Snap je mijn post? Je doet alsof de oogst van cacao ook illegaal is.quote:Op maandag 27 april 2009 09:33 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Heb je mijn post gelezen? Daar staat toch vrij duidelijk in dat je het in Nederland vrij en legaal kunt kopen? De strekking was (het leek mij duidelijk), dat "legaal" dus niet wil zeggen dat het dan allemaal koek en ei is, zoals eerder werd gesugereerd ("als het niet illegaal zou zijn, dan zouden er ook geen criminelen zijn"). Ook dan zitten er nare punten in de keten, ook al is 'ie op het eindpunt legaal.
WTF is zo en zo????quote:Op zondag 26 april 2009 12:40 schreef kdijkstra het volgende:
Softdrugs worden gedoogd. Harddrugs zijn strafbaar en altijd al zo geweest. Doordat het via officier van justitie gaat kan niemand je de strafmaat vertellen. Dat is altijd maatwerk en sterk afhankelijk of je al eerder in aanraking met justitie ben geweest. Je zal zo en zo aan dit geval een strafblad aan overhouden.
Als je westerse maatstaven zou gebruiken: ja. Het is iets te makkelijk om te zeggen "in die landen is het legaal om een kind van 14 jaar 16 uur per dag te laten werken in de cacaoteelt". Het ging over de moraal enzo.quote:Op maandag 27 april 2009 09:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
Snap je mijn post? Je doet alsof de oogst van cacao ook illegaal is.
quote:
Vandaar dat de Max Havelaar instanties ook opgestart worden.quote:Op maandag 27 april 2009 10:06 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Als je westerse maatstaven zou gebruiken: ja. Het is iets te makkelijk om te zeggen "in die landen is het legaal om een kind van 14 jaar 16 uur per dag te laten werken in de cacaoteelt". Het ging over de moraal enzo.
Zo daar hebben we het helder licht van het topic ook weer. Kinder- en vrouwenhandel maakt inherent slachtoffers; het behoort tot de "kerntaak". Dit geldt uiteraard niet voor de productie- en logistieke processen die achter drugs schuilgaan. Dat kan prima gereguleerd worden. Neem als voorbeeld de paddokweek in Nederland voor deze verboden werd. Alles keurig volgens NEN-normen. Of de farmaceutische industrie. Er zijn trouwens volop landen waar vuurwapens en munitie gewoon te koop zijn bij de supermarkt, dus zo duidelijk is dat argument van je ook niet.quote:Op maandag 27 april 2009 09:26 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Laten we alles dan maar legaal maken. Politice steunen de onderwereld ook door kinderprostitutie, vrouwenhandel en vuurwapenverkoop bij de supermarkt illegaal te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |