Wellicht is de voornaam of achternaam van TS 'Niemand'.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
In mijn optiek heeft de NWO geen ene reet te maken met de bijbel. Bovendien refereer jij naar de anti-christ die vele jaren van onheil zal brengen. Echter, dat bijbel zegt ook dat niemand de anti-christ als zodanig zal herkennen. Het feit dat jij het grote plan al door denkt te hebben, schoffelt jouw hele theorie onderuit.
Koosje toch, open je ogen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
In mijn optiek heeft de NWO geen ene reet te maken met de bijbel. Bovendien refereer jij naar de anti-christ die vele jaren van onheil zal brengen. Echter, de bijbel zegt ook dat niemand de anti-christ als zodanig zal herkennen. Het feit dat jij het grote plan al door denkt te hebben, schoffelt jouw hele theorie onderuit.
Waar zegt de bijbel dat?quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
In mijn optiek heeft de NWO geen ene reet te maken met de bijbel. Bovendien refereer jij naar de anti-christ die vele jaren van onheil zal brengen. Echter, de bijbel zegt ook dat niemand de anti-christ als zodanig zal herkennen. Het feit dat jij het grote plan al door denkt te hebben, schoffelt jouw hele theorie onderuit.
Met de televisie uitzetten verdwijnt de wereld om je heen inderdaad ook als sneeuw voor de zon.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:16 schreef Joz het volgende:
Je geeft het zelf al aan door over believers te praten. je moet er maar in geloven.
Ik denk zelf dat het vrij onzinnig is om te denken dat je als individu weet hoe dingen op dat niveau lopen. Dat je er bang voor kan zijn is vrij logisch (onwetendheid maakt bang). Als individu kan je dat toch niet omvatten en daarnaast denk ik dat een poging daartoe onvolledig is (omdat de info op internet beperkt en gekleurd).
Mijn conclusie is dat je jezelf bang maakt om niks, als je zo boos / bang bent op propaganda e.d. zet dan gewoon je tv uit en lees een boek of loop een rondje in het bos.
Dat herken ik heel sterk. Het is bijna onmogelijk om een goed beeld te krijgen van wat er gebeurt, zonder af te worden geleid door wat er in de krant of op tv gezegd wordt. Wat dat betreft wordt het een stuk rustiger als je de media links laat liggen.quote:Beste mensen, we leven in een fantastische (verschrikkelijke) tijd. Realiteit en science fiction zijn nauwelijks meer van elkaar te onderscheiden
Hij denk in ieder geval voor zich zelf..quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:14 schreef Registratiedienst het volgende:
En waarom vind je dat goed, boswachtertje? Dogma's zijn nooit goed.
Nee, hij gebruikt een eeuwenoude boek als leidraad voor zijn denken. Dat is echt ziek.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:27 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Hij denk in ieder geval voor zich zelf..
Dat begreep ik uit een docu die ik onlangs heb bekeken. Werd uitgezonden op NGC. Ik snap alleen niet dat de NWO weer een religieus tintje moet krijgen. Het meest stuitende vind ik de volgende zinsnede, die jij noemt in jouw verhaal:quote:
NGC lijkt me geen betrouwbare bron voor exegesis. De bijbel is wat mij betreft uiterst duidelijk over de herkomst, identiteit en regeringsperiode van de antichrist.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat begreep ik uit een docu die ik onlangs heb bekeken. Werd uitgezonden op NGC.
Dat moet hij niet krijgen, dat heeft hij. Dat kun je zelf uitzoeken, of je zal het binnenkort zelf op televisie kunnen zien. Het is nu alleen nog te vroeg om dit aan het grote publiek te brengen. Maar in de kern is de NWO een politiek-religieus ideaal.quote:Ik snap alleen niet dat de NWO weer een religieus tintje moet krijgen.
Ja, mensen geloven bepaalde bijbelprofeties, maar vervolgens volgen ze niet de rest van de bijbel. Ik vind dat een onlogische manier van doen.quote:Het meest stuitende vind ik de volgende zinsnede, die jij noemt in jouw verhaal:
"Ik vraag mij af waarom deze mensen zich nog niet massaal tot het christendom hebben bekeerd."
Ik begrijp dat je een select groepje bedoelt.
Laten we zeggen: bekeren tot Jezus Christus. Het 'christendom' in deze wereld is denk ik geen goede representatie van wat de bijbel werkelijk leert.quote:Echter, je impliceert dat je enkel en alleen kan worden gered door je te bekeren tot het christendom.
Helaas gaat het bij feiten dus niet om meningen.quote:Los van het gegeven dat ik vind dat de NWO niets te maken heeft met religie,
Dat is inderdaad wel het geval, en ik kan begrijpen dat dat tegen de borst stuit. Ik daag je dan ook alleen maar uit om het zelf allemaal uit te zoeken, en je eigen conclusies te trekken. Dat heb ik zelf ook gedaan, en dat heeft tot bovenstaand verhaal geleid. Maar maak wel onderscheid tussen wat jij vindt dat iets is, en wat het werkelijk is. Jouw mening dat een koe eigenlijk een paard is, maakt een koe nog geen paard.quote:hekel ik deze gedachtengang. Het betreft hier voor de zoveelste maal een religieuze stroming die patent denkt te hebben op de waarheid.
Ja, een actie maar geen forcering, dwang, geweld, manipulatie etc. Dit zijn de wegen van de duivel, niet van God. Wij willen vrijheid en vrede, dan dienen we daar zelf ook naar te handelen, zonder compromissen te sluiten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:09 schreef Snoggy het volgende:
Ali; bedankt voor dit topic. Dit is precies hoe ik het ook zie, maar wat je aangeeft in het begin van het topic; we kunnen er niks aan doen. En aan het eind vraag je toch om een soort 'actie'...
Ik geloof dat we in de eindtijd leven, en volgens de bijbelprofeties komt Jezus Christus spoedig terug om deze wereld te oordelen, en de Zijnen mee te nemen naar een nieuwe wereld waar liefde en gerechtigheid is. Wij dienen ons dus inderdaad te bekeren, gezuiverd te worden door God en voor Hem te vechten in deze wereld, zonder wapens maar in daden van liefde en geloof.quote:Bedoel je hiermee het bekeren tot God, en wat denk jij zelf dat dit zou kunnen uithalen? (want ik denk dat de WO3 zoals 'voorspeld' tussen 2 grote geloven gaan. Dus je roept misschien wel onbewust op tot onrust?)
Ik heb nu eigenlijk geen idee wat 2012 gaat betekenen. Misschien komt dan wel de new age avatar Maitreya, Satan incarnate, naar de aarde om alle mensen te verenigen in een vredige samenleving zonder vrijheid. Of we ondergaan massaal de Luciferische initiatie die iedereen dient te hebben gehad voordat ze deel kunnen worden van de NWO, en is dat de 'bewustzijnsverhoging' waar new agers het altijd over hebben, zoals occultisten als Alice Bailey en David Spangler ons vertellen. Ik geloof echter niet dat het de datum van het einde is, de bijbel zegt namelijk dat niemand dan de Vader die weet.quote:Als 'believer' kan ik mezelf wel vinden in het verhaal dat dit straks het 'endgame' blijkt te zijn. Rond de periode 2012 (misschien ook wel juist, bewust gekozen, als datum voor de NWO???), want mensen worden straks toch gek gemaakt in de media over het eind van de wereld ??, en dan komt de NWO met de oplossing ?? En kan dat dan gezien worden als het 'einde' ??
Ik zou als eerste toch in de eerste eeuw na Christus Jezus wederkomst geplaatst hebben:quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:17 schreef LXIV het volgende:
Niemand kent de tijd of het uur. Maar als ik in de hele geschiedenis een tijd of een uur zou mogen aanwijzen was het nu geweest.
Alleen lijkt dat moment al een beetje voorbij. Voor de rest is het natuurlijk al sedert de eerste eeuw raak geweest dat mensen – en niet de minsten – de tekenen zagen.quote:Matteüs 16:28 Ik verzeker jullie: sommige van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.
Marcus 9:1 Verder zei hij ook nog: ‘Ik verzeker jullie: sommigen die hier aanwezig zijn zullen niet sterven voordat ze de komst van het koninkrijk van God in al zijn kracht hebben meegemaakt.’
Lucas 9:27 Ik verzeker jullie dat sommigen die hier aanwezig zijn niet zullen sterven voor ze het koninkrijk van God hebben gezien.
Dat lees ik inderdaad ook in de evangelieën en de brieven: het geloof dat Jezus spoedig terug zou komen en dat mensen daarvoor maatregelen moesten nemen. Voorbeelden daarvan zijn Romeinen 13:11, 1 Petrus 4:7, Openbaringen 22:10 (en 1:3) etc. Een gekruisigde Messias was natuurlijk erg ongelovelijk, maar Hij was dan voor onze zonden gestorven. En zou natuurlijk spoedig weer terugkomen. Is het niet tekenend dat dit soort apocalyptisch denken (denk ook aan de Essenen) van alle tijden is? En over een paar eeuwen, als onze beschaving er nog is, zullen mensen nog steeds denken dat "de eindtijd gekomen is".quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik zou als eerste toch in de eerste eeuw na Christus Jezus wederkomst geplaatst hebben:
[..]
Alleen lijkt dat moment al een beetje voorbij. Voor de rest is het natuurlijk al sedert de eerste eeuw raak geweest dat mensen – en niet de minsten – de tekenen zagen.
Het hoeft toch niet meer aangetoond hoe de kerk het volk eeuwenlang beheerst heeft, terwijl ze zich wegstak achter een andere figuur ?quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:57 schreef Bananenman het volgende:
Wacht even, je zegt dus dat de 'elite' samenwerkt met de Paus en dus het Vaticaan zodat Lucifer aan de macht kan komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |