abonnement Unibet Coolblue
pi_68388888
Naar aanleiding van een topic over mensen die in hun eentje naar films of restaurants gaan.

Er ontstond een discussie over het meedoen met, of juist afwijken van, de massa.
Mijn idee is dat mensen die zich afzetten tegen diegenen die afwijken van de 'norm' de zwakkeren zijn in de maatschappij. Dit zijn de mensen zonder eigen identiteit, bang om een eigen mening te hebben, bang om uit hun veilige wereldje te stappen.
Of het nu gaat om het in je eentje ergens heen gaan, film- of muzieksmaak, kleding... Zogauw het niet voldoet aan hetgeen 'normaal' gevonden wordt gaan deze mensen zich ertegen verzetten. Dit resulteert in gooien met termen als 'loser' en dergelijke. Het grote probleem is wel dat deze mensen in de meerderheid zijn. Dit resulteert helaas in kuddegedrag, hivemind verschijnselen en pesterijen. Hierdoor is een eerlijke objectieve discussie met deze groep mensen vaak niet mogelijk.

Dan heb je de mensen die wél een eigen stijl hebben, die zich vrij weten om af te wijken van hetgeen door 'de maatschappij' als 'normaal' bestempeld is. Dit zijn absoluut de sterkere individuen maar helaas ver in de minderheid. Deze mensen beseffen dat het leven kort is en laten zich (misschien alleen op bepaalde gebieden) niets opleggen door de massa en doen hun eigen ding. Hier heb ik respect voor.

Klacht; de door de maatschappij opgelegde norm. Wijk eens af, het verbreedt je horizon!
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_68388922
Je past je maar gewoon aan aan de rest
pi_68388945
Aanpassen of opzouten Conformeren GODVERDOMME! .
  zondag 26 april 2009 @ 13:17:21 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_68388994
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:14 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Je past je maar gewoon aan aan de rest
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zondag 26 april 2009 @ 13:17:42 #5
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_68389002
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:12 schreef sinadO het volgende:
Deze mensen beseffen dat het leven kort is en laten zich (misschien alleen op bepaalde gebieden) niets opleggen door de massa en doen hun eigen ding. Hier heb ik respect voor.
Thx!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zondag 26 april 2009 @ 13:18:05 #6
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_68389017
Zeg, Kim Jong-Il, zet m'n post even terug. Dus nu mogen we mensen ook niet meer alto noemen, wtf is dit voor bullshit?

Nogmaals: TS = Alto
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  zondag 26 april 2009 @ 13:19:23 #7
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_68389056
laat mensen toch lekker doen waar ze zin in hebben, als dergelijke acties niet passen bij je eigen bekrompen denkpatroon dan moet je daar aan werken in plaats van je te 'ergeren (!!!)' aan andere mensen
pi_68389073
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:18 schreef Lakitu het volgende:
Zeg, Kim Jong-Il, zet m'n post even terug. Dus nu mogen we mensen ook niet meer alto noemen, wtf is dit voor bullshit?

Nogmaals: TS = Alto
One-liners zijn verboten. Lees de regeltjes nog eens of zo.

En je mag me noemen wat je wil hoor.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_68389087
Wat een standaard alto-gehuil zeg. Sociaal achtergesteld zijn is niet hetzelfde als een eigen wil/eigen stijl hebben. Altijd maar de schuld geven aan de grote boze massa en vooral niet naar jezelf kijken.
-
pi_68389102
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:20 schreef Ritmo het volgende:
Wat een standaard alto-gehuil zeg. Sociaal achtergesteld zijn is niet hetzelfde als een eigen wil/eigen stijl hebben. Altijd maar de schuld geven aan de grote boze massa en vooral niet naar jezelf kijken.
Dank je voor het maken van mijn punt. Duidelijker kan ik het zelf niet.

(Blijf graven, je gat wordt steeds dieper.)
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  zondag 26 april 2009 @ 13:21:47 #11
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_68389119
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:19 schreef sinadO het volgende:

[..]

One-liners zijn verboten. Lees de regeltjes nog eens of zo.

En je mag me noemen wat je wil hoor.
Ga me niet vertellen wat kan en wat niet in KLB, je komt hier een paar weken.

Daarnaast hoeft het geen one-liner te zijn, zie hier een three-liner:

TS
is
Alto
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_68389138
Ik heb er scheit aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2009 13:22:43 ]
pi_68389168
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:21 schreef sinadO het volgende:

[..]

