tuurlijk, 500k --> 400k. Succes met dagdromen, maar vooral met wakkerwordenquote:Op zondag 31 mei 2009 16:46 schreef S1nn3rz het volgende:
omg. ik word zo misselijk van die starters die alleen maar lopen te janken dat de prijzen moeten zakken omdat ze het anders niet kunnen betalen.
als je dan graag een huis wilt hebben ga je toch verhuizen naar een regio waar het nog wel betaalbaar is?
het enorm laten zakken van de prijzen zou voor veel nederlanders betekenen dat ze enorm moeten toeleggen op hun huis.
daarnaast zakken de prijzen al veel. op een huis van 5 ton kun je bijna wel een ton afhalen. dat was een paar jaar geleden wel anders.
Heidense makelaars die huizen op zondag online zetten?quote:Op zondag 31 mei 2009 16:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zoek in 196.971 koopwoningen
zaterdag 196.679, zondag 235 huizen 1 dag in de verkoop = 196.914 huizen.
dan zijn er negatief 57 huizen verkocht? Huh?![]()
Accountants en ontkenningsfase altijd weer lachen.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
tuurlijk, 500k --> 400k. Succes met dagdromen, maar vooral met wakkerworden
ik heb zelf net een dergelijk huis gekocht. zelfde prijsklasse en zelfde kunnen afdingen.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
tuurlijk, 500k --> 400k. Succes met dagdromen, maar vooral met wakkerworden
dat lijkt de trend te zijn 20% onder de huidige vraagprijsquote:Op zondag 31 mei 2009 21:26 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik heb zelf net een dergelijk huis gekocht. zelfde prijsklasse en zelfde kunnen afdingen.
ik denk niet bij ieder huis. het huis wat wij hebben gekocht stond al een tijdje te koop. er waren veel mensen wezen kijken, maar allemaal hun huis nog niet verkocht.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:30 schreef henkway het volgende:
[..]
dat lijkt de trend te zijn 20% onder de huidige vraagprijs
ik weet persoonlijk dat er veel mensen erg wanhopig zijn en graag voor 80 % van de vraagprijs verkopen.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:35 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik denk niet bij ieder huis. het huis wat wij hebben gekocht stond al een tijdje te koop. er waren veel mensen wezen kijken, maar allemaal hun huis nog niet verkocht.
wij hebben eerst ons eigen huis verkocht en konden dus snel zaken doen.
dat dus, ik zeg niet dat het niet kan (hey, ik ken huizen die al vijf jaar te koop staan, en inmiddels al meer dan 20% in vraagprijs gezakt zijn, zelfs al voor de crisis.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:35 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik denk niet bij ieder huis. het huis wat wij hebben gekocht stond al een tijdje te koop. er waren veel mensen wezen kijken, maar allemaal hun huis nog niet verkocht.
wij hebben eerst ons eigen huis verkocht en konden dus snel zaken doen.
btw: waarom verlagen die wanhopige mensen de vraagprijs dan niet drastisch?quote:Op zondag 31 mei 2009 21:43 schreef henkway het volgende:
[..]
ik weet persoonlijk dat er veel mensen erg wanhopig zijn en graag voor 80 % van de vraagprijs verkopen.
De bank kan dan de rommel herfinancieren en alles is weer ok
Hoeraquote:Op maandag 1 juni 2009 11:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
btw: waarom verlagen die wanhopige mensen de vraagprijs dan niet drastisch?
Het eerste wat de makelaar doet is proberen om je vraagprijs omlaag te praten. Hij is namelijk vooral gebaat bij een transactie, de hoogte is van secundair belang. Liever courtage over een 20% lagere prijs dan geen courtage, of een pand waar hij tijden mee moet leuren.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoera![]()
![]()
![]()
Ik check al een paar maanden dezelfde huizen op Funda en de eerste daling van de vraagprijs is een feit, verlaagt met 5%. Is dit nu het begin van het einde
Maar je hebt een goed punt, zijn die mensen wel zo wanhopig? Want dan zou je inderdaad verwachten dat ze hun vraagprijs verlagen. Of zou de makelaar dit afraden? Stel je hebt als makelaar meerdere huizen in de verkoop in dezelfde buurt, als eenmaal iemand begint met het verlagen van de prijzen, hoe zo'n kettingreactie kan dit dan wel tot gevolg hebben?
Dat geld natuurlijk alleen als de huizenmarkt een kopersmarkt is, toen het nog een verkopers markt was ging men natuurlijk voor de hoofdprijs?quote:Op maandag 1 juni 2009 13:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Makelaars hebben bij uitstek belang bij lagere prijzen.
de makelaars zelf zijn begonnen met het hoger waarderen van een woning.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het eerste wat de makelaar doet is proberen om je vraagprijs omlaag te praten. Hij is namelijk vooral gebaat bij een transactie, de hoogte is van secundair belang. Liever courtage over een 20% lagere prijs dan geen courtage, of een pand waar hij tijden mee moet leuren.
Sterker nog, ik heb de indruk dat de voornaamste taak van een makelaar niet het bewerken van de kopende partij, maar de verkopende partij is (zijn eigen client dus). De meest succesvolle makelaars zijn makelaars die hun klanten goed 'managen'. Makelaars hebben bij uitstek belang bij lagere prijzen.
Volgens mij ook, hogere prijs, meer courtage. Nu doen ze allemaal huilie en smeken ze de klanten om verlaging van de prijzen. Hoe moeten ze anders hun water en brood nog betalenquote:Op maandag 1 juni 2009 14:46 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
de makelaars zelf zijn begonnen met het hoger waarderen van een woning.
Dit is bij uitstek waar en precies het tegengestelde wat vaak beweerd wordt. Een makelaar heeft meer belang bij een lage vraagprijs dan bij een hoge.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het eerste wat de makelaar doet is proberen om je vraagprijs omlaag te praten. Hij is namelijk vooral gebaat bij een transactie, de hoogte is van secundair belang. Liever courtage over een 20% lagere prijs dan geen courtage, of een pand waar hij tijden mee moet leuren.
Sterker nog, ik heb de indruk dat de voornaamste taak van een makelaar niet het bewerken van de kopende partij, maar de verkopende partij is (zijn eigen client dus). De meest succesvolle makelaars zijn makelaars die hun klanten goed 'managen'. Makelaars hebben bij uitstek belang bij lagere prijzen.
Het water staat ze nog niet tot de lippen natuurlijk, dan is het dus ook (nog) niet nodig om drastisch de prijs te verlagen.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoera![]()
![]()
![]()
Ik check al een paar maanden dezelfde huizen op Funda en de eerste daling van de vraagprijs is een feit, verlaagt met 5%. Is dit nu het begin van het einde
Maar je hebt een goed punt, zijn die mensen wel zo wanhopig? Want dan zou je inderdaad verwachten dat ze hun vraagprijs verlagen. Of zou de makelaar dit afraden? Stel je hebt als makelaar meerdere huizen in de verkoop in dezelfde buurt, als eenmaal iemand begint met het verlagen van de prijzen, hoe zo'n kettingreactie kan dit dan wel tot gevolg hebben?
ik weet het niet, maar ik weet wel dat een bod van 20% onder de vraagprijs zeker overwogen zal wordenquote:Op maandag 1 juni 2009 11:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wanhopige mensen beginnen met een prijsstelling die aan de onderkant van de 'bandbreedte' voor vergelijkare woningen zal zitten, om zoveel mogelijk kijkers te trekken. Het heeft niet zoveel zin om direct ver onder de gangbare prijs te duiken, aangezien een koper er altijd nog wat van af zal proberen te krijgen. Als je je prijs zo weet neer te zetten dat je veel belangstelling trekt, kun je een bod van een 10-15% daaronder nog best accepteren. Als je meteen al op dat niveau gaat zitten blijft er weinig onderhandelingsruimte meer over.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
juist, zeker als je iedere maand verder in de shit komt met je dubbele lasten en je dubbele WOZ en dergquote:Op dinsdag 2 juni 2009 00:28 schreef Metatron het volgende:
[..]
Wanhopige mensen beginnen met een prijsstelling die aan de onderkant van de 'bandbreedte' voor vergelijkare woningen zal zitten, om zoveel mogelijk kijkers te trekken. Het heeft niet zoveel zin om direct ver onder de gangbare prijs te duiken, aangezien een koper er altijd nog wat van af zal proberen te krijgen. Als je je prijs zo weet neer te zetten dat je veel belangstelling trekt, kun je een bod van een 10-15% daaronder nog best accepteren. Als je meteen al op dat niveau gaat zitten blijft er weinig onderhandelingsruimte meer over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |