abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68452421
Hallo

Ik ben lid bij click and buy en die willen in mijn ogen een bepaald bedrag onder de 100 euro afschrijven terwijl dat onterecht is omdat ik de transactie op de website geanuleerd maar dat daar even aan toe.

Nu willen ze als ik binnen 7 dagen dat niet betaal een incasso bureau inschakelen.

Ik wil dus niet betallen omdat het onterecht is en ik mijn geld wel ergens anders aan kan besteden.

Ze weten alleen mijn rekening nummer ze hebben voor de rest geen adres gegevens zijn ze dan in staat een incasso bureau in te schakelen en zo ja moet ik betallen?
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:05:17 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68452527
Ja hallo willem vijfenvijftig, ja nou nu dat is me wat zeg. Inderdaad wat een toestand. Betalen gaat ja niet enzo. Onwillekeurig. Geen touw aan vast te knopen.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:06:11 #3
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_68452563
Ja, rekeningnummer staat toch op jou naam
Blub
pi_68452580
Voor zover ik weet heeft een incassobureau niet meer rechten dan jij, dus heel veel kunnen ze niet uithalen.
Verder kan je ze het toch bewijzen dat je de betaling heb geannuleerd? dan zal je heus niet moeten betalen
pi_68452605
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:06 schreef Gupje het volgende:
Ja, rekeningnummer staat toch op jou naam
Dan moet dat bedrijf wat geld eist eerst aangifte gaan doen etc, dan pas krijgen ze die gegevens dacht ik. ik weet niet hoe snel die worden weggegeven door de pliesie ?
pi_68452626
ze hebben volgens mij geen enkel recht en ik heb ook geen brief thuis gekregen alleen 2 keer een email dat is in mijn ogen niet rechtsgeldig.
En nu is er 15 euro bovenop gekomen wegens administratie kosten.
Dat kan nooit want berichten per email zijn niet rechtsgeldig.
maarja ze hebben mijn adres niet hebben ze dan eventueel een poot om op te staan?
Als ze mijn adres niet weten?

Even voor de duidelijkheid ik moet ONTERECHT betalen.
En daar reageren ze bij click and buy niet op mailtjes en als je belt kunnen ze je niet helpen./
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:10:54 #7
2964 Armageddon
pi_68452724
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:13:35 #8
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_68452823
--> WGR
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:15:53 #9
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_68452909
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:07 schreef Elmostyle het volgende:

[..]

Dan moet dat bedrijf wat geld eist eerst aangifte gaan doen etc, dan pas krijgen ze die gegevens dacht ik. ik weet niet hoe snel die worden weggegeven door de pliesie ?
Dan heeft hij misschien geluk
Blub
pi_68452947
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:13 schreef Skylark. het volgende:
--> WGR
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_68453149
quote:
Wanneer de leverancier je voor de rechter daagt om betaling af te dwingen, zal de leverancier de rechter een uitdraai van de e-mail kunnen geven. Daar staat inderdaad jouw e-mailadres boven en bevat jouw adresgegevens. Dat lijkt overtuigend, maar net zoals het mogelijk is om je per telefoon voor iemand anders uit te geven of om een handtekening na te maken, kan ook een e-mail vervalst worden.

Je zult de rechter er van moeten overtuigen dat het technisch een koud kunstje is om een e-mail te versturen die afkomstig lijkt van het e-mailadres van iemand anders. En het is natuurlijk ook mogelijk om de print van de e-mail te vervalsen. Als het je lukt om genoeg twijfel te zaaien over de authenticiteit van de e-mail, zal de rechter de e-mail niet als rechtsgeldig aanmerken en oordelen dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen.
No Guts, No Glory
pi_68453244
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:22 schreef nuget het volgende:

[..]

Ja inderdaad mocht het zover komen kan ik zegen dat ik de emails nog gelezen heb. een ander email adres heb.
En dat ik de emails niet vertrouwde.
En ik kan zegen ik heb nooit een echte brief ontvangen.
Emails tellen bij de rechter naar mijn mening niet!
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:26:28 #13
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_68453269
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:07 schreef willem55 het volgende:
Wie zegt dat? kees44?
pi_68453287
Maar kan een incassobureau zonder adresgegevens wel iets met de aanklacht tegen mij?
Want volgens mij kunnen ze sinds 2001 geen adresgegevens meer opvragen via rekeningnummer.
pi_68453304
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:26 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Wie zegt dat? kees44?
Dat zeg ik.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:29:37 #16
2964 Armageddon
pi_68453379
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:26 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Wie zegt dat? kees44?
Nee, Wilhelm66
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:30:11 #17
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_68453398
Als je overeenkomsten sluit via internet en/of email (wat jij feitelijk hebt gedaan door lid te worden van click and buy), dan is het helemaal niet zo raar dat je ook aanmaningen krijgt via email.
pi_68453436
Vind 'de website' het ook geen probleem dat je de transactie hebt geannuleerd? Laat ze het doorgeven aan clickandbuy dat het geannuleerd is.
pi_68453551
Ik zou maar betalen, TS. Morgen staat de deurwaarder aan de deur om je mooie flatscreen in beslag te nemen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_68453653
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:07 schreef willem55 het volgende:
Daar wordt toch hier en daar wel anders over gedacht hoor:

Jurofoon
Arnout Engelfriet (ICT jurist)
InfoNu.nl
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:42:37 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68453835
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:25 schreef willem55 het volgende:

[..]

Ja inderdaad mocht het zover komen kan ik zegen dat ik de emails nog gelezen heb. een ander email adres heb.
Ja ga een beetje een verhaal lopen verzinnen. Ik schat zo in dat je daar niet heel goed in bent.

Als de factuur onterecht is dan is het toch klaar? Niet betalen, laat ze maar komen met een dagvaarding, en dan vertel je gewoon de rechter waarom jij vindt dat het onterecht is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_68453864
quote:
Soms heeft de rechter een andere mening dan de jouwe.
pi_68454030
Trouwens, ik geloof niet echt dat ze voor een bedrag onder de 100 euro jou zullen dagvaarden.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_68454168
quote:

[..]

Maar het is niet jouw mening die telt, maar de mening van de rechter. Bovendien zijn er genoeg voorbeelden te vinden waarin e-mails wel rechtsgeldig waren, dus ik zou maar even uitkijken voordat je van zo een bewering uitgaat. .

Heb je uberhaupt al eens contact opgenomen met clickandbuy om jouw kant van het verhaal uit te leggen? Wat staat er in de voorwaarden over het annuleren van orders?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_68454311
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:51 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Maar het is niet jouw mening die telt, maar de mening van de rechter. Bovendien zijn er genoeg voorbeelden te vinden waarin e-mails wel rechtsgeldig waren, dus ik zou maar even uitkijken voordat je van zo een bewering uitgaat. .
Probleem is alleen hoe je met al die spamfilters als verzendende bedrijf kunt aantonen dat een email inderdaad ontvangen en gelezen is. Ik ken geen enkel bedrijf dat mij een mail met een verzoek tot ontvangstbevestiging heeft verstuurd.
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:07:53 #26
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_68454789
E-mail is bij mijn weten net zo rechtsgeldig als een brief, zeker in de moderne tijd. Verder is het mogelijk om via je banknummer te achterhalen wat je adres is, aangezien die aan elkaar gekoppeld zijn. Maar of dat ook kan door een incassobureau lijkt me sterk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:15:56 #27
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_68455104
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:55 schreef teknomist het volgende:

[..]

Probleem is alleen hoe je met al die spamfilters als verzendende bedrijf kunt aantonen dat een email inderdaad ontvangen en gelezen is. Ik ken geen enkel bedrijf dat mij een mail met een verzoek tot ontvangstbevestiging heeft verstuurd.
Je hoeft als verzender ook niet te kunnen aantonen dat een email is ontvangen en gelezen, maar dat de email is verstuurd. Briefpost wordt in de meeste gevallen ook niet aangetekend verstuurd en als ik een brief ontvang kan ik hem ook ongelezen in de schredder stoppen. De verzender kan dan ook niet aantonen dat de brief door mij is ontvangen en gelezen.
pi_68455127
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:55 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij eerst op een bevestigingsmail heeft moeten klikken voordat hij lid kon worden van clickandbuy, dus ze kunnen in ieder geval aantonen dat ze de e-mails naar het juiste e-mailadres hebben gestuurd.

De ontvangst van een brief hoeft ook niet persé aangetoond te worden. Ik weet niet precies hoe het zit met e-mail. Maar als een e-mail niet bezorgd kan worden, dan krijg je meestal wel een melding dat de mail niet bezorgd kan worden.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')