abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68425054
quote:
Collega's met kinderen wekken ergernis

DIEMEN - Heel wat werknemers (43 procent) ergeren zich aan collega's met kinderen. Collega's die zich afmelden omdat hun kind ziek is, vormen met 37 procent de grootste irritatie. Dit blijkt uit onderzoek van vacaturesite JobTrack.nl.

Ook te vroeg vertrekken om een oppas af te lossen en het constante gepraat van een collega over zijn of haar kind, roepen veel ergernis op. Oudere werknemers storen zich nog het meest aan deze collega's. Bijna de helft van deze groep geeft aan zich geregeld te ergeren.

De leeftijdscategorie 26 tot 35 jaar ergert zich het minst. ,,Verklaring hiervoor is dat deze leeftijdsgroep net kinderen heeft of er aan wil beginnen. Zij hebben dus regelmatig te maken met kindgerelateerde zaken of vinden het leuk over hun kroost te praten'', zegt Marco de Weerd van de vacaturesite.

Opvallend is volgens het onderzoek onder 587 mensen dat er nauwelijks verschillen tussen mannen en vrouwen zijn in de mate van ergernis. ,,Vaak wordt gedacht dat vrouwen het heerlijk vinden om over kinderen te praten. Het blijkt echter dat vrouwen zich net zo vaak ergeren aan spraakzame collega's met kinderen als mannen'', aldus De Weerd. Het onderzoek wijst zelfs uit dat vrouwen zich een fractie meer ergeren dan mannen.
Heb zelf geen kinderen, maar kan best het geduld opbrengen om naar collega's te luisteren die vol trots over hun kroost vertellen. Verder kan ik het ook goed begrijpen dat collega's hun kinderen voor het werk stellen en bijvoorbeeld eerder vertrekken. Ik zou het zelfs verkeerd vinden als ze het niet deden. Als je voor kinderen kiest, kies er dan voor de volle 100% voor. Kortom, kan me niet helemaal in dit onderzoek vinden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_68425106
Werknemer stoort zich aan collega met kinderen

Maar die is dicht, kunnen we hier mooi verder.
pi_68425172
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:26 schreef Lyrebird het volgende:
Heb zelf geen kinderen, maar kan best het geduld opbrengen om naar collega's te luisteren die vol trots over hun kroost vertellen. Verder kan ik het ook goed begrijpen dat collega's hun kinderen voor het werk stellen en bijvoorbeeld eerder vertrekken. Ik zou het zelfs verkeerd vinden als ze het niet deden. Als je voor kinderen kiest, kies er dan voor de volle 100% voor. Kortom, kan me niet helemaal in dit onderzoek vinden.
Voor de volle 100% voor kinderen kiezen, betekent voor mij dan ook stoppen met werken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_68425175
Niet echt verrassend. Mensen met andere levensstijlen en invullingen ergeren zich altijd aan elkaar. Niet rokers ergeren zich aan rokers die rookpauzes krijgen, niet moslims ergeren zich aan moslims die vrij nemen op hun religieuze feestdagen etc.

[ Bericht 18% gewijzigd door Frutsel op 28-04-2009 08:44:14 (troll ergens anders maar verder) ]
  maandag 27 april 2009 @ 15:30:36 #5
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_68425191
Mensen die hun werk op de eerste plaats hebben staan, daar erger ik me aan.

Natuurlijk blijft een ouder thuis wanneer hun kind ziek is en de andere ouder wel moet werken. Wat moet je dan? Je zieke kind alleen laten of een oppas regelen? Dat doe je niet als je kindje flink beroerd is.
pi_68425249
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

knip Als je voor kinderen kiest, kies er dan voor de volle 100% voor. Kortom, kan me niet helemaal in dit onderzoek vinden.
Helemaal mee eens, maar niet ten koste van de collega's zonder kinderen.
  Donald Duck held maandag 27 april 2009 @ 15:32:36 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_68425265
Van die carričre-eikels natuurlijk die zich niks bij een gezinsleven kunnen voorstellen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 27 april 2009 @ 15:33:10 #8
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68425285
Ik erger me aan collega's met kinderen
  maandag 27 april 2009 @ 15:33:32 #9
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68425296
Mensen hebben weinig inlevingsvermogen.

Een kind dat ziek is, heeft zijn ouders een stuk harder nodig nodig dan de medewerkers van Van Boven Kopieerapparaten Jan van de postkamer nodig hebben.. En als die medewerkers dat niet begrijpen is het maar beter dat ze geen kinderen krijgen.

Van die types die verwachte dat je het werk boven alles, zelfs je kinderen stelt..
  maandag 27 april 2009 @ 15:36:23 #10
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_68425378
"...Oh jee, is Mirjam weer niet op komen dagen omdat haar kind ziek is. Kan toch niet? Is toch niet normaal? Nu moet ik zelf de enveloppen dichtplakken."
pi_68425418
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Een kind dat ziek is, heeft zijn ouders een stuk harder nodig nodig dan de medewerkers van Van Boven Kopieerapparaten Jan van de postkamer nodig hebben.. En als die medewerkers dat niet begrijpen is het maar beter dat ze geen kinderen krijgen.

Van die types die verwachte dat je het werk boven alles, zelfs je kinderen stelt..
Ja, en die collega van Jan van de postkamer moet zijn werk en na vijven ook nog bij doen, waardoor hij weer later bij zijn niet zieke kind is.

Van die types die denken dat hun kind het enige is dat telt.....
  maandag 27 april 2009 @ 15:39:35 #12
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_68425499
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:37 schreef Casos het volgende:

[..]

Van die types die denken dat hun kind het enige is dat telt.....
Van die types die geen liefde hebben gehad van hun ouders en daar nu nog veel last van hebben.

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 27 april 2009 @ 15:40:46 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_68425545
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Mensen opzadelen met extra werk is sociaal wil je zeggen??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 27 april 2009 @ 15:40:54 #14
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_68425551
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Voor de volle 100% voor kinderen kiezen, betekent voor mij dan ook stoppen met werken.
Je kunt toch ook een praktijk aan huis nemen? Bijv. tandars, diėtiste, accupuncturiste, concubine, yoga-instructrice... De mogelijkheden zijn legio en eindeloos!
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  maandag 27 april 2009 @ 15:41:37 #15
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68425582
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:36 schreef Lundegaard het volgende:
"...Oh jee, is Mirjam weer niet op komen dagen omdat haar kind ziek is. Kan toch niet? Is toch niet normaal? Nu moet ik zelf de enveloppen dichtplakken."
Ik werk nu in een verpleeghuis in een team met collegas met kinderen , het komt zeer regelmatig voor dat er iemand weg moet of zorgverlof opneemt , tandarts bezoeken , huisarts bezoeken etc etc

Dat houdt dan in dat ik in mijn eentje een afdeling met 18 patienten draaiende moet houden , en tja dat gaat niet he?
pi_68425601
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:40 schreef Marble het volgende:
Je kunt toch ook een praktijk aan huis nemen? Bijv. tandars, diėtiste, accupuncturiste, concubine, yoga-instructrice... De mogelijkheden zijn legio en eindeloos!
.
Tuurlijk kan dat, maar dan nog heb je geen 100% tijd voor je kinderen.
Je kunt nou eenmaal niet een poepluier verschonen als je in iemands gebit staat te boren.
  maandag 27 april 2009 @ 15:43:08 #17
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_68425636
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:41 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik werk nu in een verpleeghuis in een team met collegas met kinderen , het komt zeer regelmatig voor dat er iemand weg moet of zorgverlof opneemt , tandarts bezoeken , huisarts bezoeken etc etc

Dat houdt dan in dat ik in mijn eentje een afdeling met 18 patienten draaiende moet houden , en tja dat gaat niet he?
Nou dan schakel je een versnellinkje lager, gaan ze heus niet dood van hoor.

Tenzij je op de intensive care werkt maar daar gaan we maar even niet van uit.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_68425643
Zoals ook in het andere topic zullen de ouders zich weer veel belangrijker en nuttiger voelen dan de niet ouders en vice versa.
Benieuwd wat de argumenten nu zullen worden en hoeveel kinderen wel niet voor mijn toekomst gaan zorgen........
  maandag 27 april 2009 @ 15:43:43 #19
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_68425653
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Je kunt nou eenmaal niet een poepluier verschonen als je in iemands gebit staat te boren.
Moet jij eens opletten.
  maandag 27 april 2009 @ 15:44:00 #20
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68425662
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:43 schreef Marble het volgende:

[..]

Heb je ooit in een verpleeghuis gewerkt?
pi_68425688
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:43 schreef Marble het volgende:

[..]

Dus omdat jij kinderen hebt moeten mensen die iets mankeren en daar dik voor betalen maar minder zorg krijgen, ......jij bent heel erg.
  maandag 27 april 2009 @ 15:44:43 #22
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_68425691
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:44 schreef N.icka het volgende:

[..]

Heb je ooit in een verpleeghuis gewerkt?
Nee sorry ik ben huismoeder.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 april 2009 @ 15:44:58 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68425702
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:41 schreef N.icka het volgende:

[..]

Lijkt me dat je dan naar je werkgever moet stappen en het niet jouw probleem moet maken. Sowieso is dat natuurlijk niet de verantwoording van de werknemer die naar de tandarts moet of verlof opneemt.
pi_68425745
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Lijkt me dat je dan naar je werkgever moet stappen en het niet jouw probleem moet maken.
Dat kan dus niet, als zij als enige overblijft voor 18 patiėnten heeft ze helemaal geen tijd om naar haar werkgever te stappen, dan zouden die patiėnten helemaal zonder zorg overblijven.
  maandag 27 april 2009 @ 15:46:41 #25
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68425771
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Lijkt me dat je dan naar je werkgever moet stappen en het niet jouw probleem moet maken. Sowieso is dat natuurlijk niet de verantwoording van de werknemer die naar de tandarts moet of verlof opneemt.
Er is uberhaupt geen mens dat nog in een verpleeghuis wil werken , we hebben nog heel wat open vacatures staan. Het is wel degelijk mijn probleem nu. En ja daar erger ik me aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')