abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:35:41 #126
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_68368719
Gaat iets niet goed door fok op mn telefoon. Het vervolg van mn post komt zo. Even opnieuw tikken (met t9..)
Are these the nazis, Walter?
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:48:03 #127
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_68369001
Omdat het er al een tijd aan zit te komen heeft oa de WHO wel draaiboeken voor dit soort situaties. Ik weet dat de nederlandse overheid een grote voorraad tamiflu heeft aangelegd (1 miljoen doses meen ik) om te vertrekken bij een eventuele uitbraak. Er zou zelfs een lijst zijn, wie er voorrang heeft op behandeling, zodat niet de gehele beroepsbevoling wordt weggevaagd. Deze medicijnen en de vertrekking ervan kan bewaakt worden door het leger, als er chaos uitbreekt. Bijvoorbeeld doordat mensen van wie kinderen op sterven liggen de medicijnen komen opeisen als ze ze niet krijgen.. Hoe dan ook, het is wel degelijk een reële dreiging, en misschien is het dit keer raak. Ik vind het boeiend. Sorry trouwens voor het gebrek aan witregels, komt door mn telefoon.
Are these the nazis, Walter?
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:51:33 #128
208890 June.
Seriously?
pi_68369062
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 16:07 schreef -Techno- het volgende:
Over paar maanden hoor je er niks meer over, net zoals bij die andere dodelijke virussen.
Nou ja, dat weet ik zo nog niet. De vraag is namelijk niet óf er een pandemie komt, maar wel wanneer..
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:00:29 #129
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_68369258
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 16:51 schreef June. het volgende:

[..]

Nou ja, dat weet ik zo nog niet. De vraag is namelijk niet óf er een pandemie komt, maar wel wanneer..
Ik ben erg benieuwd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen.
pi_68369608
OMG moet donderdag naar New York.... Maandag voor de zekerheid maar mondkapjes bestellen. ( moet toch gaan klussen binnenkort )
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:23:33 #132
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68369798
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 16:51 schreef June. het volgende:

[..]

Klopt, heb je helemaal gelijk in. Maar als ik persoonlijk, me druk moet maken om elk nieuwsitem heb ik geen leven meer. Vandaar dat ik er luchtig op reageer. Ben wel benieuwd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:26:13 #133
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_68369849
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 16:48 schreef WalterSobchak het volgende:
Omdat het er al een tijd aan zit te komen heeft oa de WHO wel draaiboeken voor dit soort situaties. Ik weet dat de nederlandse overheid een grote voorraad tamiflu heeft aangelegd (1 miljoen doses meen ik) om te vertrekken bij een eventuele uitbraak.
Beetje flauw: maar dat zou typisch iets zijn voor de Nederlandse overheid

Die tamiflu had men toch ingekocht toen er weer eens zo'n vogelgriep uitbraak was, en ook dat SARS gebeuren er was?
Of tamiflu helpt in zo'n situatie is natuurlijk de vraag, maar in ieder geval fijn dat er vooruit gedacht wordt
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:35:53 #134
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68370101
Damm... er ligt al een scenario klaar waarbij uitgegaan wordt van 2 miljard besmettingen wereldwijd. Klinkt toch wel serieus
http://hln.be/hln/nl/962/(...)orgen-te-maken.dhtml
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:37:21 #135
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_68370141
quote:
een comlplete school die zich onwel voelt komt wel vaker voor, kan ook gewoon massa hysterie zijn.
Maar goed, altijd onderzoeken natuurlijk.
pi_68370167
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Virussen en bacteriën bestaan al langer dan de mens. Toen we nog ver uit elkaar woonden konden die organismen zich onder mensen moeilijker verspreiden . Zoals in een jager verzamelaars samenleving.
Toen we nog ver uit elkaar woonden.. dat is wel heel lang geleden, zeker voor steden in Mexico.
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:39:17 #137
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_68370182
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:35 schreef -Techno- het volgende:
Damm... er ligt al een scenario klaar waarbij uitgegaan wordt van 2 miljard besmettingen wereldwijd. Klinkt toch wel serieus
http://hln.be/hln/nl/962/(...)orgen-te-maken.dhtml
zo'n scenario is er al jaren mag ik aannemen.
pi_68370256
Een pubmed zoektochtje leert dat Tamiflu niet echt gaat helpen als je de Swine Flu krijgt....

Resistance to Tamiflu Growing

http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=98159

Iig resistance voor Oseltamivir(Tamiflu)
Oseltamivir-resistant influenza virus A (H1N1), Europe, 2007-08 Season.

In Europe, the 2007-08 winter season was dominated by influenza virus A (H1N1) circulation through week 7, followed by influenza B virus from week 8 onward. Oseltamivir-resistant influenza viruses A (H1N1) (ORVs) with H275Y mutation in the neuraminidase emerged independently of drug use. By country, the proportion of ORVs ranged from 0% to 68%, with the highest proportion in Norway. The average weighted prevalence of ORVs across Europe increased gradually over time, from near 0 in week 40 of 2007 to 56% in week 19 of 2008 (mean 20%). Neuraminidase genes of ORVs possessing the H275Y substitution formed a homogeneous subgroup closely related to, but distinguishable from, those of oseltamivir-sensitive influenza viruses A (H1N1). Minor variants of ORVs emerged independently, indicating multiclonal ORVs. Overall, the clinical effect of ORVs in Europe, measured by influenza-like illness or acute respiratory infection, was unremarkable and consistent with normal seasonal activity.

Update: influenza activity--United States, September 28, 2008-April 4, 2009, and composition of the 2009-10 influenza vaccine
This report summarizes U.S. influenza activity from September 28, 2008, the start of the 2008-09 influenza season, through April 4, 2009, and reports on the 2009-10 influenza vaccine strain selection. Low levels of influenza activity were reported from October through early January. Activity increased from mid-January and peaked in mid-February. Influenza A (H1N1) viruses have predominated overall this season, but influenza B viruses have been isolated more frequently than influenza A viruses since mid-March. Widespread oseltamivir resistance was detected among circulating influenza A (H1N1) viruses and a high level of adamantane resistance was identified among influenza A (H3N2) viruses.

Influenza virus resistance to antiviral agents: a plea for rational use.

Although influenza vaccine can prevent influenza virus infection, the only therapeutic options to treat influenza virus infection are antiviral agents. At the current time, nearly all influenza A/H3N2 viruses and a percentage of influenza A/H1N1 viruses are adamantane resistant, which leaves only neuraminidase inhibitors available for treatment of infection with these viruses. In December 2008, the Centers for Disease Control and Prevention released new data demonstrating that a high percentage of circulating influenza A/H1N1 viruses are now resistant to oseltamivir. In addition, oseltamivir-resistant influenza B and A/H5N1 viruses have been identified. Thus, use of monotherapy for influenza virus infection is irrational and may contribute to mutational pressure for further selection of antiviral-resistant strains. History has demonstrated that monotherapy for influenza virus infection leads to resistance, resulting in the use of a new monotherapy agent followed by resistance to that new agent and thus resulting in a background of viruses resistant to both drugs. We argue that combination antiviral therapy, new guidelines for indications for treatment, point-of-care diagnostic testing, and a universal influenza vaccination recommendation are critical to protecting the population against influenza virus and to preserving the benefits of antiviral agents.

http://www.foryourhealth.(...)-health-and-research

The potential impact of neuraminidase inhibitor resistant influenza.

PURPOSE OF REVIEW: Neuraminidase inhibitor resistant influenza virus has recently emerged, and circulated, in untreated persons. Influenza virus evolution is causing antiviral susceptibility to change. We review the latest research in this rapidly moving field. RECENT FINDINGS: Oseltamivir-resistant influenza H1N1 emerged globally, without drug selection pressure, during the 2007-2008 northern hemisphere influenza season. This unexpected event, coupled with reports of reducing susceptibilities of influenza B and H5N1, contradicts our understanding of the properties of neuraminidase inhibitor resistant influenza viruses. Knowledge of the structure of the neuraminidases and impact of mutations on drug binding has now expanded. Surveillance and clinical studies have identified key areas which require focused research such as the incidence of resistance in children and immunocompromised populations and the need for improved methodologies for detecting resistant virus on an individual and population level. SUMMARY: Neuraminidase inhibitors, oseltamivir in particular, are the drugs of choice against seasonal influenza, zoonotic H5N1 and are stockpiled as the primary mitigating strategy for pandemic influenza containment and control. Further clinical and animal studies are essential to fully understand the capacity of neuraminidase inhibitor resistant influenza to be tolerated in the virus population, whilst retaining virulence and transmissibility. Vigilance, policy review and development of new
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:46:14 #139
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_68370369
Mensen die bij voorbaat al janken over dat we ons niet druk moeten maken ben ik liever kwijt dan rijk. Wat een ongelofelijke hufter ben je dan. Door dat soort mensen ontsnappen deze virussen meestal.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_68370418
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:55 schreef TC03 het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die beweren dat het beter voor de planeet is als een groot deel van de mensheid wordt uitgeroeid. Wat voor zweverig raar persoon ben je dan? De aarde heeft geen bewustzijn, dus wat maakt het uit wat er voor de aarde beter is? Ik snap het niet hoor.
Toen ik biologie studeerde had ik een medestudent die gewoon openlijk zei dat hij hoopte middels de studie biologie iets te ontwikkelen wat een groot deel van de wereldbevolking zou vernietigen. En hij meende het. Maar gezien het tot nu toe uitblijven van enig resultaat denk ik niet dat het hem gelukt is
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:48:52 #141
158899 GasTurbine
pi_68370437
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 16:07 schreef -Techno- het volgende:
Over paar maanden hoor je er niks meer over, net zoals bij die andere dodelijke virussen.
Zal ze me ooit nog terugnemen?
Ga ik er in de toekomst op vooruit qua baan?
Hoe zit het met m'n familie over 10 jaar?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:55:33 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68370592
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:04 schreef OldJeller het volgende:

Hoe komt 't dat de laatste jaren er plots allerlei dodelijke virussen de kop opsteken?
Er wordt veel meer geëxperimenteerd in labs met (dodelijke) virussen de laatste jaren. Correlatie?
Waar haal je vandaan dat het iets van de laatste jaren is?
Antoninische Pest (165–180), vermoedelijk Pokken, geschat 5.000.000 doden
De spaanse griep (1918–1920) 500.000.000 Zieken en 25-50 miljoen doden
Om maar twee te noemen.
Hebben we het nog niet over de cholera in de 19e eeuw, de zwarte dood in de middeleeuwen die waarschijnlijk een derde van de bevolking van europa ombracht. En wat te denken van de indianen in Zuidamerika, die massaal dood gingen aan wat europeanen als kinderziektes zien. Ze waren er nog nooit mee in contact geweest.

En waar haal je vandaan dat men in Labs de laatste jaren veel meer experimenteerd met dodelijke virussen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_68370655
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat het iets van de laatste jaren is?
Antoninische Pest (165–180), vermoedelijk Pokken, geschat 5.000.000 doden
De spaanse griep (1918–1920) 500.000.000 Zieken en 25-50 miljoen doden
Om maar twee te noemen.
Hebben we het nog niet over de cholera in de 19e eeuw, de zwarte dood in de middeleeuwen die waarschijnlijk een derde van de bevolking van europa ombracht. En wat te denken van de indianen in Zuidamerika, die massaal dood gingen aan wat europeanen als kinderziektes zien. Ze waren er nog nooit mee in contact geweest.

En waar haal je vandaan dat men in Labs de laatste jaren veel meer experimenteerd met dodelijke virussen?
Vogelgriep, MKZ, BSE, SARS, deze varkensgriep.. dat bedoel ik met laatste jaren.

In laboratoria experimenteren ze nu meer dan in 1980 of 1918, etc.. vast ook met dodelijke virussen, gewoon een vakgebied.
pi_68370689
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:46 schreef GasTurbine het volgende:
Mensen die bij voorbaat al janken over dat we ons niet druk moeten maken ben ik liever kwijt dan rijk. Wat een ongelofelijke hufter ben je dan. Door dat soort mensen ontsnappen deze virussen meestal.
gelukkig mis je het sarcasme niet.
  zaterdag 25 april 2009 @ 18:01:51 #145
158899 GasTurbine
pi_68370733
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:00 schreef IHVK het volgende:

[..]

gelukkig mis je het sarcasme niet.
Jij ook niet _!_!
  zaterdag 25 april 2009 @ 18:02:56 #146
45206 Pietverdriet
pi_68370764
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:58 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Vogelgriep, MKZ, BSE, SARS, deze varkensgriep.. dat bedoel ik met laatste jaren.
Zoals ik al zei, het is niet iets van de laatste jaren, jij kijkt alleen niet verder dan je neus lang is./
quote:
In laboratoria experimenteren ze nu meer dan in 1980 of 1918, etc.. vast ook met dodelijke virussen, gewoon een vakgebied.
Mensen rijden nu ook meer auto dan in de middeleeuwen.
Is een uitspraak van niets
  zaterdag 25 april 2009 @ 18:03:50 #147
45206 Pietverdriet
pi_68370783
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:00 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Onzin, probeer een ander topic te "verrijken" met je achterlijke conclusies.
En waarom ga jij niet in Truth lopen trollen?
pi_68370797
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is niet iets van de laatste jaren, jij kijkt alleen niet verder dan je neus lang is./
Dat is niet iets wat de laatste jaren de kop opsteekt?
quote:
[..]

Mensen rijden nu ook meer auto dan in de middeleeuwen.
Is een uitspraak van niets
Klopt, wat wil je precies zeggen?
pi_68370815
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waarom ga jij niet in Truth lopen trollen?
Waarom ga jij niet de keukenprinses uithangen in CUL en andere "kennis" zoals deze delen in ONZ?
  zaterdag 25 april 2009 @ 18:05:45 #150
45206 Pietverdriet
pi_68370822
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:04 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat is niet iets wat de laatste jaren de kop opsteekt?
[..]
Nee, het is iets van alle tijden
quote:
Klopt, wat wil je precies zeggen?
Dat je uitspraak van nul en generlei waarde is, alleen maar complot theorie gehoax
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')