abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68343972
Hier verder.
pi_68344005
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 18:19 schreef wimderon het volgende:
Hier verder.
Hier?
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:13:38 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_68345326
Of hier?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_68346381
Omdat het de een-na-laatste post was uit het vorige topic, hier nog een keer
quote:
De Morgen, Walter Pauli 24-04-2009

Als het brandt, giet Walter Pauli olie op het vuur

In het profpeloton zal men lang mogen zoeken naar een renner met een mooiere erelijst dan die van de 38-jarige Davide Rebellin. En toch. Toen hij woensdag in Hoei al voor de derde keer de Waalse Pijl won, was er in het beste geval enige bewondering: 'Dat hij dat op zijn leeftijd nog kan: chapeau.' Maar echte blijdschap, laat staan enthousiasme: in geen geval. In de nochtans zeer uitgebreide sportkaternen van 's lands populaire kranten was de Waalse Pijl ineens iets voor de verre binnenpagina's, na de bekermatch tussen Lierse en Genk (toch een niveautje minder dan Standard of Anderlecht) en zelfs na ander humaninterestnieuws uit het onvermijdelijke voetbal.

En dat voor een Waalse Pijl, een wedstrijd die in België (Vlaanderen vooral) wat ondergewaardeerd wordt, al schatten de meeste profrenners een zege in de Waalse Pijl hoger in dan in Parijs-Roubaix. En dat met een winnaar als Rebellin. Heeft dus al dríé keer de Waalse Pijl gewonnen, plus Luik-Bastenaken-Luik, de Amstel Gold Race, de Henniger Turm, het Kampioenschap van Zürich, de Clásica San Sebastián, een hoop zware Italiaanse klassiekers en de eindzege in Tirreno-Adriatico en in Parijs-Nice. Vorig jaar won hij nog zilver op de Olympische Spelen in Peking. Wat moet eens mens eigenlijk meer doen voor hij een 'vedette' is?

En zeggen dat Rebellin ooit de hoop van het Italiaanse wielrennen was. Als amateur won hij zowel de hooggewaardeerde Giro della Regioni als de Baby-Giro. In 1991 werd Rebellin tweede op het WK te Stuttgart en in 1992 hielp hij de betreurde Fabio Casartelli aan olympisch goud in Barcelona. Meteen na die Spelen werd hij prof. Zijn eerste klassieker was de Ronde van Lombardije: herfstig, majestueus mooi, loodzwaar. De neoprof werd prompt negende. Hem wachtte een grote toekomst. Misschien geen nieuwe Coppi, met wie hij enige fysieke gelijkenis vertoont, maar toch een opvolger van Felice Gimondi, Francesco Moser, kortom van de allerbeste Italianen. En behalve in de grote rondes heeft Davide Rebellin die verwachtingen uiteindelijk wel ingelost.

Wellicht is dat het cruciale woord in vorige zin: 'uiteindelijk'. Rebellin heeft een groot aantal prachtige overwinningen op zijn palmares, maar hij spreidde die over vele, vele jaren. En in zijn ene echte topjaar 2004, toen hij in een dikke week tijd Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik won, overkwam het hem zelfs dat hij niet opgenomen werd in de Italiaanse selectie voor het WK wielrennen. Hij 'paste niet in het team', loog selectieheer Franco Ballerini. Een razende Rebellin dreigde een Argentijnse licentie aan te vragen. Eenzelfde belediging overkwam hem vorig jaar: zilver in Peking, tweede in het ProTourklassement, maar geen enkele ProTourploeg die hem vervolgens een contract aanbood. Davide Rebellin vond uiteindelijk emplooi bij... het kleinere Venezolaanse team met de onmogelijke naam Diquigiovanni-Androni Giocattoli.

Maar het blijft intrigeren: vanwaar die discrepantie tussen een van de allerbeste erelijsten uit het peloton en die apathie, zowel bij het grote publiek als de incrowd van ploegleiders en journalisten? Goed, men kan aanvoeren dat Rebellin een zeer afwachtende renner is, dat hij zijn overwinningen op zijn diefjes binnenhaalt, dat verwijt is best terecht. Neem de finale van de olympische wegrit vorig jaar: een kleine kopgroep is weg, Rebellin kan amper verliezen. Maar hij weigert één meter kop te doen, waardoor de beresterke Zwitser Cancellara de achtervolgers toch tot de kopgroep sleurt. Ineens is alles onduidelijk en een kwartier later wint Samuel Sanchez olympisch goud. Rebellin haalt 'maar' zilver en Cancellara is dolgelukkig met brons. Rebellin is geen rebel.

Dat gebrek aan aanvalslust is tegelijk Rebellins sterkte (hij pokert en wint) en zijn zwakte. En hij is zeker niet de enige topwielrenner die evenveel rekent als rijdt. In de jaren zeventig en tachtig was de Nederlander Jan Raas alles behalve een roekeloze aanvaller. Toch lag Nederland aan zijn voeten. Giuseppe Saronni bracht in ongeveer dezelfde tijd de tifosi in vervoering door de sprint te winnen na doodsaaie koersen - hij liet het parcours van de Giro zelfs vlakker en dus minder spannend maken.

Dat pers en publiek bepaalde renners omarmen en andere niet, ligt dus niet alleen aan de renner, zijn kwaliteit, stijl en techniek. Het ligt ook aan het publiek. Dat is al zo sinds mensenheugenis. In 1963 werd onze landgenoot Benoni Beheydt wereldkampioen in Ronse, en toch floot het Belgische publiek hem uit. Omdat hij won. En vooral: omdat Rik Van Looy níét won. De vedette.

Dat gebeurt wel meer. In de vroege jaren negentig reden er minstens twee gepatenteerde 'spelbrekers' in het peloton: de Deen Rolf Sörensen en de Zwitser Pascal Richard. Ze waren er haast altijd 'bij' - ze haalden ereplaatsen van Milaan-Sanremo over Parijs-Roubaix tot Gent-Wevelgem en de Ronde van Lombardije, dus van het vroege voorjaar tot de verre herfst, over hellingen en kasseien, in Vlaanderen en in Italië. Ze wonnen vaak - veel te vaak voor pers en publiek, die wel hun professionalisme waardeerden, en toch weinig affiniteit hadden met die raiders uit vreemde uithoeken van Europa. Richard won twee keer Luik-Bastenaken-Luik, Sörensen won Luik-Bastenaken-Luik, Parijs-Tours en - waarlijk heiligschennis - de Ronde van Vlaanderen. Hij was die dag de slimste, de snelste en dus de beste, maar hij vergalde 'ons' feestje.

En toch is dat geen xenofobie. Het is een zaak van vedetten: eigenlijk willen we alleen hen zien winnen. Het overkomt zelfs Belgische (sub)toppers. In 1989 reed het schier legendarische wielerteam Panasonic - zo heette de ploeg van Peter Post toen - een exceptioneel voorjaar, met winst in de Amstel Gold Race, Parijs-Roubaix en nadien ook de Scheldeprijs en de Henniger Turm. Alleen wonnen níét de vedetten als Eric Vanderaerden, maar 'slechts' Eric Van Lancker (de Amstel) en Jean-Marie Wampers (én Parijs-Roubaix, én Scheldeprijs, én Henniger Turm). Van Lancker noch Wampers werden er populairder door. Haast omgekeerd: men zag hen als usurpatoren voor vedetten die men liever zag winnen.

Voor sommige renners is dat dramatisch. Neem onze ranke landgenoot Eric Van Lancker. In de jaren tachtig was dat een van de weinige Belgen die behoorlijk vooruit kon als het bergop ging. In 1986 won hij in Parijs-Nice de rit naar Chalet Reynard (dus halfweg de Mont Ventoux) en later ook een etappe in de Giro. In 1990 won hij ook Luik-Bastenaken-Luik, en zelfs op autoritaire wijze: solo in volle finale, over berg en dal de verzamelde concurrentie op achterstand houdend.

Maar denk niet dat de pers uitzinnig was. Terwijl diezelfde pers wel uit het dak ging nadat Dirk De Wolf Luik-Bastenaken-Luik had gewonnen. Had De Wolf langer en harder alleen vooruit gereden dan Van Lancker? Zeker niet. Was het parcours minder, de tegenstand zwakker? Natuurlijk niet. Maar De Wolf 'lag' beter, was populairder, natuurlijk ook verbaler. En als hijzelf het niet uitgelegd kreeg, deden anderen het wel.

Neem het - overigens uitstekende - VRT-duo Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke. Geen professionele jaloezie hier: ook dit klassieke voorjaar doen ze het voortreffelijk. Maar ze vertonen soms dezelfde gezichtsvernauwing als hun publiek. Toen Tom Boonen twee weken terug op weg was naar zijn derde zege in Roubaix, plaatsten de VRT-commentatoren hem op het niveau van Rik Van Looy, Eddy Merckx, Roger De Vlaeminck en Johan Museeuw, en af en toe mocht in hun klassementen Francesco Moser nog meedoen. Maar stel de vraag eens anders: wie won Vlaanderen en Roubaix, maar ook Milaan-Sanremo, Luik-Bastenaken-Luik én Lombardije? Dan doen Merckx, De Vlaeminck en Van Looy nog altijd mee. Boonen negeert Luik of Lombardije - Museeuw interesseerde het wel, wilde in regenboogtrui zelfs winnen in Luik.

Goed, het wielrennen is anders. Zo vergoelijkt men het alleszins. Maar toch: Sörensen won zowel in Vlaanderen als Luik, en dat nog in de jaren negentig. Niet bepaald de prehistorie, toch? Maar een renner wint niet alleen door zijn eigen prestaties. Hij komt ook in de volksgunst, en vandaar in de geschiedenis van zijn sport, door zijn reputatie, zijn naam: dus wat er over hem gezegd en verteld wordt. Een renner wordt dus niet alleen een kampioen met zijn benen, maar soms ook met zijn mond, of met die van anderen. Davide Rebellin zegt dat niet, maar weet dat ook wel.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:34:43 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68348233
Om een legende te worden, heb je meer nodig dan alleen resultaten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68353853
Uitstraling is ook belangrijk, en die heeft Rebellin niet. Ook geen heroische manier van fietsen.
pi_68354228
Iemand als Freire heeft het ook beiden niet, toch wordt die veel meer als fenomeen gezien (ok, 3x wereldkampioen zal er ook wat mee te maken hebben, maar het lijstje van Rebellin is net zo indrukwekkend).
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:02:49 #8
67640 SaintOfKillers
pi_68354284
Sommigen zijn gewoon gedoemd obscuur te blijven. Kijk naar iemand als Germain Derycke. Die kerel heeft Milaan-San Remo, de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik gewonnen en stond 2 keer op een WK-podium.

Toch kent vrijwel niemand de beste man (bij wijze van spreken). Hij zat toch echt in de generatie van Bartali, Coppi, Bobet, Van Looy en Van Steenbergen en heeft een palmares waarvan bekendere namen enkel kunnen dromen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68355216
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:01 schreef wimderon het volgende:
Iemand als Freire heeft het ook beiden niet, toch wordt die veel meer als fenomeen gezien (ok, 3x wereldkampioen zal er ook wat mee te maken hebben, maar het lijstje van Rebellin is net zo indrukwekkend).
Freire is ook echt een type, zoals er geen ander is. Dromerig, warrig, er zijn leuke verhalen over hem. Ik denk aan een ritzege in Zwitserland, toen hij over de middenberm sprong en een kortere route naar de finish reed. Onverwachte dingen, dat zie je bij Rebellin nooit. Hij is zo voorspelbaar als een
pi_68355245
quote:
Bennati moet Giro d'Italia laten schieten

24 april 2009

Daniele Bennati moet waarschijnlijk de Giro d'Italia aan zich voorbij laten gaan. De Italiaanse sprinter van Liquigas is nog niet hersteld van een spierblessure, die eerder een deelname aan de Ronde van Vlaanderen in de weg stond.

"De Ronde van Romandië kan ik al vergeten als voorbereiding," vertelde hij tegen Het Nieuwsblad. "Wat kan ik dan nog in de Giro gaan doen, zelfs al moest die blessure tegen dan genezen raken. De ploeg zou er weinig aan mij hebben en ik zou er al evenmin beter van worden."
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_68355697
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:01 schreef wimderon het volgende:
Nee dat is zo, maar toch heeft hij weer iets tofs. Omdat het een beetje zo'n verstrooide snuiter is enzo.
Toch zijn beiden sympathiek.
  zaterdag 25 april 2009 @ 00:02:22 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_68356417
Iemand als Claudio Chiappucci is natuurlijk ook een held geweest, ook in Italië. Dat terwijl zijn palmares niet eens zo indrukwekkend is dat het bij de grootste ooit zit. Een paar bergprijzen, wel Milan-San Remo en San Sebastian natuurlijk.

Wat op het netvlies staat is zijn gele trui over gehouden aan een ontsnapping van 4 man. Om vervolgens, na de Alpen overleeft te hebben zelf in het geel de aanval te kiezen aan het begin van een lange rit op de Aspin. Om pas op de laatste beklimming op Luz Ardiden teruggevist te worden. En door ontsnappingen zo twee te worden.

Of wat te denken van 1992 op Sestričre, als renner waar naar gekeken werd er met een groepje op 200 kilometer voor het einde er vanonder luizen om de laatste 125 kilometer solo te rijden en de etappe te pakken. Dat is een etappe die ik zag als jong OProgje en nooit meer ben vergeten. Dat was meer waard dan bergen massasprints, hoewel dat net zo knap is niet zo legendarisch al dit, en hij had ook wel een beetje de persoon en uitstraling mee natuurlijk.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_68381198
Mosquera door een armbreuk zeer waarschijnlijk niet in de Giro.
  zondag 26 april 2009 @ 00:24:15 #14
67640 SaintOfKillers
pi_68381342
Basso wint de Ronde van Trentino, Di Luca de slotrit. Die kunnen nu nog snel naar Luik vliegen.
pi_68381430
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Basso wint de Ronde van Trentino, Di Luca de slotrit. Die kunnen nu nog snel naar Luik vliegen.
Wat heeft Di Luca in Luik te doen?

Joaquim Rodriguez wil wel met Basso meevliegen.
  zondag 26 april 2009 @ 00:43:32 #16
67640 SaintOfKillers
pi_68381760
Starten in plaats van Landbouwkrediet of Skil.
pi_68381872
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Starten in plaats van Landbouwkrediet of Skil.
Ik help het je hopen.
pi_68384038
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 00:02 schreef OProg het volgende:

Of wat te denken van 1992 op Sestričre, als renner waar naar gekeken werd er met een groepje op 200 kilometer voor het einde er vanonder luizen om de laatste 125 kilometer solo te rijden en de etappe te pakken. Dat is een etappe die ik zag als jong OProgje en nooit meer ben vergeten. Dat was meer waard dan bergen massasprints, hoewel dat net zo knap is niet zo legendarisch al dit, en hij had ook wel een beetje de persoon en uitstraling mee natuurlijk.
Dat was een mooie prestatie idd.

Heb Chiappucci nog gezien deze week Hij reed waar ik ook reed
  zondag 26 april 2009 @ 13:20:34 #19
14505 OProg
A Life in Music
pi_68389093
quote:
Op zondag 26 april 2009 07:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat was een mooie prestatie idd.

Heb Chiappucci nog gezien deze week Hij reed waar ik ook reed
Reed hij ook echt mee in Sardinie?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_68392354
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:20 schreef OProg het volgende:

[..]

Reed hij ook echt mee in Sardinie?

Komt vaker voor. Vorig jaar deed Lelli ook mee. Nu ook geloof ik, maar reed 'ie de korte afstand.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2009 15:12:31 ]
pi_68398986
Theo Bos wint Ronde van Noord Holland!

Theo Bos sluit een turbulente week af met een sprintoverwinning in de Ronde van Noord-Holland. Na een turbulente week heeft Theo Bos (foto) zondag zijn moraal weer kunnen opkrikken met de overwinning in de Ronde van Noord-Holland. Bos won de massasprint. Zijn ploegmaat Michael van Staeyen werd derde. Theo Bos kwam een week geleden in opspraak door een sprintincident in de laatste etappe van de ronde van Turkije. De hele week stond voor de sprinter uit Alkmaar in het teken van dat voorval.
  zondag 26 april 2009 @ 18:13:43 #22
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_68399067
Mooi. Maar ik dacht dat Theo had afgezegd?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_68399521
Romandië volgende week live op Sporza.
sig verwijderd door FA
pi_68404569
quote:
Op zondag 26 april 2009 18:31 schreef Ambrosius het volgende:
Leuk! Doen er nog interessante heren mee vanuit Nederlands of Belgisch aspect?
  zondag 26 april 2009 @ 21:10:15 #25
67640 SaintOfKillers
pi_68404652
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:07 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Leuk! Doen er nog interessante heren mee vanuit Nederlands of Belgisch aspect?
Er rijden sowieso in elke wedstrijd minstens 50 halve Belgen mee.
pi_68404711
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:10 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Er rijden sowieso in elke wedstrijd minstens 50 halve Belgen mee.

Als je Wuyts z'n criteria handhaaft
Ik dacht meer aan Devenyns, Bakelants VDB2, Dekker etc..
pi_68405492
Romandië had de vorige jaren wel vaak de aankomsttijd rond 18:00, zal elke dag dus krap worden met het journaal en sowieso geen buren denk ik
pi_68405521
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:31 schreef wimderon het volgende:
Romandië had de vorige jaren wel vaak de aankomsttijd rond 18:00, zal elke dag dus krap worden met het journaal en sowieso geen buren denk ik
Wel gunstig voor de werkende mens .
sig verwijderd door FA
  zondag 26 april 2009 @ 21:34:03 #29
67640 SaintOfKillers
pi_68405586
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:11 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Als je Wuyts z'n criteria handhaaft
Ik dacht meer aan Devenyns, Bakelants VDB2, Dekker etc..
Ten Dam, Dekker, Seeldraeyers, Clement, Van Den Broeck, Cornu en Van Goolen.
pi_68405666
Clement noemde het een paar maanden geleden zijn hoofddoel..

Matig parcours trouwens, het zal wel beslist worden in de ploegentijdrit
pi_68405742
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dekker doet niet mee als ik lees:

"Maar dat gaat allemaal wel in orde komen de komende weken. Nu ben ik wel toe aan een weekje rust." (wielerrevue)
  zondag 26 april 2009 @ 21:41:55 #32
14505 OProg
A Life in Music
pi_68405835
Ik moet zeggen dat Romandie op de 1 of andere reden altijd de wedstrijd is die ik van het hele wielerjaar het meest over het hoofd zie...

Is er een overzicht wie er allemaal starten?
  zondag 26 april 2009 @ 21:44:58 #33
67640 SaintOfKillers
pi_68405939
  zondag 26 april 2009 @ 21:47:44 #34
14505 OProg
A Life in Music
pi_68406031
pi_68406158
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Thnx
Opzich wel leuke namen.
pi_68406219
quote:
Op zondag 26 april 2009 18:31 schreef Ambrosius het volgende:
Begint 'ie morgen of dinsdag?
Morgen ben ik nog vrij
Edit: Ow, ik zie het al: dinsdag

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2009 21:54:39 ]
pi_68406303
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Begint 'ie morgen of dinsdag?
Morgen ben ik nog vrij
Edit: Ow, ik zie het al: dinsdag
Vanaf woensdag op Sporza iig.
sig verwijderd door FA
pi_68430132
Karsten Kroon zal a.s. vrijdag op de Dag van de Arbeid proberen zijn derde overwinning te behalen in de Eschborn-Frankfurt City Loop (voorheen Rund um den Henninger-Turm) om zo op gelijke hoogte te komen met recordhouder Erik Zabel. Voor Saxo starten ook de beide Schlecks.

Er doen slechts 4 ProTour-ploegen mee (+ Cervelo). Voor Rabobank debuteert Lars Boom in deze koers.

Startlijst: http://www.eschborn-frank(...)e_elite_20090424.pdf
Parcours: http://www.eschborn-frankfurt.de/bericht_9.htm

Laatste 10 winnaars:
2008 - Karsten Kroon
2007 - Patrik Sinkewitz
2006 - Stefano Garzelli
2005 - Erik Zabel
2004 - Karsten Kroon
2003 - Davide Rebellin
2002 - Erik Zabel
2001 - Markus Zberg
2000 - Kai Hundertmarck
1999 - Erik Zabel
pi_68465121
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:56 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Vanaf woensdag op Sporza iig.
En vandaag dan?
pi_68465489
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:44 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

En vandaag dan?
De proloog laten ze nooit zien omdat die zo laat verreden wordt.
pi_68465847
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:52 schreef TheArt het volgende:

[..]

De proloog laten ze nooit zien omdat die zo laat verreden wordt.
Zoiets dacht ik al.. ik vroeg me af of het ergens anders te zien is. Het lijkt erop dat ik een stream heb gevonden.
En het begint om 17.05 (stream is ook nog niet begonnen).

edit: valse bingo!

[ Bericht 3% gewijzigd door FritsVanEgters op 28-04-2009 17:19:07 ]
pi_68466581
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:01 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik al.. ik vroeg me af of het ergens anders te zien is. Het lijkt erop dat ik een stream heb gevonden.
En het begint om 17.05 (stream is ook nog niet begonnen).

edit: valse bingo!
proloog lieten ze in de tour ook niet vanaf de eerste renner zien.. wie weet komt het nog
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:27:40 #43
14505 OProg
A Life in Music
pi_68466799
Ik zag trouwens dat Alexandre Moos ook nog steeds aanwezig is.
pi_68467615
vanaf 6 uur op sportitalia.com

livestream van romandie
pi_68467841
vorig jaar heb ik de henninger turm nog gezien, op welke zender is het dit jaar te zien?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_68468104
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:56 schreef kawotski het volgende:
vorig jaar heb ik de henninger turm nog gezien, op welke zender is het dit jaar te zien?
Heb het vorig jaar ook nog gezien op een Duitse zender. Weet alleen niet welke en of ze het dit jaar weer uitzenden.
pi_68468574
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:04 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Heb het vorig jaar ook nog gezien op een Duitse zender. Weet alleen niet welke en of ze het dit jaar weer uitzenden.
keek even op ard.de en zdf.de, beide zenden het niet uit.
op website van de koers zelf staat een lijstje met zenders, daarbij staat ook nos.
Maar nos zendt het niet live uit, lees ik op de website van nos.
pi_68468632
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:17 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

keek even op ard.de en zdf.de, beide zenden het niet uit.
op website van de koers zelf staat een lijstje met zenders, daarbij staat ook nos.
Maar nos zendt het niet live uit, lees ik op de website van nos.
Het is live op HR (Hessische Rundfunk) volgens mij, zoals elk jaar. Nu wordt het echter niet meer samen uitgezonden met de ARD.
pi_68468648
Op de NDR of WDR geloof ik.
sig verwijderd door FA
pi_68468723
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:49 schreef FredWielergek het volgende:
vanaf 6 uur op sportitalia.com

livestream van romandie
doet het hier niet
pi_68468794
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:22 schreef franklop het volgende:

[..]

doet het hier niet
Bij mij ook niet.
quote:
Server Error in '/' Application.
The resource cannot be found.
Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

Requested URL: /SI24_live.aspx
Andere live feed wel maar die zend een autoprogramma uit.
pi_68468932
Overigens toch vrij opmerkelijk nieuws (ondanks dat dit baanwielrennen is, maar goed ook wielrennen )

De wielerbond KNWU heeft Bas de Bever benoemd als opvolger van Peter Pieters, wiens contract na de Olympische Spelen niet meer verlengd werd.

De Bever (41) wordt hoofdbondscoach en wordt in zijn nieuwe functie bijgestaan door Robert Slippens en Frédéric Magné. De Fransman is 7-voudig wereldkampioen op keirin en tandem. Slippens, die eind vorig jaar stopte als baanrenner, vormde in meerdere koppelkoersen en zesdaagsen een succesvol duo met Danny Stam.

De Brabander De Bever, die sinds 2005 ook al bondscoach van de fietscrossers is en dat ook blijft, was in ons land een van de pioniers in de bmx-sport.
pi_68468936
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:22 schreef franklop het volgende:

[..]

doet het hier niet
begreep dat het pas 7 uur begint...
pi_68468950
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:24 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Bij mij ook niet.
[..]

Andere live feed wel maar die zend een autoprogramma uit.
Kreeg zelfde foutmelding idd
pi_68469079
Waarschijnlijk is het na het auto-programma om 7 uur.
Dat werd gezegd op sportitalia.
pi_68469836
Op de site van ronmandie staat dit:
quote:
Légčre déception pour Tony Martin (THR), l'une des terreurs du chrono, qui échoue ŕ une seconde de Veikkanen en 3'49"88.
Laatste bericht geplaatst om 17:24...

Ook doet Cunego niet mee
quote:
Damiano Cunego est forfait. Le leader de la formation Lampre, trčs en vue lors des derničres classiques, ne participera finalement pas au Tour de Romandie. Il a préféré s'abstenir avec pour objectif prioritaire le Giro
http://www.tourderomandie.ch/main/index.lbl
pi_68470004
Iglinsky is voorlopig de snelste, voor Veikkanen
pi_68470111
Sportitalia zend nu Ciclismo uit. Nog geen Romandië, maar het begint er op te lijken.
pi_68470310
Freire net niet, op 1 sec van Iglinksy
pi_68470674
Begonnen!
pi_68470945
jeej ook stream werkend gekregen
pi_68471349
Wel erg close allemaal natuurlijk als die proloog zo kort is
pi_68471951
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:27 schreef OProg het volgende:
Ik zag trouwens dat Alexandre Moos ook nog steeds aanwezig is.
Veertiende tijd voorlopig.
pi_68472367
1 Frantisek Rabon (Thr) 3:44,56
2 Sandy Casar (Fdj) +0:02
3 Alejandro Valverde (Gce) +0:03
4 Tyler Farrar (Grm) +0:04
5 Roman Kreuziger (Liq) +0:04
6 Maxim Iglinskiy (Ast) +0:04
7 Jussi Veikkanen (Fdj) +0:04
8 Jérôme Coppel (Fdj) +0:05
9 Manuel Quinziato (Liq) +0:05
10 Oscar Freire (Rab) +0:05
11 Fabian Cancellara (Sax) +0:05
12 Tony Martin (Thr) +0:05
13 Rigoberto Uran (Gce) +0:05
14 Philippe Gilbert (Sil) +0:05
15 Mikel Astarloza (Eus) +0:05
16 Rein Taaramae (Cof) +0:06
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2009 @ 20:16:59 #65
73911 ultra_ivo
pi_68473092
Ziet uit als een van de betere livestreams.
pi_68476338
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:28 schreef franklop het volgende:
Overigens toch vrij opmerkelijk nieuws (ondanks dat dit baanwielrennen is, maar goed ook wielrennen )

De wielerbond KNWU heeft Bas de Bever benoemd als opvolger van Peter Pieters, wiens contract na de Olympische Spelen niet meer verlengd werd.

De Bever (41) wordt hoofdbondscoach en wordt in zijn nieuwe functie bijgestaan door Robert Slippens en Frédéric Magné. De Fransman is 7-voudig wereldkampioen op keirin en tandem. Slippens, die eind vorig jaar stopte als baanrenner, vormde in meerdere koppelkoersen en zesdaagsen een succesvol duo met Danny Stam.

De Brabander De Bever, die sinds 2005 ook al bondscoach van de fietscrossers is en dat ook blijft, was in ons land een van de pioniers in de bmx-sport.
De Bever is inderdaad een opmerkelijke keuze.
pi_68476855
Rebellin betrapt!
pi_68478210
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:37 schreef FritsVanEgters het volgende:
Rebellin betrapt!
Zie [Wielrennen] Doping #32 Het CPB tegen de wherabouts
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:50:13 #69
127004 maril
Smeetsfan
pi_68480261
Ja de rondes beginnen weer, is al maanden bekend hoogstwaarschijnlijk.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_68480545
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:50 schreef maril het volgende:
Ja de rondes beginnen weer, is al maanden bekend hoogstwaarschijnlijk.
Lees jij de berichten wel goed Maril?
pi_68481197
tot ziens Rebellin
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:28:13 #72
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_68481738
Zou Kolobnev nu een bronzen plak krijgen?

Die Rablon die de proloog vandaag won zag ik na de Waalse Pijl nog ergens in Huy verdwaald rond rijden, ver weg van alle bussen etc. Vlakbij een apotheek overigens.....
pi_68489941
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:28 schreef JelleS het volgende:

Die Rablon die de proloog vandaag won zag ik na de Waalse Pijl nog ergens in Huy verdwaald rond rijden, ver weg van alle bussen etc. Vlakbij een apotheek overigens.....
Rablon? Rabon bedoel je. Of is dit een prachtige combinatie van Christophe Riblon en Frantisek Rabon?
  woensdag 29 april 2009 @ 11:37:16 #74
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_68492145
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:35 schreef TheArt het volgende:

[..]

Rablon? Rabon bedoel je. Of is dit een prachtige combinatie van Christophe Riblon en Frantisek Rabon?
Hehe in mijn hoofd heb ik die twee namen inderdaad samengevoegd. Maar het was Rabon
  woensdag 29 april 2009 @ 12:03:22 #75
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_68493169
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:28 schreef JelleS het volgende:

That's...Montgomery Clift, honey!
pi_68500365
Eerste etappe in Romandië flink ingekort wegens sneeuwval, gedeelte tussen de groene lijnen eruit:

pi_68500576
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:24 schreef wimderon het volgende:
Eerste etappe in Romandië flink ingekort wegens sneeuwval, gedeelte tussen de groene lijnen eruit:

[ afbeelding ]
  woensdag 29 april 2009 @ 15:44:18 #78
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_68501096
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:31 schreef wimderon het volgende:
Buren

Vorig jaar tijdens Romandië en volgens mij ook de Giro kwam het echt elke dag te vervallen
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_68502735
Renaat heeft het al 10 minuten over Noe ofzo

Volgens Renaat is Vanotti nog onzeker trouwens, en Noe is eerste reserve.
pi_68504483
Serrano wint voor Bak en Rast
pi_68504587
Mooie finale
pi_68504630
Toen ik dat gat van Bak zag had ik niet meer verwacht dat Serrano 'm nog dicht zou krijgen, knap gedaan.
pi_68504818
Weer iemand van Astana in een leiderstrui... begint al redelijk te wennen
pi_68509348
Interview Chloe Hosking (Moving Ladies)

er komt er een dezer dagen ook eentje met de leidster in de WB Emma Johansson
pi_68529774
quote:
De Australische renner William Walker (23) stopt (voorlopig?) met wielrennen vanwege hartproblemen.
Walker reed een aantal jaren bij Rabobank Continental Team en werd gezien als een groot, maar eigenzinnig talent.
Aan z'n profcarričre bij Fuji-Servetto lijkt nu een vroegtijdig einde te komen.

Fuji-Servetto heeft Walker vervangen door de 25-jarige Italiaan Fabrizio Piemontesi. Piemontesi werd in 2008 13e in zowel de Giro del Veneto als in Firenze-Pistoia.
pi_68533212
Nog 22 km in Romandië, het lijkt allemaal samen te troepen.
sig verwijderd door FA
pi_68533556
Evans en Gilbert, zie dat
pi_68533668
Evans voor de zoveelste keer in de aanval, moet er niemand opmerken dat Evans voor de eerste keer ooit aanvalt?
pi_68533883
Freire met 5 handen in de neus.
sig verwijderd door FA
pi_68533892
Freire dus.
  donderdag 30 april 2009 @ 17:38:57 #91
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_68534300
Evans valt aan:

Dat mag in de krant.
pi_68534427
Freire

Gelukkig op tijd binnen voor Buren
pi_68534501
quote:
Op donderdag 30 april 2009 17:39 schreef Zelva het volgende:

Je begrijpt wat ik bedoel (neem ik aan)

Ik durf zelfs te zeggen dat Evans dit en afgelopen seizoen een van de meest aanvallende renners is en dan nog hebben mensen het idee dat hij nooit aanvalt. Puur omdat hij in de Tour niet beter kan en naar vermogen koerst.
  donderdag 30 april 2009 @ 17:55:56 #94
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_68534622
Ja hoor, ik ben juist een van de grootste verdedigers van Evans.

Nu hier ook een discussie aan het voeren met een of andere onbenul.
pi_68543782
Morgen de GP van Frankfurt, met o.a. Kroon, de winnaar van vorig jaar en... het debuut van Lars Boom in de Pro-Tour.
pi_68545307
Dit dus
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:52 schreef ItaloDancer het volgende:
Karsten Kroon zal a.s. vrijdag op de Dag van de Arbeid proberen zijn derde overwinning te behalen in de Eschborn-Frankfurt City Loop (voorheen Rund um den Henninger-Turm) om zo op gelijke hoogte te komen met recordhouder Erik Zabel. Voor Saxo starten ook de beide Schlecks.

Er doen slechts 4 ProTour-ploegen mee (+ Cervelo). Voor Rabobank debuteert Lars Boom in deze koers.

Startlijst: http://www.eschborn-frank(...)e_elite_20090424.pdf
Parcours: http://www.eschborn-frankfurt.de/bericht_9.htm

Laatste 10 winnaars:
2008 - Karsten Kroon
2007 - Patrik Sinkewitz
2006 - Stefano Garzelli
2005 - Erik Zabel
2004 - Karsten Kroon
2003 - Davide Rebellin
2002 - Erik Zabel
2001 - Markus Zberg
2000 - Kai Hundertmarck
1999 - Erik Zabel
pi_68545552
quote:
Op donderdag 30 april 2009 17:10 schreef wimderon het volgende:
Evans voor de zoveelste keer in de aanval, moet er niemand opmerken dat Evans voor de eerste keer ooit aanvalt?
Volgens mij hou jij die running gag wel gaande.
pi_68546026
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:57 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Volgens mij hou jij die running gag wel gaande.
Geloof mij maar, er zijn er genoeg die denken dat Evans de wieltjesplakker pur sang is. Ja, zelfs mensen die het wielrennen pretenderen te volgen. Om over de Tour maar niet te spreken, dan komen ze allemáál tegelijk onder hun steen vandaan.

Na elke aanval van Evans druipen weer een aantal Evans-bashers met de staart tussen de benen af, maar dat peloton bashers is nog groot genoeg.
pi_68546659
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 00:11 schreef wimderon het volgende:

[..]

Geloof mij maar, er zijn er genoeg die denken dat Evans de wieltjesplakker pur sang is. Ja, zelfs mensen die het wielrennen pretenderen te volgen. Om over de Tour maar niet te spreken, dan komen ze allemáál tegelijk onder hun steen vandaan.

Na elke aanval van Evans druipen weer een aantal Evans-bashers met de staart tussen de benen af, maar dat peloton bashers is nog groot genoeg.
Oké, maar jij brengt het bij elke aanval van Evans weer ter sprake, wat op zich best vaak is, dat moet ik toegeven.

Misschien is er idd wel een verschil tussen reguliere wielervolgers en Tourliefhebbers, dat verklaart mogelijk voor een deel de beeldvorming van Evans, met name dan in de laatste Tour. Toen heeft hij zeker geen fans gemaakt en misschien zichzelf wel tekort gedaan door zijn manier van rijden.

Kreuziger was vandaag ook weer in de aanval. Voorheen toch ook meer een aanklamper dacht ik.
pi_68547593
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 00:31 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Oké, maar jij brengt het bij elke aanval van Evans weer ter sprake, wat op zich best vaak is, dat moet ik toegeven.

Misschien is er idd wel een verschil tussen reguliere wielervolgers en Tourliefhebbers, dat verklaart mogelijk voor een deel de beeldvorming van Evans, met name dan in de laatste Tour. Toen heeft hij zeker geen fans gemaakt en misschien zichzelf wel tekort gedaan door zijn manier van rijden.

Kreuziger was vandaag ook weer in de aanval. Voorheen toch ook meer een aanklamper dacht ik.
Dit is volgens mij voor het eerst dat ik er zelf over begin, meestal is het als reactie op een ' Evans valt voor het eerst in z'n leven aan ' post.

In de Tour doet Evans zich niet tekort denk ik, hij was gewoon niet beter afgelopen jaar. In de laatste 1,5 week was hij, in combinatie met die valpartij, over z'n piek heek. In 2007 heeft hij zich één keer laten vangen om mee te gaan aanvallen met Contador en Rasmussen, wat er meteen voor zorgde dat hij zich opblies, minuten verloor, en niet hij, maar Contador de Tour won.

Kreuziger is nog zo'n voorbeeld, komt voorlopig tekort om in grote rondes aan te vallen als de grote jongens in vorm zijn, maar in de kleine rondjes en heuvelklassiekers valt hij gewoon regelmatig aan, omdat hij daar inmiddels sterk genoeg voor is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')