Ja, dat kan. In de wet staat tenslotte de hoofdregel "schadevergoeding=wettelijke rente" en de uitzondering "tenzij hogere rente overeengekomen". Als er verder niets is geregeld m.b.t. lagere rente, zal dus de hoofdregel van toepassing zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jawel hoor, heeft niet met mij persoonlijk te maken, noch met iemand die ik ken.
[..]
Dus wanneer in AV een lagere rente is vermeld, kan die niet bovenop de wettelijke rente gevorderd worden? Kan dan wel gekozen worden de wettelijke rente te vorderen?
Ok, dat is duidelijk. Dank voor de uitleg, idem voor Five_Horizons.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, dat kan. In de wet staat tenslotte de hoofdregel "schadevergoeding=wettelijke rente" en de uitzondering "tenzij hogere rente overeengekomen". Als er verder niets is geregeld m.b.t. lagere rente, zal dus de hoofdregel van toepassing zijn.
Ja, maar sla jezelf niet al te hard voor de kop.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Die had ik eigenlijk zelf ook best kunnen zien.
Ja, dat zeker. Meestal komt wordt na een paar keer goed lezen wel duidelijk wat er staat, maar dat gebeurde nu ook niet. Gelukkig is er dan altijd nog WGR. SC nog wel, ik had waarschijnlijk ook nooit de moeite genomen hiervoor een topic te openen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, maar sla jezelf niet al te hard voor de kop.Het zijn wetteksten, en ondanks dat we hier allemaal gewoon Nederlands kunnen lezen, vergt het lezen van wetteksten toch enige oefening
Recht, iedereen kan het. Gewoon een paar keer goed lezen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Meestal komt wordt na een paar keer goed lezen wel duidelijk wat er staat, maar dat gebeurde nu ook niet. Gelukkig is er dan altijd nog WGR. SC nog wel, ik had waarschijnlijk ook nooit de moeite genomen hiervoor een topic te openen.
Goed lezen is meer dan het halve werk.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Recht, iedereen kan het. Gewoon een paar keer goed lezen.
Ik kan toch heel wat artikelen ophoesten die dermate technisch zijn dat je ze met alleen even goed lezen écht niet gaat begrijpenquote:
Daar hebben we ons (gelukkig? voor mijn tentamencijfers en vrije tijd allicht wel) nauwelijks mee bezig gehouden tijdens de fiscale vakken. Alleen een beetje deelnemingsvrijstelling en fiscale eenheid.quote:
Klinkt als een uitdagingquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:11 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik kan toch heel wat artikelen ophoesten die dermate technisch zijn dat je ze met alleen even goed lezen écht niet gaat begrijpen![]()
vennootschapsbelasting
Een technisch juweeltje als:quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:19 schreef Light het volgende:
[..]
Klinkt als een uitdagingGooi hier eens zo'n artikel neer, dan kan ik kijken wat ik er van kan bakken
Ja heuj straks vind ie t nog lekker ook.... das IEUW!!quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:08 schreef Light het volgende:
[..]
En nu? Moet'ie een tik op z'n billen hebben?
Dat mag je dan zelf doen
[ afbeelding ]
Lezenquote:
"NIET LIEF!!quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:41 schreef Five_Horizons het volgende:
" Haha"
Schopje -> KLBquote:
W'rom is dat IEUWquote:Op donderdag 7 mei 2009 23:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ja heuj straks vind ie t nog lekker ook.... das IEUW!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |