Bij een Noorse Boskat zou ik op de stamboom lettenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:06 schreef ThaNetRunner het volgende:
Zijn ze ingeënt?
Zijn ze ontwormt,
en zien ze er gezond uit + een dierenpaspoort waar alle gegevens in staan, ook de testen die de dierenarts/ uitvoert, eetgedrag e.d.
+
Je gevoel
Ik denk binnen katten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:07 schreef Kekaa het volgende:
Wil je binnen of buiten katten?
Mannetjes of vrouwtjes? Of van allebei 1? Wil je dan ook dat ze kittens krijgen of niet?
Raskatten zijn duurder dan huis/tuin en keuken katten.
Als je ze gratis kan krijgen zijn ze meestal nog niet ontvlooid en ingeent voor niesziekte e.d.
Bedenk dat je ze waarschijnlijk 15 jaar (of nog langer) zult hebben. Houdt daar rekening mee.
We willen kittens en dan zellf opvoeden.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waarom gaan jullie niet naar het asiel?
Thnx!quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:10 schreef Trickeyrick het volgende:
Waarop moet u letten bij de aanschaf van een kitten?:
Al op jonge leeftijd toont een kitten zijn/haar karakter. Een schuw kitten is vaak op volwassen leeftijd nog steeds een beetje schuw. Kies daarom een kitten uit, dat vrolijk naar u toekomt en speels is. Als u het kitten in handenheeft, let dan op het volgende:
- oogjes: die moeten helder en glanzend zijn. Er mag geen viezigheid in de
ooghoekjes zijn.
- oren: de oorschelp moet er schoon uitzien, als er veel donker oorsmeer
aanwezig is, kan dit duiden op oormijt.
- vacht: controleer op vlooien. Een veilig vlooienbestrijdingsmiddel is bij de
dierenarts verkrijgbaar. (Frontline-spray mag u al gebruiken bij kittens van
2 dagen oud!)
- neus: moet er droog uitzien. Een loopneus kan erop wijzen dat het kitten
beginnende niesziekte heeft.
- buik: mag niet bol en gespannen zijn. Dit duidt meestal op ernstige
wormbesmetting.
Eerst even na laten kijken...
Het is verstandig om uw nieuwe kitten na thuiskomst even na te laten kijken door uw dierenarts. Deze zal het kitten dan nakijken op onder andere vlooien, luizen, aangeboren hartklachten, liesbreukjes etc.
U kunt het kitten laten wennen aan de dierenarts en in laten schrijven voor de eerstvolgende inenting. Uiteraard is dit bezoek het ideale moment voor het stellen van al uw overige vragen!
bron: www.kittentekoop.nl
Waar slaat dat nu weer op?quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waarom gaan jullie niet naar het asiel?
Moeten [voornoemde kittens] persé hip bij de bank passen ofzo?
Die hebben al een huis.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:13 schreef kirsten. het volgende:
Ik kan het niet nalaten je toch even hierop te wijzen:
Echte Antilliaanse kittens zoeken baasje in Nederland!
Deze 2 katers zoeken een lief tehuis.
Als geld voor een raskat een mogelijk probleem is, dan is een kat uit het asiel toch een prima oplossing?quote:
Jouw post zei niets over geld. Asiel of t kreng moet bij je bank passenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als geld voor een raskat een mogelijk probleem is, dan is een kat uit het asiel toch een prima oplossing?.
Geld is in geen probleem, maar ik vind die gratis korthaar katten net zo leuk als een dure raskat.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als geld voor een raskat een mogelijk probleem is, dan is een kat uit het asiel toch een prima oplossing?.
Nou ja, asiel heeft rond deze tijd ook veel kittens. En dan krijg je ze all in + castratie meestal voor een euro of 80.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:21 schreef Houzer het volgende:
[..]
Geld is in geen probleem, maar ik vind die gratis korthaar katten net zo leuk als een dure raskat.
Maar ik wil wel kittens, geen kat die al 3 jaar oud is.
Ik heb die van mij via marktplaats gevonden. Moesten 25e per stuk kosten en gingen alleen samen weg, maar toen ze zag dat ik ze echt wilde hebben kreeg ik ze voor niets mee. Die 25e in de advertentie was meer om misbruik te voorkomen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:21 schreef Houzer het volgende:
[..]
Geld is in geen probleem, maar ik vind die gratis korthaar katten net zo leuk als een dure raskat.
Maar ik wil wel kittens, geen kat die al 3 jaar oud is.
Een grapje maken is blijkbaar dus not-done in F&F.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:17 schreef Harajuku. het volgende:
Jouw post zei niets over geld. Asiel of t kreng moet bij je bank passen
Ik kwam er anders aardig mee weg JK.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een grapje maken is blijkbaar dus not-done in F&F.
In het vervolg zet ik er wel een bult smilies bij, dan. [ afbeelding ], [ afbeelding ], [ afbeelding ].
Kijk, ik bedoel maar.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:22 schreef Harajuku. het volgende:
Nou ja, asiel heeft rond deze tijd ook veel kittens. En dan krijg je ze all in + castratie meestal voor een euro of 80.
Oh, het was een grap, sorry: Haha!quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een grapje maken is blijkbaar dus not-done in F&F.
In het vervolg zet ik er wel een bult smilies bij, dan. [ afbeelding ], [ afbeelding ], [ afbeelding ].
quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:32 schreef Jarno het volgende:
Ik kwam er anders aardig mee weg JK.
Ik zeg toch nergens dat ik tegen een asiel benquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Kijk, ik bedoel maar.
Katten uit het asiel zijn toch vaak ook gecastreerd/gesteriliseerd?
Reden des te meer om het asiel een bezoek te brengen in plaats van een broodfokker.
Lijkt mij, is mijn persoonlijke mening, vind ik. [ afbeelding ].
*Not* Dat een cattery is aangesloten bij een vereniging is geen enkele garantie dat de ouder dieren en kittens gezond zijn en alles volgens de regels gaat. Verenigingen controleren geenzins en royeren hooguit een lid na ( klachten, wat ook lang niet altijd gebeurd.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:17 schreef Trickeyrick het volgende:
Mensen die hun kittens via deze site aanbieden zitten zijn ook vaak aangesloten bij een vereniging zoals Neocat of Felicat wat dus gerant staat dat alles volgens de regeltjes gaat.
Ik dacht juist dat hij de fundi was waarvan je alleen asielbeesten mag kopenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:37 schreef Jarno het volgende:
Milieuterroristen en humor.
Het zal nooit wat worden JK.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:07 schreef Jarno het volgende:
Of ze vers zijn.
Oude kittens smaken voor geen meter.
Nee joh, mallerd.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:42 schreef Harajuku. het volgende:
Ik dacht juist dat hij de fundi was waarvan je alleen asielbeesten mag kopen
Weet je hoe kewl onze bank is, als die kat daar niet bij pastquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee joh, mallerd..
Vind alleen wel dat je net zo goed(koper) een kat uit het asiel kan halen in plaats van bij een broodfokker.
Of je moet persé een bepaalde kat willen.
Die je dan misschien weer om het uiterlijk wilt.
(en dus toch hip staat bij de bank).
Broodfok is nooit ok, maar je hebt ook goede fokkers hè. Maar als het je niets boeit, zoals TS blijkbaar, zou ik ook naar t asiel gaanquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee joh, mallerd..
Vind alleen wel dat je net zo goed(koper) een kat uit het asiel kan halen in plaats van bij een broodfokker.
Of je moet persé een bepaalde kat willen.
Die je dan misschien weer om het uiterlijk wilt.
(en dus toch hip staat bij de bank).
Daarom ook een kat, die maken zichzelf tenminste schoon.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:14 schreef Harajuku. het volgende:
Broodfok is nooit ok, maar je hebt ook goede fokkers hè. Maar als het je niets boeit, zoals TS blijkbaar, zou ik ook naar t asiel gaan
Wij hebben ook altijd een Golden Retriever met stamboom, maar die maakt de bank gewoon smerig.
De kat neemt ook genoeg vuil mee naar binnenquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daarom ook een kat, die maken zichzelf tenminste schoon.
Oh, bij heel veel anderen niet.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:24 schreef Feitosa het volgende:
Nooit broertje en zusje bij elkaar zetten. Komen problemen van zover ik weet.
Was bij ons thuis een ellende.
Neem haar gewoon eens mee naar het asiel. 10 tegen 1 dat ze zo om is, en vuilnisbakkies meeneemtquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:23 schreef Houzer het volgende:
Mij boeid het bar weinig.
Ik vind 2 van die beesten erg gezellig, mijn viriendin wil persee raskatten enz.
Ik ga net zo lief naar het asiel.
Als je een oudere opvangkat wil kan het natuurlijk prima via Marktplaatsquote:Op vrijdag 24 april 2009 17:25 schreef tonja het volgende:
Wat je iig niet moet doen is katten op Marktplaats of van een dierenwinkel kopen.
Je hebt gelijk, ik had eigenlijk 'kittens' ipv 'katten' moeten schrijven.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je een oudere opvangkat wil kan het natuurlijk prima via Marktplaats
Is that so? Mijn broer heeft een halve Coon, langharigquote:Op vrijdag 24 april 2009 20:05 schreef MaGNeT het volgende:
Noorse Boskatten zijn gaaf!
Lees je goed in over het ras, bedenk dat een dierenarts duur is en ga alleen in zee met een goede fokker.
Oh ja, en "halve Noren" zoals je wel ziet op Marktplaats bestaan niet. Kort haar is dominant dus zal een kruising tussen een "huiskat" en een Noor kortharig worden.
Een Noorse Boskat kitten herken je direct al aan de lange plukken haar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |