mudkipzz | maandag 27 april 2009 @ 19:20 |
Hallo, Vorige week had ik problemen met mijn auto. (auto reed niet harder dan 100) Nu wilde ik er zeker van zijn dat alles goed gerepareerd werd omdat ik op vakantie zou gaan met de auto. Nu heb ik mijn auto naar een erkende dealer van het bedrijf gebracht alleen ging er van alles mis. De eerste keer dat ik de auto ernaar toe bracht werd er 3 uur naar de auto gekeken (erkende dealer mensen....60 jaar ervaring zeiden ze!). Ze konden niks vinden (Auto hadden ze aangesloten op de computer etc.) en toen begonnen ze te gokken en verwisselden ze een onderdeel (flinke gok volgens mij) Kosten ~300 euro (Vakantie kan nog erbij dacht ik) Alleen toen ik terug reed deed de auto het na een paar kilometer nog slechter dan voor de reparatie. Omdat ik niet meer terug kon gaan (ze waren al aan het afsluiten toen ik weg ging) ben ik naar huis gegaan (kwam heel erg laat thuis) De volgende dag was ik niet thuis dus heb ik m'n pa de rest laten afhandelen. De auto reed de volgende dag dus bijna helemaal niet meer (hij kwam gewoon niet vooruit). Ik dus bellen etc. en zij konden niks doen voor mij. Toen een vriend gebeld die mij naar daar heeft gesleept. En nu hoopte ik dat ze het wel zouden kunnen fixen. Na opnieuw 3 uur (!) hebben ze vastgesteld dat een onderdeel die ze al voor de zoveelste keer hadden gecontroleerd defect was. Oftewel een onderdeel die ze in het eerste half uur hadden lopen controleren deed het niet. Kosten: 500 euro (doei vakantie) En toen ik vroeg hoe en wat zeiden ze: Ja, als je je sleutels kwijt bent kan het zijn dat je op een plek kijkt en ze daar niet kan vinden maar als je een 2e keer kijkt dat je je sleutels wel vind. Ik: O M G Ze hebben 6 uur tijd lopen rekken bij een erkende dealer van het automerk. Auto werkt nu gewoon maar ik voel me gewoon keihard in m'n kont geneukt. Ook kan ik mijn vakantie vaarwel zeggen. Nu vroeg ik me af of ik hier iets tegen kon doen. Ik ga iig een brief naar het hoofdkantoor van het automerk in Nederland sturen en daarna ook naar het Hoofdkantoor in Duitsland. Mvg, Mudkipzz | |
GGMM | maandag 27 april 2009 @ 19:25 |
misleidt. | |
mudkipzz | maandag 27 april 2009 @ 19:26 |
quote:Betaal je mijn koersoes Nederlands dan komen we er wel uit | |
ehqo | maandag 27 april 2009 @ 19:29 |
Erkende dealers vertrouw ik nog het minst. Volgens mij overleef je als bedrijf amper als je je klanten niet subtiel een poot uitdraait. | |
PP. | maandag 27 april 2009 @ 19:29 |
quote:I hear you likes them. | |
mudkipzz | maandag 27 april 2009 @ 19:37 |
quote:Ja maar dat betekent toch niet dat dat bedrijf geen "kwaliteitsplicht" heeft? Ja ik had wel verwacht dat het qua onderdelen en arbeidskosten duurder zou zijn maar 6 uur lang (mogelijk zelfs wetend wat het defect is) mijn tijd en geld verspillen is toch niet normaal? | |
Nightwulf | maandag 27 april 2009 @ 19:52 |
best duur voor een nieuwe rotor en verdeelkap ![]() Ben in mijn leven maar 1x opgelicht door een garage en dat was een erkende VW dealer | |
mudkipzz | maandag 27 april 2009 @ 19:54 |
quote:Ze hebben een luchtmassameter vervangen Maar iemand nog tips om te doen buiten het schrijven naar briefen naar de HQs | |
RemcoDelft | maandag 27 april 2009 @ 20:04 |
"Erkend" slaat dan ook nergens op, het zegt alleen dat ze ingeschreven zijn bij de KvK, en dat is elke dealer. | |
hydra77 | maandag 27 april 2009 @ 20:33 |
Jij gaat blijkbaar akkoord met het vervangen van onderdelen. Dus brieven schrijven is kansloos. Onderdelen worden vervangen, en daarna gezeur. Garage zal zeggen dat het gezeur buiten hun schuld ligt (aan andere onderdelen die al versleten waren). Niet aan te tonen waar nu de 'schuld' ligt. Wat heb je nu geleerd: If it ain't broken, don't fix it! Pas een auto repareren als je het vermoeden hebt dat een onderdeel echt aan vervanging toe is! De enige uitzondering die ik kan verzinnen is een aandrijfriem die anders je hele motorblok sloopt als hij niet tijdig vervangen wordt. en als je naar een garage stapt, bedenk goed wat je wil laten vervangen. En geef alleen toestemming -na- overleg spullen te vervangen 'Repareer maar alles wat nodig is' = blanco check = ze vinden altijd zogenaamd wel wat. | |
mudkipzz | maandag 27 april 2009 @ 21:09 |
quote:Dus volgens jou kan Ali de reparateur zonder toestemming van Bedrijf X zomaar het logo op hun garage groots plakken en dat bedrijf vertegenwoordigen? quote:Het gaat me niet zozeer om de onderdelen maar om de uren die in rekening gebracht worden omdat ze meerdere keren iets nalopen en na de 10e keer opmerken dat iets niet werkt | |
boegschroef | dinsdag 28 april 2009 @ 09:14 |
Als het een volvo was en het was ook de lmm dan maakte je nog kans denk ik maar aangezien het hoofdkantoor in duitsland is dan lijkt het me niet. Als de computer niet aangeeft dat er ergens een storing is dan moet de garage maar op gezond verstand gaan zoeken en controleren. En daar kan helaas veel tijd in gaan zitten. Je zou misschien nog wel wat coulance mogen verwachten aangezien ze je naar huis gestuurd hebben met een defecte auto maar daar houdt het op. Daarnaast weet ik helaas uit ervaring dat dingen zoals de lmm een vervelend ding is om te controleren. Het is geen onderdeel dat wel of niet werkt, maar ook soms wel goed en soms niet goed kan werken.... | |
hydra77 | dinsdag 28 april 2009 @ 09:56 |
quote:Met wat voor een opdracht heb je ze laten zoeken? Zoek maar eindeloos tot je iets gevonden hebt? | |
Keltie | dinsdag 28 april 2009 @ 10:14 |
Als m'n auto stuk is en ze vervangen een onderdeel wat niet de oorzaak blijkt te zijn halen wisselen ze het onderdeel maar weer. Dat betaal ik niet. | |
Snapcount2 | dinsdag 28 april 2009 @ 10:32 |
quote:Wat een onzin, hij komt bij de garage met een duidelijk omschreven probleem en het verzoek de auto te repareren zodat dat probleem zich niet meer voordoet. quote:Nee, je mag van een merkgarage verwachten dat ze kennis beschikken over het product waar ze service over verlenen. Lukraak onderdelen vervangen doet vermoeden dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben. quote:Wat een onzin. Ik heb niet zoveel verstand van auto's dat ik precies weet wanneer een onderdeel wel of niet versleten is. Zeker met alle electronica heb ik er helemaal geen zicht meer op. Je moet op een garage kunnen vertrouwen dat ze de kennis hebben om dit soort reparaties op een goede efficiente manier uit te kunnen voeren in plaats van dat ze een rondje doen "Welk onderdeel zullen we vandaag eens vervangen?". quote:Sommige mensen stappen naar een garage met een probleem en verwachten dat de garage dat voor ze oplost. Niet iedereen heeft zoveel verstand van auto's dat ze kunnen weten dat het aan de "luchtmassameter" of wat voor onderdeel ligt. Wat een onzinverhaal weet jij te brengen zeg... | |
Snapcount2 | dinsdag 28 april 2009 @ 10:33 |
quote:Ik dus ook niet. Leuk dat ze het vervangen hebben, maar als het mijn probleem niet oplost dan mogen ze het er weer uithalen. | |
simmu | dinsdag 28 april 2009 @ 11:01 |
zoiets hadden wij laatst ook. we zijn net verhuisd dus een andere garage dan eerst. de nieuwe ging piepen dat de gordel vervangen moest worden voor de keuring (dat alleen al vond ik raar, want hij ging enkel wat stroef en dat was al zeker 4 jaar en al die tijd kwam die prima de keuring door). enfin: nieuwe gordel erin. helaas veel te kort! waardoor ik dus niet veilig in mijn eigen auto kon rijden (met veel pijn, moeite en getrek kon ik het ding dwars over mijn keel aangespannen dicht krijgen). gedoe, geemmer en gezeik. uiteindelijk moest de garage een originele gordel (ford) bestellen. en wilden ze dat we betaalden voor: arbeid gordel 1, materiaal gordel 1, arbeid gordel 2, materiaal gordel 2. ik vond dat de garage dan maar beter naar ons toe had moeten overleggen. uiteindelijk hebben we betaald voor arbeid gordel 1 en materiaal gordel 2. en de volgende keer ga ik zeker wel naar een andere garage, want het duurde allemaal maanden. | |