Dank je voor het maken van mijn punt. Duidelijker kan ik het zelf niet.
Mensen zijn van nature groepsdieren. Dat er tegenwoordig vangnetten zijn voor de 'zwakkeren' wil niet zeggen dat er niets mis is met sociaal incapabele mensen.
-
pi_68389199
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:23 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Mensen zijn van nature groepsdieren. Dat er tegenwoordig vangnetten zijn voor de 'zwakkeren' wil niet zeggen dat er niets mis is met sociaal incapabele mensen.
Flikker toch een eind op met die sociale figuren. Angstige meelopers zijn 't.
pi_68389203
Ergens alleen naar toe gaan is fijn, dan hoef je met niemand rekening te houden en kan je lekker je eigen ding doen. Natuurlijk is het leuk om met vrienden weg te gaan, maar als er toevallig niemand kan en ik wil dat ene concert/film/voorstelling/watdanook toch zien, dan ga ik lekker in mijn eentje. Care.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
pi_68389205
TS,
Je hebt zojuist alle criminele, pedofielen, moordernaars etc op de wereld gelegimiteerd.
pi_68389238
ik ben alleen op reis, heerlijk
pi_68389248
je mag toch wel neerkijken op afwijkend gedrag?

of vind je dit ook kunnen? omdat hij/zij (wat is het?) een "eigen stijl" heeft?

  zondag 26 april 2009 @ 13:28:06 #19
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68389283
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:26 schreef onderscheid het volgende:
je mag toch wel neerkijken op afwijkend gedrag?

of vind je dit ook kunnen? omdat hij/zij (wat is het?) een "eigen stijl" heeft?

[ afbeelding ]
idd fuck off daarmee. je zet alleen jezelf voor lul met dat autistische hoofd
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_68389290
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:26 schreef onderscheid het volgende:
je mag toch wel neerkijken op afwijkend gedrag?

of vind je dit ook kunnen? omdat hij/zij (wat is het?) een "eigen stijl" heeft?

[ afbeelding ]
Neerkijken is niet verboden, of je er wat met opschiet is weer andere vraag.
  zondag 26 april 2009 @ 13:29:12 #21
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_68389309
Nietzsche schreef ooit eens: "Het afzetten van de gezapige kudde is de enige mogelijkheid om het hogere te scheppen. Ik pleit voor het individualisme! Ik leer u de ubermensch!"

En ik ben er 110% mee eens! Je kan wel in een kudde blijven lopen (wat ik zeer verwerpelijk vind, in de eerste plaats), maar je kan ook je eigen ding doen en dingen uitvinden door alleen te gaan leven.
Zarathustra (het voorbeeld van Nietzsche) leefde ook een poos in eenzaamheid voor hij probeerde het volk te onderwijzen. Helaas faalde hij. De mensen begrepen hem niet, omdat ze teveel in een kudde geleefd hadden. De jongen die dat topic opende van dat alleen gaan eten is onderdeel van dat publiek. Iedere standaar dat niet gezien wordt als normaal, wordt verworpen door deze.

Nu wil ik niet zeggen dat de leer van Nietzsche de waarheid is. Nee, ik wil zeggen dat er een kern van waarheid inzit. Nietzsche vond bijvoorbeeld ook dat het leven een wedijvering was tussen twee krachten en dat het doel van het leven het winnen van deze wedijveringen was.

Ik denk dat die jongen die dat ene topic opende wereldvreemd is. Hij snapt het niet. En iedereen met commentaar behoort ook tot het publiek die lacht om Zarathustras ideeen (zij stonden ook niet open voor ideeen).
Where figures from the past stand tall,
And mocking voices ring the halls.
Imperialistic house of prayer,
Conquistadors who took their share.
pi_68389350
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:26 schreef onderscheid het volgende:
je mag toch wel neerkijken op afwijkend gedrag?

of vind je dit ook kunnen? omdat hij/zij (wat is het?) een "eigen stijl" heeft?

[ afbeelding ]
het ziet er niet uit, maar iemand mag toch zelf weten hoe hij/zij erbij loopt?
pi_68389392
Straks gaat TS ook nog beweren dat autisme geen ziekte is, maar een zege.
-
pi_68389410
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:30 schreef Ruud het volgende:

[..]

het ziet er niet uit, maar iemand mag toch zelf weten hoe hij/zij erbij loopt?
Ze heeft wel mooie ogen.
pi_68389425
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:30 schreef Ruud het volgende:

[..]

het ziet er niet uit, maar iemand mag toch zelf weten hoe hij/zij erbij loopt?
ja maar dan moet je niet huilen als je wordt uitgelachen of geen baan kan krijgen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')