abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68787676
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Jawel hoor, heeft niet met mij persoonlijk te maken, noch met iemand die ik ken.
[..]

Dus wanneer in AV een lagere rente is vermeld, kan die niet bovenop de wettelijke rente gevorderd worden? Kan dan wel gekozen worden de wettelijke rente te vorderen?
Ja, dat kan. In de wet staat tenslotte de hoofdregel "schadevergoeding=wettelijke rente" en de uitzondering "tenzij hogere rente overeengekomen". Als er verder niets is geregeld m.b.t. lagere rente, zal dus de hoofdregel van toepassing zijn.
  donderdag 7 mei 2009 @ 21:36:56 #152
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_68787750
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:35 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, dat kan. In de wet staat tenslotte de hoofdregel "schadevergoeding=wettelijke rente" en de uitzondering "tenzij hogere rente overeengekomen". Als er verder niets is geregeld m.b.t. lagere rente, zal dus de hoofdregel van toepassing zijn.
Ok, dat is duidelijk. Dank voor de uitleg, idem voor Five_Horizons.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_68787822
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Die had ik eigenlijk zelf ook best kunnen zien.
Ja, maar sla jezelf niet al te hard voor de kop. Het zijn wetteksten, en ondanks dat we hier allemaal gewoon Nederlands kunnen lezen, vergt het lezen van wetteksten toch enige oefening
  donderdag 7 mei 2009 @ 21:48:45 #154
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_68788239
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, maar sla jezelf niet al te hard voor de kop. Het zijn wetteksten, en ondanks dat we hier allemaal gewoon Nederlands kunnen lezen, vergt het lezen van wetteksten toch enige oefening
Ja, dat zeker. Meestal komt wordt na een paar keer goed lezen wel duidelijk wat er staat, maar dat gebeurde nu ook niet. Gelukkig is er dan altijd nog WGR. SC nog wel, ik had waarschijnlijk ook nooit de moeite genomen hiervoor een topic te openen.
pi_68788662
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ja, dat zeker. Meestal komt wordt na een paar keer goed lezen wel duidelijk wat er staat, maar dat gebeurde nu ook niet. Gelukkig is er dan altijd nog WGR. SC nog wel, ik had waarschijnlijk ook nooit de moeite genomen hiervoor een topic te openen.
Recht, iedereen kan het. Gewoon een paar keer goed lezen.
pi_68788986
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Recht, iedereen kan het. Gewoon een paar keer goed lezen.
Goed lezen is meer dan het halve werk.
pi_68789005
Ownee, je moet ook nog de relevante teksten kunnen vinden
pi_68789254
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:05 schreef Light het volgende:

[..]

Goed lezen is meer dan het halve werk.
Ik kan toch heel wat artikelen ophoesten die dermate technisch zijn dat je ze met alleen even goed lezen écht niet gaat begrijpen
vennootschapsbelasting
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:15:27 #159
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_68789422
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:11 schreef DonJames het volgende:
vennootschapsbelasting
Daar hebben we ons (gelukkig? voor mijn tentamencijfers en vrije tijd allicht wel) nauwelijks mee bezig gehouden tijdens de fiscale vakken. Alleen een beetje deelnemingsvrijstelling en fiscale eenheid.
pi_68789607
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:11 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik kan toch heel wat artikelen ophoesten die dermate technisch zijn dat je ze met alleen even goed lezen écht niet gaat begrijpen
vennootschapsbelasting
Klinkt als een uitdaging Gooi hier eens zo'n artikel neer, dan kan ik kijken wat ik er van kan bakken
pi_68789994
F_H, ik vind het wel flauw dat je Redelijke eis? op slot gooit...
pi_68790225
Ja, ik ook wel
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_68790238
In [ONZ] wilden ze hem niet hebben
pi_68790683
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:19 schreef Light het volgende:

[..]

Klinkt als een uitdaging Gooi hier eens zo'n artikel neer, dan kan ik kijken wat ik er van kan bakken
Een technisch juweeltje als:

Artikel 12b, eerste lid
1. Indien de belastingplichtige een immaterieel activum heeft voortgebracht ter zake waarvan aan hem een octrooi is verleend of een immaterieel activum heeft voortgebracht dat is voortgevloeid uit speur- en ontwikkelingswerk waarvoor aan hem een S&O-verklaring is afgegeven als bedoeld in de Wet vermindering afdracht loonbelasting en premie voor de volksverzekeringen (S&O-activum), worden, ingeval hij daarvoor bij de aangifte over een jaar kiest met ingang van dat jaar de voordelen uit hoofde van dat activum, met in achtneming van de drempel als geduid in het vijfde lid en het maximum als geduid in het zesde lid, slechts in aanmerking genomen voor 10/H gedeelte. Daarbij staat H voor het percentage van het hoogste tarief, bedoeld in artikel 22, geldend voor het jaar waarin het voordeel is genoten.

of een haast onleesbaar stukje als:
Artikel 13d lid 4
4. Indien, onmiddellijk of middellijk, tot het vermogen van het ontbonden lichaam een deelneming heeft behoord die deel uitmaakt van de liquidatie-uitkering of die is vervreemd en die in waarde is gedaald sedert de verkrijging van de deelneming in het ontbonden lichaam, wordt het liquidatieverlies slechts in aanmerking genomen voor zover dit verlies het bedrag van die waardedaling te boven gaat. Indien, onmiddellijk of middellijk, tot het vermogen van het ontbonden lichaam tevens een deelneming heeft behoord die sedertdien in waarde is gestegen, is de vorige volzin slechts van toepassing voor zover de aldaar bedoelde waardedaling deze waardestijging te boven gaat. Waardedalingen en waardestijgingen welke zowel onmiddellijk als middellijk tot uiting komen worden uitsluitend in aanmerking genomen voor zover zij onmiddellijk tot uiting komen. Indien, onmiddellijk of middellijk, tot het vermogen van het ontbonden lichaam een deelneming heeft behoord welke was verkregen van een verbonden lichaam, wordt het liquidatieverlies voor zover dit is toe te rekenen aan een daling van de waarde van die deelneming, slechts in aanmerking genomen voor zover dit toe te rekenen gedeelte niet uitgaat boven het liquidatieverlies dat bij het ontbonden lichaam met betrekking tot die deelneming in aanmerking is genomen.

En dan heb ik het nog niet eens over zaken als "Goed Koopmansgebruik" die niet eens in de wet staan, maar tóch van toepassing zijn op de hele wet.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 7 mei 2009 @ 23:00:59 #165
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_68791687
MAW is niet lief vandaag.

Hij wilde niet eens een bericht voor me vertalen.
Enige dat ik snapte van het bericht is dat er iets was met een aangifte een invordering en een verrekening.
Heel veel komma's, geen enkele punt. Een paar vraagtekens. Geen hoofdletters,... Kortom Onleesbaar.

Hij deed niet eens de moeite om het me uit te leggen.. Kreeg alleen iets van Haha terug

NIET LIEF!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_68792016
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:00 schreef Nizno het volgende:

NIET LIEF!!
En nu? Moet'ie een tik op z'n billen hebben?

Dat mag je dan zelf doen
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 7 mei 2009 @ 23:11:00 #167
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_68792144
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:08 schreef Light het volgende:

[..]

En nu? Moet'ie een tik op z'n billen hebben?

Dat mag je dan zelf doen
[ afbeelding ]
Ja heuj straks vind ie t nog lekker ook.... das IEUW!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_68792357
quote:
... heel verhaal ...
Samenvatting?
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 7 mei 2009 @ 23:29:44 #169
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_68792892
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:15 schreef DonJames het volgende:

[..]

Samenvatting?
Lezen
pi_68793390
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:40 schreef DonJames het volgende:

pi_68793402
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:15 schreef DonJames het volgende:

[..]

Samenvatting?
" Haha"
pi_68793898
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:41 schreef Five_Horizons het volgende:
" Haha"
"NIET LIEF!! "
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_68797728
VRIJdag De dag die op meerdere manieren kan worden uitgelegd en beiden tegelijkertijd te realiseren zijn.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_68797775
quote:
......
Schopje -> KLB
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 mei 2009 @ 09:08:56 #175
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68798688
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:11 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ja heuj straks vind ie t nog lekker ook.... das IEUW!!
W'rom is dat IEUW
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')