abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68355048
Wow! Werd afgelopen weekend op dit topic geattendeerd door ColdFeet! Wat een kunstwerkjes

Ik ga dit weekend eens wat uit de andere topics lezen

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2009 23:21:16 ]
pi_68355147
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:43 schreef Sylvana het volgende:
Je hebt ze idd in meerdere kleuren ja Maar heb nu iig wat boxen met normale inhoud, want had alleen 1 zo'n 3 -op-elkaar boxje waar amper wat in kan. Dus dan hoef ik geen gewone broodtrommels er meer voor te gebruiken, want die zijn vaak toch te hoog. Hoop dat ik het snel binnen heb
Wat een leuke dingen heb je besteld ^^
Die lichtblauwe met dat beetje motief bovenop en die clips is echt heel leuk Simpel maar toch mooi ^.^

Vakantie nu, dus zullen minder bento's gemaakt worden maar ga er toch paar pogen te maken Anders blijf ik twijfelen wat ik in hemelsnaam moet lunchen, ben het zo gewend een fijn pakketje te hebben
pi_68367722
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:22 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Wat een leuke dingen heb je besteld ^^
Die lichtblauwe met dat beetje motief bovenop en die clips is echt heel leuk Simpel maar toch mooi ^.^
Thnx en ja die vind ik zelf ook het leukst en vooral die clipjes lijken me erg handig
pi_68374897
Ja die clips zijn super, ook leuk met doorzichtig dekseltje. Ik heb 2 met clips, een 1laags en een 2laags, alleen jammer dat daar geen doorzichtig dekseltje bij zit, nog laagje ertussen voor bestek. Vind het zo leuk om naar mijn eten te kunnen gluren voor ik het open maak. Even nog kijken wat ik ook alweer bij had.
En het sluit echt heel tidy, nooit rommel mee gehad.

Dat doosje was er niet toevallig ook in groen met zo'n motiefje erboven?
Heb al een blauw doosje, nog geen 2laags groen, zou een excuus kunnen worden
pi_68385318
Picknick bento's voor de Elf Fantasy Fair :

pi_68389649
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:32 schreef Amthezia het volgende:
Picknick bento's voor de Elf Fantasy Fair :

[ afbeelding ]
Oeh! Dat ziet er goed uit ^.^
En voor hoeveel personen is dat? Is flinke hap zo.
Moet smakelijk zijn, dat wel
  † In Memoriam † zondag 26 april 2009 @ 18:12:35 #32
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68399040
Oeh, lekkere picknick bento
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  Moderator zondag 26 april 2009 @ 19:21:41 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_68400969
quote:
Op zondag 26 april 2009 18:12 schreef Macka66 het volgende:
Oeh, lekkere picknick bento
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jammer dat ik in arnhem woon...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68402197
Nou, hierbij mijn eerste bijdrage Vorige week ook 2 bento's gemaakt maar geen foto's

Mijn bento box (beetje donker, het bakje is dezelfde keur roze als de dondere bloempjes):

De inhoud van deze keer:

Boven:
wraps met philadelphia paprika kaas en sla met komkommer, tomaat, mozarella en bosui

Onder:
Een busje sojasaus , Komkommer, tomaat/mozarella spiesjes en er komt nog rijst bij

Los meenemen (hoe weet ik nog niet ... moet eigenlijk zo'n mooi meeneemtasje hebben): sladressing & light mayo

ff een vraagje, misschien dat iemand een briljant idee heeft: wat zou ik in het bovenste deel kunnen doen? mijn sojaflesje past er net niet in dus dat wordt het niet
pi_68402310
Ik heb me ook weer uitgeleefd:

Met couscoussalade, cherrytomaatjes, radijs, ei, bosvruchten en druiven.
pi_68402529
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:08 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb me ook weer uitgeleefd:

[ afbeelding ]

Met couscoussalade, cherrytomaatjes, radijs, ei, bosvruchten en druiven.
Wat een leuk lepeltje! Waar heb je die gehaald? ik ben nog op zoek naar ene lepeltje om mijn laatste beetje rijst iedere keer mee op te eten ... stokjes zijn dan erg irritant en is het eitje erg hoog (want dat kan ie misschien onder mijn dekseltje )
pi_68406666
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:41 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Oeh! Dat ziet er goed uit ^.^
En voor hoeveel personen is dat? Is flinke hap zo.
Moet smakelijk zijn, dat wel
Het was voor 2 personen, maar wel van 10.00 's ochtends tot 20.00 's avonds, en de fruit bento wou natuurlijk iedereen van meeeten
pi_68413698

Links: Tomaatjes en wat druiven
Rechts: Seranno ham, veldsla, tomaatjes en pijnboompitten

Snelle snack bento vandaag!
Nog een paar daagjes en dan komen hopelijk al mijn nieuwe spullentjes binnen!! *yay*!
pi_68415555
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Wat een leuk lepeltje! Waar heb je die gehaald? ik ben nog op zoek naar ene lepeltje om mijn laatste beetje rijst iedere keer mee op te eten ... stokjes zijn dan erg irritant en is het eitje erg hoog (want dat kan ie misschien onder mijn dekseltje )
Je hebt ook van die kleine setjes met kindebestek, dat is ook vrij bruikbaar en zit ook meestal wel een lepeltje bij. Ik krijg juist geen klein mesje gevonden (hoeft niet al te scherp zijn ofzo, maar gewoon om evt crackertjes met spul te besmeren ) Maar ik zal er vroeg of laat wel een tegenkomen denk ik

Mijn bento voor vandaag zal ik later vandaag posten, had ik vanochtend geen tijd meer voor. Was al beetje halsoverkop maken aangezien ik beetje vergeten was dat ik vandaag nog wel les had *oops*
En ik hoop ook dat deze week mijn paar spulletjes binnen komen, ben erg benieuwd, vooral omdat ik dit keer het niet zelf besteld had *nieuwsgierig* ^.^

En dan ga ik nu frambozen snoepen uit mijn bento

Edit: nog half bevroren / koude maar toch lekker zoete frambozen zijn

[ Bericht 5% gewijzigd door vahmpcat op 27-04-2009 10:29:21 ]
pi_68418243
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:30 schreef vahmpcat het volgende:
Ja die clips zijn super, ook leuk met doorzichtig dekseltje. Ik heb 2 met clips, een 1laags en een 2laags, alleen jammer dat daar geen doorzichtig dekseltje bij zit, nog laagje ertussen voor bestek. Vind het zo leuk om naar mijn eten te kunnen gluren voor ik het open maak. Even nog kijken wat ik ook alweer bij had.
En het sluit echt heel tidy, nooit rommel mee gehad.

Dat doosje was er niet toevallig ook in groen met zo'n motiefje erboven?
Heb al een blauw doosje, nog geen 2laags groen, zou een excuus kunnen worden
Nee ik heb hem volgens mij niet in het groen gezien, maar zal nog wel ff voor je kijken

Mn spullen zijn trouwens allemaal verzonden

Edit: Deze boxen heeft hij in het groen, zijn wel iets andere motiefjes

Dezelfde als ik heb heeft hij niet in het groen.
pi_68420546
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:22 schreef vahmpcat het volgende:

[..]
Ik krijg juist geen klein mesje gevonden (hoeft niet al te scherp zijn ofzo, maar gewoon om evt crackertjes met spul te besmeren ) Maar ik zal er vroeg of laat wel een tegenkomen denk ik
Kleine botermesjes?? Moet volgens mij wel te doen zijn......

Die groene bakjes zien er vrolijk uit zeg!! Zeker die met legerprint is hip
  † In Memoriam † maandag 27 april 2009 @ 14:46:07 #42
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68423469
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:22 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Je hebt ook van die kleine setjes met kindebestek, dat is ook vrij bruikbaar en zit ook meestal wel een lepeltje bij. Ik krijg juist geen klein mesje gevonden (hoeft niet al te scherp zijn ofzo, maar gewoon om evt crackertjes met spul te besmeren ) Maar ik zal er vroeg of laat wel een tegenkomen denk ik
Dille & Kamille heeft botermesjes met houten heftje voor bij maiskolven, die zijn iig heel kort (maar wel wat bol).
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_68423628
Vraagje aan arual trouwens, hoe maak je couscous salade?? Ik heb dat echt nog nooit gekookt
Ik heb er wel onwijs trek opeens in......dus misschien word het eens tijd om het te maken!
  maandag 27 april 2009 @ 17:55:35 #44
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68430225
voor mij geen fotogenieke bento vandaag.
ik had een restje salade met kipreepjes, een restje tabouleh en een restje quiche.
geen spannende versier dingen gedaan verder (paste ook niet mijn doosjes zaten prop)

niet fotowaardig maar wel erg lekker!
pi_68430408
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee ik heb hem volgens mij niet in het groen gezien, maar zal nog wel ff voor je kijken
Mn spullen zijn trouwens allemaal verzonden
Edit: Deze boxen heeft hij in het groen, zijn wel iets andere motiefjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dezelfde als ik heb heeft hij niet in het groen.
Aw wel jammer en dank voor het opzoeken, maar duurt toch nog even tot ik van mezelf weer doosjes zelf mag bestellen nog. Die eerste is wel cute ^.^ maar mag niet. *foei tegen zichzelf*

En dank voor tips over mesje, moet er deze meivakantie maar eens goed naar neuzen
Hier nog mijn bento van vandaag, geen lange dag dus niet super veel/machtig:

Links: Bevroren frambozen ijsbergsla en een poging tot radijsbloem. (ging aan zijkanten al goed open, maar denk dat ie niet lang genoeg in water lag voor midden ook mooi?)
Rechts: Pasta (spaghetti bij gebrek aan andere soort ) met rode pesto en wat geraspte mozzarella.
pi_68433644
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

In die serie van dat lepeltje heb ik nog veel meer. Een eierkloppertje. Een eierkoker. Dit lepeltje hoorde bij een eierdopje (mét pootjes).

In Japan heb ik in een warenhuis de hele serie gezien: diverse soorten eierpannetjes, een ding waarmee je eigeel en eiwit van elkaar kon scheiden, een eierwekker - alles eigerelateerd. Moest me bedwingen, maar heb er uiteindelijk niks van gekocht. In Nederland moet je gewoon goed opletten. Alle dingen die ik heb, komen uit verschillende winkels. Kookwinkels. Maar dit eierdopje met lepeltje is gewoon afkomstig van de plaatselijke Jan Linders - waar ze ook een pannetje hadden met kuiken op de steel, maar die was niet geschikt voor inductie.
pi_68433785
quote:
Op maandag 27 april 2009 14:50 schreef Amthezia het volgende:
Vraagje aan arual trouwens, hoe maak je couscous salade?? Ik heb dat echt nog nooit gekookt
Ik heb er wel onwijs trek opeens in......dus misschien word het eens tijd om het te maken!
Ik heb nu gewoon couscous van Lassie gebruikt, daar zitten de kruiden al doorheen, en dat smaakt echt prima. Heeeel simpel: halve liter water koken, pan van het vuur, couscous erbij, vijf minuten wachten. Klaar. Je hebt ook couscous die nog niet gekruid is. Dan ga ik zelf creatief doen met sinaasappelschilletjes enzo.

Verder was dit echt een containersalade, met alles wat er in de kast stond: kikkererwten, stukjes feta, zongedroogde tomaten, cherrytomaatjes, radijsjes, peterselie en munt.
pi_68449375
Ik heb gisteren dus couscous salade geprobeert te maken hij is best lekker geworden, al zeg ik het zelf.
Ik had ook een paar bento's gemaakt voor collega's van mij:

De mijne is:

Er zit in: Couscoussalade met tomaten en extra rode paprika. Kip, bloem-chocolaatje, macedemia noten, veldsla en kleine droge worstjes.

Om nog iets sneller 's ochtends te kunnen zijn heb ik een boel voorwerk gedaan met nori ik vond het wel een slim idee van mezelf
pi_68451538
Wat luxe voor je collega's! Of poog je ze zo ook aan de bento's te krijgen?
Ook leuk die chocolaatjes zo, zien er erg mooi uit. Hoop alleen dat dat niet naar elkaar gaat smaken zo op ander voedsel.

Ik maak zo ook geregeld wat voorraden met nori vormpjes, maar moet er nog een keer handige doosjes voor vinden. Van die pillendoosjes is een prima idee! *mental note* Regent nu alleen iets te hard om de stad in te gaan op jacht naar spulletjes

Heb deze week vrij dus minder bento's. En week erop ben ik weekje weg op studiereis dus dan ook al geen bento's Is niet helemaal handig zonder mogelijkheid tot afwassen op een hotelkamertje enzo. Helaas.
pi_68451826
Ja wel luxe heh, ga ik niet regelmatig doen ofzo hoor
De chocolaatjes zijn ingewikkeld in huishoudfolie, zodat ze schoon en lekker blijven!

Ik dacht dat ik de enige gek was die het handig vind om een nori voorraadje te hebben goed om te horen dat jij dat ook doet!!

Ik zal mijn bento's ook erg missen als ik op vakantie ben, gewoon 2 weken geen bento lijkt me heel apart......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')