abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 13:16:52 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68457161
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hoeveel van die Albatros treinen zijn er totaal besteld dan? Ik neem niet aan dat er maar 1 trein is besteld is ofwel?
Stuk of 10 graftombes geloof ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:21:07 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68457304
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Stuk of 10 graftombes geloof ik
Erger nog, NS heeft er 16 besteld, en de NMBS nog eens 3.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)esnelheidstrein.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 13:41:35 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68458128
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:44:54 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68458233
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Erger nog, NS heeft er 16 besteld, en de NMBS nog eens 3.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)esnelheidstrein.html
NMBS! Falers contracteren falers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:47:28 #55
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68458318
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

NMBS! Falers contracteren falers.
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel inbreng de NMBS heeft gehad. Ik snap dat ze dit samen besteld hebben en we geven continu af op LowSpeed en alle blunders die ze gemaakt hebben, maar de NMBS heeft wellicht ook een steentje bijgedragen aan dit alles.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68458373
tvp
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:01:56 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68458935
NS Hispeed heeft het leeuwendeel besteld, dus zijn zij imho ook hoofdverantwoordelijk. Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet... ik denk om zelf een dienst Brussel - Breda te kunnen rijden op de HSL.

NMBS heeft geen materieel wat over de HSL mag én in Nederland mag (behalve Thalys), en het is makkelijker om te piggybacken op de toelating van de V250 dan om hun locs en rijtuigen gecertificeerd te krijgen.
pi_68459131
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:46 schreef Ireyon het volgende:
Is er überhaupt ook maar één persoon, behalve de pauper die ze besteld heeft, die het een mooie trein vindt?
Jahoor, ik vind het alleen maar mooi dat de hogesnelheidstreinen nu echt naar Nederland komen. Het treintype kan niet tippen aan ICE maar is voor zover nu te beoordelen verder prima imo. Ik verwerp dan ook alle sarcasme hierover van de laatste tijd. Ook dat "Ansolda <insert plaatsnaam>-gedoe"...
pi_68459182
pi_68459396
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:49 schreef ghizzer het volgende:
tvp
............................
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:26:59 #61
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68459960
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Jahoor, ik vind het alleen maar mooi dat de hogesnelheidstreinen nu echt naar Nederland komen. Het treintype kan niet tippen aan ICE maar is voor zover nu te beoordelen verder prima imo.
Wat kun je er tot nu toe aan oordelen dan? Hij is te laat geleverd, heeft een vreemde en niet geheel aërodynamische vorm en een nogal vreemd kleurenpatroon. Alle eigenschappen die het een prima trein kunnen maken (comfort, ruimte van binnen, dat soort dingen) moeten nog blijken. Als we de objectieve zaken even weglaten weten we alleen dat de trein flink te laat is opgeleverd door een bedrijf met een twijfelachtige reputatie. Nee, ik geef hem nog even niet het voordeel van de twijfel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:41:46 #62
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68460541
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef James1988 het volgende:
Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet...
Om dezelfde reden dat de NMBS in de jaren '50 hondekoppen aangeschaft heeft. Het is sinds 1957 altijd zo geweest dat de NMBS een deel van het materieel bezit voor de treindienst Amsterdam-Brussel.
quote:
NMBS heeft geen materieel wat over de HSL mag én in Nederland mag
Jawel hoor, zie de Maastricht-Brussel-express: mag Nederland in en kan op de HSL rijden. De Belgen hebben de V250 dus helemaal niet nodig om naar Breda te kunnen rijden.
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:43:27 #63
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68460601
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:41 schreef ReisT het volgende:

De Belgen hebben de V250 dus helemaal niet nodig om naar Breda te kunnen rijden.
Die zullen zich inmiddels ook wel voor de kop slaan dan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:48:37 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68460810
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed heeft het leeuwendeel besteld, dus zijn zij imho ook hoofdverantwoordelijk. Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet... ik denk om zelf een dienst Brussel - Breda te kunnen rijden op de HSL.
Historisch gezien wordt het mat verdeeld in het aantal km's dat binnen de landsgrenzen wordt gereden. Aangezien die V250 Asd - Brussel gaat doen, is het dus niet meer dan logisch dat er ook een aantal door de Belgen wordt gekocht. Net als, zoals terecht gesteld, met de Benelux gebeurd is (eerst met de Hondekoppen, later met de oude en nieuwe trek-duw treinen).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:50:05 #65
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68460867
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Historisch gezien wordt het mat verdeeld in het aantal km's dat binnen de landsgrenzen wordt gereden. Aangezien die V250 Asd - Brussel gaat doen, is het dus niet meer dan logisch dat er ook een aantal door de Belgen wordt gekocht. Net als, zoals terecht gesteld, met de Benelux gebeurd is (eerst met de Hondekoppen, later met de oude en nieuwe trek-duw treinen).
Maar mijn oorspronkelijke vraag was; hebben de Belgen dan ook invloed gehad op de keus voor de V250? En zo ja, hoeveel?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:55:04 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68461063
Ik gok een inbreng van zo'n 15%
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:58:24 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68461193
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar mijn oorspronkelijke vraag was; hebben de Belgen dan ook invloed gehad op de keus voor de V250? En zo ja, hoeveel?
Denk je, gezien de openheid die NSH tot nu toe heeft getoond ten aanzien van de aankoop van die treinen, dat iemand hier daar antwoord op kan geven?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:59:17 #68
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68461226
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Denk je, gezien de openheid die NSH tot nu toe heeft getoond ten aanzien van de aankoop van die treinen, dat iemand hier daar antwoord op kan geven?
'Goed' punt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 15:02:09 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68461339
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:59 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

'Goed' punt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_68465352
sinds mijn bureau een uurtje geleden doormidden gebroken is ben ik onderweg naar ikea met de trein
net bij alkmaar weg onderweg naar haarlem spaarnwoude (ikeastation)
pi_68465390
Dames,Dames..

Nu moet ik toch even ingrijpen.
NS-Hispeed heeft op de eerste plaats heulemaal NIETS besteld en gekozen,dit was een aanbesteding door de EU en zeker niet de eerste keus van NS zelf.
Het was dan ook meer een geld kwestie dan een praktische oplossing,omdat de fabriek bij bestelling al een dubieuze reputatie had.
Zweden heeft ondertussen haar treinstellen al wel gehad,en hebben deze ook niet geannuleerd.

Groeten..M

EDIT: Om nog even het moddergegooi een halt toe te roepen : NSH is al een jaar of 2 helemaal klaar met opleidingen van mcn,dat de baan tot op heden nog niet open is dat richt zich meer aan de kant van IVW en Prorail.
Prorail heeft haar zaakjes nog niet helemaal op orde wbt opleidingen van trdl's, en ook de baanapparatuur laat het geregeld afweten.
Ook het ampérage op lijn is nog niet je-van-het, er zullen meer trafo stations moeten worden geplaatst anders kan ik er maar 1 trein per fase rijden
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:54:20 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68465548
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:50 schreef Choko-toff het volgende:
Dames,Dames..

Nu moet ik toch even ingrijpen.
NS-Hispeed heeft op de eerste plaats heulemaal NIETS besteld en gekozen,dit was een aanbesteding door de EU en zeker niet de eerste keus van NS zelf.
Het was dan ook meer een geld kwestie dan een praktische oplossing,omdat de fabriek bij bestelling al een dubieuze reputatie had.
Zweden heeft ondertussen haar treinstellen al wel gehad,en hebben deze ook niet geannuleerd.

Groeten..M
Ik zou niet weten waarom de EU treinen bestelt. Een "Europese aanbesteding" betekent niet dat de EU iets bestelt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_68465594
Toch wel...er werd min of meer opgedrongen bij HSA.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 16:58:25 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68465721
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom de EU treinen bestelt. Een "Europese aanbesteding" betekent niet dat de EU iets bestelt.
Klopt. Het is toch echt de HSA die de stofzuigers besteld heeft. Wel na een aanbesteding uiteraard en AnsaldoBijnaFailliet heeft de eer om ze te leveren. Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68466117
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.
Als je zulke gedrochten maakt, denk ik niet dat op tijd leveren veel invloed heeft op je reputatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')