Nee tuurlijk niet! Hij moet gelijk om promotie vragen voordat die baas erachter komt wat voor een lijntrekker DRA is.quote:Op maandag 27 april 2009 11:28 schreef karr-1 het volgende:
2 maanden op vakantie nog wel? Ik mag al blij wezen als ik per jaar 2 weken kan krijgen. En is het niet handiger om je nieuwe baas eerst eens te ontmoeten in plaats van meteen om promotie te vragen.
Direct promotie vragen, zeggen dat je altijd zo hard werkt en natuurlijk gelijk die sabatical regelen.quote:Op maandag 27 april 2009 11:28 schreef karr-1 het volgende:
2 maanden op vakantie nog wel? Ik mag al blij wezen als ik per jaar 2 weken kan krijgen. En is het niet handiger om je nieuwe baas eerst eens te ontmoeten in plaats van meteen om promotie te vragen.
Als je dit leest, dan weet je toch gewoon dat DRA een troll is?quote:Op maandag 27 april 2009 04:19 schreef DRA het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Ik ben momenteel 2 maanden met vakantie, maar zodra ik terug ben zal ik je raad opvolgen. Op dit moment ben ik bezig met emails aan mijn nieuwe baas (die ik overigens nog niet gezien heb).
Dit neemt inderdaad het laatste spoortje twijfel of TS misschien dan toch heel misschien een wereldvreemde bosneger is weg.quote:Op maandag 27 april 2009 12:19 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Als je dit leest, dan weet je toch gewoon dat DRA een troll is?
Het ligt er echt net iets (haha, "iets") te dik bovenop..
Dat is ook weer waar natuurlijk.....quote:Op maandag 27 april 2009 11:47 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet! Hij moet gelijk om promotie vragen voordat die baas erachter komt wat voor een lijntrekker DRA is.
Kom op zeg. Ik heb gestudeerd en ben dus geen kantinejuf.quote:Op maandag 27 april 2009 09:59 schreef fruityloop het volgende:
Promotie moet je verdienen beste vrind, en kreten als "heel vaak op tijd op mijn werk" en topics over "een soort van overspannen thuis zitten" doen mij vermoedden dat dit niet het geval is. Volgens jouw redenatie zou iemand met 25 dienstjaren een managementfunctie hebben verdient, ongeacht of het om de kantinejuf gaat...![]()
Het gaat een beetje lastig als je in het buitenland zit. Vandaar dat ik een email gestuurd heb om het 1 en ander aan te kaarten. Aangegeven wie er in de afgelopen weken zijn gepromoverd die minder lang dan mij in dienst waren en dergelijke. Maar zelfs daar wordt niet op gereageerd. Nogmaals ik ken mijn nieuwe baas nog nietmaar ben bang dat hij nog erger is dan de voorganger.quote:En verder schreef BrandX het al, ga het gesprek aan, pols of er een mogelijkheid is na een traject van zeg een (half) jaar, en stel er dan ook heldere doelen in. (zgn S.M.A.R.T. afspraken)
Dat doe je als je 20-25 bent en er net werkt. Dat ga ik nu niet meer doen.quote:Daarnaast zal je de randvoorwaarden zelf goed op moeten vullen, dus op tijd komen, niet bij elke scheet die je dwars zit een week thuis gaan zitten, es een rondje koffie extra halen voor iedereen, kortom in positieve zin opvallen.
gestudeert hebben staat niet garant voor onvoorwaardelijke promotiequote:Op maandag 27 april 2009 18:44 schreef DRA het volgende:
[..]
Kom op zeg. Ik heb gestudeerd en ben dus geen kantinejuf.
[..]
daar bij voorbaat al van uit gaan is al een misser natuurlijk.quote:Het gaat een beetje lastig als je in het buitenland zit. Vandaar dat ik een email gestuurd heb om het 1 en ander aan te kaarten. Aangegeven wie er in de afgelopen weken zijn gepromoverd die minder lang dan mij in dienst waren en dergelijke. Maar zelfs daar wordt niet op gereageerd. Nogmaals ik ken mijn nieuwe baas nog nietmaar ben bang dat hij nog erger is dan de voorganger.
nee, dat doe je bij wijze van ook nog als je 40 bent. Wel als je promotiewaardig bent iig, want dat zit namelijk in (natuurlijk) gedrag en houding.quote:[..]
Dat doe je als je 20-25 bent en er net werkt. Dat ga ik nu niet meer doen.
Aha, dus dan moet men je eerst nog voordoen hoe je überhaupt koffie zet zonder pads..quote:Op maandag 27 april 2009 18:44 schreef DRA het volgende:
[..]
[..]
Daar laat je al een gebrek aan wat ik hierboven onder de noemer people skills je probeerde duidelijk te maken, dat soort dingen doe je vis-a-vis, of desnoods met een tele/video conference oplossing met wederzijdse instemming, ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat er 1 werkend persoon in de hele wereld aan de hand van 1 mailtje is gepromoveerd door een leidinggevende die net bij het bedrijf is..quote:Het gaat een beetje lastig als je in het buitenland zit. Vandaar dat ik een email gestuurd heb om het 1 en ander aan te kaarten. Aangegeven wie er in de afgelopen weken zijn gepromoverd die minder lang dan mij in dienst waren en dergelijke. Maar zelfs daar wordt niet op gereageerd. Nogmaals ik ken mijn nieuwe baas nog nietmaar ben bang dat hij nog erger is dan de voorganger.
[..]
Laat me raden, daar voel je je te goed voor? Nee joh, zo ben je goed bezig, sinds wanneer wordt inzet ergens nog gewaardeerd.quote:Dat doe je als je 20-25 bent en er net werkt. Dat ga ik nu niet meer doen.
Ik heb dus laatst wat meer verantwoordelijkheid gekregenquote:Op vrijdag 24 april 2009 22:42 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Ik heb laatst iemand meer verantwoordelijkheden gegeven.
Waarop een andere werknemer naar mij toe kwam,en zei dat ze het er niet mee eens was omdat zij langer in dienst was![]()
Dienstjaren zeggen me niks, inzet en betrokkenheid wil ik zien
Voor de rest zijn er altijd 3 dingen van belang
Je moet het willen
Je moet de capaciteiten bezitten
En er moet plek zijn
Succes![]()
Dan moet je ook niet zeiken dat je geen promotie krijgt.quote:Op maandag 27 april 2009 18:44 schreef DRA het volgende:
Dat doe je als je 20-25 bent en er net werkt. Dat ga ik nu niet meer doen.
Nee, zelfs de kantinejuf vertoont meer inzet. Ik hoop ook overigens niet dat je teleurgesteld bent als ze straks een positie boven jou heeft.quote:Op maandag 27 april 2009 18:44 schreef DRA het volgende:
[..]
[..]
Nee, het klinkt alsof hij wat waarschuwingen heeft gekregen van de vorige baas en dus goed ingelicht is. Het feit dat je hem nu aan het spammen bent vanaf je vakantieadres bevestigd alleen maar zijn vermoedens.quote:Het gaat een beetje lastig als je in het buitenland zit. Vandaar dat ik een email gestuurd heb om het 1 en ander aan te kaarten. Aangegeven wie er in de afgelopen weken zijn gepromoverd die minder lang dan mij in dienst waren en dergelijke. Maar zelfs daar wordt niet op gereageerd. Nogmaals ik ken mijn nieuwe baas nog nietmaar ben bang dat hij nog erger is dan de voorganger.
[..]
Ja maar, als ik je verhalen zo hoor, dan deed je dat ook niet toen je 20-25 was, en ook niet toen je er net werkte. Je bent nog NOOIT in positieve zin opgevallen, niet op je werk, niet in het Amsterdamse bos, en niet op FOK! en je buurman is ook niet zo over je te spreken had ik begrepen.quote:Dat doe je als je 20-25 bent en er net werkt. Dat ga ik nu niet meer doen.
In zo'n positie heb ik ook gezeten: collega en ik werden allebei op 'n beter betaald baantje gezet bij wijze van proef, als we ons werk goed deden werden we aangenomen anders was 't einde oefening, ik mocht blijven, collega niet. Ze werd erg vijandig naar mij toe, hoewel ik er toch echt niks aan kon doen. Bleek later dat ze wel vaker bij verschillende afdelingen had gewerkt en vooral bekend stond als iemand die wel wil maar gewoon niet kan.quote:Op maandag 27 april 2009 20:17 schreef Irrem het volgende:
[..]
Ik heb dus laatst wat meer verantwoordelijkheid gekregen, maar een collega is het daar niet mee eens (zwijgt me sinds die tijd dood
). Ik werk ook veel minder lang bij het bedrijf maar heb dus wel de inzet en wil getoond, iets wat hij nagelaten heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |