FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Lastige kwestie
Onnomanzondag 26 april 2009 @ 12:17
Paar maanden geleden heb ik computeronderdelen besteld en ontvangen, echter heb ik ze niet aangenomen, en kwam erachter dat ik in bezit was van 2 systeemkasten..
In mijn veronderstelling dat ik persongeluk 2 kasten had besteld (heb computeronderdelen bij verschillende internetwinkels besteld) heb ik ze meer dan 2 maanden in mijn bezit gehad..

Dus ik dacht.. ik hoef die 2e kast niet meer ik zet hem wel op marktplaats...
1 week nadat ik hem verkocht had kreeg ik een mailtje of ik nog een systeemkast in bezit had...
Nu blijkt dat de huisgenoot 1 onderdeel van rembours in ontvangst heeft genomen (die systeemkast), die de postbezorger dus niet had mogen afleveren!


eergister heb ik een factuur ontvangen voor deze systeemkast, maar ik vind dit niet mijn schuld.. het is de fout van de koerier die niet die systeemkast had moeten overhandigen...

Staat de computerwinkel sterk in zijn argumenten? Of is dit een fout waar ik onderuit kan komen?
JeOmazondag 26 april 2009 @ 12:19
Wat een vaag verhaal. Is het onder rembours gegaan? Dan heeft je huisgenoot toch betaald?
Sowieso lijkt het mij NIET dat de computerwinkel hier een fout heeft begaan. Klinkt als een gevalletje: jammer dan, dokken.
#ANONIEMzondag 26 april 2009 @ 12:20
Jezus, leer eerst eens een normaal samenhangend verhaal tikken en kom dan terug
Onnomanzondag 26 april 2009 @ 12:21
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:19 schreef JeOma het volgende:
Wat een vaag verhaal. Is het onder rembours gegaan? Dan heeft je huisgenoot toch betaald?
Sowieso lijkt het mij NIET dat de computerwinkel hier een fout heeft begaan. Klinkt als een gevalletje: jammer dan, dokken.
op het zelfde moment dat ik voorafbetaalde onderdelen ontving (althans mijn huisgenoot) hadden ze ook 1 rembour onderdeel overhandigd... er bleek dus een fout te zijn gemaakt bij de verwerking van mijn bestelling:
Diederik_Duckzondag 26 april 2009 @ 12:23
Sorry, ik snap er geen reet van.
JeOmazondag 26 april 2009 @ 12:24
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
Sorry, ik snap er geen reet van.
Ik ook niet. Dus Onno, als je een serieus antwoord wilt, doe dan gewoon even een chronologisch goed verhaal, zonder vage bullshit eromheen.
Buschettazondag 26 april 2009 @ 12:25
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:21 schreef Onnoman het volgende:

[..]

op het zelfde moment dat ik voorafbetaalde onderdelen ontving (althans mijn huisgenoot) hadden ze ook 1 rembour onderdeel overhandigd... er bleek dus een fout te zijn gemaakt bij de verwerking van mijn bestelling:
zoek anders eerst op wat rembours betekent
Onnomanzondag 26 april 2009 @ 12:25
ok even wat duidelijker haha..

ik heb computeronderdelen besteld om 1 computer te assembleren..
verschillende onderdelen bij verschillende internetcomputerwinkels..

van 1 winkel kreeg ik de bestelling waaronder 1 bestelde systeemkast...
de bestelling is bij de internetwinkel niet goed verwerkt en is zowel verzonden als "rembours" als zijnde verzonden vooruitbetaling (ik had mijn onderdelen vooraf betaald)
dus nu blijkt dat de bezorger van het pakketje 2 van dezelfde pakketjes had.. dus 2 keer systeemkast en 2 keer systeemonderdelen...
echter heeft hij 2 systeemkasten achtergelaten terwijl er voor die 2e rembours systeemkast niet aan de deur voor is betaald.... en u weet wel hoe rembours werkt.. u bent pas eigenaar van de onderdelen als u direct aan de deur contact afrekent... echter is er niks afgerekend maar alleen maar ontvangen...
Toen ik die avond later thuis kwam lagen alle onderdelen voor mijn deur, waaronder 2 systeemkasten..

duidelijk nu?
Diederik_Duckzondag 26 april 2009 @ 12:27
Je hebt dus twee keer geleverd gekregen, en maar een keer betaald?
#ANONIEMzondag 26 april 2009 @ 12:27
Nou wat is je probleem, had je toch meteen die shit terug moeten sturen toen je 1) al zag dat de rembours niet was betaald en 2) het hetzelfde product was. Het lijkt me dat als je iets ontvangt je wel ff tsjekt of het compleet is, ook als je er niet direct mee aan de slag gaat.
Onnomanzondag 26 april 2009 @ 12:28
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:27 schreef Loveless85 het volgende:
Nou wat is je probleem, had je toch meteen die shit terug moeten sturen toen je 1) al zag dat de rembours niet was betaald en 2) het hetzelfde product was. Het lijkt me dat als je iets ontvangt je wel ff tsjekt of het compleet is, ook als je er niet direct mee aan de slag gaat.
ik zei dat ik het niet in ontvangst heb genomen maar een huisgenoot..
alle onderdelen lagen voor mijn deur
eleusiszondag 26 april 2009 @ 12:29
Ah, dit is deel 2 van Alternate slechte service!!
Onnomanzondag 26 april 2009 @ 12:29
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
Je hebt dus twee keer geleverd gekregen, en maar een keer betaald?
ja 1 voorafbetaalde systeemkast ontvangen en andere systeemkast is aangenomen onder rembours
Onnomanzondag 26 april 2009 @ 12:30
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:29 schreef eleusis het volgende:
Ah, dit is deel 2 van Alternate slechte service!!
idd .. ben niet blij met die gasten
eleusiszondag 26 april 2009 @ 12:30
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:29 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ja 1 voorafbetaalde systeemkast ontvangen en andere systeemkast is aangenomen onder rembours
Twee keer betaald dus?
JumpingJackyzondag 26 april 2009 @ 12:32
Ik heb dit topic al eens eerder gezien, meen ik....
Onnomanzondag 26 april 2009 @ 12:36
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:32 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik heb dit topic al eens eerder gezien, meen ik....
zou goed kunnen dat ik dit topic eerderhad aangemaakt toen ik net een mailtje van ze had ontvangen..

maar goed dames.. iemand die mij kan zeggen hoe nu verder?

ipv client research gaarne wat extra help
Stalizondag 26 april 2009 @ 12:37
Jij bent niet blij met die "gasten"...
Het is allemaal leuk en aardig maar die tweede kast had je niet op Marktplaats moeten verpatsen maar gewoon terug moeten sturen. Jij had nog niet betaald voor die 2e kast dus zoals ik het lees heb jij iets op Marktplaats verkocht wat nog helemaal niet van jou was.
Onnomanzondag 26 april 2009 @ 12:43
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:37 schreef Stali het volgende:
...
Maar het is toch ook zo dat de koerier geen remboursspullen mag afgeven als er niet voor betaald is?
Diederik_Duckzondag 26 april 2009 @ 12:44
Als jij een keer hebt betaald en twee keer geleverd hebt gekregen moet je natuurlijk het teveel geleverde desgevraagd teruggeven.
Onnomanzondag 26 april 2009 @ 12:45
zou de computerwinkel de schade tegelijkertijd ook nog kunnen verhalen bij tnt?

dus.. 2 vliegen in een klap??
Buschettazondag 26 april 2009 @ 12:47
Ondanks de onduidelijke zinsbouw lijkt het me duidelijk dat die PC boer hun shit niet goed voor elkaar heeft.
Je huisgenoot heeft getekent ?


Jij hebt niets getekend en vond een extra "gratis" pc kast voor je deur toen je thuis kwam. Lijkt me duidelijk dat die PC boer dit met jouw huisgenoot mag oplossen of die TNT aap.

Zou gewoon antwoorden dat je die kast nooit hebt ontvangen en dat ze je niet meer van die vage mailtjes moeten sturen
Onnomanzondag 26 april 2009 @ 12:47
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
Als jij een keer hebt betaald en twee keer geleverd hebt gekregen moet je natuurlijk het teveel geleverde desgevraagd teruggeven.
ik heb niet alles geleverd gekregen.. dit mailtje heb ik gekregen toen ik niet thuis was....

Hoi ***,

Er staan 3 pakjes (2 cooler master kasten en 1 andere) voor je op de
gang. Er was ook een 4e pakje maar daar moest nog voor worden betaald en
die kan je ophalen op het postkantoor.

Groet,
****


aan de hand van dit mailtje kan je concluderen dat de ontvangen pakketjes als zijnde betaald is, en het postkantoorpakketje onbetaald (rembours) is...
Stalizondag 26 april 2009 @ 12:47
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:43 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Maar het is toch ook zo dat de koerier geen remboursspullen mag afgeven als er niet voor betaald is?
Blijf jij vooral de consequenties van je eigen handelen op een ander afschuiven hoor.
Flashwinzondag 26 april 2009 @ 12:49
Mijn god...hoe moeilijk is het om een normaal, begrijpelijk en samenhangend verhaal neer te zetten?
Buschettazondag 26 april 2009 @ 12:51
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:47 schreef Stali het volgende:

[..]

Blijf jij vooral de consequenties van je eigen handelen op een ander afschuiven hoor.
Sorry hoor. Maar TNT (of andere bezorgers) volgen gewoon hun eigen regels niet op.

Helft van mijn pakketjes (waaronder TL reclames ) Word gewoon bij de buren gedropt ook als er voor getekent moet worden. Als die Neons dan compleet kapot zijn dan weet TNT van niets.

TS gewoon houden en laat die PC boer het maar lekker met TNT uitvechten.

Conclusie is toch gewoon dat doordat TNT zijn dienstverlening niet op orde heeft dit soort dingen gebeuren.

Wat als de huisgenoot van TS niet eerlijk was en zelf die shit op MP gezet had ?
Gebeurt ook vaak genoeg.

Nee, TNT moet maar eens leren van hun slechte beleid.
Stalizondag 26 april 2009 @ 12:55
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:51 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Sorry hoor. Maar TNT (of andere bezorgers) volgen gewoon hun eigen regels niet op.

Helft van mijn pakketjes (waaronder TL reclames ) Word gewoon bij de buren gedropt ook als er voor getekent moet worden. Als die Neons dan compleet kapot zijn dan weet TNT van niets.

TS gewoon houden en laat die PC boer het maar lekker met TNT uitvechten.

Conclusie is toch gewoon dat doordat TNT zijn dienstverlening niet op orde heeft dit soort dingen gebeuren.

Wat als de huisgenoot van TS niet eerlijk was en zelf die shit op MP gezet had ?
Gebeurt ook vaak genoeg.

Nee, TNT moet maar eens leren van hun slechte beleid.
Dat de pakketservice van TNT een drama is, daar kan ik inkomen. Hier doen ze ook maar een dotje om van de pakjes af te zijn. Maar het geeft wat mij betreft iemand niet het recht andermans spullen op marktplaats te verpatsen.
DABAMasterzondag 26 april 2009 @ 13:08
oftewel. jij hebt een kast verpatst op marktplaats terwijl je wist (of redelijkerwijs had kunnen weten) dat je m niet betaald had, en nu ben je boos dat je m alsnog moet betalen? Laat je ff nakijken, dude.
Buschettazondag 26 april 2009 @ 13:27
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:08 schreef DABAMaster het volgende:
oftewel. jij hebt een kast verpatst op marktplaats terwijl je wist (of redelijkerwijs had kunnen weten) dat je m niet betaald had, en nu ben je boos dat je m alsnog moet betalen? Laat je ff nakijken, dude.
Wettelijk gezien heeft TNT het betaald toen ze een onder rembours gezonden product afleverden.

Gratis.
avonnezondag 26 april 2009 @ 13:27
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:47 schreef Onnoman het volgende:

[..]


aan de hand van dit mailtje kan je concluderen dat de ontvangen pakketjes als zijnde betaald is, en het postkantoorpakketje onbetaald (rembours) is...
Jij mag alleen concluderen dat er voor betaald is als je betaald hebt; giroafschrift of een kassabon

Je weet dat je er niet voor betaald hebt. Verschil tussen mijn en dijn een beetje moeilijki?
Maharbalzondag 26 april 2009 @ 13:55
Begrijp ik het nou goed en gingen er geen alarmbelletjes rinkelen toen je een "gratis" gloednieuwe kast kreeg die je niet had besteld?

Ik zie ook geen aanwijzingen voor een redelijke aanname dat die kast een res nullius was (van niemand; iets dat je kunt opeisen als ware het van jou).
Spiegeleizondag 26 april 2009 @ 16:01
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:43 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Maar het is toch ook zo dat de koerier geen remboursspullen mag afgeven als er niet voor betaald is?
Als je buurman door rood rijdt doe jij het kennelijk ook omdat je buurmand het immers ook doet??
Sorry hoor, maar omdat iemand anders iets niet volgens de regels doet betekent dat nog niet dat jij je gezonde verstand ook niet hoeft te gebruiken.
Onnomanzondag 26 april 2009 @ 23:52
quote:
Op zondag 26 april 2009 16:01 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Als je buurman door rood rijdt doe jij het kennelijk ook omdat je buurmand het immers ook doet??
Sorry hoor, maar omdat iemand anders iets niet volgens de regels doet betekent dat nog niet dat jij je gezonde verstand ook niet hoeft te gebruiken.
das de redenatie van een spiegelei letterlijk
Luc_Nilis_PSVmaandag 27 april 2009 @ 08:53
quote:
Op zondag 26 april 2009 23:52 schreef Onnoman het volgende:

[..]

das de redenatie van een spiegelei letterlijk
Dat spiegelei is iig nog wel in staat om een leesbaar en begrijpelijk verhaal neer te zetten. (leest even vol leedvermaak mee en kan niet wachten op deurwaarderskosten e.d.)
Snapcount2maandag 27 april 2009 @ 09:04
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:25 schreef Onnoman het volgende:
ok even wat duidelijker haha..

ik heb computeronderdelen besteld om 1 computer te assembleren..
verschillende onderdelen bij verschillende internetcomputerwinkels..

van 1 winkel kreeg ik de bestelling waaronder 1 bestelde systeemkast...
de bestelling is bij de internetwinkel niet goed verwerkt en is zowel verzonden als "rembours" als zijnde verzonden vooruitbetaling (ik had mijn onderdelen vooraf betaald)
dus nu blijkt dat de bezorger van het pakketje 2 van dezelfde pakketjes had.. dus 2 keer systeemkast en 2 keer systeemonderdelen...
echter heeft hij 2 systeemkasten achtergelaten terwijl er voor die 2e rembours systeemkast niet aan de deur voor is betaald.... en u weet wel hoe rembours werkt.. u bent pas eigenaar van de onderdelen als u direct aan de deur contact afrekent... echter is er niks afgerekend maar alleen maar ontvangen...
Toen ik die avond later thuis kwam lagen alle onderdelen voor mijn deur, waaronder 2 systeemkasten..

duidelijk nu?
Dus even voor de duidelijkheid. Je hebt twee systeemkasten ontvangen, terwijl je zelf heel goed wist dat je er maar één besteld had. De tweede systeemkast heb je verpatst op marktplaats terwijl je er nooit voor betaald hebt, en nu je een factuur krijgt voor de systeemkast probeer je de schuld op de koerier af te schuiven?

Waarom heb je de tweede systeemkast nooit teruggestuurd? Je wist dat het ding niet van jou was, maar je verkoopt hem wel op marktplaats. En dan het topic de titel "Lastige kwestie" meegeven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Snapcount2 op 27-04-2009 09:15:32 ]
Onnomanmaandag 27 april 2009 @ 12:32
Ik heb tnt gebeld, en die hebben duidelijk aangegeven dat wanneer een fout wordt gemaakt door de koerier door bijvoorbeeld een rembours pakket te leveren zonder dat er voor betaald is, de schade in dit geval van Alternate verhaalt zou moeten worden bij het koeriersbedrijf...

Ik begin steeds meer de neiging te krijgen om te denken dat Alternate nu 2 vliegen in een klap tracht te bereiken.. door zowel de verantwoordelijkheid bij tnt, als bij de klant zelf te leggen..

En stel dat de persoon van Marktplaats ook van Alternate was gaan ze er al helemaal op vooruit

winst op 1 computerkast:

+69 euro tnt
+69 euro klant
-50 euro marktplaat
+69 wederverkoop via alternate

dat is 157 euro over 1 systeemkast