abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 april 2009 @ 20:17:32 #26
236335 neen
schone schijn
pi_68434871
Ik ben trouwens wél een echte kamper, dat telt toch ook wel
het lijkt niet wat het is
  maandag 27 april 2009 @ 20:18:11 #27
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_68434906
Mijn lijst:

O: snee brood met pindakaas
L: 3/4 champignonpizza
D: zalm, komkommer, zilveruitjes, salade, gekookt eitje met mayo, stukkie brood met zoute boter, vruchtensalade
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_68434919
Ik vind kamperen ook prima. Wel een hele tijd niet gedaan, dus weet niet of ik het nog steeds leuk vind, maar denk het best. Ik hou wel van een beetje gekloot met gaspitjes en het buitenzijn vond ik ook fijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in Nederland nooit zou kamperen. De gedachte dat ik met regen in zo'n klamme tent moet bivakkeren doet mij huiveren van ellende.
pi_68435235
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb zelf niet echt een kampeer-voorkeur
[..]

nou ja.. euh... dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, in de 3 keer dat ik heb gekampeerd

Maar wil vooral weten hoe je dat met koken doet op z'n basics. Aangezien het vrij spontaan is en we dus voor zaterdag nog kookmeuk moeten halen, vraag ik me af, hoe makkelijk je een gezonde maaltijd op 'tafel' zet en hoeveel pannetjes je daar voor nodig hebt

we gaan een benzinebrandertje kopen (ivm motor en ook straks op reis willen we een benzinebrander) en moeten daar dus ook een compact pannensetje bij gaan halen.
Met kamperen zijn eenpansgerechten erg prettig. Makkelijke dingen (pasta/rijst met prutje uit een potje ed) gemaakt met spullen die lokaal te vinden zijn. Je kan recepten mee gaan nemen, maar in het buitenland mist er bijna altijd wel iets . We liepen gewoon door de winkel, zochten een sausje uit dat er lekker uitzag, vlees + groente erbij kiezen, en iets van rijst/pasta. Gerechten die je uit Nederland kent proberen na te maken was meestal een minder groot succes.

Oh en salades doen het in warme landen erg goed! Krop sla, lekkere dressing uitzoeken (of zelf maken), fruit/groentes die je in de winkel ziet liggen erbij. In koekepan hamburgertje erbij bakken en dat met een stuk stokbrood (frankrijk) opeten. Niet uberslank, maar op vakantie verbrandt je meestal ook wel meer .

Aantal pannetjes ... dat weet ik voor 2 personen niet zeker, wij koken altijd voor 5 personen. Een pannetje om dingen in te koken (rijst/pasta), een pannetje om enkel water in te koken (voor afwas/thee), een koekepan/wok en een saladeschaal zijn wel essentieel volgens mij . Maar denk dat ze dat in de winkel ook wel zullen weten?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_68435256
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:18 schreef conleche het volgende:
Ik vind kamperen ook prima. Wel een hele tijd niet gedaan, dus weet niet of ik het nog steeds leuk vind, maar denk het best. Ik hou wel van een beetje gekloot met gaspitjes en het buitenzijn vond ik ook fijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in Nederland nooit zou kamperen. De gedachte dat ik met regen in zo'n klamme tent moet bivakkeren doet mij huiveren van ellende.
Idem. Ik noem mijzelf ook een mooiweerkampeerder
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_68435323
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:18 schreef conleche het volgende:
Ook als je in het buitenland zit is dat vrij ellendig . Ik denk niet dat ik vaak nog 'gewoon' ga kamperen, zelfs mn ouders willen het niet meer na de verregende vakantie van vorig jaar. Het probleem met een tent is, als het regent, kan je echt bijna niets meer. En moet je in het ergste geval geultjes gaan graven. En daar betaal je dan voor .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_68435341
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:25 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Met kamperen zijn eenpansgerechten erg prettig. Makkelijke dingen (pasta/rijst met prutje uit een potje ed) gemaakt met spullen die lokaal te vinden zijn. Je kan recepten mee gaan nemen, maar in het buitenland mist er bijna altijd wel iets . We liepen gewoon door de winkel, zochten een sausje uit dat er lekker uitzag, vlees + groente erbij kiezen, en iets van rijst/pasta. Gerechten die je uit Nederland kent proberen na te maken was meestal een minder groot succes.

Oh en salades doen het in warme landen erg goed! Krop sla, lekkere dressing uitzoeken (of zelf maken), fruit/groentes die je in de winkel ziet liggen erbij. In koekepan hamburgertje erbij bakken en dat met een stuk stokbrood (frankrijk) opeten. Niet uberslank, maar op vakantie verbrandt je meestal ook wel meer .

Aantal pannetjes ... dat weet ik voor 2 personen niet zeker, wij koken altijd voor 5 personen. Een pannetje om dingen in te koken (rijst/pasta), een pannetje om enkel water in te koken (voor afwas/thee), een koekepan/wok en een saladeschaal zijn wel essentieel volgens mij . Maar denk dat ze dat in de winkel ook wel zullen weten?
juh, we gaan naar de Bever hier in de stad hebben daar al wel eens wat research gedaan naar de benzinebranders maar gebruikersverhalen zijn opzich ook wel fijn
Ja doei.
  maandag 27 april 2009 @ 20:29:19 #33
148689 Muis006
pi_68435419
Kamperen is echt niks voor mij

Ik ben daar te verwend voor denk ik
pi_68435544
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:29 schreef Muis006 het volgende:
Kamperen is echt niks voor mij

Ik ben daar te verwend voor denk ik
ik ook

maar René vindt het leuk, en het is goedkoop, en het kan spontaan... dus nou ja, hè, het moet dan maar
Ja doei.
  maandag 27 april 2009 @ 20:32:03 #35
236335 neen
schone schijn
pi_68435554
Wij hadden altijd een wonderpan mee, ik weet niet of dat ook echt zo heet, die kon je gewoon als oven gebruiken voor bijvoorbeeld croissants en saucijnzenbroodjes
het lijkt niet wat het is
  maandag 27 april 2009 @ 20:37:28 #36
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68435791
haaaai, ben ik ook weer..

mijn lijstje tevens TVP

O; brinta met banaan
t; 2 crackers
l: maisbolletje met geitenkaas en sambal, kerriesoep
d: broccoli, ovenfriet, boomstammetjes
t: festini-aardbeienijsje
t: fruit

en Co, houd jij ook zo van advocaat?? mensen kijken altijd heeeel vreemd als ik vertel dat ik soms een advocaatje lepel
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_68436037
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:10 schreef motorbloempje het volgende:
zijn hier trouwens nog kampeerders aanwezig?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 27 april 2009 @ 20:44:24 #38
148689 Muis006
pi_68436058
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik ook

maar René vindt het leuk, en het is goedkoop, en het kan spontaan... dus nou ja, hè, het moet dan maar
Ik vind het vreselijk om dan midden in de nacht met de rol pleepapier onder de ene arm en de zaklamp onder de ander naar het WC-blok te moeten lopen terwijl het hartstikke koud is en dat je dan moet hurken boven de plee omdat die uiteraard vies is. En dan ben je eindelijk terug bij je tent en dan moet je kruipend weer je bed in en dan ligt je slaapzak niet goed en dan krijg je het weer warm van het woelen met je slaapzak omdat zo'n tentje benauwend is en dan gaat het regenen en moet je weer met de zaklamp de tent uit om te kijken of je een slotgracht moet graven of "dathettochwelmeevaltondanksdathetNederlandis" en dan besluiten van toch maar niet, waardoor de volgende dag alles zeiknat is.

Kamperen
pi_68436078
Ik ben een medium-kampeerder; wij hebben wel gekampeerd, maar niet te ontbeerderig. Auto volgooien met dikke luchtbedden en klapstoeltjes en op naar Frankrijk

Tegenwoordig zijn de vakantiedagen daar te kostbaar voor
pi_68436128
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:44 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ik vind het vreselijk om dan midden in de nacht met de rol pleepapier onder de ene arm en de zaklamp onder de ander naar het WC-blok te moeten lopen terwijl het hartstikke koud is en dat je dan moet hurken boven de plee omdat die uiteraard vies is. En dan ben je eindelijk terug bij je tent en dan moet je kruipend weer je bed in en dan ligt je slaapzak niet goed en dan krijg je het weer warm van het woelen met je slaapzak omdat zo'n tentje benauwend is en dan gaat het regenen en moet je weer met de zaklamp de tent uit om te kijken of je een slotgracht moet graven of "dathettochwelmeevaltondanksdathetNederlandis" en dan besluiten van toch maar niet, waardoor de volgende dag alles zeiknat is.

Kamperen
en tegen de tijd dat je goed ligt, moet je weér naar de wc

kamperen

ik heb er zin in

Ja doei.
pi_68436147
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
haaaai, ben ik ook weer..

mijn lijstje tevens TVP

O; brinta met banaan
t; 2 crackers
l: maisbolletje met geitenkaas en sambal, kerriesoep
d: broccoli, ovenfriet, boomstammetjes
t: festini-aardbeienijsje
t: fruit

en Co, houd jij ook zo van advocaat?? mensen kijken altijd heeeel vreemd als ik vertel dat ik soms een advocaatje lepel
Ben er dol op! Over ijs is het ook erg lekker!!!
  maandag 27 april 2009 @ 20:48:02 #42
148689 Muis006
pi_68436248
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

kamperen

ik heb er zin in

Ja dat ook nog

Wij (mijn mr. en ik, onze eerste vakantie samen kan je nagaan) moesten 3 dagen in de auto naast de tent eten omdat de tent te klein is om in te zitten en het te koud en regenachtig was om buiten te eten

En de wind was zo sterk dat het water niet wou koken dus we hadden het kookstel op een tafeltje gezet in de luwte van het autoportier en de eettafel die op zijn kant stond en toen duurde het nog 45 minuten voor het water kookte.
pi_68436279
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:44 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Kamperen
Je maakt het echt aantrekkelijker voor de niet kampeerder fans jij
The way you rock'n'roll
  maandag 27 april 2009 @ 20:49:04 #44
148689 Muis006
pi_68436310
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Je maakt het echt aantrekkelijker voor de niet kampeerder fans jij
Goed he!

Mijn gave
pi_68436333
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:48 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ja dat ook nog

Wij (mijn mr. en ik, onze eerste vakantie samen kan je nagaan) moesten 3 dagen in de auto naast de tent eten omdat de tent te klein is om in te zitten en het te koud en regenachtig was om buiten te eten

En de wind was zo sterk dat het water niet wou koken dus we hadden het kookstel op een tafeltje gezet in de luwte van het autoportier en de eettafel die op zijn kant stond en toen duurde het nog 45 minuten voor het water kookte.
Dan doe je het niet goed muis. Mijn meneer en ik gaan in een tent waar hij met zijn 1.94m nog rechtop in kan staan
The way you rock'n'roll
pi_68436341
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

kamperen

ik heb er zin in

Een hotelletje voor een weekendje weg boeken is toch ook zo (goedkoop) gedaan? Je klinkt wel heel negatief over iets wat je over een paar dagen van plan bent..
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_68436404
Kamperen op Corsica. Met uitzicht op zee. 's Nachts de bedjes buiten leggen en in slaap vallen terwijl je de sterren probeert te tellen. Ik kan weinig romantischer dingen bedenken.
  maandag 27 april 2009 @ 20:51:27 #48
148689 Muis006
pi_68436448
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dan doe je het niet goed muis. Mijn meneer en ik gaan in een tent waar hij met zijn 1.94m nog rechtop in kan staan
Ja die mochten we niet meenemen van de schoonvader want "het was onze eerste keer kamperen en we zouden de tent toch niet goed opvouwen"

We zijn op de laatste dag 2 uur bezig geweest omdat krakkemikkige kuttentje op de juiste manier op te vouwen en in de tas te stoppen. En toen we thuis waren haalde schoonvaderlief alles eruit "om te kijken of we het goed hadden gedaan" en vouwde het vervolgens opnieuw op "omdat het nu toch rommelig was nu het de tas uit was"

Ik ga nooit meer kamperen
pi_68436459
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:49 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Een hotelletje voor een weekendje weg boeken is toch ook zo (goedkoop) gedaan? Je klinkt wel heel negatief over iets wat je over een paar dagen van plan bent..
ik vind het prima zolang het lekker weer is en ik niet naar de wc moet maar ik ben bang voor slecht weer.. en straks op wereldreis moeten we er toch ook aan

maar het is niet écht een optie om hotelletje te boeken, als we ook willen sparen dus ik moet me er bij neerleggen
Ja doei.
  maandag 27 april 2009 @ 20:52:24 #50
148689 Muis006
pi_68436488
Jamaar het Hilton vind je overal ter wereld Mo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')