abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68372116
Ik kon eigen niet goed een topic beginnen waar ik zo snel een vraag in kan stellen.
Ik heb er twee namelijk, waar misschien wel heel snel een antwoord op gegeven kan worden.
Als anderen ook korte klusvragen hebben, feel free to hijack the topic zou ik zeggen

Vraag 1.
Mijn (nieuwe) toilet(hok) is halfhoog betegeld.
Er moet nog gekit worden (het klusbedrijf komt dat van de week nog even doen).
Mijn vraag: Is het gebruikelijk dat de bovenrand van de tegels (halverwege de muur dus) ook gekit wordt?

Vraag 2.
Waarom wordt voor latexen eigenlijk doorgaans een vachtroller gebruikt?

Oh, modjes, als ik twee topics had moeten maken, dan hoor ik het wel hè?
  Moderator zaterdag 25 april 2009 @ 19:17:21 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_68372600
Nee hoor, die vragen kunnen prima in dit topic

Het is volgens mij niet gebruikelijk dat ze de bovenrand van de tegels kitten, het is toch meer voor de handliggend om dat af te gaan werken met een speciaal daarvoor bedoeld half rond stripje.
  † In Memoriam † zaterdag 25 april 2009 @ 19:28:38 #3
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68372891
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:59 schreef lezzer het volgende:
Ik kon eigen niet goed een topic beginnen waar ik zo snel een vraag in kan stellen.
Ik heb er twee namelijk, waar misschien wel heel snel een antwoord op gegeven kan worden.
Als anderen ook korte klusvragen hebben, feel free to hijack the topic zou ik zeggen

Vraag 1.
Mijn (nieuwe) toilet(hok) is halfhoog betegeld.
Er moet nog gekit worden (het klusbedrijf komt dat van de week nog even doen).
Mijn vraag: Is het gebruikelijk dat de bovenrand van de tegels (halverwege de muur dus) ook gekit wordt?Vraag 2.
Waarom wordt voor latexen eigenlijk doorgaans een vachtroller gebruikt?

Oh, modjes, als ik twee topics had moeten maken, dan hoor ik het wel hè?
ik heb het even aan mijn vent gevraagd (die is schilder)
hij zegt dat je ook met een kwast of blokwitter kunt schilderen maar dat dat er niet uitziet.
met een vachtroller ziet het er gewoon beter uit.
pi_68373292
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Nee hoor, die vragen kunnen prima in dit topic
Fijn!
quote:
Het is volgens mij niet gebruikelijk dat ze de bovenrand van de tegels kitten, het is toch meer voor de handliggend om dat af te gaan werken met een speciaal daarvoor bedoeld half rond stripje.
Oh, zo'n stripje! Daar had ik nog niet eens aan gedacht
Ik heb dus getext vanmiddag boven die tegels (goh ), en nou heb ik toch niet helemaal mooi afgeplakt ivm het helemaal tot op/achter die tegels schilderen. Als er nou toch wat overheen gaat, hoef ik het niet bij te tippen (heb net alles opgeruimd natuurlijk ).
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:28 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb het even aan mijn vent gevraagd (die is schilder)
hij zegt dat je ook met een kwast of blokwitter kunt schilderen maar dat dat er niet uitziet.
met een vachtroller ziet het er gewoon beter uit.
Kijk, da's handig, een expert
Ik heb dus met een lakroller getext, omdat ik die veel minder zwaar vind om vast te houden (zwakke armspieren). Gewoon eens uitgeprobeerd.
Ik heb eigenlijk een hartstikke mooi resultaat, alleen dan zonder die structuur. Daarom vroeg ik me af waarom dat eigenlijk met een vachtroller "moet".
pi_68380980
Een lakroller krijg je vaak een sinaasappel effect ;-) Je hebt ook speciale viltroller voor je lak en daarmee krijg je dat niet. Een vachtroller voor saus dus ook niet en het werkt gewoon 20 keer beter. Je kan dan wel zwakke armspieren hebben, maar als je met je schuimroller de muur 6 keer ofzo in de saus moet zetten in plaats van 2 keer dan merk je dat ook wel.

Zo'n schuimroller dekt gewoon velen malen minder en schuim heeft gaatjes en vandaar sinaasappel effect.
pi_68384182
Nou, ik moet zeggen, dat je met een vachtroller veel meer structuur krijgt dan met een lakroller hoor
Als je fijn schuurwerk op je muren hebt zitten, heb je sowieso structuur. Dat 'sinaasappeleffect" krijg je alleen bij lak. Overigens alleen bij lak van mindere kwaliteit is mijn ervaring.
Ik denk zelf dat het te maken heeft met de opname van de hoeveelheid verf.

Oh, en wat mijn armspieren betreft, het heeft te maken met het gewicht dat ik in boven m'n macht moet tillen, en niet met bewegen En dan is een vachtroller met latex dus gewoon 5 keer zo zwaar

Die viltroller ga ik trouwens in m'n achterhoofd houden! Ik moet nog best een paar dingen aflakken namelijk
pi_68386325
Ja ik had het gister opgezocht, ben bezig met de deuren hier in huis
pi_68390156
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:36 schreef Jaheur het volgende:
Ja ik had het gister opgezocht, ben bezig met de deuren hier in huis
Dat doe ik tegenwoordig wel met lakroller. Gewoon goede verf gebruiken, dan vlloeit dat mooi in elkaar.
  zondag 26 april 2009 @ 14:41:01 #9
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_68391602
O! Misschien dat ik hier mijn vraag ook kwijt kan

Wij zijn onlangs verhuisd en hebben nog wat verhuisdozen in de kleinste slaapkamer staan met spullen die eigenlijk niet weg moeten, maar we hebben er ook geen plaats voor in 't huis. Dus we dachten eraan om ze in de garagebox te gooien. Echter, het is daar wel een ietsje vochtig. Dus we dachten aan van die plastic boxen.

Maar... waar vind je goede?
De meeste die wij hebben gezien (Blokker, Ikea) sluiten niet goed en/of zijn niet stapelbaar. En veelal ook laag, terwijl wij juist van die hoge bakken zoeken. Misschien dat iemand die net verhuisd is een idee heeft waar we goede boxen kunnen krijgen?
(Un)masking for the greater good.
pi_68397545
Curver maakt boxen die je zoekt, denk ik. Even googelen wie die nog verkoopt.
pi_68397803
Marskramer heeft vaak grote boxen die je goed kan sluiten (deksel dmv twee clips).
Blokker verkoopt deze ook maar dan moet je er speciaal naar vragen in de kleinere blokkers (zijn rolbaar en 80-100 liter).

De achterste, wij gebruiken ze in de ietwat vochtige kelder en werkt perfect..ook op de stoffige zolder!
Zijn helaas wel 15 euro.
Iris Rollerbox is de naam.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ml-etje op 26-04-2009 17:27:53 (naam toevoegen) ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:57:03 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_68474919
Hartstikke bedankt voor de reacties Gaan we naar kijken!
(Un)masking for the greater good.
pi_68488678
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:57 schreef Natalie het volgende:
Hartstikke bedankt voor de reacties Gaan we naar kijken!
Ga anders naar de Kwantum... Daar hebben ze vaak 3 halen 2 betalen en ook hoge soorten... En veel goedkoper dan de Blokker !
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_68489443
Dat is een goede Dengaman, die zitten hier niet in de buurt, volgende keer eens kijken!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_68490191
Action heeft deze ook :d
pi_68492416
quote:
Op zondag 26 april 2009 08:10 schreef lezzer het volgende:
Oh, en wat mijn armspieren betreft, het heeft te maken met het gewicht dat ik in boven m'n macht moet tillen, en niet met bewegen En dan is een vachtroller met latex dus gewoon 5 keer zo zwaar
Maar - er zijn vachtrollers in allerlei maten - ook kleine - die nemen meer verf op dan een lakroller, maar zijn niet zo zwaar als zo'n joekel van een profi-vachtroller. Die krijg ik net tegen het plafond geduwd, en dan houdt het zo'n beetje op!
pi_68492577
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:20 schreef Ml-etje het volgende:
Dat is een goede Dengaman, die zitten hier niet in de buurt, volgende keer eens kijken!
No thanks...

Want in mijn ogen is plastic plastic... En voor een beetje opslag is iedere soort prima hoor...

Kijk als je 'm dagelijks gebruikt en opend en sluit ja dan zou ik een duurdere Curver nemen ofzo maar voor dit soort toepassingen does kwantum the job
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_68496185
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:43 schreef Kwameisje het volgende:

[..]

Maar - er zijn vachtrollers in allerlei maten - ook kleine - die nemen meer verf op dan een lakroller, maar zijn niet zo zwaar als zo'n joekel van een profi-vachtroller. Die krijg ik net tegen het plafond geduwd, en dan houdt het zo'n beetje op!
Ik heb van de week een hartstikke mooie gekocht (ook duur, ¤6-) bij de schilderszaak.
Net zo groot als een lakroller, maar dan met een vachtje.

Ik heb er weer zin in
pi_96831072
Ik wil in mijn toilet een setje ingelijste ansichtkaarten op gaan hangen. Nu heb ik geen zin om 8 gaten in de bakstenen muur te gaan boren. Om ieder lijstje aan een schroef je te hangen. Wat zijn alternatieven om een 10x15cm fotolijstje op te hangen aan een bakstenen muur die gestuct en gelatext is? Liefst verwijderbaar zonder schade.

Ik dacht dat er wel een centraal kleine klusvragen topic was, maar dit was het meest recente in de search.
  zondag 15 mei 2011 @ 12:52:55 #20
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_96833120
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:45 schreef Fixers het volgende:
Ik wil in mijn toilet een setje ingelijste ansichtkaarten op gaan hangen. Nu heb ik geen zin om 8 gaten in de bakstenen muur te gaan boren. Om ieder lijstje aan een schroef je te hangen. Wat zijn alternatieven om een 10x15cm fotolijstje op te hangen aan een bakstenen muur die gestuct en gelatext is? Liefst verwijderbaar zonder schade.

Ik dacht dat er wel een centraal kleine klusvragen topic was, maar dit was het meest recente in de search.
-schroefje hoog in de muur/plafond en dan ophangen met nylondraad.

-je kan een gordijnrails misbruiken

- je kan de lijstjes op een grote plaat ophangen, die plaat vervolgens aan de muur

- plakken met montagekit (slecht verwijderbaar)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_96834352
En als ze niet te zwaar zijn lukt dat ook nog wel met van die Tesa powerstrips :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')