abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68452173
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:48 schreef Prosac het volgende:
Ik zie bij concerten ook altijd bier + beker en draagtrays door de lucht vliegen. Dat is ook niet eenmalig, net als inderdaad spullen het veld opgooien.
[..]

Daar zit geen taboe op, maar wel op de wijze waarop er gedaan wordt alsof het ALTIJD mis is, alsof het grootste deel van de supporters dat niet erg vind/er aan mee doet. Alsof je niet met je kinderen naar het voetbal kan gaan. Kom op zeg, ik nam mijn jongste broertje (toen nog Ajax fan) mee naar FC Groningen - Ajax, in het Oosterpark, op de Z-side. Toen hij zijn armpjes in de lucht stak bij de goals van Ajax, heb ik of hij daar geen last van gehad. Slechts de lachende opmerking van zo'n "zwarte capuchon hooligan" dat dat jochie nog veel te leren had.
Heb jij wel eens mensen gezien die hoofdwonden opliepen door bier, bekers of draagtrays?

In dit topic komen een aantal nieuwsberichten over voetbal gerelateerd geweld. En meteen al mensen als Keltie die verongelijkt de boel komen bagataliseren.
Laatst nog bij een Feyenoord wedstrijd een jongen van een jaar of 17 in elkaar gebeukt omdat die voor Ajax juicht.

http://www.deresearcher.n(...)jdens-feyenoord-ajax

Tuurlijk zijn er ook wel voorbeelden dat het goed gaat. Maar er zijn teveel voorbeelden dat het misgaat. En dat mag ook best wel eens gezegd worden.
pi_68452242
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:50 schreef Prosac het volgende:

[..]

Leuk, 180 aanhoudingen bij Lowlands, maar dat was niet allemaal voor geweld, dan is het ineens wat anders.
Hmm.... Geweldpleging of drugs bij je hebben. Waar heb jij meer last van. Iemand die je in elkaar slaat of iemand met drugs bij zich die langs jou loopt?

Of leg anders eens even uit waarom iemand die elke wedstrijd van Ajax bezoekt en daar tussendoor loopt te rellen geen Ajax fan is.
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:58:13 #3
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_68452293
reageer dan niet

[ Bericht 86% gewijzigd door swarmahoer op 28-04-2009 10:59:25 ]
Blub
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:06:07 #4
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68452560
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:54 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Heb jij wel eens mensen gezien die hoofdwonden opliepen door bier, bekers of draagtrays?
Ja. Net zo vaak als dat ik mensen heb gezien die hoofdwonden opliepen door het gooien van muntjes en aanstekers.
quote:
Tuurlijk zijn er ook wel voorbeelden dat het goed gaat. Maar er zijn teveel voorbeelden dat het misgaat. En dat mag ook best wel eens gezegd worden.
Als je het zo stelt zijn meer voorbeelden dat het goed gaat dan dat het mis gaat hoor, 1 incidentje op een stadion met meer dan 50.000 mensen aanwezig. Net zoveel als bij een concert van, ik noem een, Tina Turner.

Iemand die altijd naar Ajax gaat en tussendoor loopt te rellen. Als hij dit als voetbalsupporter doet, met zijn matties, dan zit hij echt niet meer elke week bij Ajax hoor.
Degene die uit naam van een voetbalclub rellen als groep, hebben of krijgen een stadionverbod en zijn in mijn ogen geen voetbalsupporter.
pi_68452761
Voetbal is ook alleen voor mongolen.

Voetbal
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_68452821
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:06 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ja. Net zo vaak als dat ik mensen heb gezien die hoofdwonden opliepen door het gooien van muntjes en aanstekers.
[..]

Als je het zo stelt zijn meer voorbeelden dat het goed gaat dan dat het mis gaat hoor, 1 incidentje op een stadion met meer dan 50.000 mensen aanwezig. Net zoveel als bij een concert van, ik noem een, Tina Turner.

Iemand die altijd naar Ajax gaat en tussendoor loopt te rellen. Als hij dit als voetbalsupporter doet, met zijn matties, dan zit hij echt niet meer elke week bij Ajax hoor.
Degene die uit naam van een voetbalclub rellen als groep, hebben of krijgen een stadionverbod en zijn in mijn ogen geen voetbalsupporter.
Tja, lekker makkelijk zeg. Gewoon zeggen dat iemand die loopt te rellen voor zijn club, geen fan is
En wat stelt een stadionverbod nou voor? Je zegt ook al dat het meeste geweld buiten het stadion is. Dus wat maakt een stadionverbod dan uit?

Het is ook niet 1 incidentje, het zijn bijna elke week wel incidenten. NAC supporters die naar Belgie gaan, Ajax supporters die een Volendams Cafe kort en klein slaan, De Graafschap supporters die een tankstation plunderen, AZ supporters die een feestje niet leuk kunnen houden. Zo kan ik helaas nog wel even doorgaan.

Als jij dat allemaal normaal vind of niet noemenswaardig, dan vind ik dat toch wel heel vreemd.
pi_68452832
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:06 schreef Prosac het volgende:
Ik denk dat ze daar zelf heel anders over denken. .
Een kennis had (of heeft) een meerjarig stadionverbod, maar dat weerhoudt hem er niet van nog altijd fan te zijn van zijn club.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_68452851
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:12 schreef Ascendancy het volgende:
Voetbal is ook alleen voor mongolen.

Voetbal [ afbeelding ]
En Anime / Manga is voor emo's
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_68452890
Voetbal

Helaas zitten er wel heel veel debielen bij. Laatst liep ik met mijn vriendin door Blijdorp, ik had een Slavia Praag shirt aan, een groepje Feyenoorders kon het helaas niet laten om vervelende opmerkingen naar mij te schreeuwen. Het is gewoon te debiel voor worden dat je niet normaal met een voetbalshirt over straat kan. (Ik was overigens express naar Blijdorp gegaan en niet naar Artis omdat het Slavia Praag shirt erg veel lijkt op het shirt van Feyenoord )
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:15:46 #10
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68452903
Het is misschien niet normaal, maar het is een afspiegeling van de maatschappij van vandaag de dag.
Bij het kampioensfeest in Alkmaar zijn er bijvoorbeeld veel minder mensen aangehouden dan op een willekeurige zaterdagavond in een grote stad.
pi_68452919
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:14 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

En Anime / Manga is voor emo's
que?
Alleen maar omdat ik amerikaanse series bagger vindt?

Zelfs al was ik emo. Ik sloop alleen mezelf. Hooligans slopen anderen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:21:27 #12
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68453099
Nogmaals, ik vind dat niet normaal, ik vind dat het allemaal schromelijk overdreven wordt. Puur uit eigen ervaring. Jij deed alsof de voetbalsupporter de grootste rondlopende crimineel in NL is, dat is niet zo.
quote:
En wat stelt een stadionverbod nou voor? Je zegt ook al dat het meeste geweld buiten het stadion is. Dus wat maakt een stadionverbod dan uit?
Het meeste geweld is buiten de stadions, ver er bij vandaan zelfs, door mensen die ZEGGEN fan te zijn van een bepaalde club. Maar jij maakt er vervolgens van dat er altijd geweld is rondom het voetbal, dat is niet zo. Het is geweld wat toegeschreven wordt aan mensen die zich zogenaamd identificeren met een bepaalde club, maar het is geen geweld van voetbalsupporters. Als die lui gaan rellen in naam van Marco Borsato, zonder concert in de buurt, bij een café in Maastricht, terwijl ze al een verbod hebben dat ze niet meer bij concerten van Marco in de Kuip mogen komen, dan zijn dat toch ook geen concertgeweldsdelicten/ concertrellen
pi_68453118
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

que?
Alleen maar omdat ik amerikaanse series bagger vindt?

Zelfs al was ik emo. Ik sloop alleen mezelf. Hooligans slopen anderen.
Nee, ik roep ook gewoon even iets zinloos, zonder enige onderbouwing.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_68453259
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Nee, ik roep ook gewoon even iets zinloos, zonder enige onderbouwing.
Maar je hebt wel gelijk.
Ik ben overigens fan van voetbal geworden, omdat ik korfbal niet leuk vind.

Wel typisch overigens dat de meeste mannelijke fans van anime vrouwen als afbeelding hebben.
pi_68453278
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef Prosac het volgende:
Nogmaals, ik vind dat niet normaal, ik vind dat het allemaal schromelijk overdreven wordt. Puur uit eigen ervaring. Jij deed alsof de voetbalsupporter de grootste rondlopende crimineel in NL is, dat is niet zo.
[..]

Het meeste geweld is buiten de stadions, ver er bij vandaan zelfs, door mensen die ZEGGEN fan te zijn van een bepaalde club. Maar jij maakt er vervolgens van dat er altijd geweld is rondom het voetbal, dat is niet zo. Het is geweld wat toegeschreven wordt aan mensen die zich zogenaamd identificeren met een bepaalde club, maar het is geen geweld van voetbalsupporters. Als die lui gaan rellen in naam van Marco Borsato, zonder concert in de buurt, bij een café in Maastricht, terwijl ze al een verbod hebben dat ze niet meer bij concerten van Marco in de Kuip mogen komen, dan zijn dat toch ook geen concertgeweldsdelicten/ concertrellen
Waar zeg ik dat een voetbal supporter de grootste crimineel van NL is? Wat een aanstellerij zeg!

Dat gedoe over wie of wat een fan is is ook een leuk rookgordijn. Lekker belangrijk zeg. Is het dan ineens minder erg als jij vind dat het geen fans zijn?

Als er ooit een keer een groep Marco Borsato fans is dat met Marco Borsato shirts en Dromen zijn bedrog zingend een cafe plunderen, dan heb je een punt. Maar dat gebeurd niet. Het gebeurd wel dat groepen mensen in club shirts na een verloren wedstrijd een tankstation plunderen.
pi_68453320
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef Prosac het volgende:
Het meeste geweld is buiten de stadions, ver er bij vandaan zelfs, door mensen die ZEGGEN fan te zijn van een bepaalde club. Maar jij maakt er vervolgens van dat er altijd geweld is rondom het voetbal, dat is niet zo. Het is geweld wat toegeschreven wordt aan mensen die zich zogenaamd identificeren met een bepaalde club, maar het is geen geweld van voetbalsupporters.
Daar denken die mensen zelf waarschijnlijk heel anders over. Die bevechten andere voetbalsupporters uit naam van hun club.
quote:
Als die lui gaan rellen in naam van Marco Borsato, zonder concert in de buurt, bij een café in Maastricht, terwijl ze al een verbod hebben dat ze niet meer bij concerten van Marco in de Kuip mogen komen, dan zijn dat toch ook geen concertgeweldsdelicten/ concertrellen
Jawel, jij associeert immers ook die aanhoudingen op Lowlands met alle Lowlandsbezoekers. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Bovendien is deze situatie die je voorstelt volstrekt hypothetisch. Mensen rellen niet uit naam van Marco Borsato of Jan Smit, wel uit naam van (of liefde voor) een voetbalclub.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:28:50 #17
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68453350
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:26 schreef snowgoon het volgende:
Het gebeurd wel dat groepen mensen in club shirts een tankstation plunderen.

Die gasten zijn vaak (lees: altijd) casual gekleed.
pi_68453387
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:28 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Die gasten zijn vaak (lees: altijd) casual gekleed.
Jij bent er telkens bij?
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:30:21 #19
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68453403
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:29 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jij bent er telkens bij?
Nee, ik weet gewoon waar ik over praat. Dit in tegenstelling tot jou.
pi_68453448
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:30 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Nee, ik weet gewoon waar ik over praat. Dit in tegenstelling tot jou.
En hoe weet jij dan dat die mensen altijd casual gekleed zijn?
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:32:11 #21
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68453463
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:26 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat een voetbal supporter de grootste crimineel van NL is? Wat een aanstellerij zeg!
Jij doet alsof dat zo is.
quote:
Dat gedoe over wie of wat een fan is is ook een leuk rookgordijn. Lekker belangrijk zeg. Is het dan ineens minder erg als jij vind dat het geen fans zijn?
Jij gaat daarover verder, ik zeg gewoon dat ik die lui niet als voetbalsupporter zie.
quote:
Als er ooit een keer een groep Marco Borsato fans is dat met Marco Borsato shirts en Dromen zijn bedrog zingend een cafe plunderen, dan heb je een punt. Maar dat gebeurd niet. Het gebeurd wel dat groepen mensen in club shirts een tankstation plunderen.
Klopt, maar daarom kun je nog altijd gewoon probleemloos naar het stadion en is het daar veiliger dan ooit en daarover begon het omdat jij vond dat je niet meer met kinderen naar het stadion/voetbal kon gaan en dat is dus gewoon probleemloos mogelijk.
En die ordinaire hooligans.. trek die shirts uit, geef ze een marco borsato t-shirt en laat ze in dezelfde samenstelling bij elkaar komen, dan wordt gewoon dat tankstation weer geplunderd. Dat ligt aan die mensen en de maatschappij, niet aan het voetbal of de clubs.
Daar komt nog bij dat hooligans over het algemeen niet in clubshirts lopen maar in casual kleding. (liefst burberry trouwens. )
pi_68453594
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:32 schreef Prosac het volgende:

[..]

Jij doet alsof dat zo is.
[..]

Jij gaat daarover verder, ik zeg gewoon dat ik die lui niet als voetbalsupporter zie.
[..]

Klopt, maar daarom kun je nog altijd gewoon probleemloos naar het stadion en is het daar veiliger dan ooit en daarover begon het omdat jij vond dat je niet meer met kinderen naar het stadion/voetbal kon gaan en dat is dus gewoon probleemloos mogelijk.
En die ordinaire hooligans.. trek die shirts uit, geef ze een marco borsato t-shirt en laat ze in dezelfde samenstelling bij elkaar komen, dan wordt gewoon dat tankstation weer geplunderd. Dat ligt aan die mensen en de maatschappij, niet aan het voetbal of de clubs.
Ik doe niet alsof zo dat is. Jij leest verkeerd of legt het bewust verkeerd uit.

Lekker belangrijk hoe jij die ziet. Daar denken ze zelf ongetwijfeld anders over.

Voetbal gerelateerd geweld is niet alleen in het stadion zoals je zelf al zegt. Ik heb nergens gezegd dat je helemaal niet met je kinderen naar het stadion kunt gaan. Ik heb gezegd dat er delen van het stadion zijn waar je beter niet kunt zitten. Weer verkeerd gelezen van je.
Waar het precies aan ligt maakt mij ook feen fuck uit. Feit is dat er, in mijn ogen, teveel rotzooi wordt getrapt uit naam van het voetbal.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:35:45 #23
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68453599
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Jawel, jij associeert immers ook die aanhoudingen op Lowlands met alle Lowlandsbezoekers. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Immers de AZ supporters ook over een kam geschoren werden. Tuurlijk weet ik wel beter dat het slechts een marginale groep is.
quote:
Bovendien is deze situatie die je voorstelt volstrekt hypothetisch. Mensen rellen niet uit naam van Marco Borsato of Jan Smit, wel uit naam van (of liefde voor) een voetbalclub.
Neen, het rellen is puur voor spanning en sensatie. Geef de voetbalclub een andere naam en ze stoppen echt niet hoor. Hef de voetbalclub op en ze stoppen ook niet.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:36:03 #24
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68453609
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:31 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En hoe weet jij dan dat die mensen altijd casual gekleed zijn?
Je maakt wel eens wat mee, je leest wel eens wat boeken, je kijkt wel eens wat documentaires.
De groepen die er echt op uit zijn zul je nooit zien in een clubshirt, sjaal of pet.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:37:16 #25
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68453639
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:35 schreef snowgoon het volgende:

Feit is dat er, in mijn ogen, teveel rotzooi wordt getrapt uit naam van het voetbal.
Daar ben ik het met je eens.
Echter heeft dat verder weinig met voetbal of de echte supporters te maken.

Zullen we het hier maar bij laten? Wordt toch een herhaling van zetten. (en we kijken er beide iets anders naar)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')