Stuk of 10 graftombes geloof ikquote:Op dinsdag 28 april 2009 13:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hoeveel van die Albatros treinen zijn er totaal besteld dan? Ik neem niet aan dat er maar 1 trein is besteld is ofwel?
Erger nog, NS heeft er 16 besteld, en de NMBS nog eens 3.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stuk of 10 graftombes geloof ik
NMBS! Falers contracteren falers.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Erger nog, NS heeft er 16 besteld, en de NMBS nog eens 3.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)esnelheidstrein.html
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel inbreng de NMBS heeft gehad. Ik snap dat ze dit samen besteld hebben en we geven continu af op LowSpeed en alle blunders die ze gemaakt hebben, maar de NMBS heeft wellicht ook een steentje bijgedragen aan dit alles.quote:
Jahoor, ik vind het alleen maar mooi dat de hogesnelheidstreinen nu echt naar Nederland komen. Het treintype kan niet tippen aan ICE maar is voor zover nu te beoordelen verder prima imo. Ik verwerp dan ook alle sarcasme hierover van de laatste tijd. Ook dat "Ansolda <insert plaatsnaam>-gedoe"...quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:46 schreef Ireyon het volgende:
Is er überhaupt ook maar één persoon, behalve de pauper die ze besteld heeft, die het een mooie trein vindt?
Wat kun je er tot nu toe aan oordelen dan? Hij is te laat geleverd, heeft een vreemde en niet geheel aërodynamische vorm en een nogal vreemd kleurenpatroon. Alle eigenschappen die het een prima trein kunnen maken (comfort, ruimte van binnen, dat soort dingen) moeten nog blijken. Als we de objectieve zaken even weglaten weten we alleen dat de trein flink te laat is opgeleverd door een bedrijf met een twijfelachtige reputatie. Nee, ik geef hem nog even niet het voordeel van de twijfel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Jahoor, ik vind het alleen maar mooi dat de hogesnelheidstreinen nu echt naar Nederland komen. Het treintype kan niet tippen aan ICE maar is voor zover nu te beoordelen verder prima imo.
Om dezelfde reden dat de NMBS in de jaren '50 hondekoppen aangeschaft heeft. Het is sinds 1957 altijd zo geweest dat de NMBS een deel van het materieel bezit voor de treindienst Amsterdam-Brussel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef James1988 het volgende:
Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet...
Jawel hoor, zie de Maastricht-Brussel-express: mag Nederland in en kan op de HSL rijden. De Belgen hebben de V250 dus helemaal niet nodig om naar Breda te kunnen rijden.quote:NMBS heeft geen materieel wat over de HSL mag én in Nederland mag
Die zullen zich inmiddels ook wel voor de kop slaan dan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:41 schreef ReisT het volgende:
De Belgen hebben de V250 dus helemaal niet nodig om naar Breda te kunnen rijden.
Historisch gezien wordt het mat verdeeld in het aantal km's dat binnen de landsgrenzen wordt gereden. Aangezien die V250 Asd - Brussel gaat doen, is het dus niet meer dan logisch dat er ook een aantal door de Belgen wordt gekocht. Net als, zoals terecht gesteld, met de Benelux gebeurd is (eerst met de Hondekoppen, later met de oude en nieuwe trek-duw treinen).quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed heeft het leeuwendeel besteld, dus zijn zij imho ook hoofdverantwoordelijk. Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet... ik denk om zelf een dienst Brussel - Breda te kunnen rijden op de HSL.
Maar mijn oorspronkelijke vraag was; hebben de Belgen dan ook invloed gehad op de keus voor de V250? En zo ja, hoeveel?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Historisch gezien wordt het mat verdeeld in het aantal km's dat binnen de landsgrenzen wordt gereden. Aangezien die V250 Asd - Brussel gaat doen, is het dus niet meer dan logisch dat er ook een aantal door de Belgen wordt gekocht. Net als, zoals terecht gesteld, met de Benelux gebeurd is (eerst met de Hondekoppen, later met de oude en nieuwe trek-duw treinen).
Denk je, gezien de openheid die NSH tot nu toe heeft getoond ten aanzien van de aankoop van die treinen, dat iemand hier daar antwoord op kan geven?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar mijn oorspronkelijke vraag was; hebben de Belgen dan ook invloed gehad op de keus voor de V250? En zo ja, hoeveel?
'Goed' punt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Denk je, gezien de openheid die NSH tot nu toe heeft getoond ten aanzien van de aankoop van die treinen, dat iemand hier daar antwoord op kan geven?
Ik zou niet weten waarom de EU treinen bestelt. Een "Europese aanbesteding" betekent niet dat de EU iets bestelt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:50 schreef Choko-toff het volgende:
Dames,Dames..
Nu moet ik toch even ingrijpen.
NS-Hispeed heeft op de eerste plaats heulemaal NIETS besteld en gekozen,dit was een aanbesteding door de EU en zeker niet de eerste keus van NS zelf.
Het was dan ook meer een geld kwestie dan een praktische oplossing,omdat de fabriek bij bestelling al een dubieuze reputatie had.
Zweden heeft ondertussen haar treinstellen al wel gehad,en hebben deze ook niet geannuleerd.
Groeten..M
Klopt. Het is toch echt de HSA die de stofzuigers besteld heeft. Wel na een aanbesteding uiteraard en AnsaldoBijnaFailliet heeft de eer om ze te leveren. Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom de EU treinen bestelt. Een "Europese aanbesteding" betekent niet dat de EU iets bestelt.
Als je zulke gedrochten maakt, denk ik niet dat op tijd leveren veel invloed heeft op je reputatiequote:Op dinsdag 28 april 2009 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |