Waarom niet? Zolang ze niet de hoofdprijs maar een prijs ver daaronder hoeven te betalen zie ik voor de corporaties de winst wel. De huurtoeslag komt voor rekening van de overheid.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan krijg je opeens huursubsidie omdat je inkomsten flink gezakt zijn en woon je voor nog minder geld in dat huis. De coorporaties zullen toch niet zo geschift zijn en in dat plan mee gaan.
Ja, dat dacht ik ook. Het maakt wel dat je kunt blijven wonen in dat huis, maar je bent wel opgezadeld met eenr restschuld. Een voordeel is natuurlijk wel dat je geen kosten voor een verhuizing hoeft te maken, dat maakt een hoop uit als je zo knel zit.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:05 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik wel hoor. De coöperaties bieden nl sowieso al de huurhuizen aan de huurders aan.
Ben wel benieuwd wat er met de restschuld gebeurt. De coöperaties zijn denk ik niet zo gek om de hoofdprijs te betalen voor die huizen. Tenminste, dat werd vanmorgen gesuggereerd op BNR
En in de terugkoopregeling zou bedongen moeten worden dat je de woning voor eenzelfde bedrag, of een bedrag, opgehoogd met jaarlijkse inflatie moet kunnen terugkopen!quote:Op woensdag 29 april 2009 10:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook. Het maakt wel dat je kunt blijven wonen in dat huis, maar je bent wel opgezadeld met eenr restschuld. Een voordeel is natuurlijk wel dat je geen kosten voor een verhuizing hoeft te maken, dat maakt een hoop uit als je zo knel zit.
Waarom? Marktprijs is toch heilig?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:47 schreef Noedie het volgende:
[..]
En in de terugkoopregeling zou bedongen moeten worden dat je de woning voor eenzelfde bedrag, of een bedrag, opgehoogd met jaarlijkse inflatie moet kunnen terugkopen!
Scherp opgemerkt.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:49 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Waarom? Marktprijs is toch heilig?
En de banken kunnen fluiten naar hun geld?? Het bedrag dat de woningcorperatie betaald is minimaal de nog uitstaande hyptheek. Anders krijgt de woning eigenaar de rest schuld die op zijn beurt natuurlijk ook weer ooit terugbetaald moet worden... Al met al is het een oplossing van niks nada noppes.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom niet? Zolang ze niet de hoofdprijs maar een prijs ver daaronder hoeven te betalen zie ik voor de corporaties de winst wel. De huurtoeslag komt voor rekening van de overheid.
Dat is natuurlijk ook niet geheel waar. Wanneer de rente op de hypotheek maar 1% ipv 5% zou bedragen zou je een 5* zo hoge hypotheek kunnen aflsuiten en toch nog maar steeds dezelfde hoeveelheid rente maandelijks hoeven te betalen.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:08 schreef Noedie het volgende:
[..]
Scherp opgemerkt.
Omdat men de burger te hulp wilt schieten om uit de schulden te komen. Als je hem vervolgens voor een veel hogere prijs weer terug moet kopen, dan wordt de schuld dus alleen maar hoger en schiet het dus zijn doel voorbij.
Nee, je moet dat huis gewoon in de verkoop doen zodat 'echte' marktparticipanten mee kunnen bieden op het huis. Dat is de enige manier om de marktwaarde vast te stellen. De bewoners van het huis moeten gewoon zorgen dat ze de hoogste bieders zijn en als ze dat niet kunnen betalen moeten ze optievenquote:Op woensdag 29 april 2009 11:47 schreef Noedie het volgende:
[..]
En in de terugkoopregeling zou bedongen moeten worden dat je de woning voor eenzelfde bedrag, of een bedrag, opgehoogd met jaarlijkse inflatie moet kunnen terugkopen!
Dat is de rechtse visie op markt werking die op deze manier een grote val van het geloof in de vrije markt wil voorkomen. Ditzelfde zien we in vele uber kapitalische markten gebeuren op dit moment allen dan op grote schaal met bedrijven.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:35 schreef SeLang het volgende:
Waarom moeten die mensen altijd weer gesubsidieerd worden op kosten van mensen die wel verstandig zijn geweest.
Rechtse visie?quote:Op woensdag 29 april 2009 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is de rechtse visie op markt werking die op deze manier een grote val van het geloof in de vrije markt wil voorkomen. Ditzelfde zien we in vele uber kapitalische markten gebeuren op dit moment allen dan op grote schaal met bedrijven.
Kwestie van een voorwaarde scheppen dat je het huis enkel terug mag kopen als je schuldenvrij bent. Probleem opgelost.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:08 schreef Noedie het volgende:
[..]
Scherp opgemerkt.
Omdat men de burger te hulp wilt schieten om uit de schulden te komen. Als je hem vervolgens voor een veel hogere prijs weer terug moet kopen, dan wordt de schuld dus alleen maar hoger en schiet het dus zijn doel voorbij.
Aperte onzin. Als iemand zijn huis niet kwijt krijgt voor de hypotheekwaarde, maar deze verkoopt aan een particulier blijft ie ook zitten met een restschuld aan de bank. Waarom zou het in deze situatie anders moeten zijn?quote:Op woensdag 29 april 2009 12:16 schreef SilverMane het volgende:
[..]
En de banken kunnen fluiten naar hun geld?? Het bedrag dat de woningcorperatie betaald is minimaal de nog uitstaande hyptheek. Anders krijgt de woning eigenaar de rest schuld die op zijn beurt natuurlijk ook weer ooit terugbetaald moet worden... Al met al is het een oplossing van niks nada noppes.
Dat is iets wat ik me ook wel eens afvraag.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:35 schreef SeLang het volgende:
Waarom hebben mensen die zich te diep in de schulden hebben gestoken meer recht om in dat huis te wonen dan verstandige mensen met dezelfde of zelfs hogere koopkracht die in een goedkoper huis of in een huurhuis zitten? Waarom moeten die mensen altijd weer gesubsidieerd worden op kosten van mensen die wel verstandig zijn geweest.
Dat klopt, ik probeer ook aan te geven dat het een idee van niks is. Mensen krijgen dus gewoon een restschuld en kunnen waarschijnlijk op de langere termijn hun huis toch niet meer terug kopen.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:52 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Aperte onzin. Als iemand zijn huis niet kwijt krijgt voor de hypotheekwaarde, maar deze verkoopt aan een particulier blijft ie ook zitten met een restschuld aan de bank. Waarom zou het in deze situatie anders moeten zijn?
Ja, maar niet voordat de bouw c.q. aanschafprijs dik terugverdiend is via de huuropbrengsten.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:05 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik wel hoor. De coöperaties bieden nl sowieso al de huurhuizen aan de huurders aan.
Het zou NOG logischer zijn om mij er in te laten wonenquote:Op woensdag 29 april 2009 13:28 schreef SeLang het volgende:
Vraag: waarom geven we die meneer met ¤ 100.000 negatief vermogen een subsidie zodat hij in dat veel te dure huis kan blijven wonen? Het zou toch logischer zijn om het hongernegertje in dat huis te laten wonen? Het hongernegertje heeft een vermogen van ¤0 en is daarmee aanzienlijk rijker dan de huidige bewoner.
Uiteraardquote:Op woensdag 29 april 2009 13:40 schreef Metatron het volgende:
[..]
Het zou NOG logischer zijn om mij er in te laten wonen.
Dat heeft natuurlijk met dat rare dreigement van banken en overheden dat als de bancaire sector niet in de watten gelegd wordt dat er dan enorme economische rampspoed zal volgen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:45 schreef SeLang het volgende:
Ik trek het even in het belachelijke, maar iedereen vind het maar normaal dat mensen die (bijna) bankroet zijn in dure huizen blijven wonen en gesteund worden met belastingeld dat wordt opgebracht door mensen die wel de tering naar de nering hebben gezet.
Omdat die mensen meestal in de minderheid zijn, het instrument dat overheid heet geeft de meerderheid van onverstandigen via democratie een effectief middel in handen om minderheden uit te kunnen buiten. Daarom moet er ook gestreefd worden naar een staat zonder of met zeer kleine overheid, dat is de enige garantie tegen dit soort uitbuiting.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:35 schreef SeLang het volgende:
Waarom moeten die mensen altijd weer gesubsidieerd worden op kosten van mensen die wel verstandig zijn geweest.
Jammer dat het natuurlijk sarcastisch bedoeld is, maar als de mensen hier in het zelfde situatie zitten die SeLang schetst met die bankier. Die zouden ook gewoon in het huis blijven zitten. Waarom zou je als je al rood staat ook nog eens je huis in leveren die al meer dan 20 tot 40% in waarde is gedaald.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk met dat rare dreigement van banken en overheden dat als de bancaire sector niet in de watten gelegd wordt dat er dan enorme economische rampspoed zal volgen.
Niet alleen vinden een hoop mensen dat op de één of andere manier normaal, je wordt zowat voor gek verklaard als je spaargeld hebt, en geen consumptieve kredieten.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Uiteraard
Ik trek het even in het belachelijke, maar iedereen vind het maar normaal dat mensen die (bijna) bankroet zijn in dure huizen blijven wonen en gesteund worden met belastingeld dat wordt opgebracht door mensen die wel de tering naar de nering hebben gezet.
Sowieso, een woning kopen!quote:Op woensdag 29 april 2009 14:01 schreef Metatron het volgende:
[..]
Niet alleen vinden een hoop mensen dat op de één of andere manier normaal, je wordt zowat voor gek verklaard als je spaargeld hebt, en geen consumptieve kredieten.
Vandaag trouwens een gesprekje gehad met een hypotheekadviseur. En eigenlijk was ik verbaasd over het gemak waarmee er van uitgegaan wordt dat je 0,0 eigen geld meebrengt als je een woning koopt, en het automatisme waarmee diverse bijkomende kosten 'meegefinancierd' (kunnen) worden.
Wel een aangename: Als je voor 30% (of meer) aan eigen geld meebrengt, krijg je nog wat korting op de hypotheekrente. Altijd handig om te weten, aangezien ik verwacht voor minstens 1/3 zelf te kunnen inbrengen.
Ik denk dat het de komende 1 a 2 jaar heel interessant gaat worden op de woningmarkt. En dan is het altijd goed om alvast te weten wat je opties zijn.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:05 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Sowieso, een woning kopen!![]()
Ik zie hier op Fok al regelmatig opmerkingen voorbijkomen in die trand. "Je kunt morgen wel overreden worden! Zit je met 10k op de bank!" Alsof 10k zo'n schokkende hoeveelheid geld is. En zorgen dat je een paar tegenslagen (auto stuk, bijvoorbeeld) kan opvangen is echt te zot voor woorden. Dara heb je tenslotte lenen.nl voorquote:En wat betreft het voor gek verklaren van spaargeld. Die situaties heb ik verder nog niet mee gemaakt?
Sparen is goed mits je daarnaast wel gewoon normaal kunt leven. Er zijn ook voorbeelden van mensen die het al vrij goed voor elkaar hebben op financieel gebied die nog steeds afgaan op de kortingsbonnen van de supermarkten en lokale drogisterijen.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:13 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik denk dat het de komende 1 a 2 jaar heel interessant gaat worden op de woningmarkt. En dan is het altijd goed om alvast te weten wat je opties zijn.
[..]
Ik zie hier op Fok al regelmatig opmerkingen voorbijkomen in die trand. "Je kunt morgen wel overreden worden! Zit je met 10k op de bank!" Alsof 10k zo'n schokkende hoeveelheid geld is. En zorgen dat je een paar tegenslagen (auto stuk, bijvoorbeeld) kan opvangen is echt te zot voor woorden. Dara heb je tenslotte lenen.nl voor.
quote:wo 29 apr 2009, 12:42 |
Vraagprijs huis per dag 2500 euro omlaag
Lochem - Een huis dat per werkdag 2500 euro minder waard wordt.
Totdat uiteindelijk iemand toehapt.
De eigenares van een woning aan de Kastanjelaan in het Achterhoekse Lochem verlaagt vanaf 1 mei elke werkdag haar prijs. Het gaat om een vrijstaand herenhuis uit 1884.
"Er moet wel wat aan gebeuren, maar het ligt in een prima wijk", zegt Carolien Langemans van Beltman Makelaars. De eigenaresse ging akkoord met het plan omdat ze binnenkort een seniorenwoning krijgt.
Het pand wordt ingezet op 275.000 euro. "Vanaf vrijdag gaat er elke werkdag dus 2500 euro vanaf."
Hmmm..... over een maand of 3 eens gaan kijken, misschien is het wat.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |