Daar komen mijn mini-uitsteek vormpjes geloof ik ook vandaan ^.^ In ieder geval waren ze voor fimo ofzo.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:45 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb bij de pipoos een hele zooi piepkleine klei-uitsteekvormpjes gekocht. (En ook punches, de kassadame vond het geen combinatie.)
Viel me mee, de prijs. Voor 10 euro ongeveer had ik 2 punches en een blikje met zeker 10 snijvormpjes. Daar kun je al heel wat mee!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:13 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Maar Pipo's is duur![]()
Ik heb net wel hele lekkere chococakejes gemaakt, dus die ga ik straks in mijn muffinbakjes stoppen
Ik heb ze al! Ze staan in een eerdere post en op mijn blog liessaslunch.blogspot.comquote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb bij Kruidvat lunchboxjes gespot die best door kunnen gaan voor Bento Box! Het zijn drie vakjes, en er zitten ook vork en mes bij. En het kost ook nog eens niks. Heb ze niet meegenomen, maar het zag er leuk uit. Misschien een tip voor iemand die nog zoekt naar een leuke box.
Pipo's is idd veel te duur, maar tja, kreeg et verder nergens gevonden at the time.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:13 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Maar Pipo's is duur![]()
Ik heb net wel hele lekkere chococakejes gemaakt, dus die ga ik straks in mijn muffinbakjes stoppen
Het valt best mee het klaarmaken hoor ^.^ En ik heb altijd de neiging om iets te veel te maken bij het avondeten, dus meestal word dat opgelost door het in een bento te verwerken. En dan gaat dat in ieder geval al recht na het eten meestal de bento in. En de groente stukjes die over zijn eet ik zo op en mijn konijn helpt daar ook erg graag bij als extra bij zijn avond-portie groenvoerquote:Op zondag 17 mei 2009 19:05 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik word zo vrolijk van die gekleurde, heerlijk gevulde Bento's die hier voorbij komen!
Zelf heb ik wel een vrolijke broodtrommel, zoeen in de vorm van een boterham waar naast de bammetjes bv. een peer, appel of groentes kunnen met een scheidingsstukje ertussen. Ik kom echter niet verder dan boterhammetjes met smeerkaas of kipfilet met daarnaast wortelbolletjes, cherrytomaatjes, schijfjes komkommer oid.
Het lijkt me zoveel werk om klaar te maken, en je zal zoveel over hebben (denk ik?!). Bv. als je wraps maakt, hoe doen jullie dat dan? Of mikken jullie dat zo uit dat je er een paar over hebt van het avondeten die je dan kan vullen? En die plakjes groenten zo leuk in een figuurtje gesneden; wat doe je met de rest? Eet je dat tijdens het maken uit 't handje of gaat dat de vuilnisbak in?
quote:Op zondag 17 mei 2009 22:14 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Doosje dicht, was een souvenir van animatie festival in Stuttgart, zat al een scheidingswandje in
De marktquote:Op maandag 18 mei 2009 09:24 schreef Amthezia het volgende:
@Vahmpcat Erg leuk dat schaapje, very cute! Waar haal je die kersen al zo vroeg vandaan????
Haha kan gebeuren, ik had er ook nog niet op gerekend, maar voor deze tijd van het jaar vrij cheap toch een kilo kunnen halen op het eind van de markt ^.^ Ikquote:Op maandag 18 mei 2009 10:15 schreef Amthezia het volgende:
loldan heb ik dat niet goed in mijn hoofd zitten! Sorry...........
Dat boekje had ik 8 maanden geleden al besteld, toen was het niet op voorraad. Paar weken terug kreeg ik een mail dat het niet meer geleverd werd. Heb jij 'm wel gekregen?quote:Op maandag 18 mei 2009 22:29 schreef M0nr03 het volgende:
ik wil jullie dit boekje niet onthouden
http://www.amazon.co.uk/500-Bento-Boxes-Recipes-Brilliant/dp/0955339855/ref=sr_1_49?ie=UTF8&s=books&qid=1242678441&sr=8-49
er zijn op amazone meerdere verkopers misschien dat het daar aan ligt?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:36 schreef Day het volgende:
[..]
Dat boekje had ik 8 maanden geleden al besteld, toen was het niet op voorraad. Paar weken terug kreeg ik een mail dat het niet meer geleverd werd. Heb jij 'm wel gekregen?
Dat is handig! Ik was destijds op zoek (is al aantal jaartjes geleden) en kwam toen echt niets tegen, dus toen uiteindelijk omdat ik et beu was en leuke vormpjes wou, toch maar naar de pipo's gegaan. (had wel kortingsbon van iemand gekregen, dat was dan wel weer meegenomen)quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:38 schreef piepster het volgende:
Ik heb afgelopen week klei-uitsteekvormpjes gehaald bij zo'n alles-moet-weg-voor-een-of-twee-euro-winkel. Kostte een euro, vormpjes zijn heel klein en ik kreeg er ook klei bij.
M0nr03: Dat lijkt me een handig boekjequote:Op maandag 18 mei 2009 22:29 schreef M0nr03 het volgende:
ik wil jullie dit boekje niet onthouden
http://www.amazon.co.uk/500-Bento-Boxes-Recipes-Brilliant/dp/0955339855/ref=sr_1_49?ie=UTF8&s=books&qid=1242678441&sr=8-49
Ik ben toch erg curieus naar de plaatjes, wellicht geeft het me inspiratie op dagen waarop dat weinig aanwezig isquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:24 schreef M0nr03 het volgende:
ik heb het boekje bento boxes ook, staan lekkere dingen in, ikmoet toch eens wat gaan maken
face food, schijnt alleen maar foto's te zijn van gezellige bento boxen maar die vind je op inet ook. geen recepten dus.
ik wil die van 500 cakjes ook dus misschien samen met 500 bento's bestellen
Ziet er heerlijk uit!quote:
Wat leuk die bento! Dat zal zeker gesmaakt hebbenquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:56 schreef liessa het volgende:
Ik heb eergisteren mijn laatste bento gemaakt als vrijgezel. Ik heb meteen ook de eerste gemaakt voor mijn nu-man!
[ afbeelding ]
Er zit in voor beiden rode en gele parika met een courgette "som" en hart en roomkaasstukjes (die ga ik niet meer zo erin doen, want ik vind het niet zo lekker zonder verder iets van een toastje)
Voor mezelf (rode box) zat er verder olijven en framboos-mosterd dressing in, voor hem (gele box) eiersalade en ketchup.
Snel een trouwfoto:
[ afbeelding ]
Het uitgebreide verslag van onze topdag staat op mijn blog, wel in het Engels, maar ben te lui om te vertalen
Ik kom sowieso zelden bij de AH, ga liever naar een toko, en lang leve lidl en aldiquote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Bij mijn Xenos hadden ze weer sushi-spulVeel goedkoper dan de AH
Oh leuk!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:19 schreef Chell het volgende:
Ik had zojuist post vanuit Japan![]()
M'n bento spulletjes zijn er
![]()
Ik snap alleen niet zo goed hoe die box nou in elkaar zit![]()
ik winkel altijd bij AH XL in winkelcentrum Kronenburg, maar neem daar nooit iets mee aan sushi spul. probleem is alleen dat de toko in Kronenburg ook niet een van de goedkoopsten isquote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:59 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Ik kom sowieso zelden bij de AH, ga liever naar een toko, en lang leve lidl en aldi![]()
Maar ik zal er binnenkort weer keer gaan rondneuzen voor bentospulletjes ^.^ Snap nog steeds niet waarom hier o.a die "lieveheersbeestjes vorm bakjes" hier niet in het assortiment zitten. Misschien komt dat nog, wil ze nog altijd een keer bestuderen op zijn minst![]()
En? Hoe vind je ze? Ik heb de laatste paar die over waren in de vriezer gedaan, ik hoop dat ze dan ook nog lekker blijven.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:00 schreef Yvonnetje het volgende:
De GI-cakejes van filiassi-Jane staan nu in de oven, ik ben benieuwd... Het beslag zag er idd niet al te feestelijk uit, maar da's wel vaker met muffins waar noten e.d. in zitten.
Dat was ik!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:00 schreef Yvonnetje het volgende:
Laatst kwam hier (volgens mij) voorbij dat iemands moeder een Bento-tasje had genaaid aan de hand van een patroon. Nou Bento ik zelf niet actief met een echte box enzo, maar vind het wel leuk om te naaien. Dus.... ik kan de post zo gauw niet terugvinden, maar heeft degene wiens moeder een tasje genaaid heeft hier ook een patroon van? Als het niet al te ingewikkeld is wil ik wel tasjes naaien op verzoek (in bepaalde kleurstijlen, met specifieke stofjes, etc)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |