Tja, wat is er eerst, het kip of het ei?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.
Prutsers.
Welke theorie was dat dan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar wel een stuk minder, die worden werkeloos
In theorie wilde men met de chipkaart helemaal af van de controleurs i.t.t. bv Londen
Ik hou me op de hoogte ja, dat jij dat nou niet doet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Briljant weer. Gaan discusieren over een klepel terwijl je niet eens weet waar de klok hangt
Er is nog niks bekend over poortjes van de HiSpeed treinen maar Macca weet al hoe het gaat werken
Verwarring met dit bericht: Steun in Kamer voor chipkaartplan Rotterdamquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.
De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
Misschien net zoals het nu gaat bij de internationale treinen dat je een extra toeslag kaartjes moet kopen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik hou me op de hoogte ja, dat jij dat nou niet doet.
Jij voorziet perrons waar alleen Hi Speed treinen stoppen ? Kan hoor, alleen nu gebeurt het ook niet, dus waarom straks wel
En dan kan je ook het perron bereiken door het "gewone" tariefpoortje.
Dat zijn de plannen, ik zeg niet dat dat gebeurt, maar zo denkt de NS erover. Dat je voor HiSpeed meer gaat betalen is ook al lang bekend hoor. Hoe wil je dat doen met gewone tariefpoortjes of zuilen ?
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaartquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien net zoals het nu gaat bij de internationale treinen dat je een extra toeslag kaartjes moet kopen.
Wil je daar nu al over gaan klagen hoe dat straks gaat met de HiSpeed?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart
Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.
Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart
Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.
Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
Ja het wordt allemaal nog veel leuker straksquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Waaruit blijkt dat geen enkele moeite wordt gedaan de "puinhoop" op te lossen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat geen enkele moeite wordt gedaan de "puinhoop" op te lossen?
Bovendien blijven ze dezelfde fouten maken, het is allemaal zo onprofessioneel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Blijkbaar moet ik het telkens uitleggen, maar dit is niet een systeem wat in een fabriek compleet bedacht en foutenvrij gemaakt kan worden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Hoe wil jij in 1 keer alle infrastructuur foutloos werkend hebben?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bovendien blijven ze dezelfde fouten maken, het is allemaal zo onprofessioneel.
Zorg eerst dat de hele infrastructuur eens werkt, dan denken de mensen vel positiever over de chipkaart.
Nu heb je een serieus imagoprobleem, waardoor veel mensen simpel weg niet meer voor het OV kiezen en dat is een gemiste kans
bullshit, alles wordt al minstens 3 jaar in de praktijk getest.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe wil jij in 1 keer alle infrastructuur foutloos werkend hebben?
Dingen eisen die niet waar gemaakt kunnen worden is niet bepaald slim.
Als je begrijpend leest, dan moet je opvallen dat er telkens nieuwe problemen bijkomen (bijvoorbeeld 1 poortje om bij 2 vervoersmiddelen te komen (trein & metro), dat is gewoon dom van de vervoersmaatschappijen)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Blijkbaar moet ik het telkens uitleggen, maar dit is niet een systeem wat in een fabriek compleet bedacht en foutenvrij gemaakt kan worden.
Hoezo is het dom om 1 poortje te gebruiken voor 2 vervoersmiddelen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je begrijpend leest, dan moet je opvallen dat er telkens nieuwe problemen bijkomen (bijvoorbeeld 1 poortje om bij 2 vervoersmiddelen te komen (trein & metro), dat is gewoon dom van de vervoersmaatschappijen)
Overigens ben jij de enige die van mening is dat dit soort blunders normaal is, ook als je weet dat ze vele jaren langer over het bedenken hebben gedaan en dat dit vele honderden miljoenen meer heeft gekost. You do the math.
Ow dus Rotterdam is nog steeds testgebied zeg je.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
bullshit, alles wordt al minstens 3 jaar in de praktijk getest.
Software en hardware kan je wel degelijk bijna perfect werkend maken, websites ook
zeker voor tram en busquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ow dus Rotterdam is nog steeds testgebied zeg je.
Welke sites dan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
zeker voor tram en bus
Niet alleen Rotterdam hoor, ook Amsterdam regio
metro en trein tests in Rotterdam zijn afgelopen zoals je op verschillende sites kan lezen
die discussie ga ik niet meer aan, dat vraag je maar aan de OV chipkaart klantenservice, RET en NSquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Welke sites dan?
Die sites waar ook op staat dat de controleurs afgeschaft zouden worden?
Omdat ze verschillende tarieven willen gebruiken voor die vervoersmiddelen misschien?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoezo is het dom om 1 poortje te gebruiken voor 2 vervoersmiddelen?
Nu kunnen ze toch ook 1 kaart gebruiken voor 2 vervoersmiddelen.
Daarom is nu juist Translink opgericht, om het aantal partijen terug te brengen tot 1. Dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om met afwijkingen te komen is best wel een prestatie, alleen niet eentje om trots op te zijn. En als je kijkt naar andere landen, dan zie je dat ze daar lang niet zo veel problemen hebben als wij.quote:Bij auto's die al jaren in ontwikkeling zijn sluipen er ook fouten in zodat die nog wel eens terug geroepen moeten worden.
Waarom zou dat bij een project wat landelijk in gevoerd moet worden en zoveel verschillende partijen betreft wel foutloos gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |