Dat sluit als een bus, en dat klopt als een zwerende vinger.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:31 schreef Lienekien het volgende:
Een leuk taalvraagje.
'Dat klopt als een bus' is eigenlijk fout. Het is een contaminatie van twee andere uitdrukkingen. Welke?
Correct. Volledig genoemd ‘versio vulgata’, ‘de volkse versie’ omdat ze niet in verheven en gestileerd Latijn was geschreven teneinde de tekst toegankelijk te maken voor velen. In de 5e eeuw was de kennis van het Latijn natuurlijk al enigszins tanende.quote:
Jopopinoloukicoclub !!quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:00 schreef Lienekien het volgende:
Hoe heet de meidenclub uit 'Joop ter Heul'?
Je antwoord is goed, de opsomming van de leden is bijna goed. Ze waren met zijn zevenen, je mist Kit.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Overigens, voor een bonuspunt, komt de naam van de namen van de leden:
JOop
POp
PIen
NOor
LOUki
COnnie
- club.
Een van mijn meest favoriete boeken ooit, werkelijk hilarisch, vooral het eerste deel.
Oh haha, wat stom, die sloeg ik over.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je antwoord is goed, de opsomming van de leden is bijna goed. Ze waren met zijn zevenen, je mist Kit.
Ik heb Joop ter Heul ook heul vaak gelezen.
Nee.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:12 schreef Bleie het volgende:
Wordt de score eigenlijk ook bijgehouden?
+tquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:18 schreef Frollo het volgende:
Het pseudoniem is in elk geval Cissy van Marxveld.
"Hoe de Katjangs op de kostschool van Buikie kwamen."quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:06 schreef Frollo het volgende:
LOL, ik las meer de mannelijke tegenhanger, J.B. Schuil.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:19 schreef Frollo het volgende:
Knap van mij hè?!
+t idd, maar dat is goed.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:18 schreef Frollo het volgende:
Het pseudoniem is in elk geval Cissy van Marxveld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |