Veel lof voor deze post Ali, en ik kan dit beamen want ben zelf ooit in aanraking geweest met een luciferiaanse sekte. Ze proberen dit zo veel mogelijk te verzwijgen maar zijn absoluut in dienst van de donkere machten. En zijn van mening dat ze eeuwen lang dankzij het christelijke geloof in het nauw zijn gedreven. Zij geloven dat zij zijn bestolen door de Christenen niet alleen van hun manier van leven maar ook van al hun vergaarde aardse rijkdommen, en zijn al eeuwen bezig vooral via het wijdverspreid Vrijmetselaars netwerk al die rijkdommen voor Lucifer terug te veroveren. Zelfs het Vaticaan is van deze invloed doordrongen en zal zich uiteindelijk opheffen dan naar een nieuwe versie van de door de Romeinen verwoeste Solomon Tempel verhuizen die nog zal moeten worden gebouwd zodra die in aanbouw is weten we dat die aangekondigde nieuwe wereld religie in aankomst is.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In 2007 heb ik al een topic geopend met deze titel en deze openingspost, maar aangezien er nu een stuk meer believers zijn, dacht ik dat het nog maar eens herhaalde. Er is immers niets veranderd sinds 2007, behalve het aantal believers.
De NWO komt, dat is een feit. Er zijn genoeg gouvermentele, religieuze en andere offciële instanties die dat bevestigen. Iedereen kent de speech van oud president Bush, zowel paus Johannes Paulus als Benedictus hebben er herhaaldelijk om gevraagd en ook de Verenigde Naties heeft het constant over een 'nieuwe wereldorde van vrede en eenheid, zowel politiek als religieus'. In werkelijkheid is dit natuurlijk een totalitair systeem en dat hebben de meesten al wel door.
Er zijn mensen die geloven dat we iets tegen de elite die de NWO opbouwen in kunnen brengen, maar helaas is dat een illusie. Mensen als Alex Jones, David Icke, Daan de Wit, Michael Tsarion en ook velen van jullie zijn erg nobel bezig, maar jammergenoeg is de ene helft misleid en de andere helft begrijpt niet wat er nu werkelijk aan de hand is. Verder is er op geen enkele manier op te boksen tegen wat we nu zien opdoemen, met hoeveel mankracht dan ook. Ten eerste zijn er veel te veel mensen die absoluut geen benul hebben of zullen krijgen van de situatie in de wereld, ten tweede hebben wij geen miliaire kracht, ten derde zijn er teveel mensen die niet met dergelijke zaken geconfronteerd willen worden, en zo zijn er nog tal van redenen waarom we de werelddictatuur nooit zullen kunnen stoppen, tot grote frustratie van de mensen die zich kwaad kunnen maken over hoe een kleine elite op zo´n smerige manier de boel voor de gek houdt. Ik denk dat sommigen van jullie dat ook wel mee hebben gemaakt wanneer ze tegen vrienden, familie en anderen hierover hebben verteld. Gelukkig is er een andere manier om aan dit systeem te ontsnappen en die andere manier is ons aangeboden in de bijbel, het woord van God.
De bijbel spreekt over de eindtijd als een tijd van massale misleiding, waarin Satan zelf zijn koninkrijk op aarde vestigt en alle naties in de wereld hem zullen volgen. Velen van jullie weten dat leden van groepen als de illuminati duivelaanbidders zijn, hier is dus al een duidelijke link. Verder is er nog nooit zoiets geweest als een wereldomvattend systeem onder 1 gezag, het is voor het eerst in de geschiedenis dat een dergelijk systeem geìmplementeerd zal worden. Verder hebben we nog wat new-age occulte invloeden met als doel de verschillen tussen de religies op te heffen en om zo een allesomvattende religie te vestigen waarin iedereen zich thuis voelt. Dit klinkt allemaal fantastisch maar in werkelijkheid is het totalitair maar bovenal gebaseerd op leugens. God heeft ons hiervoor gewaarschuwd in zijn woord, onder andere via de profeties van Daniel en Johannes. Er zijn dan ook genoeg mensen die in het merkteken van het beest de microchip herkennen. Ik persoonlijik geloof niet dat dat is waar het om gaat, maar het is een mogelijkheid. Ik vraag mij af waarom deze mensen zich nog niet massaal tot het christendom hebben bekeerd.
Beste mensen, we leven in een fantastische (verschrikkelijke) tijd. Realiteit en science fiction zijn nauwelijks meer van elkaar te onderscheiden. We worden gebombardeerd met propaganda, leugens en indoctrinatie maar ondertussen gaat het hele spel door. Het is tijd om wakker te worden en niet langer in de misleidingen van deze wereld te trappen. Er is een God. Hij is de schepper van dit universum. Ook is er een tegenstander van God, hij wil aanbeden worden als de schepper van het universum. Vanaf het moment dat de mens op aarde werd gezet is deze tegenstander bezig geweest de mens te verleiden tot het ongehoorzamen van God en zo de schepping te corrumperen. Dit is hem bij de eerste mensen al gelukt. Daarom is deze wereld vervloekt en zal vervloekt blijven tot God zelf terugkomt om orde op zaken te stellen. Tot die tijd krijgt iedereen, van het begin tot het einde der tijden, genoeg kansen om te kiezen vóór God of tegen God. Er is geen reden om tegen God te kiezen, laat je niet misleiden door nare denkbeelden die in de loop der tijd over hem verspreid zijn. De bijbel heeft alles wat we nu meemaken al voorspeld in haar profeties die we met de dag uit zien komen. Uiteindelijk zullen er slechts 2 mogelijkheden overblijven, we kiezen voor Gods tegenstander die door mensen te gebruiken, misleiden, bedriegen, verleiden en de dood in te jagen zijn totalitaire systeem op aarde probeert te vestigen, of we kiezen voor God die ons ver voor deze tijd ons hiervoor heeft gewaarschuwd. Optie a heeft niets dan de dood tot gevolg, optie b leven in een utopie zoals het leven oorspronkelijk bedoeld is. De keuze is aan jullie.
quote:We worden gebombardeerd met propaganda, leugens en indoctrinatie maar ondertussen gaat het hele spel door. Het is tijd om wakker te worden en niet langer in de misleidingen van deze wereld te trappen.
Is religie niet zo'n beetje groot geworden met propaganda, leugens en indoctrinatie?quote:Er is een God.
Nee joh, die Luciferianen zijn het laagste schorrie morrie ooit en verantwoordelijk voor al de massa genocide van christenen denk aan de russische gulags, denk aan de genocide van Armenië denk aan de genocide in Sudan, denk aan de concentratie kampen gebouwd door FEMA verspreid over heel Amerika.quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:06 schreef Haushofer het volgende:
Dit soort overpeinzingen zijn inderdaad heel erg gebaseerd op de Christelijke notie van "goed" en "kwaad", en van de Christelijke interpretatie van Satan en zijn rol in de schepping.
maar waar dan wel in geloven dan? de mensheid? dat kun je niet menen! totdat de mensheid evolueert richting een veel hoger plateau van bewustzijn blijven het voorlopig de grootste bende sukkelaars die er in het universum rond dwalen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[..]
Is religie niet zo'n beetje groot geworden met propaganda, leugens en indoctrinatie?.
Er bestaat wel degelijk een goed en een kwaad, noem het rechtvaardigheid en onrechtvaardigheid. Ik heb het recht niet om jouw leven minder aangenaam te maken dan het kan zijn, omdat ik op geen enkele manier boven jou sta. Zodra ik jouw leven dus wel minder aangenaam maak dan het kan zijn, ben ik kwaad bezig tegen jou. Of mag iedereen met jou en jouw leven doen wat hij of zij wil omdat jij er toch niets van merkt? Bestaat er zoiets als eerlijkheid en oneerlijkheid volgens jou?quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ali, er is een eenvoudige reden dat ik niet geloof in jouw relgieuze NWO: er bestaat niet zoiets als goed en kwaad. Jouw reli-theorie gaat weer uit van de dualistische aard van het christendom. We spreken weer eens in termen van lucifer en een persoon die de wereld wil overheersen met al zijn kwaadheid. Niet omwille van macht of weet ik het, maar omdat hij gewoon het kwaad is.
Ik weet echter dat er niet zoiets bestaat als goed en kwaad. Het ligt vele malen genuanceerder. In onze ogen zijn bijv de fundamentalische moslims 'het kwaad', en in hun ogen zijn wij het kwaad. Het ontbreken van goed en kwaad is in mijn optiek een van de vele bewijzen dat god en de duivel gewoon uit iemand zijn grote duim zijn gezogen.
Hij leest die profeties heel goed, ik denk dat Lucifer de geschriften beter kent dan de gemiddelde christen en hij doet er dan ook alles aan om ieders geloof in die geschriften te vernietigen, wat hem aardig is gelukt. Het is inderdaad verspilde moeite, behalve dan omdat hij anti-mens is en door middel van het doorzetten van zijn plannen zoveel mogelijk mensen de dood in kan brengen, zowel spiritueel dood in dit leven als de eeuwige dood aan het einde.quote:Trouwens. Als die profetie waar zou zijn, waarom leest Lucifer dan niet die voorspelling om vervolgens een streep te zetten door zijn plannen. Het is immers toch verspilde moeite. Verliezen doet hij toch wel.
Ja, de paus, het vaticaan, is de elite. De paus is de anti-christ.quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:57 schreef Bananenman het volgende:
Wacht even, je zegt dus dat de 'elite' samenwerkt met de Paus en dus het Vaticaan zodat Lucifer aan de macht kan komen? Of wat bedoel je precies?
Watvoor pilletjes heb je genomen en waar kan je die halen? Klinkt als een goeie trip
Dankje voor je lof, prettig om te zien dat je je in mijn post kan vinden. Interessant dat je zegt dat al dat geld naar internationale troepen zal gaan. Heb je daar meer informatie over en ook over de herbouw van de tempel?quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:36 schreef slackster het volgende:
[..]
Veel lof voor deze post Ali, en ik kan dit beamen want ben zelf ooit in aanraking geweest met een luciferiaanse sekte. Ze proberen dit zo veel mogelijk te verzwijgen maar zijn absoluut in dienst van de donkere machten. En zijn van mening dat ze eeuwen lang dankzij het christelijke geloof in het nauw zijn gedreven. Zij geloven dat zij zijn bestolen door de Christenen niet alleen van hun manier van leven maar ook van al hun vergaarde aardse rijkdommen, en zijn al eeuwen bezig vooral via het wijdverspreid Vrijmetselaars netwerk al die rijkdommen voor Lucifer terug te veroveren. Zelfs het Vaticaan is van deze invloed doordrongen en zal zich uiteindelijk opheffen dan naar een nieuwe versie van de door de Romeinen verwoeste Solomon Tempel verhuizen die nog zal moeten worden gebouwd zodra die in aanbouw is weten we dat die aangekondigde nieuwe wereld religie in aankomst is.
Al die triljoenen die zijn verdwenen dankzij de financiële crisis zijn daar rechtstreeks mee in verband te brengen. Die triljoenen zijn nodig om het soldij van de internationale troepen te bekostigen en die in het leven te houden terwijl zij Lucifer in hoogsteigen persoon op de weg naar de troon des werelds helpen zodat hij die zetel dan vervolgens kan opeisen.
Daar stopt ik met lezenquote:Er is een God.
Amen! top postingsquote:Op zaterdag 25 april 2009 17:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, de paus, het vaticaan, is de elite. De paus is de anti-christ.
Neen, Obama is de anti-christ. Of nee, toch Prince William... Of is het dan toch Ray Mabusquote:Op zaterdag 25 april 2009 17:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, de paus, het vaticaan, is de elite. De paus is de anti-christ.
Er zijn meer anti-christen volgens de bijbel.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:44 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Neen, Obama is de anti-christ. Of nee, toch Prince William... Of is het dan toch Ray Mabus
Ja, Napoleon, Hitler en nog een.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:51 schreef Ticker het volgende:
[..]
Er zijn meer anti-christen volgens de bijbel.
Maar het is wel 1 en dezelfde positie die ingenomen wordt. Er is maar 1 positie die aan alle kenmerken voldoet en dat is die van de paus. Iemand als Obama of Hitler voldoet niet omdat er bijv. beschreven wordt dat hij uit het Romeinse rijk kwam en vervolgens heerste gedurende 1260 jaar. Dit is exact de periode dat de katholieke kerk officieel heerste, van 538 tot 1798.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:51 schreef Ticker het volgende:
[..]
Er zijn meer anti-christen volgens de bijbel.
Hele artikel http://joeland7.blogspot.(...)rophecythe-real.htmlquote:Who is the Antichrist?
In this document we are going to do something totally different to the majority. We are going to discover the truth about who is the antichrist using the Word of God and support it with many sound historical quotes. None of what we cover will be speculation and none will be private interpretation. When you finally realize how to understand the symbols of Prophecy and how to comprehend it, you will be surprised how simply it comes together.
Understanding how Daniel and Revelation work together is a crucial part of understanding Bible prophecy and who is the antichrist, and in the following studies you will see how Daniel helps unlock the book of Revelation. It would be advisable to read Daniel 2 before beginning as this gives the basic prophetic timeline from Babylon to the second coming of Christ. In the book of Daniel, the principle of repetition and enlargement is used. Daniel 2 gives the whole basic prophetic timeline of history in brief and then each chapter enlarges with more detail and information etc. Unlocking Daniel’s symbols makes the prophecies of Revelation’s come clear.
In Daniel 2, we find a king that dreamed of world events that spanned over 2,500 years. Those events have come to pass with such precision that only the hand of God could have been involved. It is a prophecy that’s almost been totally fulfilled. Daniel 2:1 says: “In the second year of Nebuchadnezzar’s reign, Nebuchadnezzar had dreams; and his spirit was so troubled that his sleep left him.”
This was the king who ruled the great Babylonian Empire 600 years before Christ and who built the Hanging Gardens which is one of the Seven Wonders of the World. Nebuchadnezzar had a dream which seemed of great significance, but when he awoke, he could not remember what he had dreamt. So he called his wise men who claimed to see into the future and asked them to tell what he had dreamt. When they admitted that they could not, Nebuchadnezzar condemned them to death.
Young Daniel, though a prisoner in Babylon, was counted among the “wise men” for his gifted intelligence and understanding. When the king’s captain came to execute Daniel, he asked for time to pray for God to reveal the dream which of course God did. Then Daniel taking no credit to himself, went before Nebuchadnezzar and told the king that no mortal man could reveal the dream. “But there is a God in heaven who reveals secrets, and He has revealed ... what will be in the latter days.” Daniel 2:28. The dream starts with Nebuchadnezzar and marches through history to God’s final kingdom.
Mooi verhaal, alleen denk ik dat Johan Cruijff aan het einde citeren het niet echt kracht bijzet.. hij was misschien een goeie voetballer maar geen briljante filosoof.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:32 schreef mediaconsument het volgende:
Waar mensen zijn, worden fouten gemaakt. Het mooie aan dit verhaal is dan ook dat de groep die zgn op het moment de wereld aan het veroveren ook fouten maakt, hierdoor krijgt de mensheid steeds minder vertrouwen in de mensen die de macht in handen hebben. Dit omdat er niemand het denken van de mens zelf kan beïnvloeden. Dit wordt overigens wel krampachtig geprobeerd via voedingsmiddelen en medicijnen, aan de andere kant merk ik echter ook een steeds groter en sterker wordende groep van mensen die dit doorhebben, daadwerkelijk in de kracht van de mensheid gaan geloven.
Het verhaal van de TS vind ik dan ook een typisch NWO verhaal. Zorg voor een probleem en geef een oplossing en laat in tussentijd blijken dat er geen andere oplossing is en dat dus met een verkeerde keuze de rapen gaat zijn. Zodoende proberen ze wederom vertrouwen te winnen. Echter hier komt het fenomeen internet kijken. Door de gigantische hoeveelheden informatie en communicatie mogelijkheden krijgen mensen steeds meer inzichten en dus handvaten om zelfvertrouwen op te bouwen. Dit is met name belangrijk om kritisch te leren denken en dus niet alles zomaar te geloven wat je verteld word. Dit is dan ook het voornaamste doel van de NWO, de mensheid tegenhouden volwassenheid te bereiken en zodoende zelfkennis tegen te houden. Volwassen mensen kunnen namelijk goed voor zichzelf zorgen.
Het leuke is dan ook dat ik merk dat steeds meer mensen daadwerkelijk volwassen worden en ook steeds kritischer gaan nadenken. Dit is dan ook de voornaamste reden waarom er op een forum als Fok op dit moment 2 subfora zijn ingericht mbt kritisch denken. (3 als je het wetenschap/filosofie forum meetelt.)
Mijn idee dan ook is dat er geen leidinggevende macht nodig is bij de mensheid, en dit zijn we langzaam maar zeker aan het leren. Echter het leven is hard, en daar moeten we op voorbereid zijn. Om deze is de kredietcrisis ook zo belangrijk. Om eerlijk te zijn hoop ik dat het complete financiele systeem kapot gaat, puur om de reden dat dit de mensen zal gaan dwingen om kritisch na te denken. Het conflict dat hierop volgt zal de mensheid alleen maar sterker maken.
Een beter milieu begint bij jezelf zeggen ze weleens, oftewel open je ogen, begin kritisch na te denken, blijf eerlijk en laat zien dat niemand je denken kan beïnvloeden en help hiermee je omgeving. Samen staan we sterk en kunnen we op deze manier alle problemen aan.
Mijn punt is dus ook dat er een balans bestaat en die balans heet leven, in het leven vinden angstige momenten plaats, maar er is ook liefde. Strijd is daarom iets heel gewoons en hoort bij het leven, puur omdat deze balans niet te doorbreken is. Om deze reden is zelfkennis dan ook zo belangrijk, het zorgt voor vertrouwen. Het verhaal van lucifer en god is dan ook ondergeschikt aan dit feit. Elk nadeel heb z'n voordeel toch?
Johan Cruijff zag de eenvoud van het leven in, hierdoor werd hij ook een van de beste voetballers ooit. Op zijn manier is hij dus wel een briljant filosoof, puur door de creativiteit die hij heeft laten zien.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mooi verhaal, alleen denk ik dat Johan Cruijff aan het einde citeren het niet echt kracht bijzet.. hij was misschien een goeie voetballer maar geen briljante filosoof.
Haha oke. Ik ook niet. Vond het slechts een beetje een onzinnig citaat om als argument te gebruiken voor je conclusie.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:49 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Die gast zag de eenvoud van het leven in, hierdoor werd hij ook een van de beste voetballers ooit. Op zijn manier is hij dus wel een briljant filosoof, puur door de creativiteit die hij heeft laten zien.
Ik zou daarom ook graag een inhoudelijke reactie krijgen op mijn post. Bedankt iig voor het wijzen op iets dat weerstand kan veroorzaken.
*Ik heb het dan ook verwijderd. Ik heb geen zin in een discussie over Cruijff.
Ik geloof dat er onzichtbare spirituele entiteiten zijn die ons denken wel degelijk kunnen beïnvloeden. Ze spelen een grotere rol in hoe we zijn, wat we voelen, denken en doen dan wij over het algemeen vermoeden. Je spiritualiteit bepaalt je 'state of being'. En zonder actieve spiritualiteit ben je over het algemeen automatisch slachtoffer van negatieve invloeden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:32 schreef mediaconsument het volgende:
Waar mensen zijn, worden fouten gemaakt. Het mooie aan dit verhaal is dan ook dat de groep die zgn op het moment de wereld aan het veroveren ook fouten maakt, hierdoor krijgt de mensheid steeds minder vertrouwen in de mensen die de macht in handen hebben. Dit omdat er niemand het denken van de mens zelf kan beïnvloeden.
Voor mij is een mens slechts stof. Opnieuw is spiritualiteit van enorme invloed. Daar zit de ware kracht in, of zwakheid.quote:Dit wordt overigens wel krampachtig geprobeerd via voedingsmiddelen en medicijnen, aan de andere kant merk ik echter ook een steeds groter en sterker wordende groep van mensen die dit doorhebben, daadwerkelijk in de kracht van de mensheid gaan geloven.
Wat is je definitie van volwassenheid?quote:Het verhaal van de TS vind ik dan ook een typisch NWO verhaal. Zorg voor een probleem en geef een oplossing en laat in tussentijd blijken dat er geen andere oplossing is en dat dus met een verkeerde keuze de rapen gaat zijn. Zodoende proberen ze wederom vertrouwen te winnen. Echter hier komt het fenomeen internet kijken. Door de gigantische hoeveelheden informatie en communicatie mogelijkheden krijgen mensen steeds meer inzichten en dus handvaten om zelfvertrouwen op te bouwen. Dit is met name belangrijk om kritisch te leren denken en dus niet alles zomaar te geloven wat je verteld word. Dit is dan ook het voornaamste doel van de NWO, de mensheid tegenhouden volwassenheid te bereiken en zodoende zelfkennis tegen te houden. Volwassen mensen kunnen namelijk goed voor zichzelf zorgen.
Dit vind ik iets te utopisch. Mensen zijn nu eenmaal van nature niet perfect, en dienen denk ik wel degelijk leiding te krijgen, van elkaar en van God.quote:Het leuke is dan ook dat ik merk dat steeds meer mensen daadwerkelijk volwassen worden en ook steeds kritischer gaan nadenken. Dit is dan ook de voornaamste reden waarom er op een forum als Fok op dit moment 2 subfora zijn ingericht mbt kritisch denken. (3 als je het wetenschap/filosofie forum meetelt.)
Mijn idee dan ook is dat er geen leidinggevende macht nodig is bij de mensheid, en dit zijn we langzaam maar zeker aan het leren.
Hier kan ik me wel in vinden. De hoop dat mensen kritisch na gaan denken, vooral over zichzelf en hoe ze dit leven leiden, wordt jammergenoeg wel vaak teleurgesteld.quote:Echter het leven is hard, en daar moeten we op voorbereid zijn. Om deze is de kredietcrisis ook zo belangrijk. Om eerlijk te zijn hoop ik dat het complete financiele systeem kapot gaat, puur om de reden dat dit de mensen zal gaan dwingen om kritisch na te denken. Het conflict dat hierop volgt zal de mensheid alleen maar sterker maken.
En toch zul je nooit je eigen gedachten en gevoelens op eigen houtje kunnen perfectioneren. De menselijke natuur is nu eenmaal te egoïstisch om zonder externe bron een utopie te scheppen waarin werkelijk alles echt is.quote:Een beter milieu begint bij jezelf zeggen ze weleens, oftewel open je ogen, begin kritisch na te denken, blijf eerlijk en laat zien dat niemand je denken kan beïnvloeden en help hiermee je omgeving. Samen staan we sterk en kunnen we op deze manier alle problemen aan.
Ook hier kan ik me in vinden. De zelfkennis die ik ontwikkeld heb heeft me er echter van overtuigd dat ik onbetrouwbaar ben. Ik kan niet op mijzelf vertrouwen als het om werkelijke liefde en puurheid gaat, dat komt slechts van God. Dat heeft wel een aantal jaar geduurd om door te dringen overigens.quote:Mijn punt is dus ook dat er een balans bestaat en die balans heet leven, in het leven vinden angstige momenten plaats, maar er is ook liefde. Strijd is daarom iets heel gewoons en hoort bij het leven, puur omdat deze balans niet te doorbreken is. Om deze reden is zelfkennis dan ook zo belangrijk, het zorgt voor vertrouwen. Het verhaal van lucifer en god is dan ook ondergeschikt aan dit feit. Elk nadeel heb z'n voordeel toch?
quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik zou als eerste toch in de eerste eeuw na Christus Jezus wederkomst geplaatst hebben:
[..]
Alleen lijkt dat moment al een beetje voorbij. Voor de rest is het natuurlijk al sedert de eerste eeuw raak geweest dat mensen – en niet de minsten – de tekenen zagen.
Het denken zelf kan niet worden beïnvloed bedoel ik. De spirituele entiteiten die jij beschrijft kunnen mijns inziens echter wel je concentratie beïnvloeden dmv. afleiding. Dit zorgt ervoor dat er teveel zaken zijn om over na te denken, oftewel dat het lastig is om na te denken over de zaken die er echt toe doen. Bijvoorbeeld 1+1 blijft altijd 2, echter als het je doel is om deze som in deze taal te leren, en er tegelijkertijd afleiding is dmv andere denkprocessen, zal het langer duren om achter deze conclusie te komen.quote:Op zondag 26 april 2009 00:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik geloof dat er onzichtbare spirituele entiteiten zijn die ons denken wel degelijk kunnen beïnvloeden. Ze spelen een grotere rol in hoe we zijn, wat we voelen, denken en doen dan wij over het algemeen vermoeden. Je spiritualiteit bepaalt je 'state of being'. En zonder actieve spiritualiteit ben je over het algemeen automatisch slachtoffer van negatieve invloeden.
Spiritualiteit is uiteindelijk dat wat ons verbind met elkaar en ons dus sterker maakt. Daarbij maken vele deeltjes stof een grote wolk.quote:Voor mij is een mens slechts stof. Opnieuw is spiritualiteit van enorme invloed. Daar zit de ware kracht in, of zwakheid.
Mijn definitie van volwassenheid is zelfvertrouwen. Dit bereik je door de baas te worden over alle invloeden en er dus boven te staan.quote:Wat is je definitie van volwassenheid?
