Denk dat de politie vrij weinig kan met 'een oudere kerel met een labrador in het park'?quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:17 schreef Anne het volgende:
Kun je het niet via de politie spelen o.i.d.? De regel is toch dat een hond altijd aangelijnd moet zijn?
Ja, door die kerel te slaan gaat zijn hond wel van de mijne af inderdaad. Goed idee.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:18 schreef Luiaerdt het volgende:
Ehm gebruik de knuppel eens op de eigenaren? die hond is slecht opgevoed en die mensen moeten er voor zorgen dat dat beest aan de lijn blijft.
Misschien vlak voordat die hond op jouw hond vliegt een puntertje met je schoen onder zn reet gevenquote:Op zaterdag 25 april 2009 15:19 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, door die kerel te slaan gaat zijn hond wel van de mijne af inderdaad. Goed idee.
Als jouw hond mijn hond zou bijten kreeg eerst dat beest toch echt een flinke trap hoorquote:Op zaterdag 25 april 2009 15:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Als je mijn hond zou meppen met een knuppel.
Dan zeg ik één keertje zachtjes "stellen".
En dan zullen we wel zien wat er van komt.
Lutser. Als hondenbezitter zou je moeten weten dat je het baasje aan moet pakken.
Dus als een hond steeds die van jou aanvalt laat jij dat beest lekker bezig en gaat met het baasje kleppen?quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Als je mijn hond zou meppen met een knuppel.
Dan zeg ik één keertje zachtjes "stellen".
En dan zullen we wel zien wat er van komt.
Lutser. Als hondenbezitter zou je moeten weten dat je het baasje aan moet pakken.
Staat er niet in de eerste regel dat ie niet dood moet?quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:39 schreef luciferist het volgende:
leverworst met rattengif, wel zorgen dat jouw hond het niet opeet.
Ik hoop het. Kom eens langs? Kan ik eindelijk alle knpv trainingen in praktijk zien.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als jouw hond mijn hond zou bijten kreeg eerst dat beest toch echt een flinke trap hoor.
Jij vindt het ok dat jouw hond anderen aanvalt?quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Kom eens langs? Kan ik eindelijk alle knpv trainingen in praktijk zien.
Lijkt me best leuk om mijn hond te zien bijten in iemand met een grote bek die voor de verandering geen beschermende kleding draagt.
Heb je wel mooi de slechtst getrainde hond die er is, als ie niet aangelijnd andere honden aanvalt.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Kom eens langs? Kan ik eindelijk alle knpv trainingen in praktijk zien.
Lijkt me best leuk om mijn hond te zien bijten in iemand met een grote bek die voor de verandering geen beschermende kleding draagt.
Whateverquote:Op zaterdag 25 april 2009 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vind dat mijn hond het recht heeft om niet door jouw hond aangevallen te worden, en dat ík het recht heb om hem daar tegen te verdedigen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:47 schreef Daniel1976 het volgende:
Mijn hond altijd aangelijnd.
Maar ja ik vind dat mijn hond het recht heeft op zelfverdediging tegen dierenmishandeling
Spelen is iets anders dan aanvallen.quote:Op op het hondenuitlaatveld speelt mijn hond gewoon met grote en kleine honden. We hebben hier zelf nog een Shi tzu rondlopen. Maar sommige honden liggen elkaar nu eenmaal beter dan andere honden. Die beesten hebben ook karakter en soms een goede en soms een slechte dag. Het gaat hier ook niet specifiek over mijn hond. Maar honden van anderen moet je gewoon niet meppen.
quote:Kijk TS is gewoon vreselijk watje omdat ze die man niet kan overtuigen op welke manier dan ook.
Ja, of de hond is kut.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:47 schreef MaJo het volgende:
Een valse labrador? Wow dan moet ie echt wel een kutbaas hebben
Dat lijkt me ook ja.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:47 schreef MaJo het volgende:
Een valse labrador? Wow dan moet ie echt wel een kutbaas hebben
Zou ik ook doen hoor.. Als dat baasje toch niks doet.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:59 schreef ehqo het volgende:
Onze hond, een Maltezer, werd ook een keer gegrepen door een Herder. De bezitter van die herder stond er een beetje naast te kijken, toen hij niet ingreep terwijl ik stond te schreeuwen heb ik die hond maar een trap in zijn ribbenkast gegeven. Ik heb er best spijt van, maar onze hond had een flinke wond en is al vaker gegrepen, dus het was een reflex.
Ja precies. Zorg dat die vent zijn eigen hond er maar af haalt. Maar gewoon geen honden van anderen slaan.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:58 schreef Luiaerdt het volgende:
[..]
On topic, ik zou het baasje gewoon er nogmaals op aanspreken en die hond er vanaf duwen met je schoen. Anders misschien een ander uitlaat veldje zoeken ofzo..geen idee of je aangifte kunt doen o.i.d.
Dan ga jij er dus weer vanuit dat wanneer je eigen hond aangevallen wordt en het onderspit aan het delven is, je even rustig met het baasje van die hond gaat staan kletsen dat ie even in moet grijpen en z'n hond vast moet grijpen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:47 schreef Daniel1976 het volgende:
Kijk TS is gewoon vreselijk watje omdat ze die man niet kan overtuigen op welke manier dan ook.
Als jouw kind helemaal naar de tyfus getrapt wordt door een ander kind ga je dan ook eerst even rustig met de ouders van dat kind bellen om ze vriendelijk te vragen of Jantje nou alsjeblieeeeeft op wil houden met het slaan en schoppen van Pietje?quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja precies. Zorg dat die vent zijn eigen hond er maar af haalt. Maar gewoon geen honden van anderen slaan.
Niet slaan inderdaad, gewoon een rotschop.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja precies. Zorg dat die vent zijn eigen hond er maar af haalt. Maar gewoon geen honden van anderen slaan.
Jij zou het kind gaan slaan met een knuppel?quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als jouw kind helemaal naar de tyfus getrapt wordt door een ander kind ga je dan ook eerst even rustig met de ouders van dat kind bellen om ze vriendelijk te vragen of Jantje nou alsjeblieeeeeft op wil houden met het slaan en schoppen van Pietje?
Dat is toch de normale gang van zaken?quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als jouw kind helemaal naar de tyfus getrapt wordt door een ander kind ga je dan ook eerst even rustig met de ouders van dat kind bellen om ze vriendelijk te vragen of Jantje nou alsjeblieeeeeft op wil houden met het slaan en schoppen van Pietje?
Kinderen kun je over het algemeen wel aan zonder knuppel, bij valse grote honden kan dat iets anders liggenquote:Op zaterdag 25 april 2009 16:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij zou het kind gaan slaan met een knuppel?
Zoals TS het beschrijft is het geen incident maar een regelmatig voorkomend iets.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan ga jij er dus weer vanuit dat wanneer je eigen hond aangevallen wordt en het onderspit aan het delven is, je even rustig met het baasje van die hond gaat staan kletsen dat ie even in moet grijpen en z'n hond vast moet grijpen.
Eerste reactie zou in mijn geval ook zijn om die vreemde hond een rotschop te geven en daarna pas ff met die baas te gaan praten (en ja, ik heb het meegemaakt).
Omdat mensen geen dieren zijn. Daarom. Je kunt ook psychologische analyses gaan loslaten op een stuk fruit maar daar bereik je net zo min wat mee.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je weet dat je nu moet uitleggen wáárom dat geen goede vergelijking zou zijn. Kan je dat wel? Succes!
Nee, maar ik zou wel zorgen dat dat kind ophield met het slaan en schoppen van mijn kind.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij zou het kind gaan slaan met een knuppel?
quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:58 schreef Luiaerdt het volgende:
[..]
Ga lekker huilen omdat dit fucking topic verkeerd staat joh. Kijk eens naar buiten, de zon schijnt. ga iets doen.
On topic, ik zou het baasje gewoon er nogmaals op aanspreken en die hond er vanaf duwen met je schoen. Anders misschien een ander uitlaat veldje zoeken ofzo..geen idee of je aangifte kunt doen o.i.d.
Ja, wat denk je, dat ik erbij stond te kijken? Ik was op slippersquote:Op zaterdag 25 april 2009 16:02 schreef Kruger het volgende:
Smurf er gewoon boven op springen zoals ik zou doen.
De hond slaan...denk dat dat juist het tegenover gestelde doet dat hij zich helemaal vast bijt
Eigenaar die niets doet slaan , Helemaal mee eens!
Mannetje met getrainde hondVerkapte kijk mij stoer doen op het internet reply.
......
ik heb een kat...als ik hem in je gezicht gooi krabt hij vast je hele gezicht kapot![]()
(Ik wil ook stoer zijn)
Oh want met een dier kan je geen band opbouwen? Van een dier kan je niet houden? Yea right. Als je van dat dier houdt ga je hem beschermen. Next please.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:11 schreef MASD het volgende:
[..]
Omdat mensen geen dieren zijn. Daarom. Je kunt ook psychologische analyses gaan loslaten op een stuk fruit maar daar bereik je net zo min wat mee.
Ik bedoelde het als in mijn vorige hond was ook liefje die ook al aangevallen werd, dierenarts en hechtingen etc, en ik kon toen ook vrij weinig doen om die hond ervan te krijgen, evenals nu. En ben het gewoon schijtziek om elke keer als het ware toe te moeten kijken hoe zon kreng mijn hond opvreet.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zoals TS het beschrijft is het geen incident maar een regelmatig voorkomend iets.
Dan denk ik dat je toch iets anders te werk moet gaan.
Tuurlijk mag je hond verdedigen bij een incident waarbij de baas van de andere hond niets doet of niet aanwezig is, je moet er alleen geen hobby van gaan maken. En zeker geen hobby waarvoor je een knuppel nodig hebt.
quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh want met een dier kan je geen band opbouwen? Van een dier kan je niet houden? Yea right. Als je van dat dier houdt ga je hem beschermen. Next please.
Mjah, wat is anders te werk gaan? Je kunt moeilijk niet meer naar buiten gaan met je eigen hond... uit de OP maak ik op dat er met de baas van die hond ook niet echt te praten is. Zelf zou ik ook niet een knuppel meenemen, al heb ik zelf regelmatig even een dikke stok opgezocht als ik in de verte een bepaalde hond los zag lopen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zoals TS het beschrijft is het geen incident maar een regelmatig voorkomend iets.
Dan denk ik dat je toch iets anders te werk moet gaan.
Tuurlijk mag je hond verdedigen bij een incident waarbij de baas van de andere hond niets doet of niet aanwezig is, je moet er alleen geen hobby van gaan maken. En zeker geen hobby waarvoor je een knuppel nodig hebt.
Gást. Het gaat mij niet om die hond, maar om MIJN hond. Zal me een worst wezen of die hond z'n lesje leert of niet, als hij maar stopt met het aanvallen van mijn hond.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:17 schreef MASD het volgende:
[..]jezus.
Een hond kun je niet vergelijken met mensen omdat ze geen logica bezitten. Je kunt hem dan wel gaan meppen met een knuppel (borderliner) maar dat beest doet alleen zo omdat het zijn instinct is.
Ik straf die hond niet, ik zorg ervoor dat hij stopt met het aanvallen van mijn hond. Ik val in herhaling hè? Blijkbaar is dat nodig want je snapt het nog steeds niet.quote:Sowieso zijn sommige honden niet geschikt als huisdieren, maar waarom zou je het beest zelf ervoor straffen.
Zelfde geldt voor jou, je snapt het hele punt niet. Als ik die hond van mijn hond weg kan krijgen zonder dat die hond daarvoor hoeft te lijden, prima. Graag zelfs. Maar als dat niet gaat dan komt mijn hond toch écht op de eerste plaats.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:20 schreef MASD het volgende:
Dit is net een friggin' religiediscussie. Ieder heeft zijn eigen visie erop en alleen die is correct. Maar goed.
Ja, er zijn hier helemaal geen stokken meer te vinden, alleen twijgjesquote:Op zaterdag 25 april 2009 16:19 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Mjah, wat is anders te werk gaan? Je kunt moeilijk niet meer naar buiten gaan met je eigen hond... uit de OP maak ik op dat er met de baas van die hond ook niet echt te praten is. Zelf zou ik ook niet een knuppel meenemen, al heb ik zelf regelmatig even een dikke stok opgezocht als ik in de verte een bepaalde hond los zag lopen.
In geval van TS zou ik een keer de wijkagent bellen, en blijven bellen, iedere keer dat dat beest los loopt.
Ik snap het punt wél. Ik ben het er alleen niet mee eens. Je moet de baas hebben, honden horen sowieso niet als huisdier gehouden te worden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor jou, je snapt het hele punt niet. Als ik die hond van mijn hond weg kan krijgen zonder dat die hond daarvoor hoeft te lijden, prima. Graag zelfs. Maar als dat niet gaat dan komt mijn hond toch écht op de eerste plaats.
Neem een braadworst mee, vinden ze ook lekker!..quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik bedoelde het als in mijn vorige hond was ook liefje die ook al aangevallen werd, dierenarts en hechtingen etc, en ik kon toen ook vrij weinig doen om die hond ervan te krijgen, evenals nu. En ben het gewoon schijtziek om elke keer als het ware toe te moeten kijken hoe zon kreng mijn hond opvreet.
Ik wil t kreng gewoon een fikse tik op zn neus geven zodat ie ophoudt. Simpel.
Dat inderdaadquote:Op zaterdag 25 april 2009 16:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor jou, je snapt het hele punt niet. Als ik die hond van mijn hond weg kan krijgen zonder dat die hond daarvoor hoeft te lijden, prima. Graag zelfs. Maar als dat niet gaat dan komt mijn hond toch écht op de eerste plaats.
En ondertussen je hond op laten vreten, dan snap je het helemaal niet.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:23 schreef MASD het volgende:
[..]
Ik snap het punt wél. Ik ben het er alleen niet mee eens. Je moet de baas hebben, honden horen sowieso niet als huisdier gehouden te worden.
NAtuurlijk is het niet de juiste manier, maar wel één van de weinige opties die je hebt op zo'n moment.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:03 schreef Re het volgende:
ook bij dieren is het recht in eigen handen nemen niet de juiste manier natuurlijk. Doe aangifte, bel de dierenbescherming etc...
Hoe wilde je met een knuppel geen schade aanbrengen aan een beest?, ernaar wijzen?
Ja, je moet de baas hebben. Leuk, maar ondertussen wordt jouw hond wel aangevallen. Die kinder-vergelijking was zo slecht nog niet.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:23 schreef MASD het volgende:
[..]
Ik snap het punt wél. Ik ben het er alleen niet mee eens. Je moet de baas hebben, honden horen sowieso niet als huisdier gehouden te worden.
Dan stap je tussenbeide. Maar om nou een knuppel te gebruiken.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, je moet de baas hebben. Leuk, maar ondertussen wordt jouw hond wel aangevallen. Die kinder-vergelijking was zo slecht nog niet.
Neuh, je kunt dit verwachten. Ze handelen op instinct. Maar goed, blijkbaar vergeten mensen dat het wilde dieren blijven.quote:En of honden nou wel of niet als huisdier gehouden kunnen worden is totaal irrelevant hier.
STAP TUSSENBEIDE. Damnit, denk na ofzo. Sowieso is het onzinnig om info te vragen aangezien je op zo'n moment nooit rationeel nadenkt. Neem in ieder geval geen wapens mee, je weet nooit hoe je op zp'n moment ermee omgaat.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:29 schreef Harajuku. het volgende:
Ja doh, natuurlijk is t beter als de baas t kreng gewoon aanlijnt, of opvoedt of zoMaar 't gaat om het moment dat die hond die van jou aan het opvreten is. Geesh.
Wacht, het zijn 'wilde dieren' en dan "'stap je even tussenbeide"? Errr..quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:28 schreef MASD het volgende:
[..]
Dan stap je tussenbeide. Maar om nou een knuppel te gebruiken.Denk toch eens na.
[..]
Neuh, je kunt dit verwachten. Ze handelen op instinct. Maar goed, blijkbaar vergeten mensen dat het wilde dieren blijven.
Anders lees jij even dat ik dat deed, en de hond mij wilde aanvallen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:30 schreef MASD het volgende:
[..]
STAP TUSSENBEIDE. Damnit, denk na ofzo. Sowieso is het onzinnig om info te vragen aangezien je op zo'n moment nooit rationeel nadenkt. Neem in ieder geval geen wapens mee, je weet nooit hoe je op zp'n moment ermee omgaat.
Wat lul je dan dom over een knuppel enzo? Kun je nooit een keer serieus over iets beginnen ipv de hele bende altijd te verbaggeren?quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
NAtuurlijk is het niet de juiste manier, maar wel één van de weinige opties die je hebt op zo'n moment.
Als ik schade moet aanbrengen, so be it, t hoeft alleen zn dood niet te worden. Gewoon een fikse tik op zn neus, dan druipen de meeste honden wel af.
Pardon? Ik heb jouw tipquote:Op zaterdag 25 april 2009 16:32 schreef MASD het volgende:
Kanker. Met jullie valt niet te praten. Tips willen maar ondertussen alles afwijzen. Maar goed, veel plezier nog.
Lekkere dierenvriend.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:23 schreef Harajuku. het volgende:
Ik weet niet eens of ik t wel over mijn hart kan verkrijgen, maar Im sure as hell gonna try. Of andere tips, die nog beter zijn, graag.
Ik weet ook wel dat het aan de baas ligtMaar daar heb ik bar weinig aan als dat kreng mijn hond aan t opvreten is.
Bij de KNPV wordt je volgens mij ook geleerd dat je hond niet zomaar zonder reden een andere hond op mag vreten? Of ben al net zo'n kneus als die gozer die hier in het park loopt met een drietal valse bijtgrage "Ik train KNPV"-mechels-maar-ga-hard-op-de-loop-voor-twee-doggen-want-dát-winnen-ze-niet?quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:
Oppassen. Als ie Charlie uit het niets grijpt, grijpt ie jou net zo goed.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:31 schreef Harajuku. het volgende:
Anders lees jij even dat ik dat deed, en de hond mij wilde aanvallen.
Ja, anders lees je even.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:40 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lekkere dierenvriend.
Als je weet dat het aan de baas ligt, aktiveer je de baas van de hond om in te grijpen.
Wat een idiootquote:Op zaterdag 25 april 2009 16:51 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, anders lees je even.Je hond wordt opgevreten "Zeg meneer, zoudt u uw hond even van mijn hond af willen halen? En meneer, het is uiteraard beter om uw hond aan te lijnen, hmm." En oh jeetje, je hond zit na de conversatie onder het bloed. Vervelend.
Ik heb de hele tijd lopen schreeuwen dat ie z'n hond van mijn hond afhaalt, terwijl ik ondertussen zelf probeerde t valse beest van mijn hond af te krijgen.Deed ie niet echt hè.
Ja precies, 't was dat Charlie toen bewoog waardoor hij zijn aandacht weer op Charlie richttequote:Op zaterdag 25 april 2009 16:46 schreef Nies het volgende:
[..]
Bij de KNPV wordt je volgens mij ook geleerd dat je hond niet zomaar zonder reden een andere hond op mag vreten? Of ben al net zo'n kneus als die gozer die hier in het park loopt met een drietal valse bijtgrage "Ik train KNPV"-mechels-maar-ga-hard-op-de-loop-voor-twee-doggen-want-dát-winnen-ze-niet?
[..]
Oppassen. Als ie Charlie uit het niets grijpt, grijpt ie jou net zo goed.
Twee doggen lenen?![]()
Ff ontopic; knuppel meenemen. Agressieve hond van Charlie afjensen en baasje net zo'n fijne jens geven als ie verhaal komt halen.
Charlie was aangelijnd, maar die hond ging zo hard tekeer dat ik op gegeven moment de halsband gewoon over Charlie zijn kop heb getrokken. Doordat die hond hem meetrok dus.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat een idiootOp een ander moment die man aanspreken, morgen of weet ik wanneer je hem tegenkomt? Loopt jouw hond los of is ie aangelijnd?
Die andere hond mishandelen kan natuurlijk echt niet.
dat likken ze wel schoon hoorquote:Op zaterdag 25 april 2009 17:00 schreef Harajuku. het volgende:
Trouwens, hij heeft dus wel een open wondje, en lag daar in t gore water/zand/slib ed. Moet ik nu niet iets op de wond smeren?
En wat als ik hem weer tegenkom, en de hond doet het weer?quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:59 schreef Re het volgende:
[..]
dat likken ze wel schoon hoor
maar gewoon aangifte doen dus
Ben je gek geworden? Mijn vriend heeft ook 2 honden die af en toe met elkaar vechten. Meneer is er vaker tussengestapt en dat is ook te zien aan zijn armen die onder de littekens zitten.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:30 schreef MASD het volgende:
[..]
STAP TUSSENBEIDE. Damnit, denk na ofzo. Sowieso is het onzinnig om info te vragen aangezien je op zo'n moment nooit rationeel nadenkt. Neem in ieder geval geen wapens mee, je weet nooit hoe je op zp'n moment ermee omgaat.
Niet altijd, wij hadden ook een dobberman en een herdershond die elkaar echt opvraten tot er een dooie viel. Mijn vader gebeld en die pakte ze beiden bij het nekvel en trok ze uit elkaar.quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Ben je gek geworden? Mijn vriend heeft ook 2 honden die af en toe met elkaar vechten. Meneer is er vaker tussengestapt en dat is ook te zien aan zijn armen die onder de littekens zitten.
Als honden boos zijn happen ze naar alles en iedereen. Daar moet je echt niet tussen gaan zitten, dan ben jijzelf de pineut.
Jezus christus, anders ga je even lezen of zoquote:Op zaterdag 25 april 2009 18:50 schreef zeemonster het volgende:
Ik zou nooit een hond in elkaar trappen die met mijn hond begint te vechten . Meestal ligt het aan het baasje en niet aan de hond .. Ik zou mijn hond er meteen aftrekken als hij begint met vechten , dat zou ik ook van de andere partij verwachten en de schade bekijken/excuses aanbieden/langs de dierenarts gaan enzovoort al wat daaruit voortvloeit .. maar als de ander dan mijn hond in elkaar gaat trappen als een debiel laat ik mijn hond net zo hard weer los op die persoon .
Je kan het namelijk ook netjes oplossen als er twee honden gevochten hebben of 1 hond valt de ander aan , er hoeft niet meteen op los geslagen te worden .
Overigens is mijn hond eens bij zijn oor gehecht omdat hij werd aangevallen door een jack russel , had ik het beestje dan half dood moeten schoppen?
Helaas zit er niets anders op dan een omweg te nemen met je hondje , als het baasje weigert zijn hond in toom te houden is jouw hondje de grote verliezer in het verhaal..quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En wat als ik hem weer tegenkom, en de hond doet het weer?
En bedankt ik bedoelde het algemeen hoe het zou moeten , maar jij mag honden doodslaan hoor met je jezus christus hoorquote:Op zaterdag 25 april 2009 18:51 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jezus christus, anders ga je even lezen of zo
Dat bedoelde ik dus ook ...quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:56 schreef Isabeau het volgende:
Wat doen mensen toch idioot emotioneel en fel als het over honden gaat die klaarblijkelijk niet zijn opgevoed
Hara, ik zou geen knuppel meenemen; ik zou het toch proberen om met die baas te praten. De hond moet naar z'n baas luisteren en het is gewoon een hufter als hij zijn hond niet tot de orde roept als die een andere hond aanvalt. Maar dat soort types zegt dan altijd dingen als "ze spelen!" of "komt door jouw hond"
Ik vrees dat dat de oplossing wordt als praten met het baasje geen zin heeftquote:Op zaterdag 25 april 2009 18:55 schreef zeemonster het volgende:
Helaas zit er niets anders op dan een omweg te nemen met je hondje , als het baasje weigert zijn hond in toom te houden is jouw hondje de grote verliezer in het verhaal..
Zo doe ik het ook met mijn hond en dat is dan nog wel een rottweiler (ja het beest dat het aflegde tegen een jack russel)
Ja, maar wat als ik dan Charlie uitlaat en daar is ineens die meneer met loslopende hond om t hoekje?quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:56 schreef Isabeau het volgende:
Wat doen mensen toch idioot emotioneel en fel als het over honden gaat die klaarblijkelijk niet zijn opgevoed
Hara, ik zou geen knuppel meenemen; ik zou het toch proberen om met die baas te praten. De hond moet naar z'n baas luisteren en het is gewoon een hufter als hij zijn hond niet tot de orde roept als die een andere hond aanvalt. Maar dat soort types zegt dan altijd dingen als "ze spelen!" of "komt door jouw hond"
bel de politiequote:Op zaterdag 25 april 2009 19:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, maar wat als ik dan Charlie uitlaat en daar is ineens die meneer met loslopende hond om t hoekje?Mn vader wil morgen met me mee daarheen, maar ik kan denk niet dat hij nu ineens wel voor rede vatbaar is. En ik heb ook het idee dat ie hem daarna dan gewoon weer los laat.
En Charlie is inderdaad jong, morgen zijn ze 9 maand. Een normale hond valt niet aan, maar jonkies vallen ze al helemaal niet aan.
't Sloeg ook gewoon nergens op. Hoi - hoi - HAP. En dat was ook niet drie seconden, 't kreng ging gewoon door. Dat spoort gewoon niet
Wie de fuck heeft het nu weer over doodslaan? Ik wil dat beest van mijn hond af, simpel. En jouw bericht kwam even iets anders over dan hoe 't blijkbaar moest zijn, dus kiss and make up.quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:55 schreef zeemonster het volgende:
[..]
En bedankt ik bedoelde het algemeen hoe het zou moeten , maar jij mag honden doodslaan hoor met je jezus christus hoorBlij dat je niet bij mij in de wijk woont
![]()
Denk dat ik daar bar weinig aan heb als ie 't als aanval van mij ziet.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:02 schreef Greys het volgende:
Hara, wat denk je van het opgerolde tijdschrift?
Staat kittiger dan een honkbalknuppel! Dan ben je prepared for action en toch fashionable!
Neem wel een glossy. Die zijn harder in opgerolde staat.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Denk dat ik daar bar weinig aan heb als ie 't als aanval van mij ziet.
Maar hey, dan vinden we mijn ouders het misschien ook wel iets erger. Let us try it.
Die hond moet niet meer bij Charlie in de buurt komenquote:Op zaterdag 25 april 2009 20:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Neem wel een glossy. Die zijn harder in opgerolde staat.
De Linda of l'HOMO ofzo.
Maar stiekem hoop ik dat je het nooit hoeft te gebruiken en dat het niet meer gebeurt.
Dat het voortaan alleen bij spelen blijft
dierenbescherming laten bemiddelenquote:Op zaterdag 25 april 2009 20:13 schreef Harajuku. het volgende:
Bekijk de tweede wond beter, is gewoon een gat in zn rug van een cm breed of zo
Joa, als ik hem zou kennen zou ik hem met een bezoekje vereren ja.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:15 schreef sappo het volgende:
[..]
dierenbescherming laten bemiddelen
of een brief door zijn brievenbus heen lazeren
In oosterpark kent iedereen elkaar toch?quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Joa, als ik hem zou kennen zou ik hem met een bezoekje vereren ja.
Pardon, waar?quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:18 schreef sappo het volgende:
[..]
In oosterpark kent iedereen elkaar toch?
Mijn vriend trok de grote hond ook aan zijn nekvel weg. Maar als zo'n beest écht kwaad is, vindt ie 't echt niet leuk als je hem bij de andere hond wegtrekt. Het beestje wil meer namelijk. En dan pakt ie jou. En dan boeit die hond 't echt niet dat je normaal gesproken zijn baas bent (want normaliter luistert ie prima en weet ie heus wel wie de baas is, maar in dit soort situaties lijkt het wel alsof alles zwart voor zijn ogen is). Boos = boos.quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:29 schreef sappo het volgende:
[..]
Niet altijd, wij hadden ook een dobberman en een herdershond die elkaar echt opvraten tot er een dooie viel. Mijn vader gebeld en die pakte ze beiden bij het nekvel en trok ze uit elkaar.
Je bent best wel een prutser als je je hand er tussen gaat steken![]()
Gewoon beide bij het nekvel grijpen en goed ook, want de baas staat het hoogst in de hiërarchie, als je het goed doet houden ze op.
Je moet hem niet meer gunnen, vooral die grote honden niet. Op de grond leggen en knie in de nek zetten tot ie begint te janken. en als ie zich gewonnen geeft dan laten gaan.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Mijn vriend trok de grote hond ook aan zijn nekvel weg. Maar als zo'n beest écht kwaad is, vindt ie 't echt niet leuk als je hem bij de andere hond wegtrekt. Het beestje wil meer namelijk. En dan pakt ie jou. En dan boeit die hond 't echt niet dat je normaal gesproken zijn baas bent (want normaliter luistert ie prima en weet ie heus wel wie de baas is, maar in dit soort situaties lijkt het wel alsof alles zwart voor zijn ogen is). Boos = boos.
Oh ja, even op de grond leggen. Tuulk. Volgens mij heb je nog nooit een kwade grote hond gezienquote:Op zaterdag 25 april 2009 20:24 schreef sappo het volgende:
[..]
Je moet hem niet meer gunnen, vooral die grote honden niet. Op de grond leggen en knie in de nek zetten tot ie begint te janken. en als ie zich gewonnen geeft dan laten gaan.
Er kan maar 1 de baas zijn.
Ooit. Maar allang niet meer.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:21 schreef sappo het volgende:
[..]
Ik dacht dat je in Groningen woonde, in de stad
Precies, jij snapt hem!!quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:50 schreef MASD het volgende:
[..]
Ongeschreven regel.![]()
Immers zijn alle sletjes dan al behoorlijk van de kaart en is het goedkoper ze te playen.
Oh, ik geloofde Re gewoon op zijn woord. Maar wond 2 was al wat dik geworden volgens de DA, maar gat niet groot genoeg om te hechten. Wel beide wonden schoongemaakt + een prik met antibiotica en pijnstiller. Als dat niet goed genoeg is moesten we maar terugkomen, dan zou hij een hele kuur krijgen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:03 schreef nein het volgende:
kan een modje sappo AUB ff wegeditten? Ik probeer hier een topic te lezen, kijken wat voor tips mensen hebben, niet om deze betweter z'n onzin te lezen.
Anyhoo: Hara, zoals Greys zei: een tik met een (dikke) krant geven kan waarsch al genoeg zijn om hem af te laten schrikken. Ik hoop dat bij de DA blijkt dat het een niet al te ernstige wond. En voor een volgende keer metéén ontsmetten als je ergens ook maar bloed ziet, de kans op abcessen is erg groot bij bijtwonden!
Grote kans dat ik mijn hond dan ook raakquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:22 schreef eer-ik het volgende:
Neem pepperspray mee.
Hendig voor zowel hond als baasje.
Dat moet je ook niet willen dan.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:24 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Grote kans dat ik mijn hond dan ook raak
Tenzij jouw hond steevast onderop ligt en die andere (valse) hond 'm in een soort van hondenhoutgreep heeft. Mijn hond was ook altijd de pineut, maar nou heeft ie van zich af leren bijten. Enige nadeel is wel dat ie altijd vrolijk op andere honden afloopt omdat ie ermee wil spelen ofzo, en daar zijn andere honden blijkbaar niet van gediend.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:28 schreef Harajuku. het volgende:
Twee honden boven op elkaar, das lastig richten met een spray dan
Ja okay, dat zou kunnen inderdaad. Denk dat ik dat ook wat eerder durf te gebruiken dan een knuppelquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:29 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Tenzij jouw hond steevast onderop ligt en die andere (valse) hond 'm in een soort van hondenhoutgreep heeft. Mijn hond was ook altijd de pineut, maar nou heeft ie van zich af leren bijten. Enige nadeel is wel dat ie altijd vrolijk op andere honden afloopt omdat ie ermee wil spelen ofzo, en daar zijn andere honden blijkbaar niet van gediend.
Valse honden
Zo baasje, zo hond.
Ik dacht altijd dat het de neus is? Was ook echt sneu, hij maar steeds janken, en hij lag al constant onderop, maar die hond wist gewoon van geen ophoudenquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:30 schreef Xenia het volgende:
Ik heb eens gelezen dat het beste middel om een aanvallende hond van een ander dier/mens af te krijgen is door hem een schop in zijn ballen te geven.
Vind het zielig voor Charlie Hara. Hoop dat die hier niet blijvend angstig van wordt.
En ik snap niet hoe mensen met droge ogen hier roepen dat je moet gaan praten met de eigenaar, terwijl zijn hond jouw hond aan het kapot bijten is en zo'n eigenaar niks doet.
Precies. En dus niet eerst wachten tot je hond half dood is gebeten, hopend dat de eigenaar toch een keer op gaat treden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:31 schreef eer-ik het volgende:
Je moet het ook niet in die volgorde doen.
Eerst regelen dat hond loslaat, dan hartig woordje met eigenaar spreken.
Of zelf een valse hond meenemen, die op de eigenaar van die andere valse hond afsturen en in de tussentijd je eigen hond reddenquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:33 schreef Xenia het volgende:
[..]
Precies. En dus niet eerst wachten tot je hond half dood is gebeten, hopend dat de eigenaar toch een keer op gaat treden.
Nee, maar dat zeiden veel hier welquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:31 schreef eer-ik het volgende:
Je moet het ook niet in die volgorde doen.
Eerst regelen dat hond loslaat, dan hartig woordje met eigenaar spreken.
Ik vrees het ook. Ga morgen sowieso rond de uitlaattijden naar t park (zonder Charliequote:Op zaterdag 25 april 2009 21:32 schreef zeemonster het volgende:
Harajuku , ik denk dat je tegen zo een aso die geen maatregelen wil nemen wat betreft zijn hond, weinig kunt beginnen.
Je kan de politie inlichten , dan is er een melding van een bijtincident .
Pepperspray en al dat spul is inderdaad alleen maar gevaarlijk voor je eigen hondje . Het blijft jammer dat jij je in allerlei bochten moet wringen om lekker te kunnen wandelen met je hond en mensen die er "schijt" aan hebben gewoon doorlopen met hun hond.
Ik heb niet het hele tpoic doorgelezenquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeiden veel hier wel
Als ze elke keer moeten betalen omdat ze te lomp zijn om hun dieren op te voeden, zou je haast denken dat ze het wel een keer zouden leren idd. Maar goed, je hebt het over mensen, dat volk met zulks een honden is vaak zelf ook niet al te snugger.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:35 schreef Harajuku. het volgende:
En dat is waar zulke mensen het moeten voelen hè, in de portemonnee.
Mijn slippertje niet vanmiddagquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:33 schreef eer-ik het volgende:
Neus is wel knettergevoelig ja.
Wat dat betreft kan je met gewoon een slippertje al genoeg bereiken.
Neus is niet makkelijk bij te komen als die zich heeft vastgebeten in jouw hond. Ballen schijnt echt te werken (hopelijk is het wel een mannetje, maar dat zal wel...quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:33 schreef Harajuku. het volgende:
Ik dacht altijd dat het de neus is? Was ook echt sneu, hij maar steeds janken, en hij lag al constant onderop, maar die hond wist gewoon van geen ophouden
Nja, das ook geen doenquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:36 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb niet het hele tpoic doorgelezen
Trap in de poes zal een vrouwtjeshond ook niet prettig vinden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:36 schreef Xenia het volgende:
[..]
Neus is niet makkelijk bij te komen als die zich heeft vastgebeten in jouw hond. Ballen schijnt echt te werken (hopelijk is het wel een mannetje, maar dat zal wel...).
Koop van die Reef slippers. Zit een bieropener aan de onderkant, komt lekker hard aan als je 'm vol op z'n arie mept.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:36 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Mijn slippertje niet vanmiddag![]()
Die prik deed m ook veel pijn
In welke stad woont ie dan?quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:18 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh, ik geloofde Re gewoon op zijn woord. Maar wond 2 was al wat dik geworden volgens de DA, maar gat niet groot genoeg om te hechten. Wel beide wonden schoongemaakt + een prik met antibiotica en pijnstiller. Als dat niet goed genoeg is moesten we maar terugkomen, dan zou hij een hele kuur krijgen.
Consult 44 eurototale rekening: 58 euro
Kan echt niet wachten tot ik hem vind en hem die rekening geef
Jawel, was een vrouw met 2 kinderen bij die ook nog wat tegen die vent had gezegd. En die kerel is zelf altijd met 1 of 2 andere mensen ook met hond. Én dan is er nog een andere kerel die met hen loopt als ie ze tegenkomt, en die bleef nog even wachten toen hij ons aan zag komen lopen om te vragen hoe t ging enzo.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:43 schreef Sorella het volgende:
En als hij niet wil betalen meteen naar de politie stappen.
Je hebt zeker geen getuige die het ook gezien heeft ?
nou, meestal kan een hond wel tegen een wondje hoor, maar een gat zo groot is natuurlijk een ander verhaalquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:18 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh, ik geloofde Re gewoon op zijn woord. Maar wond 2 was al wat dik geworden volgens de DA, maar gat niet groot genoeg om te hechten. Wel beide wonden schoongemaakt + een prik met antibiotica en pijnstiller. Als dat niet goed genoeg is moesten we maar terugkomen, dan zou hij een hele kuur krijgen.
Consult 44 eurototale rekening: 58 euro
Kan echt niet wachten tot ik hem vind en hem die rekening geef
Ze moesten beide. Maar goed, boeit ook niet. Stomme is dat ik hem meerdere keren onderzocht heb, en t gat gewoon niet gezien heb. Weet dan ook 100% zeker dat die vanmiddag nog niet aan het bloeden was.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:54 schreef Re het volgende:
[..]
nou, meestal kan een hond wel tegen een wondje hoor, maar een gat zo groot is natuurlijk een ander verhaal
Dat zijn van die tennis rackets toch? Lijkt me niet echt makkelijk te gebruiken in zon situatie, dan moet ik er ook met de neus bovenop staan denk ik zoquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:07 schreef ELISABETH25 het volgende:
ik weet niet of deze tip al is langs geweest maar wat dacht je van zo'n vliegenmepper waar stroom op staat.
die hond zal er niets blijvends aan overhouden. en ik weet zeker dat ie wel afschrikt.
't is nogal lelijk om een andere route te moeten kiezen omdat er een of andere strontmongool te kortzichtig is om z'n dieren fatsoenlijk op te voeden. Zulks een mensen moet gewoon flink betalen en het liefst zelf een spuitje krijgen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:42 schreef Fascination het volgende:
Wat zielig voor je hond. M'n vader zei weleens dat een goede schop tegen desbetreffende hond ook goed helpt, maar ik zou het niet zo snel proberen.
Is het baasje echt een tokkie? Zo ja: ik zou een andere route kiezen, en dan maar hopen dat je 'm niet alsnog tegen komt.
Nee dat kan niet!quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:16 schreef Harajuku. het volgende:
Kan dat? Of mep ik m dan dood of gehandicapt of zo, dat hoeft nu ook weer niet.
Ben het een beetje beu dat mensen hun valse hond gewoon los laten, en daar mijn slipper weinig aanricht om mijn hond te bevrijden bekijk ik nu andere opties -> knuppel
Bij dit specifieke geval werd mijn hond, uiteraard, aangevallen. Mijn hond lag dan ook steeds onder te piepen en probeerde alleen maar weg te komen, maar dat liet valse hond niet toe. Baasje kwam alleen aan met een lullig 'hey, doe es niet' so to say. Toen ik mijn hond terug had heb ik dan ook lopen tetteren dat ie zijn hond moet aanlijnen als ie niet met andere honden kan etc etc
Reactie: Mijn hond zou niet met anderen kunnenen 20 meter verder liep die hond ook gewoon weer los.
Een bedreiging dus, kan er vergif op innemen dat we die nog vaker tegen gaan komen, zonder aangelijnd te zijn dus.
Denk maar niet dat ik mijn hond weer in die situatie laat komen, dus, knuppel? Wil m gewoon een fikse mep op zn neus gevenDaarbij was hij ook nog in dubio of hij nu boven mijn hond moest blijven, of mij ook moest aanvallen. Was best eng, maar hij moest toch van mijn hond af
Maak je maar geen illusies, in mijn oude buurt waren er twee honden die meerdere kleine honden doodbeten en zolang de eigenaren de concrete financiële schade vergoedden kregen ze enkel een waarschuwing. Pas als een hond een mens aanvalt is de politie geïnteresseerd.quote:Op maandag 27 april 2009 02:30 schreef CrazyLin het volgende:
Aangifte kan je zeker doen trouwens, zeker nu Charlie gewond is en je dus bewijs heb, politie hoort daar wat aan te doen dan
Nog concrete tips naast je mening? Want die aanvallen worden mijn 15-jarige hond met hartproblemen vanzelf een keer fataal en ondanks dat ik nog nooit bewust een dier pijn heb gedaan zie ík ondertussen geen andere uitweg meer.quote:Op maandag 27 april 2009 00:09 schreef prupke het volgende:
[..]
Nee dat kan niet!
Maar dat weet je zelf ook wel (mag ik hopen)
Ik weet niet hoe het zit bij Hara in de buurt, maar bij ons kun je voor dit soort dingen een afspraak maken met de wijkagent. Dit is bij ons iemand die dit soort dingen behandeld. Hij gaat in gesprek met de betreffende personen en kan bemiddelen in dit soort kwesties.quote:Op maandag 27 april 2009 07:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nog concrete tips naast je mening? Want die aanvallen worden mijn 15-jarige hond met hartproblemen vanzelf een keer fataal en ondanks dat ik nog nooit bewust een dier pijn heb gedaan zie ík ondertussen geen andere uitweg meer.
Ja, maar toch zou ik er zelf wel tussen gaan. Ook gedaan met een andere hond. En MM ook. MM is flink gebeten (door mn eigen hond, want meneer haalde verkeerd uitquote:Op zaterdag 25 april 2009 18:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Ben je gek geworden? Mijn vriend heeft ook 2 honden die af en toe met elkaar vechten. Meneer is er vaker tussengestapt en dat is ook te zien aan zijn armen die onder de littekens zitten.
Als honden boos zijn happen ze naar alles en iedereen. Daar moet je echt niet tussen gaan zitten, dan ben jijzelf de pineut.
Die manier werkt helaas niet bij alle honden... Onze Parson Russell is zo'n schatje dat andere honden aan valt, om precies te zijn meestal onze eigen andere hond, een Schnauzer. Als het eenmaal raak is ben je in feite al te laat, er is dan echt helemaal niets dat je kunt doen om ze op de laten houden, slaan werkt dan ook niet meer (laat staan met sleutels gooien ofzoquote:Op maandag 27 april 2009 13:30 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb in mijn galerei eens een dominantiestrijd gezien tussen een dalmatiër en een klein hondje. Dalmatiër lag bovenop, tanden in de nek van het kleintje wat lag te piepen. De eigenaren konden ze niet uit elkaar halen.
Totdat er een derde persoon bij kwam die de dalmatiër bij zijn achterpoten oppakte. Omdat het beest toen geen goede griip meer kon krijgen liet hij los. Bizar om te zien, blijkbaar kun je het probleem dus ook (letterlijk) van de andere kant aanpakken.
Ze hebben voor we er zo strak op gingen letten en ze zoals nu altijd uit elkaar houden al veel vaker gevochten... In het begin dachten we van 'ach, dominantie vaststellen, even laten uitknokken' maar het ging steeds vaker mis, toen hadden we zoiets van 'ok, wij zijn de baas dus allebei duidelijk onderdanig aan ons laten zijn, kwaad worden, nekvel pakken, boos schreeuwen en uit elkaar trekken'. In die 'fase' zeg maar hebben we dus zo'n beetje alles geprobeerd, van de kaken loswrikken tot met een bezem(steel) slaan (brak doormiddenquote:Op maandag 27 april 2009 15:03 schreef Cat22 het volgende:
Ik snap niet precies waarom je zo zeker bent dat deze methode bij jouw honden niet werkt.
Bij de situatie die ik beschreef konden 3 mensen de honden ook niet uit elkaar trekken. Slaan, roepen, niks hielp. Tot die man de dalmatiër letterlijk ondersteboven hield zowat. Toen liet de dalmatiër los en konden de eigenaren de honden gauw wegtrekken.
Uiteindelijk ben je dan al te laat natuurlijk (twee vreemde honden elkaar in een smal gangetje laten passeren, sja....). Maar het kan erger voorkomen.
Wel rottig zeg, dat jouw honden het zo slecht met elkaar kunnen vinden.
Ik ben van mening dat je een hond wel mag trappen om hem van een andere hond af te krijgenquote:Op maandag 27 april 2009 07:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nog concrete tips naast je mening? Want die aanvallen worden mijn 15-jarige hond met hartproblemen vanzelf een keer fataal en ondanks dat ik nog nooit bewust een dier pijn heb gedaan zie ík ondertussen geen andere uitweg meer.
Charlie groeit op met zijn broer in de buurt, en is altijd aan t spelen met andere honden. Hij begrijpt hondentaal echt wel. 't Valse kreng snapt hondentaal niet.quote:Op maandag 27 april 2009 02:30 schreef CrazyLin het volgende:
Het kan zijn dat jou hond verkeerde signalen afgeeft, hondentaal is heel subtiel.
Dat de hond doorging is omdat Charlie lag te schreeuwen, de aanvallende hond, die de rangorde bepaald op dat moment verwacht totale overgave, dus niet bewegen en geen geluid maken. Ik wil dus zeker niet zeggen dat het goed is wat die hond deed, maar Charlie begrijpt de hondentaal nog niet helemaal.
Wat je een volgende keer (hopelijk komt die niet) zou kunnen doen, is de hond bij zijn achterpoten pakken en die optillen, dat is erg vernederend voor een hond en daardoor houden ze over het algemeen meteen op met waar ze mee bezig zijn.
Aangifte kan je zeker doen trouwens, zeker nu Charlie gewond is en je dus bewijs heb, politie hoort daar wat aan te doen dan
Ja, ik bedoelde dus kan ik die gebruiken zonder dat ik de hond gelijk dood slaquote:Op maandag 27 april 2009 23:17 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je een hond wel mag trappen om hem van een andere hond af te krijgen
Maar een knuppel is zo definitief als je het beest goed raakt....
En wat hieronder nog vermeld word..neem contact op met een wijkagent indien mogelijk
Ex schoonfamilie van me bv hebben ooit een hond gehad die hartstikke lief was.
Liep altijd los (toen het nog mocht) en kreeg toen een keer een bal van spelende kinderen tegen zijn lijf.
NIets aan de hand totadat een kind de bal kwam halen... toen beet de hond het kind in de arm.
Hun hebben de hond naar de dierenarts gebracht en beest mankeerde dus echt iets aan zijn heupen en om herhaling te voorkomen hebben ze het beest laten inslapen....
(de hond was een jaar of 6 en hun hadden 2 kinderen , dus te groot risico)
Ja je kan hem gebruiken.quote:Op maandag 27 april 2009 23:22 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde dus kan ik die gebruiken zonder dat ik de hond gelijk dood slaDit beest zou lachen om de trappen die ik hem kan geven.
Hahaha, dat krijg ik echt niet voor elkaar.quote:Op maandag 27 april 2009 23:29 schreef prupke het volgende:
[..]
Ja je kan hem gebruiken.
Als je weet waar je moet slaan dan zorg je er alleen voor dat de hond kreupel /verlamd raakt.
Ik snap dat jij en je hond er last van hebben , maar je kan toch ook dingen bedenken die effectiever zijn dan het gebruiken van een knuppel?
Nee dat heeft idd geen nutquote:Op maandag 27 april 2009 23:30 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hahaha, dat krijg ik echt niet voor elkaar.
Oh, like what? Praten met die kerel zodat hij weer kan zeggen dat het niet aan zijn hond ligt en gelijk zijn hond weer los laat?
WAt lul jij nu? Ik wil dat beest alleen van mijn hond en mij afkrijgen, gek hè. Maar nee, ik wil natuurlijk gelijk t hele kreng kapot slaan.quote:Op maandag 27 april 2009 23:35 schreef prupke het volgende:
[..]
Nee dat heeft idd geen nut
Sla er maar op los met de knuppel
Enige is wel : wie de bal kaatst kan hem terug verwachten....
Succes
Stel je niet aan en neem dan advies aan van andere fokkers : schakel de politie in!!!!quote:Op maandag 27 april 2009 23:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
WAt lul jij nu? Ik wil dat beest alleen van mijn hond en mij afkrijgen, gek hè. Maar nee, ik wil natuurlijk gelijk t hele kreng kapot slaan.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Ik geloof toch niet dat je de guts zou hebben dat te prediken in een discussie met zo'n malloot.quote:
Ja, prima. En wat doe ik totdat zij die kerel gevonden hebben met mijn beschrijving?quote:Op maandag 27 april 2009 23:51 schreef prupke het volgende:
[..]
Stel je niet aan en neem dan advies aan van andere fokkers : schakel de politie in!!!!
Je hond ergens anders uitlaten ?quote:Op maandag 27 april 2009 23:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, prima. En wat doe ik totdat zij die kerel gevonden hebben met mijn beschrijving?
Dat komt omdat het Nederlands rechtsysteem helaas fucked up is.quote:Op maandag 27 april 2009 23:57 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Ik geloof toch niet dat je de guts zou hebben dat te prediken in een discussie met zo'n malloot.
Hoe snel denk jij dat ze 'een kerel met een lab' gevonden hebben? Hoeveel tijd ze daar überhaupt in gaan steken? En dan moet ik maar met de hond naar de berm in plaats van t leuke park?quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:00 schreef prupke het volgende:
[..]
Je hond ergens anders uitlaten ?
Zodat jouw hond het niet meer aan zijn hart krijgt en of aangevallen word?
snel als jij even meld waar dat die persoon rondloopt met zijn hondquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:03 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hoe snel denk jij dat ze 'een kerel met een lab' gevonden hebben? Hoeveel tijd ze daar überhaupt in gaan steken? En dan moet ik maar met de hond naar de berm in plaats van t leuke park?
Yeah right, laten ze daar de hele dag iemand staanquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:07 schreef prupke het volgende:
[..]
snel als jij even meld waar dat die persoon rondloopt met zijn hond
het leven is zo simpel...zo makkelijk...
Nou nee. Beschaving is ook soms vermijden van discussies.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:01 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Dat komt omdat het Nederlands rechtsysteem helaas fucked up is.
Dat zou inderdaad goed kunnen. Ik denk wel dat zo iemand de link tussen "aan het gas" en "de dood" wel kan leggen. Ik zou zulke sujetten dan ook niet op die manier te woord staan.quote:Vaak heeft zo'n figuur al een strafblad van hier tot Tokyo.
Vaak is zo'n figuur een betere vechter als de gemiddelde random persoon incl. ikzelf + een valse hond.
Nu wordt het een politiek verhaal, en ontstijgt de discussie de essentie een beetje.quote:Daarnaast heeft zo'n figuur toch geen drol te verliezen. Slaat ie jouw tot gort? Eventjes weer een paar daagjes zitten en voila. Zijn geld haalt ie toch wel binnen via illegale wietteelt of coke handel.
Jij daarentegen komt niet meer aan de bak.
Betekent niet dat het gerechtigheid zou zijn zo'n minderwaardig sujet uit de maatschappij te verwijderen.
Klassejustitie is zo slecht nog niet. Hardwerkende mensen die belasting betalen en nut hebben voor de maatschappij moeten een het recht hebben zich, indien noodzakelijk, met grof geweld te kunnen beschermen tegen opportunistische randcriminelen die geen toevoegende waarde hebben.
gokje : je hebt het niet gemeld bij de politie ...quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Yeah right, laten ze daar de hele dag iemand staan
Spoor jij wel helemaal?quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:14 schreef prupke het volgende:
[..]
gokje : je hebt het niet gemeld bij de politie ...
dat ga je ook niet doen
je wil zielig doen overkomen dat je hond word aangevallen door een andere hond?
wat wil je nu?
dat je advies krijgt van anderen of wil je gewoon aandacht...die je hond nu niet krijgt omdat jij achter het toetsenbord zit en je hond in een kooitje ligt??
Je hebt al vaak domme reacties gegeven of fok... maar dit slaat imo alles
ja dat heeft de iedereen wel eens met mijn opmerkingenquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Spoor jij wel helemaal?En hoezo zou mijn hond in een kooi liggen?
Ik was wel degelijk van plan om aangifte te doen, maar ik ben mij er ook van bewust dat de politie niet morgen gelijk de hele dag in t park gaat staan om die kerel te spreken, en daarom vroeg ik dus wat ik tot die tijd dan moet doen
Zo makkelijk, zo simpel. Maar ik heb vaag het idee dat jij jouw mening allang klaar hebtDie reactie sloeg werkelijk alles.
De rest negeer je voor 't gemak? Vandaag wilde ik die kerel zelf nog even aanspreken + naam te krijgen ed, maar hij durfde blijkbaar nog niet terug te komen, dus t plan is om morgen inderdaad aangifte te doen. Waardoor ik nog steeds met de tijd in between zit want no way dat ze iemand daar dagen laten zitten wachten op die kerel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:21 schreef prupke het volgende:
[..]
ja dat heeft de iedereen wel eens met mijn opmerkingen
ben ik me van bewust hoor
maar je was van plan om aangifte te doen.....heb je al 3 dagen de tijd voor gehad....
Maar je hebt het nog niet gedaan, denk ik
Ga je het nog wel doen?
Geen ideequote:Op dinsdag 28 april 2009 00:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
De rest negeer je voor 't gemak? Vandaag wilde ik die kerel zelf nog even aanspreken + naam te krijgen ed, maar hij durfde blijkbaar nog niet terug te komen, dus t plan is om morgen inderdaad aangifte te doen. Waardoor ik nog steeds met de tijd in between zit want no way dat ze iemand daar dagen laten zitten wachten op die kerel.
