abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68477581
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.

Prutsers.
Tja, wat is er eerst, het kip of het ei?
Lijkt me in dit geval wel handig voor de mensen uit A'dam dat ze de OV chipkaart apparatuur al in werking zetten ook al zijn er nog niet overal oplaadpunten.
pi_68477652
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja maar wel een stuk minder, die worden werkeloos

In theorie wilde men met de chipkaart helemaal af van de controleurs i.t.t. bv Londen
Welke theorie was dat dan?
Heb je daar een krantenartikel van?
pi_68477990
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Briljant weer. Gaan discusieren over een klepel terwijl je niet eens weet waar de klok hangt

Er is nog niks bekend over poortjes van de HiSpeed treinen maar Macca weet al hoe het gaat werken
Ik hou me op de hoogte ja, dat jij dat nou niet doet.

Jij voorziet perrons waar alleen Hi Speed treinen stoppen ? Kan hoor, alleen nu gebeurt het ook niet, dus waarom straks wel

En dan kan je ook het perron bereiken door het "gewone" tariefpoortje.

Dat zijn de plannen, ik zeg niet dat dat gebeurt, maar zo denkt de NS erover. Dat je voor HiSpeed meer gaat betalen is ook al lang bekend hoor. Hoe wil je dat doen met gewone tariefpoortjes of zuilen ?
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:05:37 #154
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68478117
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.

De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
Verwarring met dit bericht: Steun in Kamer voor chipkaartplan Rotterdam
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68478139
ROVER-Amsterdam: dwing metroreizigers niet tot OV-chipkaart

De Amsterdamse Reizigersadviesraad, waarin ROVER en andere regionaal werkzame consumentenorganisaties zijn vertegenwoordigd, heeft negatief geadviseerd over het voornemen van de Stadsregio om de strippenkaart over twee maanden ongeldig te verklaren in de metro. De Stadsregio volgt dit advies echter niet op en wil de chipkaartplicht in de metro nog in juni doorzetten.
De Reizigersadviesraad constateert dat de chipkaart in de Amsterdamse regio op tal van punten (nog) niet voldoet aan de 11 reizigerseisen die de consumentenorganisaties in 2005 hebben gesteld. De chipkaart is nog steeds niet bruikbaar op veel buslijnen (o.a. van Arriva) die op de metro aansluiten. Buiten de metrostations zijn er nog nauwelijks verkoop- en oplaadpunten. De streekvervoerbedrijven geven geen informatie over de prijs van een concrete reis met de chipkaart. De middelen waarmee reizigers achteraf kunnen opvragen wat ze voor welke reis betaald hebben (automaten en internet) leveren in veel gevallen incomplete of onduidelijke informatie. Vervoerders hanteren onevenwichtige gebruiksvoorwaarden voor de OV-chipkaart, waarin hun eigen belang centraal staat.

Het is nog onduidelijk welke regeling er in de Amsterdamse regio komt voor reizen in schoolklasverband. De RET heeft in Rotterdam zo’n regeling ingevoerd, maar het Rotterdamse evaluatierapport zegt niets over de ervaringen. ROVER uitte al eerder zware kritiek op het Rotterdamse evaluatierapport, dat niet bepaald onafhankelijk genoemd kan worden. Het effect van de chipplicht op metrogebruik en zwartrijden bleek gebaseerd te zijn op geheime RET-gegevens. Het is nog niet duidelijk welke lessen Amsterdam precies heeft getrokken uit de Rotterdamse ervaringen, bijvoorbeeld het grotere gebruik van wegwerpkaartjes dan was verwacht.

Wie niet met een OV-chipkaart kan of wil reizen, is aangewezen op een eenmalig wegwerpkaartje, waar een chip in zit om de metropoortjes te openen. Met die kaartjes zijn reizigers in veel gevallen nog duurder uit dan met de huidige, ook al prijzige losse kaartjes die je bij de buschauffeur of tramconducteur koopt. ROVER vindt dat er naast het dure wegwerpkaartje een eenvoudig, redelijk geprijsd en goed verkrijgbaar voorverkoopkaartje moet komen voor mensen die incidenteel het OV gebruiken (bijvoorbeeld degenen die het reizen met tram, bus en metro eens willen uitproberen). Dit deel van de vervoersmarkt dreigt te worden verwaarloosd.