Voor mij is volwassenheid de volle realisatie dat we niet alleen op deze planeet leven en dat het ware geluk zit in het vredevol en liefhebbend met elkaar omgaan. Daarvoor dient egoïsme opgeofferd te worden, kinderlijke emoties dienen gerouwd te worden tot volwassen onzelfzuchtige liefde. De NWO houdt dit proces inderdaad op alle mogelijke manieren tegen, verplaatst vrijheid door eigen verantwoordelijkheid in controle door de moedertje staat, of moedertje kerk.
Niemand is inderdaad perfect, echter mijns inziens kunnen we dmv onze samenwerking veel bereiken, al dan niet goddelijk, oftewel de onverklaarbare zaken in de huidige situatie.quote:Dit vind ik iets te utopisch. Mensen zijn nu eenmaal van nature niet perfect, en dienen denk ik wel degelijk leiding te krijgen, van elkaar en van God.
Met wat vertrouwen sla je je zo door teleurstellingen heen.quote:Hier kan ik me wel in vinden. De hoop dat mensen kritisch na gaan denken, vooral over zichzelf en hoe ze dit leven leiden, wordt jammergenoeg wel vaak teleurgesteld.
Op eigen houtje niet, samen sta je sterk. Jij leert van iedereen en iedereen leert van jou. Op die manier weten we samen steeds meer. Egoïsme is mijns inziens dan ook een tekort aan zelfvertrouwen, wat zich weerspiegelt dmv een gebrek aan vertrouwen in de omgeving en je dus nog moet leren van de situatie.quote:En toch zul je nooit je eigen gedachten en gevoelens op eigen houtje kunnen perfectioneren. De menselijke natuur is nu eenmaal te egoïstisch om zonder externe bron een utopie te scheppen waarin werkelijk alles echt is.
Samen sta je sterk en kun je elke situatie, hoe slecht hij ook is, overwinnen. Daar zal geen keus voor god of lucifer iets aan kunnen veranderen. Het enige dat je kunt doen is vertrouwen.quote:Ook hier kan ik me in vinden. De zelfkennis die ik ontwikkeld heb heeft me er echter van overtuigd dat ik onbetrouwbaar ben. Ik kan niet op mijzelf vertrouwen als het om werkelijke liefde en puurheid gaat, dat komt slechts van God. Dat heeft wel een aantal jaar geduurd om door te dringen overigens.
Oke, zo zou het ook kunnen zijn. We hebben immers allemaal wel een vrije wil, misschien dat die op den duur door teveel van deze afleiding echter steeds meer gevormd wordt naar wat de afleiders in gedachten hebben.quote:Op zondag 26 april 2009 01:06 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het denken zelf kan niet worden beïnvloed bedoel ik. De spirituele entiteiten die jij beschrijft kunnen mijns inziens echter wel je concentratie beïnvloeden dmv. afleiding. Dit zorgt ervoor dat er teveel zaken zijn om over na te denken, oftewel dat het lastig is om na te denken over de zaken die er echt toe doen. Bijvoorbeeld 1+1 blijft altijd 2, echter als het je doel is om deze som in deze taal te leren, en er tegelijkertijd afleiding is dmv andere denkprocessen, zal het langer duren om achter deze conclusie te komen.
Hier kan ik me ook wel in vinden. De vraag is echter hoe je boven jezelf komt te staan. Mijn ervaring is dat het onmogelijk is om boven je eigen natuur te komen te staan. En als je perfect volwassen wil worden, ik juist je menselijke natuur datgene wat het tegenhoudt. Ik denk dat je ook alleen als je al het negatieve wat in jezelf zit negeert of goedpraat, zoals eerzucht, arrogantie, lust, grofheid, of wat het ook is wat er in je zit en zich uit, je je vertrouwen in jezelf kan plaatsen. Zoals de bijbel zegt: een bittere fontein brengt geen zoet water voort, en een slechte boom geen goede vruchten. Als de mensheid zou bestaan uit zoete fonteinen en goede bomen, waren er niet zoveel problemen in de wereld of micro en macroniveau.quote:Spiritualiteit is uiteindelijk dat wat ons verbind met elkaar en ons dus sterker maakt. Daarbij maken vele deeltjes stof een grote wolk.
Mijn definitie van volwassenheid is zelfvertrouwen. Dit bereik je door de baas te worden over alle invloeden en er dus boven te staan.
Om deze reden is volwassenheid dan ook een relatief begrip, in elke situatie zijn er dingen die je nog moet leren, de mate waarin je de situatie vertrouwt en dus de hoeveelheid die je moet leren bepaalt je volwassenheid.
In deze zin zul je dus ook leren dat je afsluiten van bepaalde informatie oftewel je ogen dichtdoen, je volwassenheid moeilijker te bereiken is. Je zal dan ook leren dat andere mensen jou dingen leren en dus je openheid zorgt voor het vredevol en liefhebbend met elkaar omgaan. Dit wederom door zelfvertrouwen, en dus je volwassenheid.
Het is niet dat ik me er niet doorheen kan slaan, maar dat het teleurstellend is hoe onvolwassen de mensheid is. Vaak doen we niets anders dan ons houden aan protocollen, rituelen en sociale omgangsvormen, terwijl het hart er niet bij is.quote:Niemand is inderdaad perfect, echter mijns inziens kunnen we dmv onze samenwerking veel bereiken, al dan niet goddelijk, oftewel de onverklaarbare zaken in de huidige situatie.
Met wat vertrouwen sla je je zo door teleurstellingen heen.
Waarom zou je je omgeving vertrouwen als die je keer op keer teleur heeft gesteld? Wat als je bijv. gepest bent als kind? Of je ouders waren koud en zeer streng? Wat als er niemand ooit eens echt naar je luistert en zich om je bekommert? Wat als je bestolen wordt of verraden door wat je dacht je beste vrienden waren? Wat voor vertrouwen kan je hebben in je omgeving, wanneer je meest naaste omgeving je vertrouwen keer op keer schaadt? En volgens mij gebeurt dat gigantisch vaak.quote:Op eigen houtje niet, samen sta je sterk. Jij leert van iedereen en iedereen leert van jou. Op die manier weten we samen steeds meer. Egoïsme is mijns inziens dan ook een tekort aan zelfvertrouwen, wat zich weerspiegelt dmv een gebrek aan vertrouwen in de omgeving en je dus nog moet leren van de situatie.
Dit geldt alleen als je uitsluit dat God of Lucifer bestaat en dat kan ik niet.quote:Samen sta je sterk en kun je elke situatie, hoe slecht hij ook is, overwinnen. Daar zal geen keus voor god of lucifer iets aan kunnen veranderen. Het enige dat je kunt doen is vertrouwen.
God wil dat we het leven in rechtvaardigheid, liefde, vrede, eer , plezier en vrijheid leven door zijn geboden te volgen die daar een uiting van zijn. Lucifer wil dat je zijn geboden volgt wat er op neer komt dat je zijn slaaf bent, terwijl je gelooft dat je vrij bent.quote:Uiteindelijk is dan de vraag wat god, lucifer of de NWO willen bereiken of wat wil je/willen we bereiken?
Sorry, maar dit slaat werkelijk nergens op. Althans, niet in de context van deze discussie. Het zogenaamde kwaad van de duivel kun je niet vergelijken met onrechtvaardigheid. Overigens beweer ik ook niet dat mensen geen kwade daden kunnen ondernemen. Ik stel alleen dat het een stuk genuanceerder ligt. Er bestaat geen goed vs kwaad zoals de bijbel of, van mijn part, lord of the rings weergeeft. En met dat laatste maak ik geen sneer naar de bijbel. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat goed vs kwaad alleen in boekwerken voorkomt.quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er bestaat wel degelijk een goed en een kwaad, noem het rechtvaardigheid en onrechtvaardigheid. Ik heb het recht niet om jouw leven minder aangenaam te maken dan het kan zijn, omdat ik op geen enkele manier boven jou sta. Zodra ik jouw leven dus wel minder aangenaam maak dan het kan zijn, ben ik kwaad bezig tegen jou. Of mag iedereen met jou en jouw leven doen wat hij of zij wil omdat jij er toch niets van merkt? Bestaat er zoiets als eerlijkheid en oneerlijkheid volgens jou?
Okequote:Hij leest die profeties heel goed, ik denk dat Lucifer de geschriften beter kent dan de gemiddelde christen en hij doet er dan ook alles aan om ieders geloof in die geschriften te vernietigen, wat hem aardig is gelukt. Het is inderdaad verspilde moeite, behalve dan omdat hij anti-mens is en door middel van het doorzetten van zijn plannen zoveel mogelijk mensen de dood in kan brengen, zowel spiritueel dood in dit leven als de eeuwige dood aan het einde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |