Met kamperen zijn eenpansgerechten erg prettig. Makkelijke dingen (pasta/rijst met prutje uit een potje ed) gemaakt met spullen die lokaal te vinden zijn. Je kan recepten mee gaan nemen, maar in het buitenland mist er bijna altijd wel ietsquote:Op maandag 27 april 2009 20:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb zelf niet echt een kampeer-voorkeur![]()
![]()
[..]
nou ja.. euh... dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, in de 3 keer dat ik heb gekampeerd![]()
Maar wil vooral weten hoe je dat met koken doet op z'n basics. Aangezien het vrij spontaan is en we dus voor zaterdag nog kookmeuk moeten halen, vraag ik me af, hoe makkelijk je een gezonde maaltijd op 'tafel' zet en hoeveel pannetjes je daar voor nodig hebt
we gaan een benzinebrandertje kopen (ivm motor en ook straks op reis willen we een benzinebrander) en moeten daar dus ook een compact pannensetje bij gaan halen.
Idem. Ik noem mijzelf ook een mooiweerkampeerderquote:Op maandag 27 april 2009 20:18 schreef conleche het volgende:
Ik vind kamperen ook prima. Wel een hele tijd niet gedaan, dus weet niet of ik het nog steeds leuk vind, maar denk het best. Ik hou wel van een beetje gekloot met gaspitjes en het buitenzijn vond ik ook fijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in Nederland nooit zou kamperen. De gedachte dat ik met regen in zo'n klamme tent moet bivakkeren doet mij huiveren van ellende.
Ook als je in het buitenland zit is dat vrij ellendigquote:Op maandag 27 april 2009 20:18 schreef conleche het volgende:
Ik vind kamperen ook prima. Wel een hele tijd niet gedaan, dus weet niet of ik het nog steeds leuk vind, maar denk het best. Ik hou wel van een beetje gekloot met gaspitjes en het buitenzijn vond ik ook fijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in Nederland nooit zou kamperen. De gedachte dat ik met regen in zo'n klamme tent moet bivakkeren doet mij huiveren van ellende.
juh, we gaan naar de Bever hier in de stadquote:Op maandag 27 april 2009 20:25 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Met kamperen zijn eenpansgerechten erg prettig. Makkelijke dingen (pasta/rijst met prutje uit een potje ed) gemaakt met spullen die lokaal te vinden zijn. Je kan recepten mee gaan nemen, maar in het buitenland mist er bijna altijd wel iets. We liepen gewoon door de winkel, zochten een sausje uit dat er lekker uitzag, vlees + groente erbij kiezen, en iets van rijst/pasta. Gerechten die je uit Nederland kent proberen na te maken was meestal een minder groot succes.
Oh en salades doen het in warme landen erg goed! Krop sla, lekkere dressing uitzoeken (of zelf maken), fruit/groentes die je in de winkel ziet liggen erbij. In koekepan hamburgertje erbij bakken en dat met een stuk stokbrood (frankrijk) opeten. Niet uberslank, maar op vakantie verbrandt je meestal ook wel meer.
Aantal pannetjes ... dat weet ik voor 2 personen niet zeker, wij koken altijd voor 5 personen. Een pannetje om dingen in te koken (rijst/pasta), een pannetje om enkel water in te koken (voor afwas/thee), een koekepan/wok en een saladeschaal zijn wel essentieel volgens mij. Maar denk dat ze dat in de winkel ook wel zullen weten?
ik ookquote:Op maandag 27 april 2009 20:29 schreef Muis006 het volgende:
Kamperen is echt niks voor mij![]()
Ik ben daar te verwend voor denk ik
quote:Op maandag 27 april 2009 20:10 schreef motorbloempje het volgende:
zijn hier trouwens nog kampeerders aanwezig?
Ik vind het vreselijk om dan midden in de nacht met de rol pleepapier onder de ene arm en de zaklamp onder de ander naar het WC-blok te moeten lopen terwijl het hartstikke koud is en dat je dan moet hurken boven de plee omdat die uiteraard vies is. En dan ben je eindelijk terug bij je tent en dan moet je kruipend weer je bed in en dan ligt je slaapzak niet goed en dan krijg je het weer warm van het woelen met je slaapzak omdat zo'n tentje benauwend is en dan gaat het regenen en moet je weer met de zaklamp de tent uit om te kijken of je een slotgracht moet graven of "dathettochwelmeevaltondanksdathetNederlandis" en dan besluiten van toch maar niet, waardoor de volgende dag alles zeiknat is.quote:Op maandag 27 april 2009 20:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik ookmaar René vindt het leuk, en het is goedkoop, en het kan spontaan...
dus nou ja, hè, het moet dan maar
en tegen de tijd dat je goed ligt, moet je weér naar de wcquote:Op maandag 27 april 2009 20:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijk om dan midden in de nacht met de rol pleepapier onder de ene arm en de zaklamp onder de ander naar het WC-blok te moeten lopen terwijl het hartstikke koud is en dat je dan moet hurken boven de plee omdat die uiteraard vies is. En dan ben je eindelijk terug bij je tent en dan moet je kruipend weer je bed in en dan ligt je slaapzak niet goed en dan krijg je het weer warm van het woelen met je slaapzak omdat zo'n tentje benauwend is en dan gaat het regenen en moet je weer met de zaklamp de tent uit om te kijken of je een slotgracht moet graven of "dathettochwelmeevaltondanksdathetNederlandis" en dan besluiten van toch maar niet, waardoor de volgende dag alles zeiknat is.
Kamperen
Ben er dol op!quote:Op maandag 27 april 2009 20:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
haaaai, ben ik ook weer..
mijn lijstje tevens TVP
O; brinta met banaan
t; 2 crackers
l: maisbolletje met geitenkaas en sambal, kerriesoep
d: broccoli, ovenfriet, boomstammetjes
t: festini-aardbeienijsje
t: fruit
en Co, houd jij ook zo van advocaat?? mensen kijken altijd heeeel vreemd als ik vertel dat ik soms een advocaatje lepel
Ja dat ook nogquote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en tegen de tijd dat je goed ligt, moet je weér naar de wc![]()
kamperen
ik heb er zin in
Je maakt het echt aantrekkelijker voor de niet kampeerder fans jijquote:Op maandag 27 april 2009 20:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijk om dan midden in de nacht met de rol pleepapier onder de ene arm en de zaklamp onder de ander naar het WC-blok te moeten lopen terwijl het hartstikke koud is en dat je dan moet hurken boven de plee omdat die uiteraard vies is. En dan ben je eindelijk terug bij je tent en dan moet je kruipend weer je bed in en dan ligt je slaapzak niet goed en dan krijg je het weer warm van het woelen met je slaapzak omdat zo'n tentje benauwend is en dan gaat het regenen en moet je weer met de zaklamp de tent uit om te kijken of je een slotgracht moet graven of "dathettochwelmeevaltondanksdathetNederlandis" en dan besluiten van toch maar niet, waardoor de volgende dag alles zeiknat is.
Kamperen
Goed he!quote:Op maandag 27 april 2009 20:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je maakt het echt aantrekkelijker voor de niet kampeerder fans jij![]()
Dan doe je het niet goed muis. Mijn meneer en ik gaan in een tent waar hij met zijn 1.94m nog rechtop in kan staanquote:Op maandag 27 april 2009 20:48 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja dat ook nog![]()
Wij (mijn mr. en ik, onze eerste vakantie samen kan je nagaan) moesten 3 dagen in de auto naast de tent eten omdat de tent te klein is om in te zitten en het te koud en regenachtig was om buiten te eten
En de wind was zo sterk dat het water niet wou koken dus we hadden het kookstel op een tafeltje gezet in de luwte van het autoportier en de eettafel die op zijn kant stonden toen duurde het nog 45 minuten voor het water kookte.
Een hotelletje voor een weekendje weg boeken is toch ook zo (goedkoop) gedaan? Je klinkt wel heel negatief over iets wat je over een paar dagen van plan bent..quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en tegen de tijd dat je goed ligt, moet je weér naar de wc![]()
kamperen
ik heb er zin in
Ja die mochten we niet meenemen van de schoonvader want "het was onze eerste keer kamperen en we zouden de tent toch niet goed opvouwen"quote:Op maandag 27 april 2009 20:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dan doe je het niet goed muis. Mijn meneer en ik gaan in een tent waar hij met zijn 1.94m nog rechtop in kan staan
ik vind het prima zolang het lekker weer is en ik niet naar de wc moetquote:Op maandag 27 april 2009 20:49 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Een hotelletje voor een weekendje weg boeken is toch ook zo (goedkoop) gedaan? Je klinkt wel heel negatief over iets wat je over een paar dagen van plan bent..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |