Beste hoax ooit =D.quote:

zou me nix verbazen als er mondkapjes met het virus worden uitgedeeld!!!!!!!!quote:Op maandag 27 april 2009 23:18 schreef Bierie het volgende:
Ik vind het mooiste in dit topic nog wel de verontwaardiging dat er niet meer bekend is rondom de overledenen in Mexico.
Wat wil je nou dat ze erover zeggen? Ze zijn doodgegaan aan griep. Punt uit. Wat zouden ze er over moeten vertellen?
En die conspiracy zooi telkensKrijg eens wat gevoel voor realiteit.

Nouja, om een beetje in te kunnen schatten hoe groot het probleem is is het wel van belang te weten wat de sterftegraad is. Normaal ligt die rond de 1%, bij de Spaanse griep rond de 2,5% (dacht ik beide zo gelezen te hebben). Nu is dat dus heel onduidelijker: als er inderdaad 149 doden zijn op ca. 1600 gevallen is de sterftegraad dus bijna 10%, en dat is een vrij groot aantal. Probleem is echter dat er maar weinig duidelijk is over de omvang, waardoor dit soort cijfers en statistieken niet opgemaakt kunnen worden en berekeningen op basis van de huidige gegevens nagenoeg waardeloos zijn.quote:Op maandag 27 april 2009 23:18 schreef Bierie het volgende:
Ik vind het mooiste in dit topic nog wel de verontwaardiging dat er niet meer bekend is rondom de overledenen in Mexico.
Wat wil je nou dat ze erover zeggen? Ze zijn doodgegaan aan griep. Punt uit. Wat zouden ze er over moeten vertellen?
En die conspiracy zooi telkensKrijg eens wat gevoel voor realiteit.

Probleem 2 is dat de hoeveelheid zieken niet is geupdate sinds vanmorgen, de hoeveelheid doden wel -- Inflated beeld dus wss.quote:Op maandag 27 april 2009 23:21 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Nouja, om een beetje in te kunnen schatten hoe groot het probleem is is het wel van belang te weten wat de sterftegraad is. Normaal ligt die rond de 1%, bij de Spaanse griep rond de 2,5% (dacht ik beide zo gelezen te hebben). Nu is dat dus heel onduidelijker: als er inderdaad 149 doden zijn op ca. 1600 gevallen is de sterftegraad dus bijna 10%, en dat is een vrij groot aantal. Probleem is echter dat er maar weinig duidelijk is over de omvang, waardoor dit soort cijfers en statistieken niet opgemaakt kunnen worden en berekeningen op basis van de huidige gegevens nagenoeg waardeloos zijn.

Ik dacht even dat ik hem gepost had. Maar ik had soort gelijk gepost, niet hetzelfdequote:Op maandag 27 april 2009 23:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dit specifieke artikel nog niet hoor. Ik had alleen de WHO-tekst eerder gepost.

quote:

De aantallen zijn toch bekend?quote:Nouja, om een beetje in te kunnen schatten hoe groot het probleem is is het wel van belang te weten wat de sterftegraad is. Normaal ligt die rond de 1%, bij de Spaanse griep rond de 2,5% (dacht ik beide zo gelezen te hebben). Nu is dat dus heel onduidelijker: als er inderdaad 149 doden zijn op ca. 1600 gevallen is de sterftegraad dus bijna 10%, en dat is een vrij groot aantal. Probleem is echter dat er maar weinig duidelijk is over de omvang, waardoor dit soort cijfers en statistieken niet opgemaakt kunnen worden en berekeningen op basis van de huidige gegevens nagenoeg waardeloos zijn.

als het einde van de wereld nadert heb ik hier nog minstens 12 flessen single malt, dat moet ook afdoende zijnquote:

Die aantallen zijn dus helemaal niet bekend. Er worden wel aantallen gegeven, maar die zijn sowieso al twijfelachtig - kijk bijv. ook naar het eerdere BBC-artikel waarin werd aangegeven dat er behoorlijk werd gesjoemeld met de aantallen - en daar komt nog bij dat van een groot aantal mensen niet duidelijk is of ze deze vorm van griep hebben en of ze specifiek hieraan gestorven zijn.quote:Op maandag 27 april 2009 23:26 schreef Bierie het volgende:
[..]
De aantallen zijn toch bekend?Meer heb je toch niet nodig om de sterftegraad te kunnen berekenen
En waarom zou die data ontbreken denk je? Wellicht omdat er nu een aantal mensen het nog aan het onderzoeken zijn. Je kan moeilijk wat giswerk gaan publiceren als WHO zijnde.

*meegaatquote:Op maandag 27 april 2009 23:43 schreef Aanvoerder het volgende:
Misschien maar voor de zekerheid al een vlucht naar de Noordpool boeken en de pandemie in een iglo uitzitten met een krat vodka, een doosje lucifers voor het vuur en een knuppel voor het kleine zeehondjesvlees.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |