are those related to infections that occurred before the measures were put in place. However, it's going to be a while before we get the results. I think that we will see a lower number of new cases in the coming days and I think the measures will prove to be successful.
Ik denk zelf dat er minder nieuwe gevallen zullen komen en vooralsnog zijn de gevallen buiten Mexico mild. Het is wachten op het eerst volgende "grote" nieuwsitem en dan verdwijnt de varkensgriep langzaam uit de media.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:24 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Daar moeten we natuurlijk ook rekening mee houden -- wat nu binnenkomt is eigenlijk een paar dagen oud. Works both ways, tho.
Hey je moet het niet nu allemaal opeten, pas als het bloed door de straten loopt!!!quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:19 schreef Omaha het volgende:
Gelukkig hebben we LiFF, die hier wel een slaatje uit lijkt te slaan.
http://www.liff.nl/index_(...)Dhk5oCFYE_3godlRJ8Mg
Ik heb alvast een verrassend smaakvol noodrantsoen gekocht, met als voorgerecht een heerlijke tomatensoep en een heerlijke pasta in tomatensaus. Die ga ik straks nuttigen in mijn veiligheidsoverall.
http://www.liff.nl/produc(...)30cb743049ce6ea77100
Plaatje 10quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:31 schreef superworm het volgende:
http://pictures.reuters.com/c/C.aspx?VP3=FlashSlideShow_VPage&R=2C0BF1YK3DZ1&T=A&H=1 Foto's!
Jij gaat als eerste de pijp uit.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:46 schreef iBolt het volgende:
kut woon hier vlak bij Dusseldorfkomt toch wel dichtbij
Misschien is het wel handig om dit even goed door te lezen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:46 schreef iBolt het volgende:
kut woon hier vlak bij Dusseldorfkomt toch wel dichtbij
Weet niet of 't WHO dat deed, maar die Mexicaanse minister (Cordoba ofzo?) deed dat iig wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:29 schreef MrJones het volgende:
Het WHO berichtte toch ook dat het aantal nieuwe opnamen in Mexico dagelijks afnam?
Het is hier echt (nog) niet nodig. Echt echt niet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:58 schreef Provinciaal het volgende:
Waar kun je eigenlijk gemakkelijk medische mondmaskers kopen? Misschien niet een slecht idee om daar wat van in huis te hebben....
quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:58 schreef Provinciaal het volgende:
Waar kun je eigenlijk gemakkelijk medische mondmaskers kopen? Misschien niet een slecht idee om daar wat van in huis te hebben....
Doet me een beetje denken aan een of andere zombieshooter waarbij je de geïnfecteerde mensen moet identificeren en overhoop knallen.quote:
Duidelijk, maar ik koop mijn brandblusser ook niet pas als mijn huis begint te roken...quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:01 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Het is hier echt (nog) niet nodig. Echt echt niet.
Vind het wat overdreven om die hier in Nederland nu al aan te schaffen,quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:58 schreef Provinciaal het volgende:
Idd, oranje mondmaskersquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:05 schreef barthol het volgende:
[..]
Vind het wat overdreven om die hier in Nederland nu al aan te schaffen,
maar ik denk wel dat de creatieveling die er donderdag mee op de
vrijmarkt gaat leuren goud geld verdient, en ook dat er vast wel zulke
slimmerikken zijn. Dus..... kijk eens goed rond donderdag als je daar
mocht komen.
Sja, dat is aan jouzelf natuurlijk, hierboven stond er trouwens een link waar je die dingen kan bestellen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:05 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Duidelijk, maar ik koop mijn brandblusser ook niet pas als mijn huis begint te roken...
I'm blue, dabadeedabadyyyyquote:Op dinsdag 28 april 2009 16:42 schreef Rahl het volgende:
[..]
Die groen/gele vlek bij die vrouw bedoel je?
20 of 22 ofzo. Klik even door naar confirmed and suspected casesquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:06 schreef TheUnreal het volgende:
Donderdag lekker naar Amsterdam hoor, al die bangmakerij door de media. Hoeveel doden zijn er tot nu toe gevallen waarvan zeker is gesteld dat ze bezweken zijn aan de 'varkensgriep'..
Ik doe gewoon zo'n stoere theedoek om m'n bakkes als the shit hits the fan, de hamas-look zegmaar.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:05 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Duidelijk, maar ik koop mijn brandblusser ook niet pas als mijn huis begint te roken...
hm, waarom heeft zij een warm kruis?quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:42 schreef Rahl het volgende:
[..]
Die groen/gele vlek bij die vrouw bedoel je?
"Get a shot of protection"quote:
quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:24 schreef Oksel het volgende:
Het wordt straks wel weer lekker snel op Fok!
Dat is al even bekend, er zijn 28 in NY, 13 in california, 6 in texas, 2 in kansas, 2 in indiana, 1tje in Ohio. Nogmaals het nieuws wat opnieuw wordt bevestigd dat er enkel doden zijn gevallen in Mexico gerelateerd aan deze ziekte.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Local TV: The Indiana State Department of Health confirms that there is a case of swine flu in Indiana.
10 minuten ago from BNO Headquarters
hahaquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:24 schreef Oksel het volgende:
Het wordt straks wel weer lekker snel op Fok!
Griep koppelen met de varkensgriep.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:28 schreef dijkhuis het volgende:
Volgens twitter is het al in nederland: http://search.twitter.com/search?q=rotterdam+griep
Ja en dan heb heb je mensen die hier met mondkapjes gaan lopen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is al even bekend, er zijn 28 in NY, 13 in california, 6 in texas, 2 in kansas, 2 in indiana, 1tje in Ohio. Nogmaals het nieuws wat opnieuw wordt bevestigd dat er enkel doden zijn gevallen in Mexico gerelateerd aan deze ziekte.
Dus toch een aanslagquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:28 schreef dijkhuis het volgende:
Volgens twitter is het al in nederland: http://search.twitter.com/search?q=rotterdam+griep
succesfoto: als je een twitter hebt gezien over varkensgriep in Rotterdam: berichtgeving is niet waar!quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:28 schreef dijkhuis het volgende:
hehehe dan heb je volgens mij echt psychische problemen dat kan niet anders....quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja en dan heb heb je mensen die hier met mondkapjes gaan lopen.
Ook te gebruiken in voetbalstadions en bij andere grote sportevenementen waar veel te veel mensen bij elkaar zijn.quote:
Of je wilt graag aandacht of graag voor lul staan kan ook nog.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:39 schreef ASroma het volgende:
[..]
hehehe dan heb je volgens mij echt psychische problemen dat kan niet anders....
quote:Mogelijk drie griepgevallen in Duitsland
BERLIJN - Duitsland onderzoekt drie mogelijke gevallen van varkensgriep. Dat maakte het ministerie van Volksgezondheid dinsdag bekend. Het gaat om een echtpaar dat uit Mexico is teruggekeerd en een man die positief is getest op griep. Of de man de Mexicaanse griep heeft, moet nog worden vastgesteld, aldus staatssecretaris Klaus Theo Schröder in Berlijn.
Schröder benadrukte dat er geen concreet gevaar bestaat voor de bevolking in Duitsland.
http://hln.be/hln/nl/4311(...)emerkt-overval.dhtmlquote:Gangsters met griepmasker plegen onopgemerkt overval
Mexicaanse overvallers hebben van de griepepidemie in hun land misbruik gemaakt om een overval te plegen. De drie stapten met hun maskertje tegen de Mexicaanse griep een juwelenzaak binnen en gingen aan de haal met dure horloges.
Verdwenen in gemaskerde menigte
Beveiligingsagenten vertelden dat het trio onopgemerkt de winkel binnenwandelden. Met hun maskertje op leken ze helemaal niet verdacht.
Een van de overvallers bedreigde een bediende met een pistool, de tweede stal de uurwerken en de derde hield een oogje in het zeil.
Onopgemerkt stapten ze buiten en verdwenen in de gemaskerde menigte. Mexico City is helemaal in de ban van de Mexicaanse griep. Het virus maakte al 149 slachtoffers in Mexico en heeft intussen ook de VS en Europa in haar greep. (vsv)
Dat is natuurlijk niet grappig, maar ik moest wel lachen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
http://hln.be/hln/nl/4311(...)emerkt-overval.dhtml
![]()
![]()
Ja, ze hebben bovendien een uitstekend waarschuwingssysteem daar.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:02 schreef Omentuva het volgende:
http://weeklyworldnews.co(...)lu-comes-to-america/
Hmm, relativeren.
quote:FEMA Unveils Nationwide Phone Tree In Case Of Emergency
WASHINGTON—The Federal Emergency Management Agency on Monday unveiled its new $48.2 million Phone Tree Response System, a program designed to alert every American in the event of a large-scale disaster. "The safety of our great nation is the responsibility of all 300 million of its citizens, so make sure you memorize the names and phone numbers of the three people you are supposed to call," said acting FEMA administrator Nancy Ward, who assured reporters that, in the event of a chemical or biological attack, President Obama would be notified first so that he could inform Vice President Joe Biden, Defense Secretary Robert Gates, and Meredith Soto of Winslow, AZ. "Remember: If they don't pick up, leave a message telling them there's a national emergency, and then call the next name listed in the 176,935-page, 253-volume directory until someone answers." According to FEMA officials, regular tests of the phone tree will be conducted on a semiweekly basis to identify any numbers that are no longer in service
Het is er! klik we gaan eraanquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:15 schreef Rots het volgende:
[..]
![]()
Waar blijft het eerste geval in Nederland?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:30 schreef TheUnreal het volgende:
[..]
Het is er! klik we gaan eraan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
* Grrrrrrrr rent rond als een gillend wijfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ho, negatief zei je?
* Grrrrrrrr neemt semi-stoere panter houding aan "Bah, bangerikken allemaal!""It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
Iets met een mug en een olifantquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:41 schreef byah het volgende:
Viroloog op Nederland 1 wist net te melden dat tijdens de 'meest dodelijk griepepidemie' slechts 1 op de 100 overleed. Dus 99 gewoon gezond bleven. Alles is relatief
quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
* Grrrrrrrr rent rond als een gillend wijf
Ho, negatief zei je?
* Grrrrrrrr neemt semi-stoere panter houding aan "Bah, bangerikken allemaal!"
Denk niet dat daar op dit moment gegevens van bekend zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:45 schreef Frankz0rz het volgende:
Het zal vast wel eens langsgekomen zijn, maar is er een gemiddelde bekend van het aantal mensen die andere aansteken? Dus 1 besmet persoon steekt er weer 1/2/3/whatever aan.
Damn, ik was ook al op dat idee gekomen.quote:
Welnee joh, niet totdat we een bevestigd "geval" hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:55 schreef Aanvoerder het volgende:
Nederland staat op de kaart! Internationale aandacht, here we come!
Crap, ik zag het al ja.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:56 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Welnee joh, niet totdat we een bevestigd "geval" hebben.
Twitter is absoluut geen betrouwbare nieuwsbron te noemen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:28 schreef dijkhuis het volgende:
Het is aannemelijk wanneer dit echt een pandemie wordt, er 30 - 40.000 Nederlands aan overlijden. Minder als één procent dus maar wel behoorlijk veel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:41 schreef byah het volgende:
Viroloog op Nederland 1 wist net te melden dat tijdens de 'meest dodelijk griepepidemie' slechts 1 op de 100 overleed. Dus 99 gewoon gezond bleven. Alles is relatief
Epidemieën zijn helaas niet meer wat ze een paar eeuwen geleden waren.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:41 schreef byah het volgende:
Rare aanname als er buiten Mexico nog geen doden zijn gevallen? En de middelen ertegen goed schijnen te helpen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:59 schreef Tim21 het volgende:
[..]
Het is aannemelijk wanneer dit echt een pandemie wordt, er 30 - 40.000 Nederlands aan overlijden. Minder als één procent dus maar wel behoorlijk veel.
Zoals ik al zei: als dit echt een pandemie wordt. Die middelen ertegen werken in dit stadium nog. Echter, het virus ontwikkeld en wordt resistent tegen de middelen die nu worden gebruikt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:01 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Rare aanname als er buiten Mexico nog geen doden zijn gevallen? En de middelen ertegen goed schijnen te helpen?
Ach, dat is toch nog helemaal niet zeker...niets is nog zeker.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:07 schreef Tim21 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: als dit echt een pandemie wordt. Die middelen ertegen werken in dit stadium nog. Echter, het virus ontwikkeld en wordt resistent tegen de middelen die nu worden gebruikt.
Waar baseer je die kennis op?quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:07 schreef Tim21 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: als dit echt een pandemie wordt. Die middelen ertegen werken in dit stadium nog. Echter, het virus ontwikkeld en wordt resistent tegen de middelen die nu worden gebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |