abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 mei 2009 @ 16:46:59 #176
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69577566
omg. ik word zo misselijk van die starters die alleen maar lopen te janken dat de prijzen moeten zakken omdat ze het anders niet kunnen betalen.
als je dan graag een huis wilt hebben ga je toch verhuizen naar een regio waar het nog wel betaalbaar is?

het enorm laten zakken van de prijzen zou voor veel nederlanders betekenen dat ze enorm moeten toeleggen op hun huis.
daarnaast zakken de prijzen al veel. op een huis van 5 ton kun je bijna wel een ton afhalen. dat was een paar jaar geleden wel anders.
From feudal serf to spender.
pi_69578844
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:46 schreef S1nn3rz het volgende:
omg. ik word zo misselijk van die starters die alleen maar lopen te janken dat de prijzen moeten zakken omdat ze het anders niet kunnen betalen.
als je dan graag een huis wilt hebben ga je toch verhuizen naar een regio waar het nog wel betaalbaar is?

het enorm laten zakken van de prijzen zou voor veel nederlanders betekenen dat ze enorm moeten toeleggen op hun huis.
daarnaast zakken de prijzen al veel. op een huis van 5 ton kun je bijna wel een ton afhalen. dat was een paar jaar geleden wel anders.
tuurlijk, 500k --> 400k. Succes met dagdromen, maar vooral met wakkerworden
  zondag 31 mei 2009 @ 18:42:22 #178
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_69580708
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zoek in 196.971 koopwoningen

zaterdag 196.679, zondag 235 huizen 1 dag in de verkoop = 196.914 huizen.
dan zijn er negatief 57 huizen verkocht? Huh?
Heidense makelaars die huizen op zondag online zetten?
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_69584892
quote:
Op zondag 31 mei 2009 17:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Accountants en ontkenningsfase altijd weer lachen.
  zondag 31 mei 2009 @ 21:26:38 #180
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69584946
quote:
Op zondag 31 mei 2009 17:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik heb zelf net een dergelijk huis gekocht. zelfde prijsklasse en zelfde kunnen afdingen.
pi_69585058
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:26 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

ik heb zelf net een dergelijk huis gekocht. zelfde prijsklasse en zelfde kunnen afdingen.
dat lijkt de trend te zijn 20% onder de huidige vraagprijs
  zondag 31 mei 2009 @ 21:35:22 #182
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69585231
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:30 schreef henkway het volgende:

[..]

dat lijkt de trend te zijn 20% onder de huidige vraagprijs
ik denk niet bij ieder huis. het huis wat wij hebben gekocht stond al een tijdje te koop. er waren veel mensen wezen kijken, maar allemaal hun huis nog niet verkocht.
wij hebben eerst ons eigen huis verkocht en konden dus snel zaken doen.
pi_69585466
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:35 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

ik denk niet bij ieder huis. het huis wat wij hebben gekocht stond al een tijdje te koop. er waren veel mensen wezen kijken, maar allemaal hun huis nog niet verkocht.
ik weet persoonlijk dat er veel mensen erg wanhopig zijn en graag voor 80 % van de vraagprijs verkopen.
De bank kan dan de rommel herfinancieren en alles is weer ok
  zondag 31 mei 2009 @ 21:47:37 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69585571
Ik vind het ook wel geloofwaardig. Van 500K naar 400K. Mogelijk hebben de kopers het huis ooit voor 200K in guldens gekocht. En zijn ze nu toch opgelucht er vanaf te zijn. Het kan altijd nog een prima rendement zijn geweest.
En misschien was die 500K anderhalf jaar geleden gewoon te hoog ingezet, en waren ze toch al van plan om te verlagen naar de 450K. Dan is 400K sowieso een reel bod.
The End Times are wild
pi_69595894
Ik wil nog wel eens een huizenprijsje natrekken, weet je nog? Feitelijke prijzen, en geen luchtfietserij
pi_69596161
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:35 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

dat dus, ik zeg niet dat het niet kan (hey, ik ken huizen die al vijf jaar te koop staan, en inmiddels al meer dan 20% in vraagprijs gezakt zijn, zelfs al voor de crisis.

Het is echter geen trend, zoals sommigen willen geloven. Voor een trend zou het de norm moeten zijn, het zou een gebruikelijkheid moeten zijn. Feiten (oftewel feitelijke verkopen) wijzen uit dat het geen norm is, al helemaal niet t.a.v. courante panden op goede locaties.
  maandag 1 juni 2009 @ 10:31:34 #187
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_69598077
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:43 schreef henkway het volgende:

[..]

ik weet persoonlijk dat er veel mensen erg wanhopig zijn en graag voor 80 % van de vraagprijs verkopen.
De bank kan dan de rommel herfinancieren en alles is weer ok
btw: waarom verlagen die wanhopige mensen de vraagprijs dan niet drastisch?
pi_69599276
quote:
Op maandag 1 juni 2009 11:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoera
Ik check al een paar maanden dezelfde huizen op Funda en de eerste daling van de vraagprijs is een feit, verlaagt met 5%. Is dit nu het begin van het einde

Maar je hebt een goed punt, zijn die mensen wel zo wanhopig? Want dan zou je inderdaad verwachten dat ze hun vraagprijs verlagen. Of zou de makelaar dit afraden? Stel je hebt als makelaar meerdere huizen in de verkoop in dezelfde buurt, als eenmaal iemand begint met het verlagen van de prijzen, hoe zo'n kettingreactie kan dit dan wel tot gevolg hebben?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_69599684
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoera
Ik check al een paar maanden dezelfde huizen op Funda en de eerste daling van de vraagprijs is een feit, verlaagt met 5%. Is dit nu het begin van het einde

Maar je hebt een goed punt, zijn die mensen wel zo wanhopig? Want dan zou je inderdaad verwachten dat ze hun vraagprijs verlagen. Of zou de makelaar dit afraden? Stel je hebt als makelaar meerdere huizen in de verkoop in dezelfde buurt, als eenmaal iemand begint met het verlagen van de prijzen, hoe zo'n kettingreactie kan dit dan wel tot gevolg hebben?
Het eerste wat de makelaar doet is proberen om je vraagprijs omlaag te praten. Hij is namelijk vooral gebaat bij een transactie, de hoogte is van secundair belang. Liever courtage over een 20% lagere prijs dan geen courtage, of een pand waar hij tijden mee moet leuren.
Sterker nog, ik heb de indruk dat de voornaamste taak van een makelaar niet het bewerken van de kopende partij, maar de verkopende partij is (zijn eigen client dus). De meest succesvolle makelaars zijn makelaars die hun klanten goed 'managen'. Makelaars hebben bij uitstek belang bij lagere prijzen.
pi_69602653
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Makelaars hebben bij uitstek belang bij lagere prijzen.
Dat geld natuurlijk alleen als de huizenmarkt een kopersmarkt is, toen het nog een verkopers markt was ging men natuurlijk voor de hoofdprijs?
I'll sing you a lullaby.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:46:11 #192
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69602712
quote:

[..]

Het eerste wat de makelaar doet is proberen om je vraagprijs omlaag te praten. Hij is namelijk vooral gebaat bij een transactie, de hoogte is van secundair belang. Liever courtage over een 20% lagere prijs dan geen courtage, of een pand waar hij tijden mee moet leuren.
Sterker nog, ik heb de indruk dat de voornaamste taak van een makelaar niet het bewerken van de kopende partij, maar de verkopende partij is (zijn eigen client dus). De meest succesvolle makelaars zijn makelaars die hun klanten goed 'managen'. Makelaars hebben bij uitstek belang bij lagere prijzen.
de makelaars zelf zijn begonnen met het hoger waarderen van een woning.
pi_69602859
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:46 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

de makelaars zelf zijn begonnen met het hoger waarderen van een woning.
Volgens mij ook, hogere prijs, meer courtage. Nu doen ze allemaal huilie en smeken ze de klanten om verlaging van de prijzen. Hoe moeten ze anders hun water en brood nog betalen
I'll sing you a lullaby.
  maandag 1 juni 2009 @ 16:09:45 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69605080
quote:

[..]

Dit is bij uitstek waar en precies het tegengestelde wat vaak beweerd wordt. Een makelaar heeft meer belang bij een lage vraagprijs dan bij een hoge.

Wanneer hij voor een gemiddelde woning van 3 ton 20 keer met bezoekers rond moet leiden dan is zijn winst al bijna verdampt. Beter verkoopt hij die woning in één keer voor 2,5
The End Times are wild
  maandag 1 juni 2009 @ 23:06:16 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69619914
De 197 hadden we nog niet gezien. Als we niet teveel slowchatten dan is de 200K bereikt voordat dit topic vol is.
The End Times are wild
  maandag 1 juni 2009 @ 23:07:51 #197
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_69619989
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoera

Het water staat ze nog niet tot de lippen natuurlijk, dan is het dus ook (nog) niet nodig om drastisch de prijs te verlagen.

Maar aangezien de werkeloosheid nog verder gaat stijgen zal het aantal mensen dat wél in de problemen komt wel flink omhoog gaan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_69620102
quote:

[..]

ik weet het niet, maar ik weet wel dat een bod van 20% onder de vraagprijs zeker overwogen zal worden
  dinsdag 2 juni 2009 @ 00:28:40 #199
44885 Metatron
THE VOICE
pi_69622805
quote:

[..]

Wanhopige mensen beginnen met een prijsstelling die aan de onderkant van de 'bandbreedte' voor vergelijkare woningen zal zitten, om zoveel mogelijk kijkers te trekken. Het heeft niet zoveel zin om direct ver onder de gangbare prijs te duiken, aangezien een koper er altijd nog wat van af zal proberen te krijgen. Als je je prijs zo weet neer te zetten dat je veel belangstelling trekt, kun je een bod van een 10-15% daaronder nog best accepteren. Als je meteen al op dat niveau gaat zitten blijft er weinig onderhandelingsruimte meer over.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_69624981
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 00:28 schreef Metatron het volgende:

[..]

Wanhopige mensen beginnen met een prijsstelling die aan de onderkant van de 'bandbreedte' voor vergelijkare woningen zal zitten, om zoveel mogelijk kijkers te trekken. Het heeft niet zoveel zin om direct ver onder de gangbare prijs te duiken, aangezien een koper er altijd nog wat van af zal proberen te krijgen. Als je je prijs zo weet neer te zetten dat je veel belangstelling trekt, kun je een bod van een 10-15% daaronder nog best accepteren. Als je meteen al op dat niveau gaat zitten blijft er weinig onderhandelingsruimte meer over.
juist, zeker als je iedere maand verder in de shit komt met je dubbele lasten en je dubbele WOZ en derg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')