Dus, waarom zou mijn hond in een kooi zitten en waarom mag ik na 12 uur s nachts niet achter mijn toetsenbord zitten?![]()
Ik heb dat dus wel gedaan.quote:
uhmm...sorryquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:34 schreef Harajuku. het volgende:
Nee hoor, dat was gewoon een stomme opmerking van jou die nergens op sloeg.
Trusten
Onder de gordel dat je de guts niet hebt om dat gewoon toe te gevenquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:39 schreef prupke het volgende:
[..]
uhmm...sorry
Omdat jij geen vraagtekens kan lezen , dat kan ik niet verhelpen....
wel een beetje onder de gordel om daar een ander voor de schuld te geven
alsnog een prettige nachtrusst toegewenst
totaal eerlijk :quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:42 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Onder de gordel dat je de guts niet hebt om dat gewoon toe te gevenen het dan alsnog op mij probeert te schuiven.
Dahaag
En hoe ga ik die hond fatsoenlijk van mijn hond afkrijgen? Niet dus. Dus als ik een andere hond moet trappen/slaan/whatever om míjn hond te redden, so be it.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:49 schreef prupke het volgende:
[..]
totaal eerlijk :
Dat je het Lef hebt om te vragen in F&F ofdat je een knuppel mag gebruiken op welk dier dan ook...
Als je dat wil doen , ben je geen dierenliefhebber/ster en mag je zelf met een stalen knuppel worden behandeld
Ik zeg : als jij zo een debiel topic opent en zelf de antwoorden niet kan bedenken dat je dan terug mag gaan naar de basisschool!!
Ja het is idd erg als jouw hond word aangevallen door een andere hond....
dierenleed is (voor mij ) not done!!
Maar je bent hopelijk oud/jong wijs genoeg om een fatsoenljke manier te bedenken om dit alles te verhelpen!!
hoop ik van harte...althans
Ja, mijn trappen zijn niet hard genoeg om dat kreng iets te doen, dat maakt m alleen kwader denk ikquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:48 schreef LasTeR het volgende:
Ik geef je groot gelijk. Met een knuppel vind ik wel een beetje ver gaan, want die kun je niet de hele tijd bij je dragen als je door het park loopt, maar zodra een hond de lieve labrador van mijn mams aan zou vallen, zou ik dat beest mank schoppen.
Welgemikte trappen op de pootjes doen waarschijnlijk wel veel schade. It's like shooting a man in the kneecaps.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, mijn trappen zijn niet hard genoeg om dat kreng iets te doen, dat maakt m alleen kwader denk ik
vegetarier...quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En hoe ga ik die hond fatsoenlijk van mijn hond afkrijgen? Niet dus. Dus als ik een andere hond moet trappen/slaan/whatever om míjn hond te redden, so be it.
Verder ben ik al sinds mijn 10e vegetarier, als er iemand tegen dierenleed is![]()
Dat jij jouw beesten zou laten opvreten vind ik prima, maar zo ben ik niet, inderdaad.
Wat prupke hier doet weet ik ook niet echt.quote:
Ik wil geen blijvende schade aanrichtenquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:55 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Welgemikte trappen op de pootjes doen waarschijnlijk wel veel schade. It's like shooting a man in the kneecaps.
Jouw posts zeggen werkelijk niets. Godsamme zeg, je negeert alles en plaatst weer iets wat nergens op slaat en/of ermee te maken heeft. Bij dezen zal ik er dus ook niet meer op reageren. Man man manquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:55 schreef prupke het volgende:
[..]
vegetarier...
dat zegt niets....
veganist ..ja dan wil ik een soort van sympathie opwekken ...indien je er achter staat
Je lieve onschuldige hond, die weerloos op zijn zij ligt terwijl een andere brutale hond hem half kapot bijt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik wil geen blijvende schade aanrichtenIk moet eerst al moed verzamelen om überhaupt een hond iets te kunnen doen
![]()
[..]
Jouw posts zeggen werkelijk niets. Godsamme zeg, je negeert alles en plaatst weer iets wat nergens op slaat en/of ermee te maken heeft. Bij dezen zal ik er dus ook niet meer op reageren. Man man man
Ja, motivatie heb ik wel, alleen het moed gedeelte gaat wat lastiger. Juist omdat ik weet dat het niet de schuld van die hond is, en dan weet ik wel dat dat het enige is wat ik op dat moment kan doen, maar toch hè. Ik ben een mietje when it comes to animalsquote:Op dinsdag 28 april 2009 01:00 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Je lieve onschuldige hond, die weerloos op zijn zij ligt terwijl een andere brutale hond hem half kapot bijt.
Hier heb je je motivatie. Schop dat kankerbeest eraf en ga dan verhaal halen bij zijn baasje.
Nee, dat hij dan nog zegt dat mijn hond de schuldige is en hij zijn hond 20 meter verder gewoon los laatquote:Op dinsdag 28 april 2009 01:02 schreef milia het volgende:
Banaal eigenlijk, je laat meerdere malen per dag je hond uit, fijn, lekker samen een frisse neus halen, misschien nog ff babbelen met een andere, bekende dierenbezitter..........maar er is idd altijd wel een hond(enbezitter) die zwaar faalt
"Dat doet hij anders nooit hoor"
Vergeten te quotenquote:Op dinsdag 28 april 2009 01:05 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, dat hij dan nog zegt dat mijn hond de schuldige is en hij zijn hond 20 meter verder gewoon los laat
Hè, misschien hapt Charlie over 3 jaar wel ineens een andere hond, doet ie anders ook nooit, maar dan zou ik hem dus sowieso niet meer los laten etc
Nee, die van jou had ik niet gezien. Wijkagent -> politie, what's the difference?quote:Op dinsdag 28 april 2009 06:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Hara, heb je überhaubt mijn post nog gelezen? En de constructieve posts van anderen? Je gaat alleen in op de posts die niet veel toevoegen, terwijl mensen je echt wel proberen te helpen en met je mee te denken
Een wijkagent gaat anders te werk dan een 'gewone' politie agent. Zijn/haar taak is het om de dagelijkse dingen aan te pakken om een persoonlijke manier. Anders dan de gewone politie. De wijkagent kan bemiddelen in kwesties, maar kan door de korte lijn met de 'gewone' politie, heel gericht ingrijpen wanneer dat nodig is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, die van jou had ik niet gezien. Wijkagent -> politie, what's the difference?
Ik kan me voorstellen dat de loslopende hond ook zo'n voorbeeld kan zijn?quote:De wijkagent is er voor de aanpak van structurele problemen. Wanneer er bijvoorbeeld continu fout geparkeerd wordt in de wijk dan is de wijkagent daar graag van op de hoogte om te kunnen achterhalen wat de oorzaak van het probleem is en deze bij de wortel aan te pakken.
En aangelijnd?quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:36 schreef Ps2K het volgende:
Laatste keer dat een loslopende kuthond een van onze honden aanviel heb ik dat beest een schop gegeven en in de plomp geflikkerd. En daarna heb ik de eigenaar uitgekaffert dat ie z'n hond moet aanlijnen.
Die man loopt nu om met zijn hond als ik met de lieve puppies langsloop
Als ik langsloop doet ie hem aan de lijn en daarna weer los.quote:
Bah. Wachten op de volgendequote:Op dinsdag 28 april 2009 13:39 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Als ik langsloop doet ie hem aan de lijn en daarna weer los.
Beste manier is om de aanvallende hond bij zijn nekvel te grijpen en hard te schreeuwen tegen dat beest. 99% v/d gevallen kapt die hond er wel mee.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Bah. Wachten op de volgende
Wijkagent zei ook als t vaker gebeurt moet ie afgemaakt worden, of gemuilkorfd. Ik wil de dood van een hond niet op mijn geweten hebben
Ik zou in ieder geval contact houden met die wijkagent. Hem op de hoogte houden, zodat ie actie kan ondernemen wanneer het weer gebeurd (dat hopen we natuurlijk niet!) Dan kan hij bijvoorbeeld de eigenaar verplichten tot een muilkorf.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Bah. Wachten op de volgende
Wijkagent zei ook als t vaker gebeurt moet ie afgemaakt worden, of gemuilkorfd. Ik wil de dood van een hond niet op mijn geweten hebben
achtervolgenquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:02 schreef Harajuku. het volgende:
Doe ik ook niet. Ga wel weer vaker naar t park om m te zoeken, zonder Charlie, en dan wil hij ongetwijfeld zijn naam niet geven dus nog even denken wat ik ga doen
Soort gelijk iets gehad, vorig jaar oud en nieuw..quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:16 schreef Harajuku. het volgende:
Kan dat? Of mep ik m dan dood of gehandicapt of zo, dat hoeft nu ook weer niet.
Ben het een beetje beu dat mensen hun valse hond gewoon los laten, en daar mijn slipper weinig aanricht om mijn hond te bevrijden bekijk ik nu andere opties -> knuppel
Bij dit specifieke geval werd mijn hond, uiteraard, aangevallen. Mijn hond lag dan ook steeds onder te piepen en probeerde alleen maar weg te komen, maar dat liet valse hond niet toe. Baasje kwam alleen aan met een lullig 'hey, doe es niet' so to say. Toen ik mijn hond terug had heb ik dan ook lopen tetteren dat ie zijn hond moet aanlijnen als ie niet met andere honden kan etc etc
Reactie: Mijn hond zou niet met anderen kunnenen 20 meter verder liep die hond ook gewoon weer los.
Een bedreiging dus, kan er vergif op innemen dat we die nog vaker tegen gaan komen, zonder aangelijnd te zijn dus.
Denk maar niet dat ik mijn hond weer in die situatie laat komen, dus, knuppel? Wil m gewoon een fikse mep op zn neus gevenDaarbij was hij ook nog in dubio of hij nu boven mijn hond moest blijven, of mij ook moest aanvallen. Was best eng, maar hij moest toch van mijn hond af
Neem een pvc buisje. Doet pijn, maar breekt eerder dan de hond...quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:14 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
[..]
Ja, wat denk je, dat ik erbij stond te kijken? Ik was op slippersHet deed de hond vrij weinig. En niet alleen dat, hij wilde richting mij gaan maar toen bewoog Charlie om weg te komen dus HAP op Charlie waardoor hij mij weer even vergat.
Het leek erop dat Charlie er iig geen bloedende wonden ed aan over had gehouden, maar nu zag ik toch ineens bloed op zn rugVerdomme
Ik ben net na het park wezen checken naar de winkel geweest, winkelcentrum grenst ongeveer aan het park, dus ik dacht dan ga ik even naar de Pet's Place, zij weten meestal wel wat over de dieren hier uit de buurt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Soort gelijk iets gehad, vorig jaar oud en nieuw..
Mijn hond, een maand of 7 toen, en een even oude/jonge hond. En een gestoord wijf.
Die hond loopt/rent aangelijnd met slappe lijn op mijn hond af. Dat baasje er achter aan 'ik houd hem niet!'.. (Zei ik al dat de riem slap hing? Sta dan stil, hoer). Hond stopt bij mijn hond, waarop die vrouw zegt 'gelukkig, het gaat deze keer wel goed'.
Nog geen seconde later vliegt dat kreng mijn hond aan, die totaal niets terug doet (gelukkig maar, beesje was toen al 40kg).
Staat dat mens er bij te kijken en te wachten..toen heb ik die andere hond een paar gigantische trappen verkocht ('het is maar een puppy!').
Kan er nog kwaad om worden.
En daarom heeft mijn hond een muilkorf. Die wil ook vet vaak wel eens andere honden aanvliegen. Met name macho reuen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Soort gelijk iets gehad, vorig jaar oud en nieuw..
Mijn hond, een maand of 7 toen, en een even oude/jonge hond. En een gestoord wijf.
Die hond loopt/rent aangelijnd met slappe lijn op mijn hond af. Dat baasje er achter aan 'ik houd hem niet!'.. (Zei ik al dat de riem slap hing? Sta dan stil, hoer). Hond stopt bij mijn hond, waarop die vrouw zegt 'gelukkig, het gaat deze keer wel goed'.
Nog geen seconde later vliegt dat kreng mijn hond aan, die totaal niets terug doet (gelukkig maar, beesje was toen al 40kg).
Staat dat mens er bij te kijken en te wachten..toen heb ik die andere hond een paar gigantische trappen verkocht ('het is maar een puppy!').
Kan er nog kwaad om worden.
Nee joh, t is niet de schuld van die hond, moeten de andere honden maar niet bij hem in de buurt komenquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:01 schreef Isabeau het volgende:
Laat je hond dan niet loslopen als hij andere honden aanvalt
Nou, dat zal iig wel werkenquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een vriendin die uit de verte al riep "Doe uw hond aan de lijn!"
En dan riepen mensen terug: "Hij doet niets hoor!"
Zij: "Maar mijn hond wel!"![]()
Haar hond zat overigens altijd aan de lijn, maar ze vond een muilkorf net te zielig geloof ik. Beestje is nu al een tijdje overleden, maar was gewoon vals naar andere honden toe, terwijl hij voor mensen heel lief en speels was.
Onze hond is zeer onderdanig, gecastreerd, en ligt al plat op zn buik voor jack russels (daar issie bang voor. Ruim 50kg, 65 cm schofthoogte, en plat op zn pens voor jacks' ..).quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
En daarom heeft mijn hond een muilkorf. Die wil ook vet vaak wel eens andere honden aanvliegen. Met name macho reuen.
Muilkorf, en geen last meer van
quote:Ik had geen seconde gewacht en had meteen de politie ingeschakeld,ik vind als je hond geen valse bedoelingen heeft dan gebeurde dit ook niet met je hond. mensen wachten telang met het ingrijpen,sorry maar dat heb jezelf dan in de hand. Vervelend voor je hond.
Volgens mij bedoelt hij/zij de valse bedoelingen van die andere hond?quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:54 schreef Harajuku. het volgende:
Oh ja, ik kreeg een mailtje op mijn buurtlink bericht
[..]
What the?
Ja, maar door "sorry maar dat heb jezelf dan in de hand." kwam het ietwat anders over dan ze schijnbaar bedoeldequote:Op dinsdag 28 april 2009 21:15 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij/zij de valse bedoelingen van die andere hond?
En dat je gelijk de politie had moeten bellen en niet achteraf gedoe ofzo
Die snapte ik ook niet helemaal inderdaad!quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:18 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, maar door "sorry maar dat heb jezelf dan in de hand." kwam het ietwat anders over dan ze schijnbaar bedoelde
Enfin, zij loopt ook altijd in het park en zag in mijn reactie mijn email adres en nu schijnt ze mij van vroeger te kennen?Misschien heeft zij dan nog tips of kent zij iemand die tips heeft
No wayquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Qwea het volgende:
Mochten die niks doen wil ik wel een kopje thee doen bij je in HoogeveenGaan we lekker de hele dag met Charlie in het parken wachten totdat die mafkees er weer aan komt.
En dan trek ik gewoon zn romp van zn kop
quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:36 schreef Harajuku. het volgende:
No wayIk durf Charlie niet meer mee te nemen daarheen
?quote:Op woensdag 29 april 2009 00:10 schreef Harajuku. het volgende:
Zodat de politie weer niets kan gaan doen?
Ik zie hara de eigenaar van de hond al met een knuppel meppen terwijl haar hond aangevallen word door de andere hond, dat helpt zeg.quote:Op donderdag 30 april 2009 07:54 schreef servus_universitas het volgende:
Als je dan toch wilt gaan meppen met een knuppel, mep dan het baasje van zo'n valse hond. Want daar ligt namelijk het probleem. Die hond kan er feitelijk niets aan doen.
Baasjes van valse honden staan niet bepaald bekend om hun hoge waarderingsgehalte van de praktische feedback. Om zelf geen gevaar te lopen zou ik toch eerst de knuppel in de nek van het baasje leggen.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:35 schreef Sorella het volgende:
[..]
Ik zie hara de eigenaar van de hond al met een knuppel meppen terwijl haar hond aangevallen word door de andere hond, dat helpt zeg.
Wil niet zeggen dat ik de knuppel goedpraat maar als de andere opties niet zouden helpen zou ik ook een stammetje pakken.
En daarna de eigenaar er mee knuppelen (denk)
De laatste "getrainde politiehond" die dacht eerst een van mijn katten en daarna - op aandringen van zijn baasje - mij te kunnen grijpen heeft dat ongeveer 3 seconden overleefd. Een schop met een veiligheidsschoen onder zijn keel overleeft ook lassie niet, neem dat nu maar van mij aan. En na de hond komt het baasje en die kan dan maar beter een tweede dan karate hebben anders eindigt die geheid in het ziekenhuis. Ik laat me NOOIT bedreigen, door niemand.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nou, ik denk het, want ik heb hem nog niet weer gezien. MAar die hond is altijd in het water, en dat was bij het water dus ze zullen er gauw genoeg weer zijn denk ik.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:26 schreef milia het volgende:
Misschien vermijd die vent de plek inmiddels ook? Zou best wel eens kunnen dat een ander hem later heeft aangesproken!
Het gedrag van zowel hond als baasje is niet goed te keuren maar waarom zou je dan op een zelfde manier handelen als hij? Sjiek wel, mensen aansporen met wapens op straat te gaan lopenquote:Op donderdag 30 april 2009 22:25 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
De laatste "getrainde politiehond" die dacht eerst een van mijn katten en daarna - op aandringen van zijn baasje - mij te kunnen grijpen heeft dat ongeveer 3 seconden overleefd. Een schop met een veiligheidsschoen onder zijn keel overleeft ook lassie niet, neem dat nu maar van mij aan. En na de hond komt het baasje en die kan dan maar beter een tweede dan karate hebben anders eindigt die geheid in het ziekenhuis. Ik laat me NOOIT bedreigen, door niemand.
Overigens TS, als praten met het baasje niet helpt kun je een alarmpistool aanschaffen. Wel eerst je eigen hond daaraan wennen (is wel erg slecht voor hun oren overigens), reken maar dat dat beest een meter de lucht in gaat van schrik. En anders koop je zo'n taser. Werkt zowel op hond als baas overigens.
Natuurlijk kun je als laatste niet gewelddadige toevlucht ook nog een ander loopje gaan maken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |