abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71578127
Staat er in de Bijbel ook niet dat het rijk (1000 jaar dacht ik) van de Anti-Christ er hoe dan ook komt? En dat daarna Jezus hoe dan ook komt? Als dat zo is, is er dan niet per definitie niets aan te doen komende tijd? Als je dan toch de Bijbel erbij haalt...
pi_71578272
Nee 1000 jaar vrede nadat de Anti-Christus is geweest (die is er maar even...).
(zonder het kwade geen goede)
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:40:34 #278
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_71578394
Is deze klucht nou nog niet vol.. Hij blijft in m'n AT opduiken. .
Satan bestaat niet eens.. De hel en Satan is er later pas bij verzonnen toch?
-
pi_71578544
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Is deze klucht nou nog niet vol.. Hij blijft in m'n AT opduiken. .
Satan bestaat niet eens.. De hel en Satan is er later pas bij verzonnen toch?
Daar gaat het niet om wat jij of ik gelooft. Ik leg de bijbel even uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Billary op 03-08-2009 23:06:59 ]
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:47:28 #280
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_71578650
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:44 schreef Billary het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om wat jij of ik geloof. Ik leg de bijbel even uit.
Het was geen reactie op jouw post hoor, eerder een constatering.
Ik heb altijd geleerd dat je niet in monsters uit boeken moet geloven.. Je kinderen iets anders leren is gewoon keihard falen in het opvoeden. .
-
pi_71578787
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:47 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik heb altijd geleerd dat je niet in monsters uit boeken moet geloven.. Je kinderen iets anders leren is gewoon keihard falen in het opvoeden. .
Jij leert uiteindelijk dan ook alleen door te falen, net zoals je kinderen dat doen. Lezen werkt dat falen tegen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_71578815
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:47 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Leer eerst nu maar eens om respect op te brengen voor iemand anders zijn geloof.
In de bijbel staan voornamelijk lessen om een beter mens te worden, maar ja-- blindstaren is ook een kunst.
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:53:25 #283
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_71578886
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:50 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jij leert uiteindelijk dan ook alleen door te falen, net zoals je kinderen dat doen. Lezen werkt dat falen tegen.
Die mag je even uitleggen.
-
pi_71578894
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:51 schreef Billary het volgende:

[..]

Leer eerst nu maar eens om respect op te brengen voor iemand anders zijn geloof.
In de bijbel staan voornamelijk lessen om een beter mens te worden, maar ja-- blind staren is ook een kunst.
Het probleem met de bijbel is dat je niet meer in jezelf gelooft, maar in iets dat buiten jezelf ligt. Het geeft je ook een idee alsof je invloed hebt, en veel regels die vertellen wat een goed leven is. Dat leer ik liever zelf tbh, daarom ben ik ook benieuwd naar de oorsprong van dit boek, en het doel waarmee het geschreven is. Dat zal echter altijd in het ongewisse blijven.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_71578901
Heren, laten we het gezellig houden, het is een interessant topic. Verdere persoonlijke verwensingen/opvoedtips per PM.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:56:05 #286
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_71578982
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:51 schreef Billary het volgende:

[..]

In de bijbel staan voornamelijk lessen om een beter mens te worden, maar ja-- blind staren is ook een kunst.
Waar haal jij uit dat ik geen respect voor geloof heb?
Ik zeg niets over God, alleen over Satan. Dat het er later bij verzonnen was heb ik trouwens van iemand die wel in een Abrahamistische god gelooft.
-
pi_71579075
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Waar haal jij uit dat ik geen respect voor geloof heb?
Ik zeg niets over God, alleen over Satan. Dat het er later bij verzonnen was heb ik trouwens van iemand die wel in een Abrahamistische god gelooft.
Nou ja als je zegt dat het de grootste onzin is, dan is dat van weinig respect tonen in mijn ogen. In het kort die mensen zijn maar gek en de reden voor vele oorlogen, tenminste dat zeggen de meesten.

Tenminste zo kwam het even snel over voor mij, maar ik ben soms wat fel in mijn reactie

[ Bericht 12% gewijzigd door Billary op 03-08-2009 23:08:58 ]
pi_71579189
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:53 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het probleem met de bijbel is dat je niet meer in jezelf gelooft, maar in iets dat buiten jezelf ligt. Het geeft je ook een idee alsof je invloed hebt, en veel regels die vertellen wat een goed leven is. Dat leer ik liever zelf tbh, daarom ben ik ook benieuwd naar de oorsprong van dit boek, en het doel waarmee het geschreven is. Dat zal echter altijd in het ongewisse blijven.
Een beetje van dit en een beetje van maggi.
Je kan zelf wel uitvinden wat de waarheid is, dus voor hoeverre het de waarheid is voor jou (die regels), en tot hoever je het wilt volgen.

Tuurlijk kan je wel in jezelf blijven geloven, god(het goede) zit dan ook gewoon in jezelf/je hart (tenminste dat geloof ik).
pi_71579279
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Die mag je even uitleggen.
Je kent het spreekwoord wel denk ik. Mijns inziens doelt dit op het verhaal dat als je valt, je veel beter nadenkt, dan als je dat niet doet. Sommige mensen moeten dan ook met hun hoofd tegen de muur lopen om tot een inzicht te komen, dat deze muur niet meegeeft. Blinde mensen voornamelijk, die zullen namelijk de 2de keer maar al te goed hun stok vooruit houden om ervoor te zorgen dat ze de muur op tijd aan voelen komen. Ze zijn namelijk bang voor hun omgeving en komen daar eerlijk voor uit.

Als je leest, denk je dan volgens mij heel wat minder na, en zal de informatie heel wat minder goed opgeslagen worden. Of het moet gaan over een onderwerp dat je flink interesseert bijvoorbeeld, dan zul je je best doen om het te onthouden, omdat je anders bang bent dat je iets mist, oftewel een behoefte waaraan niet voldaan word. Omdat lezen ook nogeens veel tijd in beslag neemt, betekend dit dus eigenlijk een verspilling van je tijd, vooral als het over onderwerpen/verhalen gaat die je eigenlijk helemaal niet aangaan. Dit is overigens ook zo met tv/film/muziek, alle vormen van entertainment, maar hey, de lust wil ook wat natuurlijk.

Dat bang zijn is overigens ook de basis van veel oude culturen van voor het Egyptische rijk. Een mooi voorbeeld zijn de Inuit -> de Eskimo's. Hun motto was: We don't believe, we fear! Hiermee hebben ze het dus wel akelig lang uitgehouden onder de meest barre omstandigheden ter wereld. Mjah, toen kwam ineens het christendom.
pi_71579445
Ehm media...hoe leren we dan wel? Enkel door ervaring op te doen? Ervaring alleen is nooit genoeg. Zeker niet met religie, de mensen die dat wat geschreven staat mee hebben gemaakt zijn er simpelweg niet meer, daarom moet men vertrouwen op het geschreven woord. Hoeveel waarde men daaraan hecht is per persoon verschillend uiteraard.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71579740
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:07 schreef Dragorius het volgende:
Ehm media...hoe leren we dan wel? Enkel door ervaring op te doen? Ervaring alleen is nooit genoeg. Zeker niet met religie, de mensen die dat wat geschreven staat mee hebben gemaakt zijn er simpelweg niet meer, daarom moet men vertrouwen op het geschreven woord. Hoeveel waarde men daaraan hecht is per persoon verschillend uiteraard.
Door te vallen en opstaan inderdaad, dat kun je doen op veel verschillende manieren.Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld vragen verkeerd beantwoorden of situaties analyseren en verbeteren. Je kunt uiteraard ook fysiek op je snuffert gaan, of een situatie verkeerd aanpakken waarna er ruzies kunnen ontstaan. Het belangrijkste is dan ook eerlijk te zijn tov je behoeften, en hier dus goed mee leren omgaan. Wat de monotheïstische geloven vertellen, is dat je deze behoeften moet onderdrukken, en jezelf aan regels moet houden, hierdoor word je een beter mens, alsof jij kunt bepalen wat goed en slecht is, alsof iemand anders dat kan. Dat is overigens ook de reden waarom ik de bijbel nooit zal lezen.
pi_71579874
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:03 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je kent het spreekwoord wel denk ik. Mijns inziens doelt dit op het verhaal dat als je valt, je veel beter nadenkt, dan als je dat niet doet. Sommige mensen moeten dan ook met hun hoofd tegen de muur lopen om tot een inzicht te komen, dat deze muur niet meegeeft. Blinde mensen voornamelijk, die zullen namelijk de 2de keer maar al te goed hun stok vooruit houden om ervoor te zorgen dat ze de muur op tijd aan voelen komen. Ze zijn namelijk bang voor hun omgeving en komen daar eerlijk voor uit.

Als je leest, denk je dan volgens mij heel wat minder na, en zal de informatie heel wat minder goed opgeslagen worden. Of het moet gaan over een onderwerp dat je flink interesseert bijvoorbeeld, dan zul je je best doen om het te onthouden, omdat je anders bang bent dat je iets mist, oftewel een behoefte waaraan niet voldaan word. Omdat lezen ook nogeens veel tijd in beslag neemt, betekend dit dus eigenlijk een verspilling van je tijd, vooral als het over onderwerpen/verhalen gaat die je eigenlijk helemaal niet aangaan. Dit is overigens ook zo met tv/film/muziek, alle vormen van entertainment, maar hey, de lust wil ook wat natuurlijk.

Dat bang zijn is overigens ook de basis van veel oude culturen van voor het Egyptische rijk. Een mooi voorbeeld zijn de Inuit -> de Eskimo's. Hun motto was: We don't believe, we fear! Hiermee hebben ze het dus wel akelig lang uitgehouden onder de meest barre omstandigheden ter wereld. Mjah, toen kwam ineens het christendom.
Snap alleen niet dat gedeelte; toen kwam ineens het christendom.
De bijbelse god moet je ook vrezen, zoiets als je je vader moet vrezen wanneer je dingen doet die je niet mag doen van hem/god/of hoe je het ook mag noemen (voornamelijk in het oude testament).

In elk geval, het geloof wordt vaak misbruikt door macht en zodoende om mensen achter zich te krijgen, zie daar de reden voor vele oorlogen. Hun zijn slecht, wij zijn goed, maar doen nog meer slecht- zeg maar.
pi_71579996
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:18 schreef Billary het volgende:

[..]

Snap alleen niet dat gedeelte; toen kwam ineens het christendom.
De bijbelse god moet je ook vrezen, zoiets als je je vader moet vrezen wanneer je dingen doet die je niet mag doen van hem/god/of hoe je het ook mag noemen (voornamelijk in het oude testament).

In elk geval, het geloof wordt vaak misbruikt door macht en zodoende om mensen achter zich te krijgen, zie daar de reden voor vele oorlogen. Hun zijn slecht, wij zijn goed, maar doen nog meer slecht- zeg maar.
Het is een bekend verhaal dat de laatste echte shaman van de Inuit bezoek kreeg van missionarissen en tegen zijn zin is overtuigd om dit verhaal mee te nemen in deze mythologie. De hele oude inuit cultuur is toen kapot gegaan, en zoals ik al zei, was het de laatste echte shaman.

http://www.imdb.com/title/tt0478366/

The Journals of Knud Rasmussen, een leuke film over dit onderwerp.
pi_71580047
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Abraham werd getest op vertrouwen en gehoorzaamheid en God zorgde zelf voor het Lam omdat Jezus Christus het Lam Gods is?

Ben jij bekend met het tabernakel?
[..]
Ja, die vergelijking ken ik
quote:
Dat kan je je afvragen, maar je kan je ook afvragen of de mensen indertijd niet werkelijk in contact stonden met God en Hij de zaken stap voor stap ontrafelde door mensen bepaalde rollen te laten spelen en bepaalde gebeurtenissen te scheppen met de grote openbaring in Jezus Christus zelf. Ik doe niet aan dit soort cultuurhistorische interpretaties, dat kan ik niet. Daar is het me allemaal iets te toevallig voor.
[..]
Tsja, ik vind het niet echt "te toevallig", ik kom een heel eind met cultuurhistorische interpretaties. En dat doet voor mij ook 0,0 af aan de hele boodschap.
quote:
Ik ben benieuwd hoe groot de invloed van Joods gedachtengoed op jouw kijk op de bijbel en met name Christus is.
Heel groot, denk ik. En dat is niet zo gek. Jezus was zelf ook een Jood, dus een Joodse achtergrond is erg belangrijk. Veel van wat Christenen geloven over Jezus komt van Paulus, wiens missie het was om de goijim te betrekken bij de nieuwgebakken Joodse stroming die het Christendom werd genoemd. Ik vraag me af in hoeverre Jezus het eens zou zijn met Paulus z'n uitleg. Maar als je denkt dat het visioen aan Paulus daadwerkelijk Goddelijk was, dan is die vraag niet zo relevant, denk ik.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:24:47 #295
180622 gesprekje
gewoon gek doen :D
pi_71580101
Ali, ik respecteer wat je gelooft en gun je oprecht een kleurrijk leven, ik vind het alleen erg jammer dat er een misleiding achter zit. Mijn grootste probleem met religie is de verdraaiing van de geschiedenis.
Als jij er dan nog in wilt geloven is dat dus tussen jou en mij persoonlijk een leven, maar als het je om waarheid ging moest je beter weten. groeten.
Ik ben ook best wel slim.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:28:07 #296
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_71580207
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:58 schreef Billary het volgende:

[..]

Nou ja als je zegt dat het de grootste onzin is, dan is dat van weinig respect tonen in mijn ogen. In het kort die mensen zijn maar gek en de reden voor vele oorlogen, tenminste dat zeggen de meesten.
Sorry dat ik het fout vind om je kinderen in monsters te laten geloven. Als jij het respectloos vindt dat ik het hardop zeg moet je echt eens gaan werken aan het omgaan met andere meningen.
Ik viel niemand zijn God, de basis van het geloof, aan.

God = liefde zeggen gelovigen.. Het concept van de een hel en het eeuwig gestraft worden voor zonden gepleegd in een kort leven op aarde strookt niet met het God = liefde principe.
Je kan niet iemand voor eeuwig op een gruwelijke manier straffen voor iets kleins sufs als de vrouw van een ander neuken en dat dan doen uit liefde.
Het is veel te tegenstrijdig.
-
pi_71580221
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, die vergelijking ken ik
Hoe interpreteer jij het tabernakel?
quote:
Tsja, ik vind het niet echt "te toevallig", ik kom een heel eind met cultuurhistorische interpretaties. En dat doet voor mij ook 0,0 af aan de hele boodschap.
We hebben dan ook ongetwijfeld niet dezelfde benadering en exegese gehad. Ik blijf echter op de profeties hameren. Die zijn me iets te toevallig.
quote:
Heel groot, denk ik. En dat is niet zo gek. Jezus was zelf ook een Jood, dus een Joodse achtergrond is erg belangrijk. Veel van wat Christenen geloven over Jezus komt van Paulus, wiens missie het was om de goijim te betrekken bij de nieuwgebakken Joodse stroming die het Christendom werd genoemd. Ik vraag me af in hoeverre Jezus het eens zou zijn met Paulus z'n uitleg. Maar als je denkt dat het visioen aan Paulus daadwerkelijk Goddelijk was, dan is die vraag niet zo relevant, denk ik.
Welke aspecten van Paulus' uitleg denk je dat Jezus het niet mee eens zou zijn?
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:31:13 #298
180622 gesprekje
gewoon gek doen :D
pi_71580308
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:28 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Sorry dat ik het fout vind om je kinderen in monsters te laten geloven. Als jij het respectloos vindt dat ik het hardop zeg moet je echt eens gaan werken aan het omgaan met andere meningen.

God = liefde zeggen gelovigen.. Het concept van de een hel en het eeuwig gestraft worden voor zonden gepleegd in een kort leven op aarde strookt niet met het God = liefde principe.
Je kan niet iemand voor eeuwig op een gruwelijke manier straffen voor iets kleins sufs als de vrouw van een ander neuken en dat dan doen uit liefde.
Die tegenstrijdigheid is makkelijk uit te leggen door het feit dat god zowel is opgebouwd uit de felle wetten van An en de barmhartigheid van Enki naar de mens toe zowel het afstraffend oordeel van Enlil.

edit: overigens bepaalde wetten bestonden ten goede van de duurzaamheid van de bevolking in een wrang klimaat.
Ik ben ook best wel slim.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:32:19 #299
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_71580347
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:14 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Door te vallen en opstaan inderdaad, dat kun je doen op veel verschillende manieren.Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld vragen verkeerd beantwoorden of situaties analyseren en verbeteren. Je kunt uiteraard ook fysiek op je snuffert gaan, of een situatie verkeerd aanpakken waarna er ruzies kunnen ontstaan. Het belangrijkste is dan ook eerlijk te zijn tov je behoeften, en hier dus goed mee leren omgaan. Wat de monotheïstische geloven vertellen, is dat je deze behoeften moet onderdrukken, en jezelf aan regels moet houden, hierdoor word je een beter mens, alsof jij kunt bepalen wat goed en slecht is, alsof iemand anders dat kan. Dat is overigens ook de reden waarom ik de bijbel nooit zal lezen.
De reden dat kinderen alles van hun ouders aannemen is omdat er veel te weinig tijd is om dingen zelf te leren.
Als je een kind meteen vanalles zelf laat uitvinden is hij waarschijnlijk vrij snel dood.
Voor een iets latere leeftijd ben ik het wel met je eens, maar kinderen moet je wel een beetje beschermen. Ze "opvoeden" door ze bang te maken voor een boogieman vind ik gewoon heel fout.
Maar goed, kennelijk is dat respectloos .
-
pi_71580457
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:28 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

God is juist zoveel liefde dat Hij de pijn die die vrouw eronder lijdt ongestraft kan laten.

Jouw idee van liefde is tolerantie zonder consequenties. Gods liefde is rechtvaardig. Doe jij iemand onrecht, hoe klein ook, verlies je je recht op leven. Dat is rechtvaardig, want niemand heeft het recht het leven van een ander zuur te maken op wat voor manier dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')