abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71176292
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:01 schreef ranja het volgende:

[..]

Het is ook maar hoe scheutig je bent met sterren. Ik kan prima zonder 3 sterren albums.
Vanaf 3-en-half is het wel aardig om te hebben en pas vanaf 4 wordt het echt goed bij mij.
Dat is natuurlijk waar. Ik vergelijk het met mijn enorme muziekcollectie. Dit jaar hield tot nu toe niet echt over, maar er zijn wel weer goede albums op komst. Het kan dus verkeren dat ik aan het eind van het jaar toch nog wat 5-sterren heb.
Verbaal terrorist
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:49:10 #127
13973 ranja
image means nothing
pi_71176570
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:13 schreef methodmich het volgende:

En doe Florence + The Machine in je stereotoren.
Nee. Ik heb het van de luisterpaal gedraaid, sommige dingen zijn wel ok, doen vaag wat denken aan Hollly Golightly maar dan met een mindere stem. Andere dingen zijn sowieso al niet leuk. Vind ik.
Dan liever de nieuwe Chicks on Speed (ook op de luisterpaal)
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:54:58 #128
13973 ranja
image means nothing
pi_71176742
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:40 schreef Verloren_onschuld het volgende:

Dat is natuurlijk waar. Ik vergelijk het met mijn enorme muziekcollectie. Dit jaar hield tot nu toe niet echt over, maar er zijn wel weer goede albums op komst. Het kan dus verkeren dat ik aan het eind van het jaar toch nog wat 5-sterren heb.
Het is ook maar waar je van houdt, een aantal behoorlijk favoriete artiesten van mij hebben een nieuw album uit en daarvan valt niks tegen.

Lily Allen - It's Not Me It's You -> 2e album, vrijwel net zo goed als de eerste
Queen Adreena - Djin -> 4e album van mijn op-een-na-favorietste band van de 00's, geen echt minder nummer op te bekennen
The Dead Weather - Horehound -> debuut maar wel met mensen van The Kills en The White Stripes dus geen onbekenden. Heerlijk rockend en 2 stappen beter dan Raconteurs.

The Gathering - The West Pole -> tigste album maar eerste met nieuwe zangeres. En ik mis Anneke nu al niet meer (echt). Album hoort bij hun besten.
Olivia Ruiz - Miss Météores -> 3e album, nog meer varieteit, betere liedjes, beste album tot nu toe.
50 Foot Wave - Power + Light EP -> band van Kristin Hersh, ook bekend van Throwing Muses, één van mijn alltime favoriete bands. 50 Foot Wave gaat steeds meer als de 'oude' Muses klinken, harder dan de recentere Muses albums.

En dat zijn alleen nog maar de 5 en 4.5 sterren.
pi_71177898
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:54 schreef ranja het volgende:

En dat zijn alleen nog maar de 5 en 4.5 sterren.
Misschien heb ik ik andere criteria voor het toekennen van 4.5 en 5 sterren.

Ik ken vrijwel alle bovenstaande albums en veel hoger dan 3 tot 3.5 sterren komen ze niet. Daarmee is niet gezegd dat het slechte albums zijn, ze zijn gewoon goed.
Verbaal terrorist
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:38:48 #130
13973 ranja
image means nothing
pi_71178218
Of je hebt een iets andere smaak
pi_71178557
quote:
Op zondag 31 mei 2009 13:20 schreef Jabberwocky het volgende:
Even een tvp want ik zie wat titels die ik nog moet checken.
pi_71181299
The dead weather is inderdaad een lekkere plaat vooral dat openingsummer is heerlijk, toch raar dat hij door verschillende recensenten wordt afgekraakt.
pi_71184457
Ik vind the dead weather ook wel een goede plaat. Wel grappig dat Jack White er drums speelt.
pi_71215582
Lupe Fiasco - Lasers (2009) die nog gereleased moet worden

Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_71216100
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:58 schreef cafca het volgende:
Zal dit topic ook es in de gaten houden
pi_71218503
Voor de Dance/Electronica liefhebbers.

Dj Hell - Teufelswerk
Clark - Totems Flare
Moderat - Moderat

Vooral die van Dj Hell is zeer goed.
pi_71221094
hey een nieuwe Clark, die ga ik even checken. De nieuwe Sunn 0))) is ook vet., in het laatste nummer komt zelfs een blaasinstrument voor.
pi_71221826

Ik heb een zwak voor album covers vrees ik . Het gebeurt me ontzettend vaak dat ik een album uitzoek op de cover. Bovengenoemde cover is trouwens van een synthpop bandje uit Rusland. Geniaal hoe slecht de Engelse uitspraak is, maar verder een prima album. Vermakelijk.

Gek genoeg heb ik van Pet Shop Boys - Yes enkel de instrumentale versie nog geluisterd. Klinkt al erg sterk, maar ik heb zo'n vermoeden dat het origineel met tekst veel beter zal zijn. Dat album zou wel eens hoog kunnen eindigen op mijn eindlijstje. Ik ben benieuwd.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_71222147
Bike For Three! - More Heart Than Brains

Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_71224517
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:08 schreef trebremmit het volgende:
The dead weather is inderdaad een lekkere plaat vooral dat openingsummer is heerlijk, toch raar dat hij door verschillende recensenten wordt afgekraakt.
Tja, die zullen leukere hobbybandjes kennen...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:34:48 #141
13973 ranja
image means nothing
pi_71225146
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:16 schreef methodmich het volgende:

Tja, die zullen leukere hobbybandjes kennen...
Beetje te hard voor de gemiddelde indiër denk ik
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:54:55 #142
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_71228124
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:11 schreef trebremmit het volgende:
Voor de Dance/Electronica liefhebbers.

Dj Hell - Teufelswerk
Clark - Totems Flare
Moderat - Moderat

Vooral die van Dj Hell is zeer goed.
+1 voor Moderat....hoewel de critici weinig enthousiast zijn vind ik het een erg fijne plaat geworden.
= there is a light that never goes out =
pi_71228669
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:43 schreef Karammel het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb een zwak voor album covers vrees ik . Het gebeurt me ontzettend vaak dat ik een album uitzoek op de cover. Bovengenoemde cover is trouwens van een synthpop bandje uit Rusland. Geniaal hoe slecht de Engelse uitspraak is, maar verder een prima album. Vermakelijk.
Dat heb ik ook , ik ga meteen dat album een kans geven.

Verkapte tvp, maar ik ga echt op zoek naar dat album.
Stay on my arm, you little charmer
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:26:19 #144
239528 couleurs
raise your flaaag
pi_71231640
Voorlopig is Fever Ray mijn absolute topper. Voor de rest:

Patrick Wolf - The Bachelor
Sonic Youth - The Eternal
Röyksopp - Junior
Venetian Snares - Filth
pi_71234050
Sleep of Oldominion - Hesitation Wounds

woensdag 22 juli 2009 @ 23:27:21 #146
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71234194
Franz Ferdinand - Tonight: Franz Ferdinand
Clark - Totems Flare
Julian Plenti - Julian Plenti Is...Skyscraper
Kasabian - The West Ryder Pauper Lunatic Asylum
Mando Diao - Give Me Fire
The Hickey Underworld - The Hickey Underworld
Doves - Kingdom of Rust

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_71234593
Ancient Astronauts - We Are To Answer

Vette instrumentals
pi_71248513
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:29 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Misschien heb ik ik andere criteria voor het toekennen van 4.5 en 5 sterren.

Ik ken vrijwel alle bovenstaande albums en veel hoger dan 3 tot 3.5 sterren komen ze niet. Daarmee is niet gezegd dat het slechte albums zijn, ze zijn gewoon goed.
Welke objectieve criteria zijn daar dan voor?

Neem Dead Weather.... Ranja geeft ze dikke sterren, maar ik zou ze er niet al te veel geven. Andersom voor moordgriet Florence en haar machine. Volgens mij allemaal een kwestie van smaak.

En wat te denken van muzikanten in obscure uithoeken van het muzieklandschap. Die maken wellicht fantastische platen, maar zullen door het grote publiek dat meer van de radiovriendelijke liedjes is nooit meer dan een ster of drie krijgen. Andersom zullen zij bijvoorbeeld Lady Gaga en Marco Borsato en Katie Melua met vijf sterren willen belonen, terwijl de liefhebbers van de platen buiten de top 40 daar weer van gruwen.

Waarom staat Bohemian Rhapsody op 1 in de Top 2000 en zijn tal van mensen het daar niet mee eens? Is dat dat een 5-sterren lied of een 4?

Kortom, hoe meet jij dat dan? Ben ik wel benieuwd naar.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71250760
Niet ruzie maken mensen. Mijn 2009 lijstje is ook weer een stuk dikker geworden:
http://rateyourmusic.com/(...)ums_eps_compilations
pi_71251026
Mooi lijstje emokid, die Drudkh moet ik nog luisteren lijkt me een goeie plaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')