mudkipzz | dinsdag 28 april 2009 @ 12:29 |
quote:Kijk dat bedoel ik. Het was in dit geval een Mercedes-Benz garage (ze zijn gewoon via de officiële site te vinden). Als het nou Jan de monteur om de hoek was en die had gezegd "Ja meneer ik weet niet wat het is" had ik gezegd ok, maar dit was een bedrijf gespecialiseerd in Mercedes auto's en dan heb ik zoiets van ![]() | |
Snapcount2 | dinsdag 28 april 2009 @ 12:45 |
quote:Ja hoor, dat mag je wel stellen. Ik had een soortgelijk akkefietje met een merkgarage bij mij in de buurt (Seat) en ben nadat alles achter de rug was overgestapt naar een andere vestiging van dit merk. | |
Dirk-Kuijt | dinsdag 28 april 2009 @ 12:49 |
Welke onderdelen zijn er vervangen als ik vragen mag? | |
JumpingJacky | dinsdag 28 april 2009 @ 17:33 |
Ik vind misleiding niet aan de orde. Immers de auto deed het na de eerste reparatie goed de eerste kilometers, dus de garage heeft een op dat moment werkende auto afgeleverd.quote:Misleiding is bedrog. Ze hebben de auto in eerste instantie gerepareerd, auto ging daarna weer kapot en daarna weer gerepareerd. Je kan twijfelen over de kwaliteit van de eerste reparatie en eisen dat je de kosten van die 1ste mislukte reparatie terugkrijgt. Ik zie niet dat de garage je moedwillig heeft bedrogen. Het is hooguit niet chique wat ze doorberekend hebben. | |
mudkipzz | dinsdag 28 april 2009 @ 17:43 |
quote:Ik reed niet direct de snelweg op dus de eerste paar kilometer merkte ik dus niks Ik verwachtte dat de auto gerepareerd was en heb dus niet gelijk alles getest | |
mudkipzz | dinsdag 28 april 2009 @ 17:47 |
quote:Bij de eerste reparatie is er een deel van de computer oid vervangen vervangen en de 2e keer de luchtmassameter Met de computer was trouwens helemaal niks mis mee oftewel ze hadden netzo goed niks kunnen vervangen. | |
Snapcount2 | dinsdag 28 april 2009 @ 17:54 |
quote:Je hebt een hele rare definitie van het woord "werkend". quote:Daar kun jij helemaal geen uitspraak over doen, of heb je toevallig inzage gehad in de papieren bij de garage EN een uitgebreid rapport over de toestand van alle onderdelen van de auto van TS? Je doet aannames die je helemaal niet zou mogen doen met de informatie die je tot je beschikking hebt. quote:De garage heeft onderdelen vervangen die niet vervangen hadden hoeven worden, bovendien hebben ze met de reparatie het probleem van TS niet verholpen. | |
JumpingJacky | dinsdag 28 april 2009 @ 18:09 |
quote:En wie verbiedt mij om die aannames te doen dan? quote:En dus had TS niet moeten betalen. Dat deed hij wel en door betaling van de factuur gaat hij accoord met de op de factuur gespecificeerde werkzaamheden. Of mag ik die aanname / uitspraak ook niet doen? | |
Snapcount2 | dinsdag 28 april 2009 @ 18:42 |
quote:Niemand. quote:Je mag van mij elke uitspraak doen die je wil. Ik neem aan dat TS ervan uit gaat dat de mensen bij de merk(!)garage hun vak verstaan en weten wat ze moeten doen om een bepaald defect te repareren bij een merk en type auto waar zijn service op verlenen. Er kan niet verwacht worden van de klant dat hij de know-how heeft om te bepalen dat zijn probleem is opgelost tijdens de eerste 100 meter als het probleem zich normaal gesproken alleen op de snelweg voordoet. Als hij die know-how namelijk wel had, dan was hij waarschijnlijk niet eens naar de garage gegaan of had hij bij de garage zelf aangegeven welk onderdeel er vervangen diende te worden. Bovendien kan hij zijn auto waarschijnlijk niet eens mee krijgen zonder dat de factuur voldaan is. | |
BlueMage | dinsdag 28 april 2009 @ 19:39 |
Als TS bij zichzelf had gedacht "och 't zal de luchtmassameter wel zijn" had ie z'n auto helemaal niet naar 'n garage gespecialiseerd in dat merk hoeven brengen. ![]() | |
LENUS | zaterdag 2 mei 2009 @ 14:55 |
Terug gaan naar garage met het verhaal en als ze niet bereidwillig zijn tot een oplossing te komen, dan zou ik je rechtsbijstand inschakelen. | |
mudkipzz | dinsdag 12 mei 2009 @ 12:55 |
Ok..Ik heb dus een brief terug. Brief in het kort: Garage zou hebben gezegd dat de auto daar een nacht moest blijven => Is nooit iets over gezegd Opmerkelijk in de brief: Mede dankzij de tussenkomst van de ANWB, de situatie duidelijk genoeg om zeker te zijn dat [...] Erkende Mercedes dealer heeft de ANWB (!!!) nodig om te weten te komen wat er mis is. Volledige brief post ik zometeen ![]() -Edit hier is de brief- ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door mudkipzz op 12-05-2009 13:08:04 ] | |
Bulletdodger | dinsdag 12 mei 2009 @ 12:59 |
zelfs ik als leek weet dat als je diesel niet vooruit te branden is, de LMM (luchtmassameter) defect is. En dat wisten zij niet? | |
mudkipzz | dinsdag 12 mei 2009 @ 13:01 |
De ANWB-er had ook vrij snel het idee dat het aan de LMM zou kunnen liggen | |
Bulletdodger | dinsdag 12 mei 2009 @ 13:02 |
quote:bizar dat die MB dealer het niet wist...... | |
mudkipzz | dinsdag 12 mei 2009 @ 13:08 |
Brief is dus 4 posts omhoog gepost ![]() | |
Bulletdodger | dinsdag 12 mei 2009 @ 13:14 |
het is wel heel triest dat MB refereert naar de ANWB waarom is de "tijdelijke vervanging" niet de oplossing geweest? Je vervangt het, of niet zou je zeggen. Na contact met de ANWB is de LMM vervangen, maar dat was toch al gedaan?? Of was die LMM defect? Niet netjes om jou voor al die kosten op te laten draaien, zou ik ook niet mee akoord gaan | |
Kreator | dinsdag 12 mei 2009 @ 13:19 |
En moest je nou eigenlijk die computer ook betalen? Dat was tenslotte niet defect.... | |
mudkipzz | dinsdag 12 mei 2009 @ 13:23 |
quote:Ze wisten gewoon niet wat er aan de hand was. Later hebben we de ANWB gebeld en die zeiden dat het waarschijnlijk de LMM was. De LMM was toen nog niet vervangen. quote:Dat geld kregen we terug maar de uren moesten wel " gewoon" wel betalen. ANWB weet bijna zeker na een half uurtje wat er aan de hand is en bij de dealer dringt het pas door na 6 uren + tip van de ANWB wat er mis is. Dit is toch niet normaal meer ![]() | |
mudkipzz | dinsdag 12 mei 2009 @ 13:25 |
Maar wat ik nu verder doen? De dealer zegt dat er was aangeraden dat de auto in de garage moest blijven maar dat is helemaal niet zo...Wat moet ik hier nu mee? ![]() Ik ga denk ik iig nog een brief terug schrijven | |
Kreator | dinsdag 12 mei 2009 @ 13:51 |
Tja, een auto is nu 1x duur. Zeker een MB, die je bij een dealer onderhoudt. Je hebt verder geen tijds- of kostenafspraken gemaakt en hebt al de kosten voor de computer teruggekregen. Je zou kunnen vragen of het niet mogelijk is wat vd uren af te halen, maar eigenlijk heb je geen poot om op te staan. Volgende keer betere afspraken maken dus... | |
noutie | dinsdag 12 mei 2009 @ 13:52 |
Ik zou de zaak nog een brief schrijven waarin je helder uiteen zet wat je wel wilt betalen en wat niet inclusief de reden. Dat bedrag dan ook direct overmaken. Een cc. van deze brief zou ik naar de Bovag en Mercedes Nederland sturen. Onderaan de brief zetten dat je erop vertrouwt dat de zaak hiermee is afgehandeld. Als je met een eerlijk bod komt (50% van de kosten ofzo), dan is er een dikke kans dat de garage het dan wel best vindt. Mocht dit niet werken, dan zou ik het naar de rechtsbijstand doen. | |
BeamofLight | dinsdag 12 mei 2009 @ 21:44 |
Mooie laatste zin ook in die brief. |