De Stadsregio kon de Reizigersadviesraad nog geen duidelijkheid geven over de afspraken met de NS over een gezamenlijk chipkaarttarief (op dit moment kun je met een strippenkaart binnen Amsterdam ook overstappen op de trein) en een voor de reizigers begrijpelijke procedure voor het inchecken, uitchecken en overstappen op de stations Amstel, Duivendrecht, Bijlmer ArenA en RAI. Deze kwestie is urgent. Op de genoemde stations zal NS binnenkort zijn chipkaartapparatuur inschakelen, en dat zal bij de huidige opstelling leiden tot onduidelijkheid en (kostbare) vergissingen bij reizigers die met de OV-chipkaart reizen.

Kijk dit probleem werd hier al eerder aangekaart door een gebruiker.
pi_68478165
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik hou me op de hoogte ja, dat jij dat nou niet doet.

Jij voorziet perrons waar alleen Hi Speed treinen stoppen ? Kan hoor, alleen nu gebeurt het ook niet, dus waarom straks wel

En dan kan je ook het perron bereiken door het "gewone" tariefpoortje.

Dat zijn de plannen, ik zeg niet dat dat gebeurt, maar zo denkt de NS erover. Dat je voor HiSpeed meer gaat betalen is ook al lang bekend hoor. Hoe wil je dat doen met gewone tariefpoortjes of zuilen ?
Misschien net zoals het nu gaat bij de internationale treinen dat je een extra toeslag kaartjes moet kopen.
pi_68478390
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Misschien net zoals het nu gaat bij de internationale treinen dat je een extra toeslag kaartjes moet kopen.
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart

Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.


Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
pi_68478437
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart

Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.


Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
Wil je daar nu al over gaan klagen hoe dat straks gaat met de HiSpeed?
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:14:29 #159
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68478465
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart

Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.


Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68478720
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Ja het wordt allemaal nog veel leuker straks

Rover gaat trouwens het overleg weer hervatten, omdat de OV bedrijven een aantal dingen hebben toegezegd. Echter Rover heeft er weinig vertrouwen in

Hieronder een overzicht van de belangrijkste verbeteringen, nader te onderzoeken verbeteringen en verschillen met betrekking tot het eindbeeld OV-chipkaart.
Vervoerbedrijven en overheden hebben toegezegd om op een aantal punten een klantvriendelijker uitwerking van de OV-chipkaart na te streven of te zullen onderzoeken. Bij deze onderzoeken zullen ROVER en een aantal andere consumentenorganisaties betrokken zijn, althans wanneer onze wensen m.b.t. reikwijdte en planning van enkele belangrijke studies worden ingewilligd. Hiermee kiest ROVER voor terugkeer in het chipkaartoverleg op landelijk en regionaal niveau. “We hebben op een aantal punten winst geboekt,” zegt ROVER-voorzitter Michael van der Vlis. “Ook waar het gaat om de effectiviteit van het overleg. En we denken dat we er niet méér uit kunnen halen door nog langer uit het overleg weg te blijven.”
Verbeteringen in het eindbeeld
• Poortjes op treinstations gaan pas dicht als er klantvriendelijke oplossingen zijn voor infrequente OV-gebruikers, internationale reizigers en klanten van inpandige stationsfaciliteiten.
• Er is concreet perspectief op enkele gemaksverbeteringen in de nabije toekomst, zoals gemakkelijk betalen voor diensten in de vervoerketen.
• 9292 zal op inzichtelijke wijze informatie geven over tariefmogelijkheden en de prijs van een concreet geplande reis. Ook voor grensoverschrijdende forenzen en toeristen komt er duidelijke informatie. Informatie over gemaakte reizen op websites en automaat¬bonnen zal op betere wijze worden weergegeven.
• Er komen op alle stations blindengeleidelijnen naar (brede) poortjes en paaltjes.

Mogelijke verbeteringen in het eindbeeld die in studieprojecten worden onderzocht
Klantvriendelijke oplossing (die dus geen vergissingen van reizigers uitlokt) voor het inchecken, uitchecken en overstappen op stations waar de perrontoegang door meerdere vervoerders wordt gedeeld. (Voorbeelden zijn al te zien in Amsterdam: stations Amstel en Bijlmer ArenA). De vervoerbedrijven verwachten dat dit met het aangeven van bedrijfsnamen, wegwijzers en aangepaste looproutes kan worden opgelost. Die verwachting deelt ROVER niet.
• Betere eisen aan uniformiteit en ergonomie van de chipkaartapparatuur.
• Specifieke eisen aan plaatsing, vormgeving en bediening van apparatuur t.b.v. reizigers met beperkingen.
• Autoreload-mogelijkheid voor de anonieme versie van de chipkaart.
• Gemaksverbeteringen op het gebied van tarief (advies op basis van historisch reisgedrag) en reisvolumekortingen per vervoerder.
• Reizigers met vragen en problemen zo goed mogelijk helpen (dus zo min mogelijk doorverwijzen).
• Faciliteren van groepsreizen, bijv. in schoolklasverband.

Verschillen van inzicht over het eindbeeld
De vervoerders en overheden zijn het weliswaar met ons eens dat het in- en uitchecken bij trein en metro consequent op het station zou moeten gebeuren, maar tegelijkertijd mag minstens één vervoerbedrijf het anders doen.
• De overheden en vervoerbedrijven accepteren dat in diverse deelmarkten structurele prijsstijgingen zullen optreden en dat prijsstijgingen voor individuele reizigers hoger kunnen uitvallen dan 10%. Zij maken geen sluitende afspraken over prijsneutraliteit voor reizigers die overstappen tussen NS en een regionale trein of die (op dit moment met een strippenkaart) overstappen tussen trein en metro/tram/bus binnen de grote steden.
• De provincies en stadsregio's zijn niet bereid tot een duurzame afspraak over handhaving van de nu nog nationaal geldende ouderen- en kinderkortingen en van de OV-jaarkaart.
Reizigers die eenvoudigweg 'op saldo' reizen, zullen er niet blindelings op kunnen vertrouwen dat zij bij een overstap op een andere lijn gevrijwaard blijven van aanzienlijke prijseffecten als gevolg van uiteenlopende tariefstructuren en -voorwaarden.
• Aan de OV-chipkaart zijn kosten verbonden.
• De 'geen gezeur'-garantie van de vervoerbedrijven beperkt zich tot de gevolgen van een gekraakte chip voor de bonafide kaarthouder. Als een reiziger door andere problemen buiten zijn schuld niet kan in- of uitchecken, kan de vervoerder van hem eisen dat hij op een andere manier een kaartje koopt (bijv. een duur wagenverkoopkaartje).
Automatisch afrekenen van het gunstigste tarief uit het assortiment (op basis van het feitelijke reisgedrag, eventueel te koppelen aan betaling op rekening) zien de vervoerbedrijven voorlopig niet zitten.
pi_68478743
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Waaruit blijkt dat geen enkele moeite wordt gedaan de "puinhoop" op te lossen?
pi_68478840
het wordt dus bij veel punten waar metro, trein en evt nog andere (tram) samen komen redelijk onduidelijk waar en hoe je moet in en uitchecken.


Klantvriendelijke oplossing (die dus geen vergissingen van reizigers uitlokt) voor het inchecken, uitchecken en overstappen op stations waar de perrontoegang door meerdere vervoerders wordt gedeeld. (Voorbeelden zijn al te zien in Amsterdam: stations Amstel en Bijlmer ArenA). De vervoerbedrijven verwachten dat dit met het aangeven van bedrijfsnamen, wegwijzers en aangepaste looproutes kan worden opgelost. Die verwachting deelt ROVER niet.
pi_68478912
Overigens neem ik ROVER niet meer zo serieus. Wel jarenlang klagen op de OV chipkaart, maar als de verwachte problemen in Rotterdam mee blijken te vallen en de reizigers zelfs tevreden niks van je laten horen.

Net zoals hier dus, alleen maar zeuren en niks positiefs willen zien.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:27:06 #164
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68479065
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat geen enkele moeite wordt gedaan de "puinhoop" op te lossen?
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68479174
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Bovendien blijven ze dezelfde fouten maken, het is allemaal zo onprofessioneel.
Zorg eerst dat de hele infrastructuur eens werkt, dan denken de mensen vel positiever over de chipkaart.

Nu heb je een serieus imagoprobleem, waardoor veel mensen simpel weg niet meer voor het OV kiezen en dat is een gemiste kans
pi_68479290
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Blijkbaar moet ik het telkens uitleggen, maar dit is niet een systeem wat in een fabriek compleet bedacht en foutenvrij gemaakt kan worden.
pi_68479346
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Bovendien blijven ze dezelfde fouten maken, het is allemaal zo onprofessioneel.
Zorg eerst dat de hele infrastructuur eens werkt, dan denken de mensen vel positiever over de chipkaart.

Nu heb je een serieus imagoprobleem, waardoor veel mensen simpel weg niet meer voor het OV kiezen en dat is een gemiste kans
Hoe wil jij in 1 keer alle infrastructuur foutloos werkend hebben?

Dingen eisen die niet waar gemaakt kunnen worden is niet bepaald slim.
pi_68479464
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoe wil jij in 1 keer alle infrastructuur foutloos werkend hebben?

Dingen eisen die niet waar gemaakt kunnen worden is niet bepaald slim.
bullshit, alles wordt al minstens 3 jaar in de praktijk getest.
Software en hardware kan je wel degelijk bijna perfect werkend maken, websites ook
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:39:07 #169
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68479694
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Blijkbaar moet ik het telkens uitleggen, maar dit is niet een systeem wat in een fabriek compleet bedacht en foutenvrij gemaakt kan worden.
Als je begrijpend leest, dan moet je opvallen dat er telkens nieuwe problemen bijkomen (bijvoorbeeld 1 poortje om bij 2 vervoersmiddelen te komen (trein & metro), dat is gewoon dom van de vervoersmaatschappijen)
Overigens ben jij de enige die van mening is dat dit soort blunders normaal is, ook als je weet dat ze vele jaren langer over het bedenken hebben gedaan en dat dit vele honderden miljoenen meer heeft gekost. You do the math.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68480141
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als je begrijpend leest, dan moet je opvallen dat er telkens nieuwe problemen bijkomen (bijvoorbeeld 1 poortje om bij 2 vervoersmiddelen te komen (trein & metro), dat is gewoon dom van de vervoersmaatschappijen)
Overigens ben jij de enige die van mening is dat dit soort blunders normaal is, ook als je weet dat ze vele jaren langer over het bedenken hebben gedaan en dat dit vele honderden miljoenen meer heeft gekost. You do the math.
Hoezo is het dom om 1 poortje te gebruiken voor 2 vervoersmiddelen?
Nu kunnen ze toch ook 1 kaart gebruiken voor 2 vervoersmiddelen.

Bij auto's die al jaren in ontwikkeling zijn sluipen er ook fouten in zodat die nog wel eens terug geroepen moeten worden.
Waarom zou dat bij een project wat landelijk in gevoerd moet worden en zoveel verschillende partijen betreft wel foutloos gaan?
pi_68480178
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

bullshit, alles wordt al minstens 3 jaar in de praktijk getest.
Software en hardware kan je wel degelijk bijna perfect werkend maken, websites ook
Ow dus Rotterdam is nog steeds testgebied zeg je.
pi_68480232
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ow dus Rotterdam is nog steeds testgebied zeg je.
zeker voor tram en bus
Niet alleen Rotterdam hoor, ook Amsterdam regio

metro en trein tests in Rotterdam zijn afgelopen zoals je op verschillende sites kan lezen
pi_68480710
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

zeker voor tram en bus
Niet alleen Rotterdam hoor, ook Amsterdam regio

metro en trein tests in Rotterdam zijn afgelopen zoals je op verschillende sites kan lezen
Welke sites dan?

Die sites waar ook op staat dat de controleurs afgeschaft zouden worden?
pi_68480841
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Welke sites dan?

Die sites waar ook op staat dat de controleurs afgeschaft zouden worden?
die discussie ga ik niet meer aan, dat vraag je maar aan de OV chipkaart klantenservice, RET en NS
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:06:59 #175
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68481005
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoezo is het dom om 1 poortje te gebruiken voor 2 vervoersmiddelen?
Nu kunnen ze toch ook 1 kaart gebruiken voor 2 vervoersmiddelen.
Omdat ze verschillende tarieven willen gebruiken voor die vervoersmiddelen misschien?
quote:
Bij auto's die al jaren in ontwikkeling zijn sluipen er ook fouten in zodat die nog wel eens terug geroepen moeten worden.
Waarom zou dat bij een project wat landelijk in gevoerd moet worden en zoveel verschillende partijen betreft wel foutloos gaan?
Daarom is nu juist Translink opgericht, om het aantal partijen terug te brengen tot 1. Dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om met afwijkingen te komen is best wel een prestatie, alleen niet eentje om trots op te zijn. En als je kijkt naar andere landen, dan zie je dat ze daar lang niet zo veel problemen hebben als wij.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')