quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:35 schreef Lienekien het volgende:
Welke dichter, bonus voor de titel van het gedicht.
"Wat is natuur nog in dit land?"
Die heb ik een tijdje geleden nog gelezen.. Maar geen idee meer hoe het heet of van wie het was, helaas.quote:
Van wie?quote:"Ik kom nog even bij jou liggen."
"Bij ons", zeg je.
Want sinds je zwangerschap ben je ook op je eentje
al een beetje onder elkaar.
En dit is minder klaarkomen
dan thuiskomen: je bent een gezin
en ik mag er even in.
En wie van jullie gaat er door mijn haar
en wie geeft me een beet hier en een beet daar
en lange tijd nadien nog een heel klein beetje maar?
quote:
Zoek het wel in de T van theater, doch geen theatergroep.quote:
Ja, maar ik wil de titel! Want ik vind tweeledige vragen stom.quote:
Das stimmt wie ein Bus.quote:
Dat weet ik maar het wilde me niet te binnen schietenquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:24 schreef Iblis het volgende:
Ja, maar ik wil de titel! Want ik vind tweeledige vragen stom.Dus op zich is dit goed, maar er wordt niet naar gevraagd.
quote:There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Het is:quote:
Joh. Zie ook de PI.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:53 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het is:
Het klopt als een zwerende vinger
en
Het sluit als een bus.
Het klopt als een bus klopt niet.
Subpuntje voor Treinhomo.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:52 schreef Treinhomo het volgende:
Subgokje: Salvador Dali ?
Ach ach.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Lekker verhaal dan, twee antwoorden in 1 telt toch niet? Zeker aangezien de tweede juist is......
Verstuur een topicreport, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Lekker verhaal dan, twee antwoorden in 1 telt toch niet? Zeker aangezien de tweede juist is......
Oh ja.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:14 schreef Rewimo het volgende:
Doe eens een nieuwe opgave!
Ach als jij zo je punten binnen wil halenquote:Op donderdag 7 mei 2009 17:46 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Verstuur een topicreport, zou ik zeggen. [ afbeelding ]
Dan zie je me binnenkort vanzelf wel langskomen in het banmeldtopic in [MED].
Welke punten?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:45 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ach als jij zo je punten binnen wil halen![]()
Dat is er toch eentje van de OP?quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:13 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Oh ja.
Onder welke naam en in welke functie is Robin Bezuijen in het (sub)culturele wereldje beter bekend ?
En niet googlen !![]()
Daar krijg je enkel ruggenmergtering van.
Kwade jongetjes die snel praten op adequaat mishandeld vinyl.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:36 schreef Iblis het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelfs na het antwoord nog steeds geen idee heb om welk subwereldje het gaat.
Een punt voor Susi; Koninklijk Theater Carré is goed.quote:
Uiteraard.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:45 schreef De_Hertog het volgende:
Louvre.
Valt overigens in het echt nogal tegen, klein schilderij in een grote ruimte vol fotograferende Japanners ervoor.
Dat is overigens wel met meer van die wereldberoemde attracties. Geef mij maar de 'geheimtips' of rustiger museaquote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:13 schreef Susi het volgende:
[..]
Uiteraard.
Als je die zaal binnenkomt voor het eerst, heb je echt een-gevoel
Omdat de makkelijke vragen korter onbeantwoord blijvenquote:Op donderdag 14 mei 2009 10:43 schreef Bleie het volgende:
Waarom mis ik altijd de vragen die ik wel weet, en kijk ik dan weer wel op tijd voor de vragen die ik niet weet
Nee, dat is de schrijver, ik bedoelde de naam van het karakter. Laat ik een ander boek van hem kiezen:quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:03 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Alexandre Dumas?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
Maar je hebt het niet onthouden?quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:13 schreef wyccie het volgende:
Slumdog Millionaire deja vu.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:13 schreef De_Hertog het volgende:
Sorry, had gedacht dat hij makkelijker was.
[..]
Nee, dat is de schrijver, ik bedoelde de naam van het karakter. Laat ik een ander boek van hem kiezen:
Hoe heten de drie musketiers?
De graaf is overigensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
'd Artagnan is de vierde toch? De drie zijn Porthos en twee met een A. Arthos en ???Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
Die tweede is zonder r. Athos, Porthos en nog eentje met een A inderdaadquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
![]()
'd Artagnan is de vierde toch? De drie zijn Porthos en twee met een A. Arthos en ???
Inderdaad. d'Artagnan was nummer 4 en Albert nummer 5.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:44 schreef wyccie het volgende:
Aramis toch?
quote:
Jazeker!quote:
Zeugma.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:47 schreef Bleie het volgende:
Yes!
Hoe heet de stijlfiguur in de bekende zin 'Hier zet men thee en over' ?
Nee.quote:
Maar jij hebt toch Nederlands gestudeerd?quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:52 schreef Lienekien het volgende:
Zeugma. Daar heb ik nou echt nog nooooooit van gehoord!
'Ik ben mezelf niet of al die jaren nooit geweest' is er ook een.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:52 schreef Lienekien het volgende:
Zeugma. Daar heb ik nou echt nog nooooooit van gehoord!
Zo schreef Vondel, maar dat zoeken we niet. Hoe is Jupijn tegenwoordig eigenlijk alleen nog bekend in het Nederlands?quote:‘Twee vaten heeft Jupijn. Hy schenckt nu zuur, nu zoet,
Of matight weelde en vreught met druck en tegenspoet’.
In mijn studie ging het echt niet over zaken als dit.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar jij hebt toch Nederlands gestudeerd?![]()
Ik heb dat op de middelbare school gehad. 't Is zo'n vies woord, vind ik.
Nu ben je wel de snelste.quote:
Tante Betje is geen weglating maar een foutieve omdraaing (inversie)quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In mijn studie ging het echt niet over zaken als dit.
Ik weet zeker dat mijn leraar Nederlands op de middelbare school 'hier zet men koffie en over' als Tante Betje doceerde.
quote:Wouter troffen we gisteren huilend op het plein aan en gaven we hem een kwartje.
Piet Paaltjens.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:16 schreef Bleie het volgende:
Ik moet zeggen dat ik 'Hades - Pluto' niet wist, maar er bleef er maar één over...
Nieuwe vraag (en dan moet ik toch echt nog even gaan werken...)
Van wie is dit gedicht?
Wel menigmaal zei de melkboer
Des morgens tot haar meid:
''De stoep is weer nat''. Och, hij wist niet
Dat er 's nachts op die stoep was geschreid.
Nu dat hij en de meid het niet wisten,
Dat was minder; -- maar dat zij
Er hoegenaamd niets van vermoedde
Dat was wel hard voor mij.
Wat moet er op de puntjes?quote:"Naar bed, naar bed," zei Duimelot;
"Eerst nog wat eten!" zei Likkepot;
"Waar zal ik het van halen?" zei Langejan;
"Uit […]," zei Ringeling;
"Dat zal ik verklappen," zei 't kleine ding.
Ik zei altijd ‘uit grootvaders kastje’, maar Google laat zien dat dit ook wel vaak voorkomt.quote:
In mijn kinderversjesboek vanquote:Op donderdag 14 mei 2009 18:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik zei altijd ‘uit grootvaders kastje’, maar Google laat zien dat dit ook wel vaak voorkomt.Goed dus!
Dat zal Gogol wezen, maar ja, het boek weet ik nog niet. Ik gok dan zijn bekendste: Dode Zielen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:41 schreef Susi het volgende:
Geen Dostojevski. Voornaam van de schrijver is Никола́й
Jazeker !quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:46 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat zal Gogol wezen, maar ja, het boek weet ik nog niet. Ik gok dan zijn bekendste: Dode Zielen.
Dat is de helft van z'n achternaam.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:29 schreef wyccie het volgende:
Die foto heeft mijn docente laten zien tijdens een les.
Bresson?
Dat helpt! Jij mag.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:54 schreef wyccie het volgende:
Helpt het als ik zeg dat zijn voornaam Henri is?
H.G. Wellsquote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:47 schreef Wouter1989 het volgende:
Omdat ik morgen op vakantie ga, en ik nu tot mijn weêrkomst voor het laatst post, heb ik het opgezocht. Het klopt. Had ook niet anders gekund: de spelling, de opmaak, het thema sowieso. De nieuwe vraag luidt:
Wie schreef de novelle The time machine?
Voor het verificeren van antwoorden zijn jullie aangewezen op google.
Dan reik ik het welverdiende puntje uitquote:
Dank. Dan bedenk ik even wat nieuws. Mijn vraag is:quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:50 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dan reik ik het welverdiende puntje uit
Jij mag!quote:
First love?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:11 schreef Susi het volgende:
Welk beroemd stuk schreef de Ier Samuel Beckett ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |