abonnement Unibet Coolblue
pi_68360544

Even schaamteloos reclame maken voor het goede doel . 'k Had er nog nooit van gehoord, maar kwam de website www.kiva.org onlangs tegen, erg leuk !
quote:
Kiva is een unieke internet marktplaats voor microkredieten. Op de Kiva website kunnen bezoekers zelf een kleine lening verstrekken aan één van de ondernemers uit ontwikkelingslanden die op de website worden gepresenteerd. Daarmee help je een kleine ondernemer op eigen benen te staan. Gedurende de looptijd van de lening ontvang je updates over de ondernemer die je hebt gesponsord. Zodra de lening is terugbetaald ontvang je je geld terug.
Het goeie van die site vind ik niet alleen dat je heel simpel zélf aan ontwikkelingshulp 2.0 kunt doen, maar ook dat de site leuke handigheidjes heeft. Met soort Google maps kun je bijvoorbeeld zien aan wie je geld hebt geleend:



Je kunt vanaf 25 euro geld lenen aan ondernemers. Rente krijg je natuurlijk niet, maar als het goed is kun je het geleende geld telkens opnieuw uitlenen, omdat de ondernemers het aan je terugbetalen.

Af en toe plaatsen ze updates van ondernemers die een microkrediet hebben gekregen:


Kredietverstrekkers kunnen zich bundelen in groepen, en zo met elkaar de 'competitie' aangaan wie het meeste geld uitleent. Misschien een idee om een Fok!-groep op te richten ?

Op de website www.fairspirit.nl kun je er nog wat meer over lezen trouwens.
quote:
1) Lenders like you browse profiles of entrepreneurs in need, and choose someone to lend to. When they lend, using PayPal or their credit cards, Kiva collects the funds and then passes them along to one of our microfinance partners worldwide.

2) Kiva's microfinance partners distribute the loan funds to the selected entrepreneur. Often, our partners also provide training and other assistance to maximize the entrepreneur's chances of success.

3) Over time, the entrepreneur repays their loan. Repayment and other updates are posted on Kiva and emailed to lenders who wish to receive them.

4) When lenders get their money back, they can re-lend to someone else in need, donate their funds to Kiva (to cover operational expenses), or withdraw their funds.
Game on !

Als je meedoet, word dan ook even lid van het Fok!-team www.kiva.org/team/fok vóórdat je de lening verstrekt. Dan komt je lening onder het team te hangen en doen we mee met de 'competitie' tussen de teams .

[ Bericht 6% gewijzigd door DennisMoore op 25-04-2009 11:29:23 ]
pi_68360574
Ik wil ook wel microkrediet ontvangen.
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_68360661
Dien maar een ondernemingsplan in dan .
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:00:45 #4
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68360709
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 09:56 schreef DennisMoore het volgende:
Dien maar een ondernemingsplan in dan .
Ik denk niet dat je veel kans maakt als anderen zien dat je uit het enorm arme Nederland komt..

Verder wel een goed initiatief, ben benieuwd hoe dit uitpakt. Maar misschien is meer informatie wel handig voor de startpost: hoe moet je betalen (creditcard?) en wat gebeurt er als een ondernemer niet in staat te zijn de lening terug te betalen?

Overigens leven 'echte' microkredieten wel rente op, zelfs microkrediet-banken zijn geen liefdadigheidsinstelling
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:01:05 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68360716
Spam!
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:07:13 #6
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_68360776
TVP, leuk idee!
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_68360822
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Overigens leven 'echte' microkredieten wel rente op, zelfs microkrediet-banken zijn geen liefdadigheidsinstelling
Ik denk ook dat dat Kiva wél de rente ontvangt
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:01 schreef Bill_E het volgende:
Spam!
Zucht...
pi_68360849
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:00 schreef De_Hertog het volgende:

Ik denk niet dat je veel kans maakt als anderen zien dat je uit het enorm arme Nederland komt..
Denk ook niet dat het via deze site zou lukken . Ze maken gebruik van micro-krediet organisaties in die ontwikkelingslanden. Die organisaties ontvangen ook weer de afbetalingen van de ondernemers. Sommige van die organisaties hebben bewezen erg betrouwbaar te zijn, bijna alle leningen worden terugbetaald. Sommige organisaties zijn nog maar net begonnen en hebben zich nog niet bewezen. En soms gaat er ook wel 's zo'n organisatie over de kop en zijn de kredietverstrekkers een deel van hun geld kwijt.
quote:
Verder wel een goed initiatief, ben benieuwd hoe dit uitpakt. Maar misschien is meer informatie wel handig voor de startpost: hoe moet je betalen (creditcard?) en wat gebeurt er als een ondernemer niet in staat te zijn de lening terug te betalen?
Ehm, ik ben niet van de organisatie ofzo, vond het gewoon een leuke site . Maareh... je kunt betalen met creditcard of met paypal. En ik lees dat als je dat niet hebt, dat je ook mee kunt doen met het Nederlandse FairSpirit en gewoon geld kunt overmaken op een bankrekening http://www.fairspirit.nl/fairspirit-fonds/doneren/

Als een ondernemer het geld (deels) niet terugbetaalt, ben je het kwijt volgens mij. Maargoed, bij regulier 'doneren' aan het goede doel, ben je het geld sowieso 'kwijt'. 'k Weet niet welke methode de lokale microkrediet-organisaties hanteren bij het innen van de aflossingen. Neem aan dat ze geen mafia-praktijken hanteren .
quote:
Overigens leven 'echte' microkredieten wel rente op, zelfs microkrediet-banken zijn geen liefdadigheidsinstelling
'k Zie het ook meer als ontwikkelingshulp 2.0 .
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:15:29 #9
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68360900
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:11 schreef Boor-rat het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dat Kiva wél de rente ontvangt
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet perse, .org duidt meestal op 'instellingen zonder winstoogmerk' Op hun site staat het in ieder geval niet duidelijk, maar er staat wel dat je je teruggestorte geleende geld ook aan Kiva kan doneren om de boel draaiende te houden. Dat lijkt te betekenen dat ze geen geld inhouden. Aan de andere kant werken ze met 'lokale partners', wellicht houden die geld in. Jammer dat ze daar niet duidelijk over zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68360905
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:11 schreef Boor-rat het volgende:

Ik denk ook dat dat Kiva wél de rente ontvangt
http://en.wikipedia.org/wiki/Kiva_(organization)
quote:
According to its web site, Kiva quotes interest rates as the "self reported average rate charged by the Field Partner to the enterpreneur."

Kiva defends the interest rates of its lenders, however, saying its field partners provide much better rates than local alternatives, but must charge what they do because "the costs of making a micro-loan in the developing world are higher versus larger loans in the West."
En:
quote:
"Our Field Partners are free to charge interest, but Kiva.org will not partner with an organization that charges exorbitant interest rates."
Het zijn dus de lokale microkrediet-organisaties die rente vangen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:17:25 #11
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_68360934
Ik weet niet of het wel zo goed is om dat microkrediet maar te verstrekken, straks zit de derde wereld ook vol met kleine middenstanders die de Telegraaf lezen en VVD stemmen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_68360944
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:15 schreef De_Hertog het volgende:

Jammer dat ze daar niet duidelijk over zijn.
http://www.kiva.org/about(...)0Questions#question4

Q: How does Kiva fund its operations?

A: Kiva.org currently sends 100% of your loans to the borrowers listed on the site. However, self-sustainability is critical to Kiva.org. To this end, we support ourselves principally on the "optional fees" our lenders voluntarily pay to the organization in addition to the loans they make. Based on this income stream alone, we are currently self-sufficient. In the future, as the needs of our charitable cause dictate, we are open to considering additional revenue streams such as partnership fees.
Lastly, we have raised growth capital from a small group including Silicon Valley angel donors, corporate sponsors and foundations such as the Draper Richards Foundation and the Kellogg Foundation. We are incredibly thankful for this support that has helped us keep up with a fast pace of growth.
pi_68360957
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:17 schreef I.R.Baboon het volgende:

Ik weet niet of het wel zo goed is om dat microkrediet maar te verstrekken, straks zit de derde wereld ook vol met kleine middenstanders die de Telegraaf lezen en VVD stemmen.
Maar anders worden het allemaal smerige commies !
pi_68360962
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik weet niet of het wel zo goed is om dat microkrediet maar te verstrekken, straks zit de derde wereld ook vol met kleine middenstanders die de Telegraaf lezen en VVD stemmen.
Hoho, echt kleine middenstanders lezen de volkskrant en stemmen SP volgens mij, hoor.
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:22:57 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68361012
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:15 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Kiva_(organization)
[..]

En:
[..]

Het zijn dus de lokale microkrediet-organisaties die rente vangen.
Ook wel logisch hoor (die mensen moeten ook betaald krijgen voor hun werk) maar wel vreemd dat ze dat bij die leningen niet laten zien. Goed, het is blijkbaar nooit 'belachelijk hoog' maar je weet dus niet precies hoeveel 'jouw' ondernemer terug moet betalen. Overigens, antwoord op mijn vorige vraag:
quote:
No, Kiva loans are not regulated as securities in the USA. Kiva does not guarantee lenders that their loans will be repaid. Kiva lenders should have no expectation of a financial return on their loans.


[ Bericht 4% gewijzigd door De_Hertog op 25-04-2009 10:32:18 ]
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68361130


'k Heb deze mensen allemaal 25 euro geleend .
1. Nieuwe voorraad voor marktkraam
2. Inventaris voor koelkast-reparatie winkel
3. Materiaal voor het maken van juwelen
4. Meer vis inkopen voor de markt
5. Nieuwe motorfiets voor taxi-dienst
6. Een nieuw varken volgens mij
7. Nieuwe voorraad voor telefoonkaarten-winkel
8. Inrichten zaaltje voor bruiloften en partijen

Nu hopen dat ze het netjes terugbetalen .
pi_68361181
Interessant.
Dus je kunt zelf uitkiezen aan wie je zo'n kredietje geeft?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_68361230
Als nou meer Fok!'ers meedoen, dan beginnen we op www.kiva.org/community een Fok!-team .
pi_68361244
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:30 schreef Biancavia het volgende:

Interessant.
Dus je kunt zelf uitkiezen aan wie je zo'n kredietje geeft?
Ja, vanaf 25 euro .
pi_68361299
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:33 schreef DennisMoore het volgende:

Als nou meer Fok!'ers meedoen, dan beginnen we op www.kiva.org/community een Fok!-team .
http://www.kiva.org/team/fok
pi_68361701
Ik doe mee!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_68361949
http://www.kiva.org/community/viewTeamMembers/?team_id=6406

.

Jammer genoeg kan ik m'n huidige leningen niet meer onder het team hangen. Dat moet blijkbaar op het moment dat je de lening verstrekt.
pi_68362037
Is het dan niet handig om één project uit te kiezen met z'n allen?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_68362045
Ik wil wel meedoen, maar wacht het even een tijdje af, en wil wat resultaten zien in de loop der tijd, mijn goede doelen quotum is een beetje bereikt en ik wil niet in iets stappen waar weer geen bal uitkomt, zelfs al krijg je je geld waarschijnlijk gewoon terug. ..
  zaterdag 25 april 2009 @ 11:17:29 #25
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_68362074
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:15 schreef Biancavia het volgende:
Is het dan niet handig om één project uit te kiezen met z'n allen?
  zaterdag 25 april 2009 @ 11:18:18 #26
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68362090
Gave site, heb wel interesse om mee te doen met een FOK! groep... Wel grappig dat er ook gewoon aanvragen voor 'personal use' tussenstaan
pi_68362107
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:15 schreef Biancavia het volgende:

Is het dan niet handig om één project uit te kiezen met z'n allen?
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar die projecten zitten best wel snel vol geloof ik. Zo'n kerel die 1200 dollar ofzo moest hebben, had dat in een paar dagen toch wel bij elkaar geleend. Dus in die zin hoeven we niet samen te werken om iemand snel aan een lening te helpen . Vind het zelf wel leuk om het een beetje te spreiden, veel kleine bedragjes. Bovendien, als iemand dan niet terugbetaalt, ben je niet alles meteen kwijt.
  zaterdag 25 april 2009 @ 11:20:54 #28
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_68362124
Hoe lang duurt het uberhaupt in de praktijk voordat een bedrag is terugbetaald?
pi_68362174
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:15 schreef Lamon het volgende:

Ik wil wel meedoen, maar wacht het even een tijdje af, en wil wat resultaten zien in de loop der tijd, mijn goede doelen quotum is een beetje bereikt en ik wil niet in iets stappen waar weer geen bal uitkomt, zelfs al krijg je je geld waarschijnlijk gewoon terug. ..
Wat voor resultaten wil je zien?

Je krijgt zo'n overzicht te zien:



Gemiddeld dus een Delinquency Rate van 3,03 %.
pi_68362211
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:20 schreef TeleluvR het volgende:

Hoe lang duurt het uberhaupt in de praktijk voordat een bedrag is terugbetaald?
Dat staat bij iedere lening-aanvraag vermeld. Sommige een paar maanden, sommige 2 jaar.

En leuk is dat je dus bezig kunt blijven:
quote:
4) When lenders get their money back, they can re-lend to someone else in need, donate their funds to Kiva (to cover operational expenses), or withdraw their funds.
pi_68362257
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:28 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

'k Heb deze mensen allemaal 25 euro geleend .
1. Nieuwe voorraad voor marktkraam
2. Inventaris voor koelkast-reparatie winkel
3. Materiaal voor het maken van juwelen
4. Meer vis inkopen voor de markt
5. Nieuwe motorfiets voor taxi-dienst
6. Een nieuw varken volgens mij
7. Nieuwe voorraad voor telefoonkaarten-winkel
8. Inrichten zaaltje voor bruiloften en partijen

Nu hopen dat ze het netjes terugbetalen .
!

ik denk er nog even over na.

zit er wel een soort payback garantie aan vast ofzo?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68362284
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:23 schreef DennisMoore het volgende:
Wat voor resultaten wil je zien?
..meer praktisch, geen statistieken, maar wat ze met het geld gedaan hebben, en of hun investering vruchten afgeworpen heeft.
pi_68362316
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:29 schreef Lamon het volgende:

..meer praktisch, geen statistieken, maar wat ze met het geld gedaan hebben, en of hun investering vruchten afgeworpen heeft.
Dan kun je je hélemaal inlezen op http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=listJournals .

Het gaat bijna altijd om bedrijfjes (ook wel education trouwens), niet de traditionele goede-doelen-dingen zoals malaria-bestrijding enzo.
pi_68362423
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:27 schreef Mirjam het volgende:

zit er wel een soort payback garantie aan vast ofzo?
Nee, geen garantie. Net als in het echte leven betalen sommige mensen/bedrijven hun lening namelijk niet (helemaal) terug . De organisatie benadrukt dat je het wel moet zien als 'goed doel' waaraan je normaal gesproken dus écht zou doneren en het geld 'kwijt' zou zijn. In dit geval kun je het grootste deel van het geld echter blijven rondpompen.

En je kunt, mits je een Paypal account hebt, het terugbetaalde geld wel terugkrijgen van Kiva:
quote:
How do I withdraw funds from my Kiva account?
*Step 1: Log into your Kiva account
*Step 2: Click "My Portfolio"
*Step 3: Click "Withdraw" in the upper right hand corner of the screen
*Step 4: Enter the amount that you wish to withdraw and enter the email address registered with your PayPal account

Kiva and PayPal will process your withdrawal request, and in 1 to 2 weeks the funds will be deposited into your PayPal account. As PayPal processes all of Kiva.org's financial transactions, it is necessary to withdraw the funds into your PayPal account. Kiva cannot send you a personal check or deposit the funds into your personal bank account.
pi_68362537
Zeker een goed initiatief!
pi_68362677
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan kun je je hélemaal inlezen op http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=listJournals .

Het gaat bijna altijd om bedrijfjes (ook wel education trouwens), niet de traditionele goede-doelen-dingen zoals malaria-bestrijding enzo.
Je bent een goede verkoper. Ik heb het gedaan, heb er wel vertrouwen in.

pi_68362765
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:45 schreef Lamon het volgende:

Je bent een goede verkoper. Ik heb het gedaan, heb er wel vertrouwen in.

[ afbeelding ]
.

Alleen hangt je lening nu niet aan het Fok!-team als ik 't goed zie .
pi_68362864
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:48 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.

Alleen hangt je lening nu niet aan het Fok!-team als ik 't goed zie .
Dat was toch niet perse nodig?
pi_68362876
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:52 schreef Lamon het volgende:

Dat was toch niet perse nodig?
Neuh, maar is wel leuk natuurlijk .
pi_68362970
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Neuh, maar is wel leuk natuurlijk .
Ik ben eerlijk gezegd niet zo gek op een heleboel mensen die hier rondposten, al die schreeuwlelijkers en neppers en leugenaars, dus ik doe zo'n initiatief liever zelf dan.
Ik weet ook wel dat hier zat aangename mensen zijn, maar ik doe dat soort dingen dan toch maar liever op eigen initiatief, en we kunnen onderling toch communiceren eventueel, met alle initiatiefnemers, om bepaalde doelen te synchroniseren?
pi_68363001
TVP Binnenkort weer eens in verdiepen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68363004
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:56 schreef Lamon het volgende:

Ik ben eerlijk gezegd niet zo gek op een heleboel mensen die hier rondposten, al die schreeuwlelijkers en neppers en leugenaars, dus ik doe zo'n initiatief liever zelf dan.
Ik weet ook wel dat hier zat aangename mensen zijn, maar ik doe dat soort dingen dan toch maar liever op eigen initiatief, en we kunnen onderling toch communiceren eventueel, met alle initiatiefnemers, om bepaalde doelen te synchroniseren?
.
  zaterdag 25 april 2009 @ 12:05:39 #43
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_68363181
Zitten er ook IT-startups bij?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_68363206
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:58 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
Ik zou het wel leuk vinden als dit initiatief misschien even op de frontpage, of als sticky neergezet zou kunnen worden, omdat het idee van "Oh, ik kan een goed mens zijn, maar het hoeft me geen geld te kosten", ook de wat minder sociale en praktische users zou kunnen aanspreken.

Maar ik ga wel eens tever in mijn enthousiasme voor goede initiatieven, dus zou het vreemd zijn om hier een PM aan te wijden aan de FOK!crew?
pi_68363246
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:05 schreef I.R.Baboon het volgende:

Zitten er ook IT-startups bij?
'k Zag wel een negerin achter een computer zitten op een plaatje. Telt dat ook?
  zaterdag 25 april 2009 @ 12:10:07 #46
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68363285
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:06 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik zou het wel leuk vinden als dit initiatief misschien even op de frontpage, of als sticky neergezet zou kunnen worden, omdat het idee van "Oh, ik kan een goed mens zijn, maar het hoeft me geen geld te kosten", ook de wat minder sociale en praktische users zou kunnen aanspreken.
Ik denk dat die groep gaat vallen over het geen-garantie-aspect
quote:
Maar ik ga wel eens tever in mijn enthousiasme voor goede initiatieven, dus zou het vreemd zijn om hier een PM aan te wijden aan de FOK!crew?
Je kunt het altijd proberen, lijkt me zo.

M'n salaris is trouwens binnen, dus ik denk dat ik van de week ook eens wat geld ga uitlenen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68363314
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:06 schreef Lamon het volgende:

Ik zou het wel leuk vinden als dit initiatief misschien even op de frontpage, of als sticky neergezet zou kunnen worden, omdat het idee van "Oh, ik kan een goed mens zijn, maar het hoeft me geen geld te kosten", ook de wat minder sociale en praktische users zou kunnen aanspreken.

Maar ik ga wel eens tever in mijn enthousiasme voor goede initiatieven, dus zou het vreemd zijn om hier een PM aan te wijden aan de FOK!crew?
Misschien tzt... eerst maar eens een paar team-leden verzamelen denk ik en dit topic volkrijgen? Officieel logo, startpost etc. 'k Bedoelde dit topic eigenlijk meer als "Kijk wat een leuke site"-topic .

'k Denk dat een 'nadeel' van www.Kiva.org is dat het terugbetalen van leningen vele maanden duurt. Dus als je er niet telkens méér geld in wil stoppen, dan is de lol er na de eerste dagen van leningen uitzoeken misschien wel af. Na een tijdje heb je je portfolio-pagina en de statistiekjes wel gezien .
pi_68363382
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:10 schreef De_Hertog het volgende:

M'n salaris is trouwens binnen, dus ik denk dat ik van de week ook eens wat geld ga uitlenen
Wel éérst lid worden dan .

'k Had laatst ook zoiets... nieuwe pc gekocht, leuke gadgets van honderden euro's etc... Dan zou ik eigenlijk ook wel eens wat minder egocentrisch kunnen doen met het geld.

En dan is het leuke van deze site dat je het geld niet echt 'kwijt' bent of 'over de schutting gooit'. Plus al die 2.0-achtige aspecten van de website, wat ik altijd erg leuk vind .
pi_68363464
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:11 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Misschien tzt... eerst maar eens een paar team-leden verzamelen denk ik en dit topic volkrijgen? Officieel logo, startpost etc. 'k Bedoelde dit topic eigenlijk meer als "Kijk wat een leuke site"-topic .

'k Denk dat een 'nadeel' van www.Kiva.org is dat het terugbetalen van leningen vele maanden duurt. Dus als je er niet telkens méér geld in wil stoppen, dan is de lol er na de eerste dagen van leningen uitzoeken misschien wel af. Na een tijdje heb je je portfolio-pagina en de statistiekjes wel gezien .
Okee, nou ja, ik ben nu dus begonnen met de SIRARI Group, en die hebben nog een behoorlijk bedrag nodig, dus hoe zouden we dat dan het best kunnen synchroniseren?
Van andere goede doelen krijg ik sowieso niets terug, dus ik zit niet zo met de tijdspan, ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik door een recente koopziekte niet HEEL veel geld kwijt kan, dus totdat ik over een paar maanden weer wat beter sta, houdt het bij mij bij een euro of 150 wel even op.
Daarom zou het dan wel prettig zijn als er wat meer mensen mee zouden doen, maar hoe krijg je dat dan voor elkaar?
pi_68363546
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:18 schreef Lamon het volgende:

Okee, nou ja, ik ben nu dus begonnen met de SIRARI Group, en die hebben nog een behoorlijk bedrag nodig, dus hoe zouden we dat dan het best kunnen synchroniseren?
Na jou hebben al nu al vijf anderen geld gegeven. Gaat hard hoor, kijk morgen nog maar eens hoeveel SIRARI nodig heeft . Ik denk dat ze heel snel alles binnen hebben.

http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=about&id=104387&_tpos=1&_tpg=1
pi_68363595
Da's trouwens wel het goede als je een lening verstrekt aan een groep ipv aan een individu:
quote:
About Group Loans

In a group loan, each member of the group receives an individual loan but is part of a group of individuals bound by a group guarantee. Under this arrangement, each member of the group supports one another and is responsible for paying back the loans of their fellow group members if someone is delinquent or defaults.
pi_68363621
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:22 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Na jou hebben al nu al vijf anderen geld gegeven. Gaat hard hoor, kijk morgen nog maar eens hoeveel SIRARI nodig heeft . Ik denk dat ze heel snel alles binnen hebben.

http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=about&id=104387&_tpos=1&_tpg=1
Dat gaat idd snel.

Is het goed als ik een logo voor een lopend topic maak? Ik vind dat nl. leuk om te doen.
pi_68363731
Leuk initiatief en ik wil daar best wat geld ingooien maar wat maakt Kiva beter dan bijv. www.myc4.com?
  zaterdag 25 april 2009 @ 12:40:55 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68363929
Dit is in ieder geval een veel beter en gerichter initiatief dan ontwikkelingshulp of donaties geven aan instanties als het Rode Kruis en Novib. Ben wel benieuwd hoe dit op de lange termijn nu uit gaat pakken .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_68363975
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:25 schreef Lamon het volgende:

Dat gaat idd snel.

Is het goed als ik een logo voor een lopend topic maak? Ik vind dat nl. leuk om te doen.
Haha, ik vind het allemaal prima .

'k Weet niet hoe het zit met het mogen gebruiken van Fok!-naam en -logo... Is dan niet eerst toestemming nodig? 'k Bedoel, het gaat wel om geld... Moeten we denk ik wel een disclaimer schrijven eerst.
pi_68364029
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Haha, ik vind het allemaal prima .

'k Weet niet hoe het zit met het mogen gebruiken van Fok!-naam en -logo... Is dan niet eerst toestemming nodig? 'k Bedoel, het gaat wel om geld... Moeten we denk ik wel een disclaimer schrijven eerst.


Niets officieels ofzo, maar als iemand iets leukers kan maken...

..en dat vragen doe ik wel.
  zaterdag 25 april 2009 @ 12:49:09 #57
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68364098
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:31 schreef g0dz0r het volgende:
Leuk initiatief en ik wil daar best wat geld ingooien maar wat maakt Kiva beter dan bijv. www.myc4.com?
Als ik het zo even doorlees lijkt myc4.com me wat 'lastiger': je moet je eigen rentetarief bepalen, daarna bieden, dan kun je al dan niet worden aangenomen. Aan de andere kant heb je daar de optie winst te maken.
Hier is het gewoon 'kies iemand uit, geef geld, en wacht tot je je geld terug krijgt.'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 25 april 2009 @ 12:53:57 #58
104963 ETA
European Travel Author
pi_68364189
Heb Kiva ook ongeveer 2 maanden geleden gevonden. Heb totaal $1000 uitgeleend, waarvan ik al ruim $100 terug heb gekregen, deze natuurlijk weer uitgeleend vind het een mooie manier van helpen, als je zo de verhalen leest, dan zie je dat 1 kleine lening veel invloed heeft op iemands leven.

Ik hou van diversificeren, mijn investeringen :

Services, Viet Nam
Restaurant, Cameroon
Restaurant, Senegal
Bakery, Peru
Taxi, Cambodia
Tailoring, Afghanistan
Pigs, Philippines
Construction, Lebanon
Bakery, Azerbaijan
Beauty Salon, Paraguay
Cattle, Azerbaijan
Retail, Tanzania
Retail, Mali
General Store, Peru
Food Production/Sales, Dominican Republic
Jewelry, Ghana
Retail, Nicaragua
Services, Bolivia
Fruits & Vegetables, Cambodia
Retail, Cambodia






[ Bericht 18% gewijzigd door ETA op 25-04-2009 13:00:32 ]
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_68364294
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:53 schreef ETA het volgende:

Heb Kiva ook ongeveer 2 maanden geleden gevonden. Heb totaal $1000 uitgeleend, waarvan ik al ruim $100 terug heb gekregen, deze natuurlijk weer uitgeleend vind het een mooie manier van helpen, als je zo de verhalen leest, dan zie je dat 1 kleine lening veel invloed heeft op iemands leven.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
.

Heb je die 1000 dollar meteen in 't begin al ingezet, of een beetje gespreid over de afgelopen twee maanden? Het is denk ik het leukst om gedurende de tijd geld opnieuw te kunnen investeren, dus de looptijd van de leningen een beetje te spreiden. Dan kun je bijvoorbeeld iedere maand met de aflossingen een nieuw leninkje verstrekken.
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:09:45 #60
104963 ETA
European Travel Author
pi_68364499
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.

Heb je die 1000 dollar meteen in 't begin al ingezet, of een beetje gespreid over de afgelopen twee maanden? Het is denk ik het leukst om gedurende de tijd geld opnieuw te kunnen investeren, dus de looptijd van de leningen een beetje te spreiden. Dan kun je bijvoorbeeld iedere maand met de aflossingen een nieuw leninkje verstrekken.
Heb 4x $250 gestort over een periode van 1,5 maand. Heb dus al 100$ opnieuw geïnvesteerd

Meeste geld krijg je toch wel terug, en momenteel kan ik het goed doen zonder die $1000. Vanuit gaande van een 3% deliquency rate en 3% misgelopen renteinkomsten, kost mij dit $60 per jaar (vanuit gaande dat ik al het geld 1x per jaar herinvesteer). Met die $60 help je dan toch veel mensen.

Het is natuurlijk ook een goedkope manier om jezelf iets beter te voelen, en misschien levert het nog wel karma punten op
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_68364640
Ik zou niet teveel in karma geloven, dat werkt niet, meer in eigen gevoel.
Ik heb het bij GC als vraag gezet of het mag...
pi_68365923
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:09 schreef ETA het volgende:

Meeste geld krijg je toch wel terug, en momenteel kan ik het goed doen zonder die $1000. Vanuit gaande van een 3% deliquency rate en 3% misgelopen renteinkomsten, kost mij dit $60 per jaar (vanuit gaande dat ik al het geld 1x per jaar herinvesteer). Met die $60 help je dan toch veel mensen.

Het is natuurlijk ook een goedkope manier om jezelf iets beter te voelen, en misschien levert het nog wel karma punten op
Zo denk ik er dus ook over . Voor die paar tientjes per jaar die je misschien misloopt...

En karma-puntjes zijn altijd mooi meegenomen .
pi_68373980
Het aantal leden van 't team staat nog steeds op 3... dat kan beter!
  zaterdag 25 april 2009 @ 20:32:52 #64
104871 remlof
Europees federalist
pi_68375020
Intressant initiatief.
  Moderator zaterdag 25 april 2009 @ 21:01:02 #65
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_68375986
Tvp.

Super initiatief

Ik ben zelf niet zo rijk dat ik zomaar ff $1000 kan uitlenen

Maar een paar tientjes kan geen kwaad. Zo even de site doorlezen en een account aanmaken.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_68377505
En aanmelden als teamlid .
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:53:26 #67
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68377529
Interessant initiatief.
Veel Tajikistanen op die site zeg

Edit:

Pedro Antonio Servellon:
Primary Activity: House Repair



House repair met honden?
pi_68377710
tvp
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:12:30 #69
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68378096
Heb net $25 geleend aan:

Sotiboldi Sulaymonov:



Sotiboldi is a 55 year old man, married and has seven children. He works in a collective farm as a land aerator. Sotibildi has been taking care of cattle since youth. Sotiboldi's sons help him feed the cattle and supply the fodder. His wife works as a technician in the school of Somgor town. Her salary is enough only to cover the bills. This is why the weight of family life is laid on Sotiboldi's shoulders and his two older sons. Sotiboldi wants to get a loan to increase his animal husbandry business.

Zodat hij weer een nieuw koetje kan kopen
pi_68378550


Wil graag $825.00 voor Personal Use.
pi_68378652
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:12 schreef Erasmo het volgende:

Heb net $25 geleend aan:

Sotiboldi Sulaymonov:
Gefeliciteerd, je bent de eerste die een lening heeft gedaan onder de vlag van 't Fok-team .
pi_68380043
tvp, zal er eens naar kijken als ik wakker ben.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_68380432
Goeie organisatie. Ik denk dat dit het beste middel is tegen armoede. Het stimuleren van nieuwe ondernemingen en van de plaatselijke economie. Veel beter dan maandelijks 10 euro in een bodemloze put dumpen.
Noodles
pi_68380463
Yep, hoewel inentingen en het regelen van schoon drinkwater natuurlijk ehm... ook belangrijk zijn.
  zondag 26 april 2009 @ 00:18:26 #75
104963 ETA
European Travel Author
pi_68381241
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:26 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

Wil graag $825.00 voor Personal Use.
tuuuuuurlijk, kom maar halen


wat dat betreft let ik wel op aan wie ik geld leen, personal use doe ik in principe niet. Ook "restocking inventory" heeft niet echt de voorkeur, als je een goed zaakje runt, dan heb je in principe geen extra geld nodig voor restocken. Blijkbaar is hun zaakje niet helemaal op orde en ga ik ze geen geld lenen, dat leen ik liever aan iemand die wil beginnen met een nieuwe zaakje. Geldt natuurlijk niet voor uitbreidingen van assortiment
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_68381406
Nou, voor eventuele volgende investeringen ben ik dan ook maar lid geworden van het FOK! team. Het blijft een top initiatief.
  zondag 26 april 2009 @ 00:33:54 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68381550
Die Tadzjieken lijken me meer te vertrouwen dan zulke louche negers . Wel vreemd dat vrijwel half Tadzjikistan vertegenwoordigd is op KIVA en andere Aziatische landen nauwelijks. Wellicht dat in dat land een apart KIVA-steunpunt is ofzo?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_68381787
Kweenie... Eergisteren ofzo waren het vooral lui uit Ghana. Ik vermoed dat het een beetje wisselt van dag tot dag, en afhankelijk is van of zo'n lokale organisatie net weer een hele batch online gooit.
  zondag 26 april 2009 @ 01:35:26 #79
104963 ETA
European Travel Author
pi_68382625
het wisselt inderdaad, het gaat met batches. Ene dag allemaal ghanezen, dan weer zuid amerikanen, dan weer 20 man uit een of andere -stan land....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_68385130
quote:


Primary Activity: Internet Cafe
Loan Amount: $800.00
Loan Use: To purchase equipment for a video room
Location: Managua, Nicaragua

Don Oscar rents videos games, which he started with a previous loan he used to buy all the necessary items. This is his second cycle with Afodenic. He is 24 years old, single, and hopes to have his own home and also get a new vehicle. With this credit application, Don Oscar plans to install a full video room to offer more services to his customers, as the demand is already there, and he cannot currently meet it. With this new service, he expects to earn better income. Don Oscar gives thanks to the institution for helping him grow his business and his objectives.
Weer wat hipper dan geld lenen voor een nieuw varken .
pi_68388504
Hmm, op 't moment maar 11 lening-aanvragen, da's niet veel.
pi_68398380
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:49 schreef De_Hertog het volgende:
Als ik het zo even doorlees lijkt myc4.com me wat 'lastiger': je moet je eigen rentetarief bepalen, daarna bieden, dan kun je al dan niet worden aangenomen. Aan de andere kant heb je daar de optie winst te maken.
Hier is het gewoon 'kies iemand uit, geef geld, en wacht tot je je geld terug krijgt.'
Wat ik begrijp is dat de vrager een rentetarief afgeeft waartegen hij maximaal wil lenen. Vervolgens kunnen uitleners hierop inschrijven en hun eigen rentetarief meegeven. Op een gegeven moment is het bedrag gehaald. Als het gemiddelde rentetarief van de uitleners onder het gevraagd rentetarief ligt van de vrager dan sluit de lening. Zo niet dan kunnen andere uitleners zich inschrijven en als ze een lager tarief bieden dan de hoogste van dat moment dan wordt de hoogste eruit gewipt. Zo daalt uiteindelijk het rentetarief tot onder het gevraagde tarief.

Ik kan verder niet zo heel veel verschillen zien maar achter MyC4 staat een Deense CEO van een bedrijf, dat geeft me net even wat meer vertrouwen als een Amerikaans bedrijf. Daarnaast kan ik dankzij de EU tegen gelimiteerde kosten geld op m'n account storten. Heb me nu ingeschreven, zo even het eerste bedrag overmaken
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68408239
quote:


Name: Rufina Valeriana Apaza Chambi
Location: Puno, Puno, Peru

Valeriana is a member of the Commnal Bank "“Mujeres trabajando por el desarrollo“ ("Women working for development"), in the Chaquimayo sector, Cabanilla district, Lampa province, Puno department. She is 48 years old, married and has 10 children. She did not finish primary school, reaching the third grade.

She has worked with the Manuela Ramos Movement for three years. She is one of the founding members of her Communal Bank. She raises cattle. Her first loan was 300 nuevo soles, which she used to buy sheep and some animal feed.

She wants to continue growing her business, so she is now requesting a loan of 1700 nuevo soles, which she promises to pay back in six payments. With this loan she will be able to buy larger livestock to raise (bulls). This will generate more income. One of her wishes is to buy herself a house in the city of Juliaca and see her children become professionals. She likes the type of work that Manual Ramos does.
Ze heeft nog slechts $25 van de gevraagde $550 nodig. Wie vult effe aan ?
  zondag 26 april 2009 @ 22:59:20 #84
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68408373
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:57 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, op 't moment maar 11 lening-aanvragen, da's niet veel.
Volgens mij wordt er ook behoorlijk zwaar gescreend op betrouwbaarheid van de lokale partners. Wellicht dat ze ook bewust het aantal getoonde aanvragen wat lager houden om te voorkomen dat er een heleboel mensen zijn die bij een halve lening blijven hangen.
  maandag 27 april 2009 @ 06:49:05 #85
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_68413034
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_68414942
http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=about&id=103223

Onder het FOK!team ook maar eentje afgemaakt.
pi_68416439
quote:
Op maandag 27 april 2009 09:56 schreef Lamon het volgende:

http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=about&id=103223

Onder het FOK!team ook maar eentje afgemaakt.
Nu staan we daar bij de 'Top Lending Teams for this entrepreneur' .
pi_68416625
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nu staan we daar bij de 'Top Lending Teams for this entrepreneur' .



...ik had wel verwacht dat er wat meer mensen hier aan mee zouden willen werken, al is het nog snel, en kan het nog makkelijk komen..

Ze zijn hier toch allemaal rijk, en zo liberaal minded?

Nou, kom op rijke FOK!kers, investeren!
pi_68416776
Nouja ehm... op 't moment is er helemaal geen lening beschikbaar .

Maar helaas hebben slechts 3 van de huidige 5 team-leden een lening verstrekt.
pi_68416853
quote:
Thanks Kiva Lenders! You've funded EVERY loan on the site!!

To date, Kiva has enabled lenders to send $ 70,354,360 to the working poor around the world.

Currently, we are experiencing a traffic spike and all previously fundraising loans have been fully funded. Our team is working with Kiva's Field Partners around the globe to approve new loan applications every day.

Kiva's Field Partners post new loans for funding on an hourly basis, so in the meantime:
1. Donate to Kiva's operating expenses
2. Check out our latest updates from the field
3. Check out the Kiva Blog and Kiva Fellows Blog
  maandag 27 april 2009 @ 11:11:00 #91
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_68416902
Leuk topic om even bij te blijven lezen. Misschien als het vakantiegeld straks binnen is! Maar dan wil ik dus ook echt zo'n project als 'een nieuwe koe' ofzo.
pi_68416954
Oh, en nu staat er weer eentje die 3x $242 vraagt. Eens kijken hoe rap dat gaat.
Staat nu nog op 0% raised. *afwacht*

Zanzibar... alleen om de naam al zou je er $25 naartoe sturen. Dan kun je zeggen dat je hebt geïnvesteerd in Zanzibar .
  maandag 27 april 2009 @ 11:30:24 #93
85962 ioko
I Appear Missing
pi_68417419
TVP: dit is een leuk initiatief.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 27 april 2009 @ 11:44:26 #94
104963 ETA
European Travel Author
pi_68417825
had wel eens dat er zoveel lenders waren en zo weinig loans dat alle beschikbare loans binnen 1-2 minuten gevuld waren
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_68417972
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:12 schreef DennisMoore het volgende:

Oh, en nu staat er weer eentje die 3x $242 vraagt. Eens kijken hoe rap dat gaat.
Staat nu nog op 0% raised. *afwacht*
En staat nu alweer op 59% raised .
pi_68418087
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:49 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En staat nu alweer op 59% raised .
Het werkt dus blijkbaar erg goed, maar ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten over een paar maanden van mijn investeringen.

Hebben jullie daar al goede ervaringen mee?
  maandag 27 april 2009 @ 11:54:41 #97
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_68418119
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:07 schreef J.A.N.A. het volgende:
TVP, leuk idee!
  maandag 27 april 2009 @ 12:02:14 #98
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68418301
Ik ga me ook aanmelden Even een Paypall-account openen
pi_68437526
Als iedere tvp'er zich nou effe aanmeldt, dan hebben we meer dan 6 leden .
  maandag 27 april 2009 @ 23:03:03 #100
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68442571
quote:
Op maandag 27 april 2009 21:16 schreef DennisMoore het volgende:
Als iedere tvp'er zich nou effe aanmeldt, dan hebben we meer dan 6 leden .
Ik heb me al aangemeld
Nog even wachten tot de conformatie van PayPall, en dan ga ik ook investeren
pi_68445548
tvp
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_68445618
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:03 schreef Yozzz het volgende:

Ik heb me al aangemeld
Ja, jij bent 't zesde teamlid .
pi_68445997
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, jij bent 't zesde teamlid .
Op zich niet verkeerd op de "225000" gebruikers, waarvan 60% liberalistisch ingesteld is, en 70% sterft van het geld, en 90% claimt sociaal te zijn.
Sorry, kan soms mijn cynisme niet verbergen...

Maar goed, toch een lid, en eventuele gever erbij.
pi_68449587
Zo, een nieuw leninkje onder 't team gehangen .
Peru dit keer.
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:13:03 #105
176140 YourBuddy
Deze bijdrage is 1 euro waard
pi_68468406
Ik heb al ruim 1000 dollar uitgeleend, maar ik heb er ook alweer 50 dollar mee verloren... Ze betalen niet altijd terug...
YB
pi_68471091
Die 50 dollar kun je dus gewoon zien als 'donatie aan het goede doel' .
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:08:41 #107
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68472712
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:13 schreef YourBuddy het volgende:
Ik heb al ruim 1000 dollar uitgeleend, maar ik heb er ook alweer 50 dollar mee verloren... Ze betalen niet altijd terug...
Dan heb je denk ik heel erg pech? Wat was de deliquencyrate van de overkoepelende organisatie? Ik vind het wel een prestatie, gezien het feit dat de ze 3,03% deliquency hebben.
pi_68475561
Nouja, eigenlijk hebben ze dus (per 28 april):
default rate = 1.82%
delinquency rate = 2.97%
quote:
Delinquency Rate:
The percentage of Active Loans by this Field Partner that are past due in repayment. This is a conservative early indicator of a Field Partner's long term Default Rate. It is conservative because there is still a chance the past due entrepreneur will fully repay their loan before the end of the loan term, even if they are behind currently.

How this is calculated:
Amount of Active Loans Delinquent / Amount of Active Loans

Notes:
Many Kiva Field Partners have very low Delinquency Rates because:
* Entrepreneurs are required to join borrowing support groups -- which chip in when a group member is unable to repay on time.
* The Field Partner may occasionally use their own reserves to make Kiva lenders whole, even if the entrepreneur is past due.
quote:
Default Rate:
Percentage of Ended Loans (no longer paying back) which have failed to repay (measured in dollar volume, not units).

How this is calculated:
Amount of Ended Loans Not Repaid in Full / Amount of Ended Loans

Notes:
* Many Field Partners do not yet have many Ended Loans due to their short history on Kiva (see "Time on Kiva"). A more meaningful indicator of principal risk is "Delinquency Rate".
* For loans that are delinquent at the end of a loan term, Kiva allows the Field Partner 6 additional months
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:13:01 #109
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68475648
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:13 schreef YourBuddy het volgende:
Ik heb al ruim 1000 dollar uitgeleend, maar ik heb er ook alweer 50 dollar mee verloren... Ze betalen niet altijd terug...
Heb je een bericht gehad dan dat ze definitief niet terug betalen? Want het kan even duren begreep ik..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:16:34 #110
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_68475825
ik start alvast met 'n tvp . Leuk concept
heb me ondertussen al bij FOK! gevoegd; nummertje 7
paypall en het inlezen op de site volgen later. Ik beloof wel al plechtig 25 van die flutdollars te doneren binnenkort

[ Bericht 57% gewijzigd door misteriks op 28-04-2009 21:37:53 ]
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:39:56 #111
104963 ETA
European Travel Author
pi_68476952
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:08 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Dan heb je denk ik heel erg pech? Wat was de deliquencyrate van de overkoepelende organisatie? Ik vind het wel een prestatie, gezien het feit dat de ze 3,03% deliquency hebben.
50 dollar op 1000 is maar 5%, dus niet erg hoog, zal wel 1 of 2 leningen zijn. Ik heb nu ook ruim 1000 uitgeleend en tot nu toe alles terug gehad, dus ik middel het dan uit naar een default rate van 2,5%
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_68523641
*schopje*

Te weinig animo...
pi_68523703
M'n geld staat op MyC4 Zal me straks eens verdiepen in de bedrijfjes. Misschien dat ik me straks nog wat verveel en dan maak ik een OP
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68523797
Prachtig concept!
Ik ga me even inlezen en kijken hoe het werkt.
  donderdag 30 april 2009 @ 11:28:37 #115
104963 ETA
European Travel Author
pi_68523810
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:21 schreef Lamon het volgende:
*schopje*

Te weinig animo...
zo rijk ben ik ook alweer niet...... moet natuurlijk ook geld overhouden om de wereld rond te reizen, op die manier sponsor ik ook de locals
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_68523830
een goed doel wat ook echt nut heeft

tvp dus, even kijken hoe ik deze maand financieel uit ga komen
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_68523960
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:28 schreef ETA het volgende:

[..]

zo rijk ben ik ook alweer niet...... moet natuurlijk ook geld overhouden om de wereld rond te reizen, op die manier sponsor ik ook de locals
Jij had je toch al aangemeld?
En BEHOORLIJK geinvesteerd, mag ik wel zeggen, wow!!

Ik bedoelde meer die eeuwige tvp's die daarna nooit meer terugkomen.
pi_68527333
Wat een leuk initiatief. Ik vind echter al die plannen zo oppervlakkig. Waarom komen die mensen niet met een balans waarop je kunt zien hoe risicovol hun aankopen zijn?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_68527622
17/100 in Ssali John - Metal Fabrication
17/100 in Everlyn Wanjiru Migwi - Sells Shoes
16/100 in Netalisire James -Carpentry

Zijn wel nog openstaande bids
quote:
Op donderdag 30 april 2009 13:09 schreef Mendeljev het volgende:
Wat een leuk initiatief. Ik vind echter al die plannen zo oppervlakkig. Waarom komen die mensen niet met een balans waarop je kunt zien hoe risicovol hun aankopen zijn?
De ondernemers of het overkoepelende bedrijf? Bij de ondernemers ontbreekt dat soort kennis plus dat ze er de tijd niet voor hebben. Als je 12 uur per dag schoenen moet verkopen om in leven te blijven dan ga je niet een dag opgeven om een business plan op te stellen. Zelfs als je die kennis al hebt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68529900
quote:
Op donderdag 30 april 2009 13:09 schreef Mendeljev het volgende:

Ik vind echter al die plannen zo oppervlakkig. Waarom komen die mensen niet met een balans waarop je kunt zien hoe risicovol hun aankopen zijn?
Stel het eens voor aan dat marktvrouwtje uit Tsjaad .
pi_68531094
Al met al blijft het natuurlijk geen investeringsplan maar een manier van goeddoenerij. Het is echter dat ik skeptisch blijf omdat het lijkt alsof de heren van kiva koste wat kost proberen leningen te slijten aan middenstanders gezien de geringe inhoud omtrent de bestedingsplannen. Zeg nou zelf, mensen met een dikke laag spek op de huid kun je moeilijk arm noemen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 30 april 2009 @ 15:42:21 #122
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_68531263
Het gaat idd om belachelijk lage bedragen waarmee je die mensen flink op weg kunt helpen, en je krijgt het gewoon terug. Het lijkt me wel wat.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_68533678
quote:
Op donderdag 30 april 2009 15:35 schreef Mendeljev het volgende:

Zeg nou zelf, mensen met een dikke laag spek op de huid kun je moeilijk arm noemen.
Niet al het 'ontwikkelingswerk' gaat naar arme ondervoede negertjes, lijkt me.
pi_68551053
quote:
Op donderdag 30 april 2009 17:11 schreef DennisMoore het volgende:
Niet al het 'ontwikkelingswerk' gaat naar arme ondervoede negertjes, lijkt me.
Terecht ook. Ondernemerschap is wat mij betreft de belangrijkste bouwsteen van een samenleving. Al m'n bids zijn trouwens al aangepast of onderboden
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68551200
TVP. Ik denk dat ik hier ook wel aan mee ga doen.

Ik vermoed echter dat je je niet onder je nick kunt inschrijven?

Privacyhoer als ik ben kan ik hem dan niet onder de fok groep hangen. Jammer!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_68553778
Kan volgens mij wel. Wie zegt dat je niet 'Phoebe' als voornaam kunt nemen ?

Alleen op momenten dat je via creditcard of paypal geld overmaakt, moet je natuurlijk je echte gegevens gebruiken.
pi_68555777
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:51 schreef DennisMoore het volgende:
Kan volgens mij wel. Wie zegt dat je niet 'Phoebe' als voornaam kunt nemen ?

Alleen op momenten dat je via creditcard of paypal geld overmaakt, moet je natuurlijk je echte gegevens gebruiken.
Even ter aanvulling, als jij het niet erg vindt :

..die niet aan derden verstrekt worden.
De site is hardstikke eerlijk, duidelijk over zijn intenties, je krijgt netjes updates over het reilen en zeilen van je investeringen en dat vet gaat al helemaal nergens over.
Het zijn ondernemers, wat maakt het nou uit dat zij wel te eten hebben, het gaat er juist om dat zij de mensen zijn die op langere termijn kunnen zorgen dat anderen ook te eten hebben.
Opbouwende donaties, die echt zin hebben, en je hebt nog een grote kans dat je je geld terug krijgt ook...
Hoe meer wil je het op een presenteerblaadje krijgen, denk ik dan.
pi_68568485
En bij een aantal van die ondernemers staat dat het hun zoveelste lening is. Blijkbaar is het interessant voor ze, en worden er geen woekerrentes gehanteerd.
pi_68570027
aangemeld alleen nog even kijken wie ik me 25 dollar leen
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_68587314
http://www.kiva.org/team/fok

8 leden, 3 leningen... tsk tsk.
Kom op, tvp'ers!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:24:16 #131
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_68587340
Volgende maand vakantiegeld, misschien eens een lening overwegen. Dollar is sowieos voordelig tov de euro
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:35:21 #132
104963 ETA
European Travel Author
pi_68587588
ik vertrek nu naar China, Laos en Thailand om mijn lokale investeringen te controleren.

Niet echt, maar ik ga wel de lokale winkeliers, gidsen en restaurateurs sponsoren Hopelijk heb ik bij terugkomst wat meer kiva credits voorhanden en kan ik weer wat uitlenen, een extra deposit sluit ik ook niet uit. Dan zal ik mij ook wel aansluiten bij het FOK team


hey, kom net op een goed idee, een leuke motivator voor iedereen. Als er bij mijn terugkomst (25 mei) meer dan $1000 is uitgeleend via het FOK team, dan zal ik een extra $300 storten en via het FOK team gaan uitlenen
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:36:52 #133
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_68587611
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:35 schreef ETA het volgende:
hey, kom net op een goed idee, een leuke motivator voor iedereen. Als er bij mijn terugkomst (25 mei) meer dan $1000 is uitgeleend via het FOK team, dan zal ik een extra $300 storten en via het FOK team gaan uitlenen
Ik denk niet dat dat gaat lukken met de teller nu op 75...
pi_68587671
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:36 schreef TeleluvR het volgende:

Ik denk niet dat dat gaat lukken met de teller nu op 75...
Teller staat nu op 100 .

Tenminste, hij moet 't nog even verversen denk ik.
pi_68588459
Als het goed is heb ik zojuist 50 dollar bijgestort. Alleen weet ik niet zeker of ik de tweede lening (aan dezelfde groep) wel op FOK! gezet heb, komt door dat verversen.
Ik dacht dat het mislukt was, dus nu heb ik 1 groep 2 maal een storting gegeven.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:25:38 #136
104963 ETA
European Travel Author
pi_68588566
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:36 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat gaat lukken met de teller nu op 75...
nou, dan zit er maar 1 ding op
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_68588607
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:17 schreef Lamon het volgende:

Als het goed is heb ik zojuist 50 dollar bijgestort. Alleen weet ik niet zeker of ik de tweede lening (aan dezelfde groep) wel op FOK! gezet heb, komt door dat verversen.
Ik dacht dat het mislukt was, dus nu heb ik 1 groep 2 maal een storting gegeven.
http://www.kiva.org/team/fok nu $ 125, maar zou dan eigenlijk $ 150 moeten zijn begrijp ik. Effe wachten misschien.
pi_68589059
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

http://www.kiva.org/team/fok nu $ 125, maar zou dan eigenlijk $ 150 moeten zijn begrijp ik. Effe wachten misschien.




..ik ben bang dat ik de tweede keer vergeten ben FOK! te koppelen.
Maar goed, dat mag de pret niet drukken.
pi_68589225
Nou, da's dan de verklaring van de $125 .

We hebben nu geleend aan:

  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:06:32 #140
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_68589293
Zijn er ook een soort hyperlinks waarbij je in 1 keer bij zo'n goed doel aankomt? Het lijkt mij namelijk leuker om een een bijdrage te leveren aan een kleine groep van goede doelen, dan alles te versplinteren...
pi_68589674
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:06 schreef TeleluvR het volgende:

Zijn er ook een soort hyperlinks waarbij je in 1 keer bij zo'n goed doel aankomt? Het lijkt mij namelijk leuker om een een bijdrage te leveren aan een kleine groep van goede doelen, dan alles te versplinteren...
Hoe bedoel je?



Je kunt natuurlijk een groot bedrag lenen aan een groep ondernemers, zoals http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=about&id=105972&_tpos=5&_tpg=1

Zelf vind ik 't leuker om kleine $25 bedragjes aan individuen te lenen.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:24:59 #142
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_68589693
Ik bedoel dat het leuk kan zijn om een handvol goede doelen te selecteren waar we als groep aan doneren...
pi_68589970
Mja, dat kan.

Maar tot nu toe zijn er nog niet eens een handjevol fok-users die namens het team überhaupt iets hebben uitgeleend (dus niet 'doneren'), ondanks alle tvp's .
pi_68590271
dit was toch ook ooit op oprah
pi_68590443
weet iemand hoe lang het duurt voordat de lening bij je account staat?
heb wel een paypal bewijsje gehad in me mailbox maar er staat niks op kiva
het is gelukt inmiddels


[ Bericht 31% gewijzigd door gers op 02-05-2009 15:19:01 ]
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_68590782
Nee, dat kan effe duren, weet ook niet hoe lang precies. Ze zullen wel eens in de zoveel tijd de data updaten ofzo.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 16:54:00 #147
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_68593205
Ontzettend leuk idee!
pi_68593231
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:56 schreef gers het volgende:

weet iemand hoe lang het duurt voordat de lening bij je account staat?
heb wel een paypal bewijsje gehad in me mailbox maar er staat niks op kiva
het is gelukt inmiddels
[ afbeelding ]
Ah, de visser uit Libanon .
pi_68597294
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:54 schreef Stinosss het volgende:
Ontzettend leuk idee!
Inderdaad... Maar jij sponsort Jack toch al?
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_68604738
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:54 schreef Stinosss het volgende:

Ontzettend leuk idee!
En, al $25 uitgeleend?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:25:13 #151
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_68605065
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:16 schreef deepart het volgende:

[..]

Inderdaad... Maar jij sponsort Jack toch al?
DX sponsor ik nog het meest .
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:27:05 #152
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_68605128
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:15 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En, al $25 uitgeleend?
Ik ga vanavond eens rondkijken waar ik het kan uitlenen .
  maandag 4 mei 2009 @ 12:34:43 #153
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68651726
Nounou, Paypal doet rustig aan met geld overmaken
pi_68661381
Nou, we zitten nu aan de $150 .
pi_68664287
Heb ook $25 gedoneerd.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_68683752
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:50 schreef Jegorex het volgende:
Heb ook $25 gedoneerd.
Da's tenminste aanpakken, geen gezever, geen tvp, gewoon storten!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:48:24 #157
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68686653
Ondertussen zitten we al op de $175
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:51:42 #158
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_68686781
Gaan we die 1000 dollar dan toch halen?
pi_68687485
Ik heb me bij het Fok-team gevoegd, en $25 geleend aan deze kippenmevrouw uit Tanzania:

Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_68689916
Zit ook bij de FOK groep
-HOP-
pi_68699449
quote:
Some news for you:

* Simon has joined the Fok! team.
* Harmen has joined the Fok! team.
* Jelle has joined the Fok! team.
.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:30:10 #162
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_68701096
Leuk dit

Ga me er eens in verdiepen wanneer ik wat meer tijd heb.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_68702353
Vandaag allemaal Unicef gasten in Den Bosch. Toen moest ik denken aan dit project. Lijkt mij toch beter om micro krediet te verschaffen dan Unicef te steunen.

Je kan wel geld blijven pompen in het kopen van eten voor de arme kindertjes, maar dat is maar een korte termijn oplossing. Beter is het als je krediet versterkt aan kans-armen die die kleine kans pakken om via dat micro krediet eigen inkomsten te genereren.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:14:27 #164
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68702559
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:09 schreef deepart het volgende:
Vandaag allemaal Unicef gasten in Den Bosch. Toen moest ik denken aan dit project. Lijkt mij toch beter om micro krediet te verschaffen dan Unicef te steunen.

Je kan wel geld blijven pompen in het kopen van eten voor de arme kindertjes, maar dat is maar een korte termijn oplossing. Beter is het als je krediet versterkt aan kans-armen die die kleine kans pakken om via dat micro krediet eigen inkomsten te genereren.
Lol dat had ik ook laatst toen uitgelegd waarom ik alleen microkrediet deed

Dus Deepart, doe je ook mee?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:15:59 #165
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_68702621
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:09 schreef deepart het volgende:
Vandaag allemaal Unicef gasten in Den Bosch. Toen moest ik denken aan dit project. Lijkt mij toch beter om micro krediet te verschaffen dan Unicef te steunen.

Je kan wel geld blijven pompen in het kopen van eten voor de arme kindertjes, maar dat is maar een korte termijn oplossing. Beter is het als je krediet versterkt aan kans-armen die die kleine kans pakken om via dat micro krediet eigen inkomsten te genereren.
Zoals jij hier beschrijft werkt Unicef niet hoor. Zij investeren ook in duurzame lange termijn projecten om mensen ook voor zichzelf te laten zorgen. Zelf een inkomen genereren.
pi_68702657
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:14 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Lol dat had ik ook laatst toen uitgelegd waarom ik alleen microkrediet deed

Dus Deepart, doe je ook mee?
Ja waarom ook niet Morgen maar eventjes op die site kijken
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_68702855
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:15 schreef Stinosss het volgende:

[..]

Zoals jij hier beschrijft werkt Unicef niet hoor. Zij investeren ook in duurzame lange termijn projecten om mensen ook voor zichzelf te laten zorgen. Zelf een inkomen genereren.
Dat geloof ik ook wel, alleen het blijft een organisatie waarin mensen werken. Waar ook een topman een behoorlijk salaris ontvangt, en waar die jongeren op straat in die Unicef pakjes ook afsluit provisie ontvangen. Dat is logisch, alleen ik heb dan altijd het gevoel alsof de helft van mijn giften aan westerse onkosten wordt uitgegeven.

Bij dat microkrediet ontvangen de lokale krediet verstrekkers wel geld, maar dat geld wat zij verdienen is gewoon simpelweg de rente die jij eigenlijk zou ontvangen als jij je geld op een spaarrekening hebt staan. Dat vind ik persoonlijk een fijner idee.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:22:45 #168
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_68702897
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:21 schreef deepart het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel, alleen het blijft een organisatie waarin mensen werken. Waar ook een topman een behoorlijk salaris ontvangt, en waar die jongeren op straat in die Unicef pakjes ook afsluit provisie ontvangen. Dat is logisch, alleen ik heb dan altijd het gevoel alsof de helft van mijn giften aan westerse onkosten wordt uitgegeven.

Bij dat microkrediet ontvangen de lokale krediet verstrekkers wel geld, maar dat geld wat zij verdienen is gewoon simpelweg de rente die jij eigenlijk zou ontvangen als jij je geld op een spaarrekening hebt staan. Dat vind ik persoonlijk een fijner idee.
Mooi. Helemaal eensch.
pi_68717731
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:29 schreef Lamon het volgende:

[..]

Da's tenminste aanpakken, geen gezever, geen tvp, gewoon storten!
Toen dit topic net nieuw was had ik al een tvp geplaatst
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_68717771
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik weet niet of het wel zo goed is om dat microkrediet maar te verstrekken, straks zit de derde wereld ook vol met kleine middenstanders die de Telegraaf lezen en VVD stemmen.

pi_68736764
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 03:40 schreef Jegorex het volgende:

Toen dit topic net nieuw was had ik al een tvp geplaatst
En nu?
pi_68736917
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:11 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En nu?
En nu hebben ze $25 van me
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_68741354
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  woensdag 6 mei 2009 @ 19:35:19 #174
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68742616
Wehehe Ik ben toch benieuwd naar wat hij wil gaan zaaien dan
pi_68748129
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:35 schreef Erasmo het volgende:
Wehehe Ik ben toch benieuwd naar wat hij wil gaan zaaien dan
Zaad

  woensdag 6 mei 2009 @ 22:26:11 #176
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_68758635
quote:
quote:
married with four children
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_68758782
Tvp

miss iets om nog es na te lezen als ik volledig nuchter ben
You know fuck all about heavy manners...
pi_68780082
Ben je al ontnuchterd?
pi_68780658
http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=about&id=103836&_tpos=1&_tpg=1

lol check die naam

geweldig iniatatief.
ik heb behoorlijk wat uitgaven gehad en nog wat in het vooruitzicht...
zal van weekend mijn financien eens checken en mijn pa hiervan op de hoogte brengen.
mijn pa heeft een schurfthekel aan die goede doelen shit maar denk dat die zoiets wel heel erg waardeerd.

zal ook eens kijken of vrienden ervoor te porren zijn
pi_68780674
oke, ik bel nu de ambn foon.
als ik mijn loon heb doe ik nu direct mee ....

nog niks binnen

maar goed, dan haal ik zo wel ff schultenbrau ipv grolsch en een paar biertjes minder in de stad

ik doe wel mee
pi_68781160
Haha, de Mafia Group .

Staat niks bij van wat die 18 leden dan gaan doen, kruipen die allemaal achter die twee naaimachines die ze willen gaan kopen met de lening?
pi_68781312
ik zie btw alleen van die group loans en kan geen enkele lening vinden voor een persoon voor 25 dollar.
zijn die allemaal al weg?
pi_68781542
http://www.kiva.org/app.php?page=businesses

'k Zie heel veel eenpersoons leningaanvragen.
pi_68781641
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:51 schreef DennisMoore het volgende:
Haha, de Mafia Group .

Staat niks bij van wat die 18 leden dan gaan doen, kruipen die allemaal achter die twee naaimachines die ze willen gaan kopen met de lening?
Netwerken jwt

Dalijk eens aanmelden..
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_68790218
En weer een tvp erbij?
pi_68792129
..onder het motto, voorbeeld doet volgen, heb ik er maar weer eentje bijgezet.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:58:41 #188
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68806467
Edit: mijn leningen:


Pedro Miro manages a small rice field. He tills the land that his wife owns. He is 36 years old and the father of three children. In the past, he worked as a collector. He got only a small compensation for his work. That is why, when he got married to Eden Miro, his wife, he decided to manage and take care of the rice field to feed and clothe his family.

He is asking for a loan of Php 6,000 from CEVI. He will use the loan to buy fertilizer, seeds and insecticides, The loan will help a lot to achieve maximum yield from his farm. Pedro is also growing other crops for their other needs.




The group Mujeres Luchando por el Progreso (Women Fighting for Progress) is in its ninth loan cycle in the Entrepreneurial Women program of Fundación Paraguaya. They are located in the areas of Paiñu and Ñemby. They are all neighbors who collaborate with the strength of their group and their community. They have now been working with Fundación Paraguaya for over two years and are a very strong group. The older members are withdrawing 1,000,000 guaranis, and the newer ones 300,000 guaranis. They have a savings of 2,500,000 guaranis. The majority of them are single mothers and are the sole support for their families. These working mothers, who excel through their efforts, are strengthened by their group.

[ Bericht 81% gewijzigd door Yozzz op 08-05-2009 13:16:00 ]
  vrijdag 8 mei 2009 @ 14:09:57 #189
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68808888
Hoe krijg je trouwens zo'n kaart met je leningen, zoals in de OP te vinden is?
pi_68810900
Die leningen worden zeker verstrekt via een tussenpersoon? een lokale bank?
pi_68811281
quote:
* Stephan has joined the Fok! team.
* Igor has joined the Fok! team.
* Raymond has joined the Fok! team.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:21:26 #192
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_68811392
Ik vind het zo leuk om te zien dat de atheïsten, agnostici, sceptici, vrije denkers, seculiere humanisten en niet-religieuzen ongeveer een ton meer aan kredieten uit hebben staan dan de Christenen. Dat doet me nu goed.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_68812930
2 leningen verstrekt. Nu maar hopen dat het goed uitpakt en ze het terug kunnen betalen
pi_68813346
$300,-

Het begint ergens op te lijken.
pi_68815981
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:21 schreef JAM het volgende:
Ik vind het zo leuk om te zien dat de atheïsten, agnostici, sceptici, vrije denkers, seculiere humanisten en niet-religieuzen ongeveer een ton meer aan kredieten uit hebben staan dan de Christenen. Dat doet me nu goed.
Maakt toch geen drol uit?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_68863593
Dankzij een spamlinkje van Lamon (in het nachtelijke rekentopic over vals geld ) in dit topic terechtgekomen, en na het heel vluchtig bekeken te hebben vind ik dit toch een verdomd interessant initiatief eigenlijk.

Morgen zal ik het nog eens wat beter gaan bekijken en zal ik wellicht 'ns op zoek gaan naar mooie projecten om eventueel te steunen.
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:15 schreef Lamon het volgende:
$300,-

Het begint ergens op te lijken.
Da's inmiddels al weer 350 dollar geworden zo te zien.
  zondag 10 mei 2009 @ 05:15:49 #197
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68863774
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:18 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

http://www.kiva.org/about(...)0Questions#question4

Q: How does Kiva fund its operations?

A: Kiva.org currently sends 100% of your loans to the borrowers listed on the site. However, self-sustainability is critical to Kiva.org. To this end, we support ourselves principally on the "optional fees" our lenders voluntarily pay to the organization in addition to the loans they make. Based on this income stream alone, we are currently self-sufficient. In the future, as the needs of our charitable cause dictate, we are open to considering additional revenue streams such as partnership fees.
Lastly, we have raised growth capital from a small group including Silicon Valley angel donors, corporate sponsors and foundations such as the Draper Richards Foundation and the Kellogg Foundation. We are incredibly thankful for this support that has helped us keep up with a fast pace of growth.
Klinkt allemaal gelkt. jeemig.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_68864579
Gelikt? Mwoah.

Iedere keer als je een lening verstrekt, krijg je de vraag of je iets wil doneren aan Kiva. En blijkbaar klikken voldoende mensen op 'ja' .
  zondag 10 mei 2009 @ 19:48:12 #199
201020 OutOfThisWorld
Fuori dal Mondo
pi_68881345
Wat een mooi initiatief

Vandaag aangemeld en de eerste $25 gedoneerd/uitgeleend.
Nu nog eens verder zoeken naar leuke projectjes
pi_68881678
quote:
* Jan has joined the Fok! team.
* Ralf has joined the Fok! team.

Total Amount Loaned $375.00

http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 10 mei 2009 @ 21:32:26 #201
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_68885004
400 inmiddels, ik ga niet achterblijven!
  zondag 10 mei 2009 @ 21:52:04 #202
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68885863
Ondertussen heb ik al $75 lopen, allemaal met redelijk korte terugbetaaltermijn. Als je 3 leningen wil doen schiet het niet op als je 14 maanden moet wachten.
  zondag 10 mei 2009 @ 21:55:27 #203
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_68885999
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:52 schreef Yozzz het volgende:
Ondertussen heb ik al $75 lopen, allemaal met redelijk korte terugbetaaltermijn. Als je 3 leningen wil doen schiet het niet op als je 14 maanden moet wachten.
Ik snap je opmerking niet helemaal?
  zondag 10 mei 2009 @ 22:23:42 #204
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_68887223
/meldt.

Ik ga maar eens registreren..
Vampire Romance O+
  zondag 10 mei 2009 @ 22:53:06 #205
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_68888392
Ik heb helemaal nergens een mogelijkheid gezien om een lening aan een team te koppelen
Vampire Romance O+
pi_68889178
quote:
Op zondag 10 mei 2009 22:53 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb helemaal nergens een mogelijkheid gezien om een lening aan een team te koppelen
Ben je wel eerst lid geworden van het FOK!team?
Want pas daarna kun je koppelen aan het team.
  zondag 10 mei 2009 @ 23:16:10 #207
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_68889288
Nee.
Nja, nu wel iig..
Vampire Romance O+
  zondag 10 mei 2009 @ 23:51:57 #208
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_68890468
Leuk initiatief, heb me ook aangemeld (kees4571). Morgen eens kijken naar de uitleenmogelijkheden. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 11 mei 2009 @ 09:18:31 #209
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68895253
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:55 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ik snap je opmerking niet helemaal?
Zo moeilijk is het toch niet wat ik zeg? Als je een budget van $75 hebt en je doet drie leningen met een terugbetaaltermijn van 14 maanden, kan je in Juli 2010 pas weer opnieuw leningen uitdelen. Als je leningen doet met een terugbetaaltermijn van 5/6 maanden, kan je dezelfde $75 over een halfjaartje alweer aan een nieuwe ondernemer uitdelen.
pi_68898248
Oh, en misschien leuk om te weten, dat we als team na een paar weken al qua number of loans (niet bedragen dus) op plaats 1127 staan van de 6435 totale groepen over de hele wereld.

Dat doen we niet eens zo slecht.
pi_68898286
Da's wel raar ja... zouden er veel eenpersoons groepjes zijn ofzo.
pi_68898411
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:10 schreef DennisMoore het volgende:
Da's wel raar ja... zouden er veel eenpersoons groepjes zijn ofzo.
Tuurlijk, als alle dingen die jij en de anderen op eigen naam hebben staan er ook bij hadden gezeten, hadden we al verdraaid hoog gekomen.

Ik denk dat we die 1000,- best kunnen halen voor 26 mei trouwens.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:18:25 #213
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68898533
Weer $25 in de pot
pi_68898625
Jammer dat Kiva nog geen team-statistiekjes heeft met een mooi grafiekje van inleg/tijd enzo .

Number of Team Members 19
Number of Loans 18
Number of Loans per Member 0.95
Total Amount Loaned $450.00
pi_68898770
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:18 schreef Erasmo het volgende:
Weer $25 in de pot
..dan doe ik er ook weer eentje.
pi_68899012
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:25 schreef Lamon het volgende:

..dan doe ik er ook weer eentje.


Aan Nguyễn Thị Hiền, wat een naam ! Nog nooit zulke accentjes gezien boven letters.
quote:
Hiền Nguyen is 33 years old and lives in Vinh Phuc. She is married and has two infant children. To make a living, Hiền owns and operates a recycling services business. While not the only means for generating revenue, the main source of income for her business comes from hauling scrap metal for local businesses and community members. Hiền has been engaged in this business for over two years and earns approximately 5,000,000 VND a month.

In 2002, Hiền joined TYM Fund to gain access to financial services and to improve her living situation and her ability to engage in business activities. She successfully repaid a previous loan of 20,000,000 VND from TYM Fund, which she used to purchase additional scrap metal to sell. She is now requesting a loan of 20,000,000 VND to expand her business. The loan will be her 7th loan from the TYM Fund. Hiền plans to use the additional revenue generated from the business to improve and expand her business.
pi_68899098
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Aan Nguyễn Thị Hiền, wat een naam ! Nog nooit zulke accentjes gezien boven letters.
..maar ze heeft wel al terugbetaald in een redelijk termijn in het verleden, ik denk laat ik daar nu ook eens op letten, voor de flow.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:51:46 #218
201020 OutOfThisWorld
Fuori dal Mondo
pi_68899700
Zo, geïnvesteerd in de tortilla business

$ 500, we zijn op de helft van de $ 1.000
pi_68900317
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:51 schreef OutOfThisWorld het volgende:
Zo, geïnvesteerd in de tortilla business

$ 500, we zijn op de helft van de $ 1.000
Tortilla.

Misschien kunnen je wel een doos met lekkere tortilla's krijgen als terugbetaling ipv geld.
  maandag 11 mei 2009 @ 12:18:09 #220
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_68900520
TVP heb interesse maar ga later eerst eens alles goed doorlezen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 11 mei 2009 @ 12:20:04 #221
201020 OutOfThisWorld
Fuori dal Mondo
pi_68900570
quote:
Op maandag 11 mei 2009 12:11 schreef Lamon het volgende:

[..]

Tortilla.

Misschien kunnen je wel een doos met lekkere tortilla's krijgen als terugbetaling ipv geld.
Vind ik prima, dan ga ik ze zelf wel halen, hoewel... 't is wel in Mexico
pi_68901238
quote:
Op maandag 11 mei 2009 12:18 schreef deedeetee het volgende:

TVP heb interesse maar ga later eerst eens alles goed doorlezen.
Join the club tvp'ers.

Later wel terugkomen he ?
pi_68901627
Ik doe sinds november 2007 mee aan Kiva, nadat ik een aflevering van Oprah zag waarin Bill Clinton Kiva nogal aanprees. Vijftig dollar geleend aan een vrouw aan Nigeria die ze gebruikte om verse vis te kopen die ze zelf dan weer verkocht op de markt. Eind juli 2008 had ze die 50 dollar helemaal terugbetaald. Daarna heb ik dat bedrag geleend aan een vrouw in Azerbaidzjan, dat ze gebruikt heeft om twee nieuwe kalfjes te kopen, die worden gebruikt om te fokken, ze verkoopt vlees. Van die 50 dollar heeft ze tot nu toe ca. 20 dollar terugbetaald (in totaal had ze 800 dollar geleend). Ik vind Kiva echt een geweldig systeem.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Floddertje_ op 11-05-2009 13:05:09 ]
pi_68901756
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:21 schreef JAM het volgende:
Ik vind het zo leuk om te zien dat de atheïsten, agnostici, sceptici, vrije denkers, seculiere humanisten en niet-religieuzen ongeveer een ton meer aan kredieten uit hebben staan dan de Christenen. Dat doet me nu goed.
Ik ben ook christen, maar dat staat nergens in mijn Kiva-profiel, kan me ook niet herinneren dat ik dat ergens kon/moest invullen.
pi_68902039
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:02 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ik ben ook christen, maar dat staat nergens in mijn Kiva-profiel, kan me ook niet herinneren dat ik dat ergens kon/moest invullen.
Hij heeft gekeken naar de grootste groep gevers, maar al ben ik atheist, heb ik niet het idee dat Christelijke mensen per definitie minder humanist zijn.

Alleen, zonder te generaliseren, slaan ze zich daar in sommige gevallen wel sneller bij op de borst, en is de tolerantie van ongelovigen naar Christenen vaak wat bereidwilliger dan omgekeerd. Maar da's puur mijn ervaring..geen feit.

Maar even uitkijken, voordat er een jammerlijke discussie zou kunnen ontstaan, die niets met het topic en doel zelf te maken heeft.
Het gaat tot nu toe zo lekker gemoedelijk.
pi_68903459
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:10 schreef Lamon het volgende:

Hij heeft gekeken naar de grootste groep gevers, maar al ben ik atheist, heb ik niet het idee dat Christelijke mensen per definitie minder humanist zijn.

Alleen, zonder te generaliseren, slaan ze zich daar in sommige gevallen wel sneller bij op de borst, en is de tolerantie van ongelovigen naar Christenen vaak wat bereidwilliger dan omgekeerd. Maar da's puur mijn ervaring..geen feit.
Ik kom vaak vooroordelen tegen als het gaat om christenen ('allemaal hypocrieten') en zo'n reactie van JAM is daar een voorbeeld van. Maar goed. Ik heb even op de Kiva-site gekeken en ben er nu achter dat er zgn. community-teams van gelijkgezinden zijn waarbij je je kunt aansluiten en dat je dan per lening kunt aangeven dat je wilt dat die meetelt bij het totaal dat zo'n team heeft geleend. Dus op die manier wordt dat geteld. Dus alleen als je je bewust bij zo'n team van bijv. christenen of atheïsten hebt aangesloten, wordt het bedrag dat je uitgeleend hebt bij die groep meegeteld. Ik wist tot vandaag niet eens van het bestaan van die community-teams.

Hier een interview met Bill Clinton waarin hij Kiva ook weer aanprijst:

  maandag 11 mei 2009 @ 14:04:52 #227
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_68903887
quote:
Op maandag 11 mei 2009 12:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Join the club tvp'ers.

Later wel terugkomen he ?
Ja hoor, 25 euro wil ik best riskeren, moet alleen ff uitpuzzelen hoe het werkt. Ik heb toch geen paypall nodig hoop ik ?

edit : sjips PayPal or CC

[ Bericht 9% gewijzigd door deedeetee op 11-05-2009 14:17:55 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_68904079
Tvp. Ik ga ook een accountje maken thuis en investeren. Toch vraag ik me af... of het geen verzonnen profielen zijn ofzo
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:12:53 #229
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68904218
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:54 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ik kom vaak vooroordelen tegen als het gaat om christenen ('allemaal hypocrieten') en zo'n reactie van JAM is daar een voorbeeld van. Maar goed. Ik heb even op de Kiva-site gekeken en ben er nu achter dat er zgn. community-teams van gelijkgezinden zijn waarbij je je kunt aansluiten en dat je dan per lening kunt aangeven dat je wilt dat die meetelt bij het totaal dat zo'n team heeft geleend. Dus op die manier wordt dat geteld. Dus alleen als je je bewust bij zo'n team van bijv. christenen of atheïsten hebt aangesloten, wordt het bedrag dat je uitgeleend hebt bij die groep meegeteld. Ik wist tot vandaag niet eens van het bestaan van die community-teams.

Hier een interview met Bill Clinton waarin hij Kiva ook weer aanprijst:



En nu dus van de FOK!-Kiva'ers de vraag of jij je leningen onder FOK! hangt. Ook een soort gelijkgestemden
pi_68904300
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:09 schreef Burakius het volgende:
Tvp. Ik ga ook een accountje maken thuis en investeren. Toch vraag ik me af... of het geen verzonnen profielen zijn ofzo
Doe nou eens niet zo achterdochtig.

Eerlijker dan dit wordt het echt nooit.
pi_68904313
Leuke manier van geven aan een goed doel. Interactief en niet een donatie die verdwijnt en waar je nooit terugziet wat ermee is gedaan.

Wat mag je eigenlijk verwachten van updates? Nu verwacht ik geen dagelijkse blog, maar krijg je rond de paar weken foto's wat tekst van de persoon in kwestie?
Live out of your imagination, not your history.
pi_68904785
Congratulations! You've joined the Kiva Muslims Lending Team. When you make loans, you'll now have the option to count those loans towards this team.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68904838
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:15 schreef Sj0rs het volgende:
Leuke manier van geven aan een goed doel. Interactief en niet een donatie die verdwijnt en waar je nooit terugziet wat ermee is gedaan.

Wat mag je eigenlijk verwachten van updates? Nu verwacht ik geen dagelijkse blog, maar krijg je rond de paar weken foto's wat tekst van de persoon in kwestie?
Dear Davy v. Keppel,

This is an update on your loan to Nget's group in Cambodia. Thank you
for your loan. It has been disbursed to Nget's group, consisting of Nget
Pang, Dam Tam, Chheang VA by MAXIMA Mikroheranhvatho Co., Ltd. in
Cambodia. We are excited to watch this business grow. Over the 12 months
of this loan, MAXIMA Mikroheranhvatho Co., Ltd. will be collecting
repayments from this entrepreneur and posting progress updates on the
Kiva website.

Additional notes from Kiva:

1. This update was posted from Cambodia by Kiva's Field Partner, MAXIMA
Mikroheranhvatho Co., Ltd.. If you appreciate this update, please
consider supporting another entrepreneur listed by this Field Partner.
You can view other fundraising loans of MAXIMA Mikroheranhvatho Co.,
Ltd. here:

http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&partner_id=61&status=fundRaising&sortBy=New%2Bto%2BOld&_te=j

2. If this journal entry is in a foreign language, please feel free to
use an online translator such as Google Translator:

(http://translate.google.com/)

3. Also, please feel free to add a comment online about this update that
will be shared with the Field Partner:

http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=comment&id=103830&ent=134064&_te=j

4. And finally, if you do not wish to receive these emails, you can
disable them by logging into your Kiva account and clicking "My Account"
where you can set your email preferences.

https://www.kiva.org/app.php?page=account&_te=j

Thanks for lending to the world's working poor on Kiva!

Best Wishes, Kiva Staff


Na een paar dagen, heb ik al een update, dus ik denk op langere termijn, dat je heel wat te weten gaat komen over je investeringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lamon op 11-05-2009 22:37:50 ]
  maandag 11 mei 2009 @ 14:28:44 #234
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_68904881
Tvp! Erg interessant, zometeen accountje maken.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 11 mei 2009 @ 14:44:53 #235
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_68905457
Ander vraagje, even buiten Kiva om, bestaat er ook een gelijkbare betrouwbare site alleen dan commercieel? Dus kleine leningen, maar dan met rente?

Lijkt me ook wel interessant om daar wat rond te neuzen.
Geef mij maar Amsterdam
pi_68905726
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:44 schreef Bullebak het volgende:
Ander vraagje, even buiten Kiva om, bestaat er ook een gelijkbare betrouwbare site alleen dan commercieel? Dus kleine leningen, maar dan met rente?

Lijkt me ook wel interessant om daar wat rond te neuzen.
Vast wel, alleen ik wil me daar liever niet in verdiepen...
  maandag 11 mei 2009 @ 15:13:23 #237
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68906332
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:52 schreef Lamon het volgende:

[..]

Vast wel, alleen ik wil me daar liever niet in verdiepen...
Ergens op pagina 1 of 2 staan wat linkjes. Eén daarvan had een interestpercentage van 3,5%, bij de andere mocht je het zelf bepalen. Je kan ook de rest van het topic lezen voordat je ons begint af te leiden van ons altruistische gezemel
pi_68906441
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja hoor, 25 euro wil ik best riskeren, moet alleen ff uitpuzzelen hoe het werkt. Ik heb toch geen paypall nodig hoop ik ?

edit : sjips PayPal or CC
Ghehe, zelfde probleem hier.

Wil het nog wel eens serieus gaan bekijken, maar ja, dat wordt dus eerst even een Paypal account aanmaken...
  maandag 11 mei 2009 @ 15:29:42 #239
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_68906843
Hiền Nguyen
Geef mij maar Amsterdam
pi_68911982
Zo, even kijken hoe mijn eigen familie nu eigenlijk echt in elkaar steekt.

  maandag 11 mei 2009 @ 17:50:06 #241
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68912100
O god is die kloteverkiezing met spammende tiendermoeders met mokkakindjes weer begonnen...
pi_68912440
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:50 schreef Erasmo het volgende:
O god is die kloteverkiezing met spammende tiendermoeders met mokkakindjes weer begonnen...
Och, ik vind t prima als ze dat leuk vindt, maar ik hoop wel dat ze beseffen dat de wereld niet ophoudt bij hun kindje alleen.
  maandag 11 mei 2009 @ 18:10:59 #243
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_68912777
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:16 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ghehe, zelfde probleem hier.

Wil het nog wel eens serieus gaan bekijken, maar ja, dat wordt dus eerst even een Paypal account aanmaken...
Hmmm ben nogal een sukkel en al tegen het eerste raadsel bij het aanmaken van dat accountje aangelopen. Eerst ff om info mailen bij iemand die al paypal heeft dus.

Er word aan gewerkt !

Edit : geregeld zodra mijn rekening gebruikt kan worden kom ik ff kijken waar mijn centjes naartoe mogen.
Hoop dat me aanmelden bij het fok!team soepeler gaat

[ Bericht 18% gewijzigd door deedeetee op 11-05-2009 18:54:48 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 11 mei 2009 @ 18:48:09 #244
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68913839
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hmmm ben nogal een sukkel en al tegen het eerste raadsel bij het aanmaken van dat accountje aangelopen. Eerst ff om info mailen bij iemand die al paypal heeft dus.

Er word aan gewerkt !
Het is geen mysterie hoe je een paypal-account aanmaakt. Daarnaast is het helemaal gratis, het duurt alleen even voordat je door de ambtelijke molen bent
  maandag 11 mei 2009 @ 18:56:07 #245
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_68914018
Neuh was ook niet moeilijk alleen vroegen ze een voornaam terwijl ze een voorletter bedoelden

Enne ik ben een beruchte stuntel hé, in geval van twijvel doe ik niks.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_68925715
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:47 schreef Lamon het volgende:

Zo, even kijken hoe mijn eigen familie nu eigenlijk echt in elkaar steekt.

[ afbeelding ]
*grin*
pi_68926390
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:47 schreef Lamon het volgende:
Zo, even kijken hoe mijn eigen familie nu eigenlijk echt in elkaar steekt.

[ afbeelding ]
Hehehe, wel even het resultaat melden dan hè?

Ik heb inmiddels een Paypal-account aangemaakt trouwens. Moet nu alleen nog even m'n rekeningnummer verifiëren, dus hopelijk kan ik binnen een aantal dagen ook 'ns wat gaan doen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Omniej op 12-05-2009 00:42:23 ]
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:58:31 #248
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68930646
En we lopen één op één qua aantal leden (22) en leningen (22)!
pi_68932980
quote:
* Jos has left a message for the Fok! team.
* chantal has joined the Fok! team.
* Martijn has joined the Fok! team.
* Martin has joined the Fok! team.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:02:13 #250
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_68934383
kan je ook gewoon een lekker wijf een krediet verstrekken en dat ze gewoon masturbeert in de updatefilmpjes?

dan is het namelijk goedkope porn en makkelijker om geld aan uit te geven
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_68934899
Lachen joh.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:44:12 #252
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_68935753
heeft iemand al een stuiver teruggekregen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_68936006
quote:
Margarita Sirpa
Margarita is a small agricultural and dairy farmer who makes cheeses and sells them in the markets of La Paz. Her husband works as a tractor driver in the town. These activities are their main sources of income, which they use to support their two children, 1 and 4 years old. They live in their parents' house, which is in Achica Baja, in Ingavi Province, two and a half hours from El Alto.

She will use the loan to purchase a dairy cow, which will give her more milk for her cheese production and increase her income.

This is her fourth loan from Impro, and she has been approved because of her history of faithful payment.
Mooie hoed wel .
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:53:38 #254
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_68936124
Maxima is ook into deze shit toch?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:55:49 #255
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68936216
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:53 schreef Catch22- het volgende:
Maxima is ook into deze shit toch?
Gast, ga je energie eens aan andere mensen verspillen
pi_68936248
quote:
Mbaye Diatta is a young electro-technician who has a very good reputation in Boucotte district. He is self-taught and very gifted in maintaining and repairing anything electro-technical. He is requesting this loan to buy spare parts and other material. This should permit him to make more profit from his business.
Hightech in Senegal .
pi_68936759
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:44 schreef Catch22- het volgende:
heeft iemand al een stuiver teruggekregen?
Als je dat echt wilt weten, zou ik je aanraden het hele topic even door te lezen. Daar staat meerdere malen, dat mensen die hier langer mee bezig zijn, bijna al hun geld hebben teruggehad, zodat ze de mogelijkheid hadden opnieuw een investering te doen.

Wat betreft het lekkere wijven/update verhaal, verwijs ik je naar youporn...
Is helemaal gratis man, jeweetzzz, da shit, ben je dagen mee zoet, en dan kun je omdat je tot op heden betaald hebt voor je webcamfilmpjes blijkbaar, het geld wat je overhoudt investeren in Kiva. Iedereen blij...
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:30:41 #258
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_68950622
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:50 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Mooie hoed wel .
Zoiets heb ik vanmidddag ook zitten bekijken, heb me al bij 't team aangemeld moet nog ff wachten tot m'n paypal gebruikt kan worden.
Ik ga idg voor een vrouw en dan in Zuid-Amerika of Cambodja/Vietnam
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_68952027
Ik heb me ook aangemeld, binnenkort ga ik ook een lening aan deze ondernemers weggeven.

Heeft iemand een tip op wie ik kan investeren?
DX
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:36:10 #260
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_68952584
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:09 schreef Lamon het volgende:

[..]

Als je dat echt wilt weten, zou ik je aanraden het hele topic even door te lezen. Daar staat meerdere malen, dat mensen die hier langer mee bezig zijn, bijna al hun geld hebben teruggehad, zodat ze de mogelijkheid hadden opnieuw een investering te doen.

Wat betreft het lekkere wijven/update verhaal, verwijs ik je naar youporn...
Is helemaal gratis man, jeweetzzz, da shit, ben je dagen mee zoet, en dan kun je omdat je tot op heden betaald hebt voor je webcamfilmpjes blijkbaar, het geld wat je overhoudt investeren in Kiva. Iedereen blij...
Oke

Alsof ik die niet ken dude.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:57:23 #261
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68953262
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zoiets heb ik vanmidddag ook zitten bekijken, heb me al bij 't team aangemeld moet nog ff wachten tot m'n paypal gebruikt kan worden.
Ik ga idg voor een vrouw en dan in Zuid-Amerika of Cambodja/Vietnam
Seksist.
pi_68953649
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:30 schreef deedeetee het volgende:

Ik ga idg voor een vrouw
Da's zakelijk niet zo'n gekke gedachte. Heb wel eens gelezen dat die nauwkeuriger en serieuzer zijn qua boekhouding en terugbetalen enzo. Minder snel in de kroeg hangen om het te verbrassen .
pi_68953847
Trouwens ook wel leuk dat ze Gift Certificates hebben, dat gaan zure gezichten worden, de komende paar verjaardagen.
pi_68954151
Schaamteloze tvp, heb momenteel zelf maar een bijstandje, maar deze mensen mogen best 25 euro van mij hebben volgende maand... (Ja hebben, want: :Leen nooit geld uit dat je niet kunt missen). Tegenover deze gasten heb ik het maar goed
pi_68954302
Wel 1 vraagje, is er iemand die geverifieerd heeft dat het geld ook echt daar komt waar het moet zijn? En dan bedoel ik echt geverifieerd, als in: je hebt face2face met de mensen op de foto's gesproken. Dit omdat er genoeg scams zijn geweest waar mensen prachtige tekeningen van kindjes kregen die ze zogenaamd aan onderwijs hadden geholpen.
pi_68968102
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:19 schreef Wappie78 het volgende:
Wel 1 vraagje, is er iemand die geverifieerd heeft dat het geld ook echt daar komt waar het moet zijn? En dan bedoel ik echt geverifieerd, als in: je hebt face2face met de mensen op de foto's gesproken. Dit omdat er genoeg scams zijn geweest waar mensen prachtige tekeningen van kindjes kregen die ze zogenaamd aan onderwijs hadden geholpen.
Zo werkt dit niet, er is echt afdoende bewijs. Ik heb wat goede doelen, waar ik inzit en voordat ik erin stap, moet ik echt zeker weten dat het werkt zoals het behoort te werken.

Je moet alleen wel even goed opletten aan wie je je geld uitleent, maar de tussenliggende kredietverstrekkers krijgen ook een rating, en je kan zien of mensen al eerder terugbetaald hebben, en ze hun zaak op langere termijn aan het uitbreiden zijn...

Overigens altijd cool, dat iemand die het niet extreem breed heeft, iets wil doneren, iets met karakter enzo...
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:02:35 #267
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68973698
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Da's zakelijk niet zo'n gekke gedachte. Heb wel eens gelezen dat die nauwkeuriger en serieuzer zijn qua boekhouding en terugbetalen enzo. Minder snel in de kroeg hangen om het te verbrassen .
En daarnaast is het geen slechte zaak juist vrouwen te ondersteunen in ontwikkelingslanden, aangezien die qua emancipatie altijd een stukje achterliggen op de "Westerse Wereld".
pi_68974102
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:10 schreef Lamon het volgende:

[..]

Zo werkt dit niet, er is echt afdoende bewijs. Ik heb wat goede doelen, waar ik inzit en voordat ik erin stap, moet ik echt zeker weten dat het werkt zoals het behoort te werken.

Je moet alleen wel even goed opletten aan wie je je geld uitleent, maar de tussenliggende kredietverstrekkers krijgen ook een rating, en je kan zien of mensen al eerder terugbetaald hebben, en ze hun zaak op langere termijn aan het uitbreiden zijn...

Overigens altijd cool, dat iemand die het niet extreem breed heeft, iets wil doneren, iets met karakter enzo...
Ja zo werkte het met Kombassan holding ook. Je investeerde en kreeg wat terug. "winstmarge". Totdat het met alle geld er vandoor ging.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:33:36 #269
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_68974715
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:11 schreef Lamon het volgende:
Trouwens ook wel leuk dat ze Gift Certificates hebben, dat gaan zure gezichten worden, de komende paar verjaardagen.
Ik lees wat meer reactie van andere die dit bij vrienden en kenissen door de strot drukken. Waarom?

Dat je het met mede-socialisten bespreekt snap ik, maar eerder al iemand overtuigen door hem te laten investeren...

De NL overheid doet dit toch ook?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_68974880
Catch22-, ga effe elders proberen topics te verzieken, wil je.
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:40:15 #271
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_68974919
ik stel gewoon een kritische vraag mevrouw
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_68974966
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:33 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik lees wat meer reactie van andere die dit bij vrienden en kenissen door de strot drukken. Waarom?

Dat je het met mede-socialisten bespreekt snap ik, maar eerder al iemand overtuigen door hem te laten investeren...

De NL overheid doet dit toch ook?
Ik ben geen socialist..
Ik geef geen zier om overheidsinstanties, ik ben individualistisch anarchist, dus ik heb niets te maken met wetten en partijen.
Ik doe waar ik zin in heb, en hoef niemand te overtuigen, alleen maar te zieken met dingen waar ze te geestelijk uitgedaagd of egocentristisch voor zijn, mijn recht, mijn pleziertje, geen discussie mogelijk daarover gelukkig.
pi_68975054
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:40 schreef Catch22- het volgende:

ik stel gewoon een kritische vraag mevrouw
En ik stel voor dat je elders je verveelde cynisme gaat botvieren. Open een kritische-vragen-topic.
pi_68975065
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:38 schreef DennisMoore het volgende:
Catch22-, ga effe elders proberen topics te verzieken, wil je.
Geef em anders nog 1 kans om fatsoenlijk te reageren, daarna krijgt ie gewoon een topicreport.
pi_68975789
quote:
Number of Team Members 24
Number of Loans 22
Number of Loans per Member 0.92
Total Amount Loaned $550.00
Helaas nu weer meer leden dan leningen...
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:14:17 #276
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_68976210
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Helaas nu weer meer leden dan leningen...
Komt goed, ik ga dat binnenkort regelen. Heb zonet m'n paypal in orde gemaakt Moet vanmiddag werken dus vanavond of morgenmiddag ga ik een lening verstrekken. Zoals gezegd ben ik een kluns dus ik doe dat liever als ik er ruim de tijd voor heb en goed kan opletten dat ik niks fout doe

Ik ga ff zoeken naar een goed bekendstaande vrouw, bij voorkeur met (schoolgaande) dochter(s)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 13 mei 2009 @ 14:38:58 #277
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_68979244
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Helaas nu weer meer leden dan leningen...
Ik moet mijn $ 100 nog uitzetten. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:44:40 #278
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_68981502
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Komt goed, ik ga dat binnenkort regelen. Heb zonet m'n paypal in orde gemaakt Moet vanmiddag werken dus vanavond of morgenmiddag ga ik een lening verstrekken. Zoals gezegd ben ik een kluns dus ik doe dat liever als ik er ruim de tijd voor heb en goed kan opletten dat ik niks fout doe

Ik ga ff zoeken naar een goed bekendstaande vrouw, bij voorkeur met (schoolgaande) dochter(s)
Wat bedoel je met 'goed-bekendstaande vrouw' ?
  woensdag 13 mei 2009 @ 16:58:28 #279
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68984039
Geregistreerd, nu kijken wat ik er mee doe
pi_68984954
Zo, mijn Paypal is nu ook bevestigd in ieder geval...

Nu nog even uitzoeken hoe het allemaal werkt.

Edit:
quote:
Congratulations! You've joined the Fok! Lending Team.


[ Bericht 29% gewijzigd door Omniej op 13-05-2009 17:33:00 ]
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:42:21 #281
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_68987316
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:44 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'goed-bekendstaande vrouw' ?
Eentje die vaker leent en netjes terug betaald, maar dat is niet alles bepalend hoor. Kan best zijn dat ik voor een beginner * val * .
Gun een mens een kans nietwaar ? Daar is het tenslotte om te doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_68988735
quote:


LA AMISTAD Group
The community bank "La Amistad", is formed by 14 members, from Cusco. The bank is located at the principal location of the organization of banks ARARIWA.

The members work on different activities, most of them work on public transportation that cover all the city of Cusco, this is why they request the loan because they need to buy car insurance for each vehicle, other members need the loan to buy paint and clay to create handicrafts. One of them has a dream of some day be able to rent a place at the central market in Cusco to sell his handicrafts, other members sell clothes that they bring from Bolivia, another member has a small restaurant and request the loan for her business.

The members value and are thankful for the loan and commit to pay their debt on the time determined.
Hmm, raar. Nog maar 18 dagen over en ze staan nog maar op '65% raised'. Meestal lukt dat toch in een paar dagen wel?
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:21:16 #283
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_68991113
Waterbuffel en biggetjes voor een mevrouw in Cambodja is het geworden.

Had het wel ff zwaar met betalen, ik had 2 oranje schermpjes bij het betalen ? Op het onderste klikken leverde niks op en toen ik op het bovenste klikte kreeg ik te horen dat ik betaalt heb.

Die betaalsite is toch wel veilig hé ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_69005823
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:21 schreef deedeetee het volgende:

Waterbuffel en biggetjes voor een mevrouw in Cambodja is het geworden.
quote:


Mrs. Koem Lieng is 27 years old and married. She currently lives in Pursat Province where she earns a living by raising pigs in a pigpen behind her house. The pigs are raised for their offspring and for slaughter. She has been running her business for more than four years and is currently earning approximately $2.50 per day. She has three children, all three of whom are single. To help cover a little more of the family's financial needs, her husband sells firewood. Koem Lieng is applying for a loan, as capital, to buy a water buffalo and piglets to raise. (Koem Lieng's husband is pictured.)
quote:
Die betaalsite is toch wel veilig hé ?
Mja, zo veilig als Paypal is lijkt me .

Number of Team Members 26
Number of Loans 23
Number of Loans per Member 0.88
Total Amount Loaned $575.00
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:40:19 #285
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_69007446
quote:
Number of Team Members 26
Number of Loans 23
Number of Loans per Member 0.88
Total Amount Loaned $575.00
Moed houden

Mijn jongste zoon heeft ook interesse in zo'n microkredietje en die doet 't dan wel via mij en ik zit te denken over een verjaarscadeautje voor mijn broer die alles al heeft en een hekel heeft aan cadeaubonnen

hij deed vroeger mee met fosterparents dus vind dit vast ook leuk
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_69007901
Tja, het is idd nog niet helemaal wat het moet zijn. Maar aan de andere kant, er blijft interesse, en zolang het topic doorgaat, kan het nog meer worden. Lange termijn planning zeg maar.
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:04:53 #287
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_69008378
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:53 schreef Lamon het volgende:
Tja, het is idd nog niet helemaal wat het moet zijn. Maar aan de andere kant, er blijft interesse, en zolang het topic doorgaat, kan het nog meer worden. Lange termijn planning zeg maar.
Inderdaad, ik vind het hoopvolle start. Volgende TT in deze serie (?) wat pakkender, zodat je er wel op MOET klikken

Ik had trouwens 75 euro overgemaakt naar Paypal omdat ik dacht dat je in Euro's uitleende, nou dat is rond de $98. Oftewel, na mijn eerste terugbetaalde bedrag (Juni) kan ik een vierde lening doen Nice.
pi_69008746
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:04 schreef Yozzz het volgende:

Inderdaad, ik vind het hoopvolle start. Volgende TT in deze serie (?) wat pakkender, zodat je er wel op MOET klikken
.

"Click here to increase your karma points!"
pi_69008812
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.

"Click here to increase your karma points!"
Of helaas, "Tieten!!", wat nog beter gaat werken...
pi_69012604
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:53 schreef Lamon het volgende:
Tja, het is idd nog niet helemaal wat het moet zijn. Maar aan de andere kant, er blijft interesse, en zolang het topic doorgaat, kan het nog meer worden. Lange termijn planning zeg maar.
Ach, aan het begin van pagina 5 was het nog 400 dollar. Nu al weer 575, dus dat lijkt me redelijk oké gaan.

Ik heb zelf nog niets geleend overigens, ik kijk daar zo snel mogelijk nog even naar.

Het belangrijkste lijkt me in ieder geval dat dit topic actief blijft. Ikzelf ben hierin terechtgekomen door een spamlinkje van jou (Lamon), maar hoe vaker dit bovenaan de actieve topics staat, hoe meer het opgepikt wordt natuurlijk.
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:38:55 #291
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_69020835
Zo, twee leningen gedaan van elk 25 dollar... Afhankelijk van of het vakantiegeld mee of tegen valt, komt er eind van de maand nog 50 dollar bij!
quote:
Impact of Fok!Statistic Name Fok!
Number of Team Members 27
Number of Loans 25
Number of Loans per Member 0.93
Total Amount Loaned $625.00
En meer members hebben dan leningen vind ik sowieso 'not done'
Menschen, doe er eens iets aan!

[ Bericht 20% gewijzigd door TeleluvR op 14-05-2009 16:45:19 ]
pi_69024357
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 16:38 schreef TeleluvR het volgende:

Zo, twee leningen gedaan van elk 25 dollar... Afhankelijk van of het vakantiegeld mee of tegen valt, komt er eind van de maand nog 50 dollar bij!

En meer members hebben dan leningen vind ik sowieso 'not done'
Menschen, doe er eens iets aan!
Kan ook niet-lenende leden eruit schoppen natuurlijk .
pi_69024583
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 16:38 schreef TeleluvR het volgende:
Zo, twee leningen gedaan van elk 25 dollar... Afhankelijk van of het vakantiegeld mee of tegen valt, komt er eind van de maand nog 50 dollar bij!
[..]

En meer members hebben dan leningen vind ik sowieso 'not done'
Menschen, doe er eens iets aan!
Even mijn vakantie geld afwachten
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_69029889
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:13 schreef DennisMoore het volgende:
"Click here to increase your karma points!"
..aangezien dit overduidelijk een reeks gaat worden (in ieder geval een 2de deel ) , misschien wel handig om het even voor te bereiden voordat het topic vol is.

Wordt dit de nieuwe topictitel?

Die banner die ik snel in elkaar geflanst had kan natuurlijk veel mooier, maar ik weet nu niet helemaal of het mocht of niet.
Misschien is er iemand die daar goed in is, en kan er ook even duidelijkheid komen of we het FOK!-logo in de banner kunnen gebruiken, of moet er wel een banner komen?

En blijft de openingspost gewoon hetzelfde of specificeer je hem een beetje naar het FOK!-team toe, ipv gewoon het idee op zich?

Meningen?
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:54:47 #295
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_69029948
Ik vind het een goed idee om een mooie banner te hebben. Click here to increase your karma points" is een geniale TT
pi_69031647
De karma points titel vind ik ook goed ja, dus die moet de volgende TS voorlopig maar aanhouden dan.

Openingspost lijkt me voor het grootste deel ook gewoon goed, afgezien natuurlijk van het stukje of er wellicht een FOK!-team opgericht moet worden.

Maar goed, eventueel kan de OP in het volgende topic verder uitgebreid worden natuurlijk.


Edit: Over de banner... Is dit de laatste?



Eventueel wil ik ook nog wel wat in elkaar proberen te knutselen namelijk, tenzij iemand anders er al mee bezig is/was.
  donderdag 14 mei 2009 @ 21:43:50 #297
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_69032858
Ik heb inmiddels een gift certificate voor mijn broer gekocht. Als dat word gebruikt komt dat dan ook ten gunste aan ons fok! team ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_69036894
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:25 schreef Omniej het volgende:
De karma points titel vind ik ook goed ja, dus die moet de volgende TS voorlopig maar aanhouden dan.

Openingspost lijkt me voor het grootste deel ook gewoon goed, afgezien natuurlijk van het stukje of er wellicht een FOK!-team opgericht moet worden.

Maar goed, eventueel kan de OP in het volgende topic verder uitgebreid worden natuurlijk.


Edit: Over de banner... Is dit de laatste?

[ afbeelding ]

Eventueel wil ik ook nog wel wat in elkaar proberen te knutselen namelijk, tenzij iemand anders er al mee bezig is/was.
Als DennisMoore 't er mee eens is, hij IS tenslotte teamcaptain ( ) , dan kan jij wel wat bedenken, dit was een 5 minutendingetje, en ik voel me niet bijster geinspireerd om nu wat te maken.
pi_69039118
Oei, nog een paar posts .

Okay, de TT wordt dus iets als "Kiva fok-team deel 2 - Click here to increase your karma points"? Past dat wel?
En voel je vrij om OP's en banners in elkaar te knutselen !

Er is vast wel een modje bereid om daarna nog eventuele wijzigingen aan te brengen. Over het gebruik van Fok! in logo enzo heb ik nog niets gehoord.
pi_69040271
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:12 schreef DennisMoore het volgende:
Oei, nog een paar posts .

Okay, de TT wordt dus iets als "Kiva fok-team deel 2 - Click here to increase your karma points"? Past dat wel?
En voel je vrij om OP's en banners in elkaar te knutselen !

Er is vast wel een modje bereid om daarna nog eventuele wijzigingen aan te brengen. Over het gebruik van Fok! in logo enzo heb ik nog niets gehoord.
Okee...dan zou het zo worden;

TT:
Kiva fok-team deel 2 - Click here to increase your karma points!

Dan de banner...

" http://www.kiva.org is een unieke internet marktplaats voor microkredieten. Op de Kiva website kunnen bezoekers zelf een kleine lening verstrekken aan één van de ondernemers uit ontwikkelingslanden die op de website worden gepresenteerd. Daarmee help je een kleine ondernemer op eigen benen te staan. Gedurende de looptijd van de lening ontvang je updates over de ondernemer die je hebt gesponsord. Zodra de lening is terugbetaald ontvang je je geld terug.

Je kunt vanaf 25 euro geld lenen aan ondernemers. Rente krijg je natuurlijk niet, maar als het goed is kun je het geleende geld telkens opnieuw uitlenen, omdat de ondernemers het aan je terugbetalen.

Af en toe plaatsen ze updates van ondernemers die een microkrediet hebben gekregen.

Als je meedoet, word dan lid van het Fok!-team www.kiva.org/team/fok vóórdat je de lening verstrekt. Dan komt je lening onder het team te hangen en doen we mee met de 'competitie' tussen de teams!

Op de website www.fairspirit.nl kun je er nog wat meer over lezen, mocht je nog niet overtuigd zijn."

Toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')