Ik kan er ook niks aan doen dat die beelden er niet zijn. Ik kan alleen zeggen dat ik best objectief kan oordelen over zaken die Ajax aangaan en dat ik duidelijk heb gezien dat Cvitanich flink aan zijn shirt werd getrokken. De mensen om mij heen op het vak waren het stuk voor stuk met me eens, terwijl ook zij best normaal kunnen oordelen over situaties in het veld.quote:Op maandag 27 april 2009 10:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik geloof je graag, echter zijn er geen beelden om je betoog te staven. Op je blauwe ogen dan maar vertrouwen?²

Lijkt me de juiste man voor deze positie.quote:Na dit weekeinde is er een akkoord bereikt met Pieter Huistra over het trainerschap van Jong Ajax, dit meldt AD Sportwereld. Die stagiaire zal de beloften de komende twee seizoenen onder zijn hoede krijgen. Adrie Koster vertrekt na dit seizoen naar Club Brugge als hoofdcoach.
Huistra doorliep samen met Marco van Basten de cursus Coach Betaald Voetbal. Nadat assistent-trainer Rob Witschge van het eerste elftal geblesseerd raakte is Huista toegevoegd aan de technische staf. Tot het einde van het seizoen is Huistra actief als assistent-trainer.
Bij Jong Ajax is Aron Winter eveneens bezig aan zijn laatste weken. De oud-Ajacied is op zoek naar een nieuwe uitdaging. Eerder deze week berichtte wij al dat oud-Ajacied Fred Grim een mogelijke kandidaat zou kunnen zijn.

Volgens mij werd op Eredivisie live ook nog vanuit een ander camerastandpunt het beeld vertoond.quote:Op maandag 27 april 2009 10:17 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik kan er ook niks aan doen dat die beelden er niet zijn. Ik kan alleen zeggen dat ik best objectief kan oordelen over zaken die Ajax aangaan en dat ik duidelijk heb gezien dat Cvitanich flink aan zijn shirt werd getrokken. De mensen om mij heen op het vak waren het stuk voor stuk met me eens, terwijl ook zij best normaal kunnen oordelen over situaties in het veld.
Ik snap ook wel dat het moeilijk is om anderen te overtuigen, zoals ThaDuck, maar als er beelden uit de 'reverse angle' zouden zijn, is alles direct duidelijk. Het trekken gebeurde ook nog voor het moment dat de bal de zestien bereikt, dus daardoor lijkt het op de beelden die er wel zijn net alsof er niks aan de hand is. Maar dan is het al gebeurd.

Wat doet dat er toe? Ook al was dat geen penalty, er is genoeg door de vingers gezien. Tweede gele kaart voor o.a. Moisander en ik meen Klavan, handsbal van Dembele en overtreding op Sulejmani.quote:Op maandag 27 april 2009 10:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Oké, ja, de situatie had voor een buitenstaander als ik nogal een "goedmaak"gehalte van Vink. Nergens konden we nl. uit opmaken dat het een penalty was. Het meest geloofwaardige is dan inderdaad dat het gebeurde voor de bal in de 16 was.²

quote:Op maandag 27 april 2009 10:23 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Ook al was dat geen penalty, er is genoeg door de vingers gezien. Tweede gele kaart voor o.a. Moisander en ik meen Klavan, handsbal van Dembele en overtreding op Sulejmani.

Dan kom je dus automatisch in mijn "goedmaak" verklaring terecht. Ofschoon ik het met je eens ben, een scheids moet niet compenseren, hij moet elke situatie afzonderlijk beoordelen.quote:Op maandag 27 april 2009 10:23 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Ook al was dat geen penalty, er is genoeg door de vingers gezien. Tweede gele kaart voor o.a. Moisander en ik meen Klavan, handsbal van Dembele en overtreding op Sulejmani.

Eerste helft kut. 1-0 achter.quote:Op maandag 27 april 2009 10:26 schreef Nashje het volgende:
Helemaal niets meegekregen van Ajax. Hele dag op bed gelegen (was naar In Qontrol geweest).
Iemand een kleine samenvatting voor me?

Absoluut. AZ had vanaf het begin veel overtredingen nodig om overeind te blijven. Jammer dat Ajax het niet heeft afgestraft.quote:Op maandag 27 april 2009 10:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier hadden ook nog strafschoppen voor gegeven kunnen worden.

Dat laatste plaatje bijvoorbeeld, dat was echt een penalty. Toch is Suarez wel verwijtbaar, het feit dat hij hem niet krijgt heeft hij volledig aan zichzelf te danken. Hij is verantwoordelijk voor zijn gare imago. Topper El Hamdaoui had voor zo'n zelfde situatie 100% een strafschop gekregen, hij is voor fairplay, Mounir.quote:Op maandag 27 april 2009 10:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier hadden ook nog strafschoppen voor gegeven kunnen worden.

Ja mee eens, maar iedereen (op Van Basten na) vindt volgens mij wel dat die Vink zeer zwak floot. Ik vind de denkwijze, zoals hij die gisteren etaleerde in Studio Voetbal, trouwens wel verontrustend. Hij heeft echt vreemde ideeën soms imho.quote:Op maandag 27 april 2009 10:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan kom je dus automatisch in mijn "goedmaak" verklaring terecht. Ofschoon ik het met je eens ben, een scheids moet niet compenseren, hij moet elke situatie afzonderlijk beoordelen.²

Jij zegt dat een scheids niet aan compenseer gedrag moet toepassen, ik zeg dat een scheids geen vooroordelen moet hebben.quote:Op maandag 27 april 2009 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat laatste plaatje bijvoorbeeld, dat was echt een penalty. Toch is Suarez wel verwijtbaar, het feit dat hij hem niet krijgt heeft hij volledig aan zichzelf te danken. Hij is verantwoordelijk voor zijn gare imago. Topper El Hamdaoui had voor zo'n zelfde situatie 100% een strafschop gekregen, hij is voor fairplay, Mounir.²

Dan zijn we het eens. Ik vind het wel vreemd dat je niet beaamt dat Suarez zelf schuldig is aan zijn gare imago. Derhalve.quote:Op maandag 27 april 2009 10:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jij zegt dat een scheids niet aan compenseer gedrag moet toepassen, ik zeg dat een scheids geen vooroordelen moet hebben.
Hij is 2 wedstrijden geschorst en 1 voorwaardelijk, hij gaf Kwakman een klap op zijn fletse hoofdje.quote:En die Mounir is inderdaad een faire gozer, waarom deed hij niet mee tegen Ajax?
Juist ja.

Ik vind het vreemd dat jij Mounir wel een fair player noemt.quote:Op maandag 27 april 2009 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Ik vind het wel vreemd dat je niet beaamt dat Suarez zelf schuldig is aan zijn gare imago. Derhalve.
[..]
Hij is 2 wedstrijden geschorst en 1 voorwaardelijk, hij gaf Kwakman een klap op zijn fletse hoofdje.²

Dat Schwalbe gedrag heeft hij inmiddels, op uitzonderingen na, wel afgeleerd. Scheidsrechters zouden hier ook op de hoogte van moeten zijn. En als jij zegt dat scheidsrechters elk incident individueel moeten beoordelen, dan moeten ze dat bij Suarez ook doen. Je spreekt jezelf tegen.quote:Op maandag 27 april 2009 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Ik vind het wel vreemd dat je niet beaamt dat Suarez zelf schuldig is aan zijn gare imago. Derhalve.
[..]
Hij is 2 wedstrijden geschorst en 1 voorwaardelijk, hij gaf Kwakman een klap op zijn fletse hoofdje.²
quote:Op maandag 27 april 2009 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:een scheids moet niet compenseren, hij moet elke situatie afzonderlijk beoordelen.

Ach, het zeg toch genoeg dat El Hamdaoui zelden een kaart pakt. Als je ziet hoeveel aversie er tegen Suarez is van zijn collega's in de eredivisie, en je dit vergelijkt met de vriendschappelijke omgang naar El Hamdaoui toe, moet dit m.i. toch genoeg zeggen. Overigens wel een goede voetballer die Suarez, kan een grote worden, hij is nog heel jong. Maar ja, in zijn fletse hoofdje is hij nog niet helemaal 100.quote:Op maandag 27 april 2009 10:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat jij Mounir wel een fair player noemt.
Maar er komt alleen maar onzin uit je toetsenbord.

Nee hoor, ik spreek mezelf niet tegen, ik constateer slechts. Scheidsrechters blijven mensen, een wereld waarin scheidsrechters geen vooroordelen hebben en elke situatie afzonderlijk beoordelen is een utopie. Echter is dit wel waar naar gestreefd moet worden, want zo hoort het wel.quote:Op maandag 27 april 2009 10:36 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dat Schwalbe gedrag heeft hij inmiddels, op uitzonderingen na, wel afgeleerd. Scheidsrechters zouden hier ook op de hoogte van moeten zijn. En als jij zegt dat scheidsrechters elk incident individueel moeten beoordelen, dan moeten ze dat bij Suarez ook doen. Je spreekt jezelf tegen.
[..]

3x kijken en dan nog niets zien.. Doen je ogen het helemaal niet meer ofzo?quote:Op maandag 27 april 2009 10:13 schreef Tha_Duck het volgende:
.
Op alle beelden die ik heb gezien (en ook nog eens 3 maal!!) op TV was geen vasthouden of trekken te zien.

Watje.quote:Op maandag 27 april 2009 10:26 schreef Nashje het volgende:
Helemaal niets meegekregen van Ajax. Hele dag op bed gelegen (was naar In Qontrol geweest).
Iemand een kleine samenvatting voor me?

Het gaat er om dat hij beweert dat Suarez helemaal niet werd vastgehouden.quote:Op maandag 27 april 2009 10:42 schreef Prosac het volgende:
Zoals ik elders al zei, als je voor al die situaties penalties gaat geven (wat volgens de letter van de spelregels zou kunnen) dan zijn er dit seizoen bij benadering 8993463423 te weinig penalties gegeven.

Arkivuo is veel te goed voor Go Ahead Eagles. Heb 'm een paar keer zien spelen, en die jongen is echt geweldig. Hij kan makkelijk het topniveau van de Eredivisie aan. Het zou beter zijn als 'ie naar Ajax ging als invaller/regelmatig basisspeler dan naar AZ.quote:Op maandag 27 april 2009 10:15 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik weet dat we wel wat oudere spelers kunnen gebruiken, maar deze jongen is al 25 en speelt in de Jupiler League. Weet niet of je daar nou blij van moet worden.

En nu gaat het weer over suarez? Terwijl vink voor Cvitanich floot? Lekker consequentquote:Op maandag 27 april 2009 10:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[ afbeelding ]
Een keer dan.
Kijk even hoe bol het shirt van Suarez staat. Als je goed kijkt zie je z'n arm ook duidelijk. Hij trekt aan de onderkant van z'n shirt.
Hij trekt Suarez dus naar beneden, die vervolgens valt als ie wil springen (wat niet kan als iemand met volle gewicht aan je shirt hangt. Gratis lesje natuurkunde voor je.)

Hmm oke. 2 punten weggegooid dus. Waarom gaat Luis dan weer een panenka poging doen?quote:Op maandag 27 april 2009 10:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Eerste helft kut. 1-0 achter.
2de helft beter. 2 pingels. 1 mis (Panenka poging) en Luis wilde de bal halen die los log.
Vervolgens geeft Didulica een show van een minuut of 20 weg en daarna kreeg Ajax kans op kans.
4x de paal ofzo.
Paar min voor tijd nog een pingel die wel raak ging. Overigens was er 14 minuten blessuretijd.

Ik trollen? Ben je wel goed bij -normaal doen-quote:Op maandag 27 april 2009 10:53 schreef Scorpie het volgende:
Tha_Duck ga maar ff ergens anders trollen.

Die penalty werd gegeven voor vasthouden van Cvitanich, dus de discussie of Suarez nou wel of niet werd vastgehouden is sowieso zinloosquote:Op maandag 27 april 2009 10:49 schreef Prosac het volgende:
Ik heb het op de beelden niet gezien, op het plaatje wel inderdaad. Maar ik vind persoonlijk meer dat Suarez daar ook een overtreding begaat met duwen, maar ik heb ook geen zin om ook een verdere discussie over de penalties aan te gaan, dat leidt weer nergens toe.
De penalty die wel raak werd geschoten, vond ik terecht. Arm naar de bal.

Als Suarez werd vervangen door een random andere spits, bv. faire Skoubo, had niemand nu moeilijk gedaan. Die jongen, ofschoon hij aardig kan ballen, moet aan zijn karakter werken. Hij waant zich hier in Zuid-Amerika waar dat wellicht normaal is, hier gaan we fairer met elkaar om en proberen we wedstrijden voetballend te beslissen. Hij moet wat mij betreft meer kijken naar toppers als Mounir en Makaay die overal in den lande sympathie kweken voor hun faire levensstandaard.quote:Op maandag 27 april 2009 10:53 schreef BoNi het volgende:
[..]
Die penalty werd gegeven voor vasthouden van Cvitanich, dus de discussie of Suarez nou wel of niet werd vastgehouden is sowieso zinloos

Gast, waar heb je het over........?quote:Op maandag 27 april 2009 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als Suarez werd vervangen door een random andere spits, bv. faire Skoubo, had niemand nu moeilijk gedaan. Die jongen, ofschoon hij aardig kan ballen, moet aan zijn karakter werken. Hij waant zich hier in Zuid-Amerika waar dat wellicht normaal is, hier gaan we fairer met elkaar om en proberen we wedstrijden voetballend te beslissen. Hij moet wat mij betreft meer kijken naar toppers als Mounir en Mackaay die overal in den lande sympathie kweken voor hun faire levensstandaard.²

Waarom moeten we dan naar foto's kijken waarop suarez wordt vastgehouden??quote:Op maandag 27 april 2009 11:03 schreef BoNi het volgende:
[..]
Gast, waar heb je het over........?
Suarez heeft hélemaal niks met die penalty te maken, de penalty wordt gegeven omdat Cvitanich wordt vastgehouden. Wat Suarez doet maakt dus helemaal geen drol uit.

En dat is dan weer een beetje positief. Als hij het oprecht meent is het wat mij betreft afgedaan.quote:Suarez stuurt Didulica sms
Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM - Luis Suarez zit met de blessure van AZ-keeper Joey Didulica in zijn maag. De aanvaller van Ajax raakte de doelman met zijn knie op de kaak, nadat hij in de rebound van de gestifte, gemiste penalty alsnog probeerde te scoren.
"Ik schrok echt”, zei de Uruguayaan na afloop. "De bal was eerst los en op het moment dat de keeper hem alsnog klem pakte, kon ik niet meer stoppen. Het was nooit mijn bedoeling om Didulica te raken”, aldus de Ajacied. "Ik heb zijn nummer en stuur hem een sms. Ik hoop dat het snel beter met hem gaat.”

Omdat blijkbaar weinig mensen wakker waren tijdens de verklaring van Vink op Studio Sport.quote:Op maandag 27 april 2009 11:04 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waarom moeten we dan naar foto's kijken waarop suarez wordt vastgehouden??

Dit vind ik echt tof. Wel tekenend dat hij een sms stuurt en hem niet belt.quote:Op maandag 27 april 2009 11:05 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En dat is dan weer een beetje positief. Als hij het oprecht meent is het wat mij betreft afgedaan.

Suarez deed dat niet expres. Sommigen zijn echt ziek hier om te denken dat hij bewust Didulica het ziekenhuis intrapt. Ik zag wel aan z'n hoofd dat hij echt bezorgd was.quote:Op maandag 27 april 2009 11:05 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En dat is dan weer een beetje positief. Als hij het oprecht meent is het wat mij betreft afgedaan.

Misschien nam Joey niet op omdat hij in het ziekenhuis lag en heeft Luis toen maar een sms gestuurd?quote:Op maandag 27 april 2009 11:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit vind ik echt tof. Wel tekenend dat hij een sms stuurt en hem niet belt.²

Dat doet iedereen in de voetballerij toch?quote:Op maandag 27 april 2009 11:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit vind ik echt tof. Wel tekenend dat hij een sms stuurt en hem niet belt.²

Als hij een sms stuurt, dan belt hij hem ook nog wel op. Lijkt me niet dat Didulica met een pijnlijk hoofd op een telefoongesprek zit te wachten. Dat komt in de loop van de week nog wel.quote:Op maandag 27 april 2009 11:09 schreef Prosac het volgende:
[..]
Misschien nam Joey niet op omdat hij in het ziekenhuis lag en heeft Luis toen maar een sms gestuurd?

Ik zie niet in waar je uit opmaakt dat Tha_Duck dit heeft gezegd. Ik denk dat heel Nederland het eens is dat hier van opzet geen sprake is, hoe unfair Luis ook is.quote:Op maandag 27 april 2009 11:09 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Rot een eind op. Suarez deed dat niet expres. Sommigen zijn echt ziek hier om te denken dat hij bewust Didulica het ziekenhuis intrapt. Ik zag wel aan z'n hoofd dat hij echt bezorgd was.

Omdat je loopt te zeiken dat hij aan het fopduiken was gisteren!quote:Op maandag 27 april 2009 11:04 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waarom moeten we dan naar foto's kijken waarop suarez wordt vastgehouden??

Ja, plausibele reden. Eerlijk gezegd dacht ik dit ook wel.quote:Op maandag 27 april 2009 11:11 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Als hij een sms stuurt, dan belt hij hem ook nog wel op. Lijkt me niet dat Didulica met een pijnlijk hoofd op een telefoongesprek zit te wachten. Dat komt in de loop van de week nog wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |