abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68469211
blijkbaar is het in Amsterdam beter geregeld dan hier in Rotterdam waar het hele streekvervoer nog met de strippenkaart reist
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:46:23 #127
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68469606
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:36 schreef macca728 het volgende:
blijkbaar is het in Amsterdam beter geregeld dan hier in Rotterdam waar het hele streekvervoer nog met de strippenkaart reist
Er staat mij bij dat het dubbele systeem volgens de RET 200.000 ofzo kostte en hier dus 800.000, is toch wel een verschil.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68470076
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:46 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Er staat mij bij dat het dubbele systeem volgens de RET 200.000 ofzo kostte en hier dus 800.000, is toch wel een verschil.
Het zijn dan ook verschillende steden he
pi_68470110
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het zijn dan ook verschillende steden he
Ja Amsterdammers rijden sowieso meer zwart natuurlijk haha, zit in de aard van het beestje
pi_68471738
Zeg Macca, op welke stations moet men nou dubbel inchecken om bij het perron te komen?
pi_68473489
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:43 schreef snowgoon het volgende:
Zeg Macca, op welke stations moet men nou dubbel inchecken om bij het perron te komen?
als je nou nog niet kan lezen, ik heb zelfs je naam er bij gezet.
Is dat nou nog niet genoeg ?

En als je iets vraagt, ook gelijk duidelijk de situatie weergeven.

Ik reageerde op een post van iemand anders, die het had over station Bijlmer-Arena.
Daar moeten metro en treinreizigers door dezelfde poortjes blijkbaar.

Ik ga het verder niet nog een keer uitleggen, want je verdraait mijn woorden of je gelooft ze niet. Bovendien speelt het probleem bij mijn weten niet meer, omdat de proef met de OV chipkaart in Rotterdam met DE NS afgelopen is.
pi_68473596
Ik neem aan dat Snowgoon ook een email heeft gehad van de OV klantenservice als chipkaart gebruiker van het eerste uur ?
pi_68475528
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

als je nou nog niet kan lezen, ik heb zelfs je naam er bij gezet.
Is dat nou nog niet genoeg ?

En als je iets vraagt, ook gelijk duidelijk de situatie weergeven.

Ik reageerde op een post van iemand anders, die het had over station Bijlmer-Arena.
Daar moeten metro en treinreizigers door dezelfde poortjes blijkbaar.

Ik ga het verder niet nog een keer uitleggen, want je verdraait mijn woorden of je gelooft ze niet. Bovendien speelt het probleem bij mijn weten niet meer, omdat de proef met de OV chipkaart in Rotterdam met DE NS afgelopen is.
Ah. Het was dus een proef waar dat misschien gebeurd is.
pi_68475587
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:26 schreef macca728 het volgende:
Ik neem aan dat Snowgoon ook een email heeft gehad van de OV klantenservice als chipkaart gebruiker van het eerste uur ?
Yep.

Heb jij je al aangemeld als gebruiker die zijn ervaringen wilt delen? Of ben je zo'n zeiksnor die wel loopt te klagen maar niet wilt helpen om het beter te maken?
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:22:36 #135
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68476108
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het zijn dan ook verschillende steden he
Oh ja? Was mij nog niet opgevallen. Maar goed, in vergelijking met jou valt ons wel meer niet op schijnbaar
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68476264
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:11 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Yep.

Heb jij je al aangemeld als gebruiker die zijn ervaringen wilt delen? Of ben je zo'n zeiksnor die wel loopt te klagen maar niet wilt helpen om het beter te maken?
Ik heb me aangemeld ja.

Overigens ook leuk om te weten is dat in de toekomst op de grote stations aparte HiSpeed poortjes komen voor de binnenlandse HiSpeed treinen. Die hebben aparte tarieven. De NS gaat overigens pas in 2013 ten vroegste over op verplicht chipkaartgebruik.

Amsterdam wil dit al in oktober 2009 voor alle metro's, bussen en trams VERPLICHT invoeren. In de metro al in juni dus.
pi_68476428
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:22 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Oh ja? Was mij nog niet opgevallen. Maar goed, in vergelijking met jou valt ons wel meer niet op schijnbaar
wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.

De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
pi_68476566
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.

De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
Vind eerst maar eens een bron waaruit blijkt dat het bij de RET 200.000 was.

Dergelijke discussies gaan voeren aan de hand van vermoedens is niet echt zinvol he.
pi_68476898
Leuk dat invoeren van de chipkaart in de Zaanstreek

ZAANDAM Reizigersvereniging ROVER wil dat de invoering van de OV-chipkaart in de Zaanstreek onmiddellijk wordt stopgezet.


Volgens ROVER grijpt de reiziger in de Zaanstreek mis zodra zijn tegoed, op de OV-chipkaart, op is. Nergens in de Zaanstreek staan namelijk oplaadpunten waardoor er niets anders op zit dan weer een ouderwetse strippenkaart te kopen, zegt ROVER.


Volgens vervoersbedrijf Connexxion wordt er hard gewerkt aan het oplaadnetwerk. Wanneer het in gebruik genomen kan worden is echter nog niet duidelijk.

Mogen ze wel opschieten
pi_68476990
Heeft u al een OV-chipkaart van het GVB of de NS? Die kunt u ook bij Connexxion gebruiken.

Die van de RET niet dan ? gek
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:41:01 #141
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68477018
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.

Prutsers.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68477103
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.

Prutsers.
ROVER vindt het wel jammer dat de OV-chipkaart al is ingevoerd terwijl het distributie- en oplaadnetwerk in de Zaanstreek nog niet op orde is. Zaanse busreizigers moeten voorlopig nog eerst helemaal naar Amsterdam om bij GVB hun kaart op te laden. Opladen moet 'bij elke sigarenboer' kunnen, net zoals je nu in de hele Zaanstreek een nieuwe strippenkaart kunt kopen. Het is dan ook jammer, dat het beloofde systeem om van alles via internet te kunnen bestellen en betalen, nog niet werkt. Met de OV-chipkaart verandert ook het tarief van zones in een prijs per gereden kilometer, maar de reiziger kan nog helemaal nergens terugvinden wat hij of zij betaalt voor een reis met de OV-chipkaart in de Zaanstreek. Reizigers uit Amstelland-Meerlanden en Haarlem/IJmond, waar Connexxion de OV-chipkaart al in september vorig jaar heeft ingevoerd, kunnen nog steeds nergens vinden hoeveel hun reis met de OV-chipkaart kost! Dit terwijl alle tarieven van GVB in Amsterdam en RET in Rotterdam op internet na te kijken zijn.

ROVER roept Connexxion dan ook op hun tarieven zo snel mogelijk bekend te maken in de bussen en op internet.


Nou zelfs op internet kan je je prijs niet berekenen bij Connexxion.
Overigens kloppen de tarieven van de RET op internet ook niet 100%
pi_68477219
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:25 schreef macca728 het volgende:

[..]
Overigens ook leuk om te weten is dat in de toekomst op de grote stations aparte HiSpeed poortjes komen voor de binnenlandse HiSpeed treinen. Die hebben aparte tarieven. De NS gaat overigens pas in 2013 ten vroegste over op verplicht chipkaartgebruik.
Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?
Hoe zit het trouwens met de conducteurs, zijn deze straks werkeloos?
pi_68477355
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:45 schreef tijntjethf het volgende:

[..]

Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?
Hoe zit het trouwens met de conducteurs, zijn deze straks werkeloos?
Nee hoor. Controleurs blijven bestaan.
pi_68477397
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:45 schreef tijntjethf het volgende:

[..]

Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?
Hoe zit het trouwens met de conducteurs, zijn deze straks werkeloos?
Ja lijkt mij ook, maar dan reis je zwart. Dat kan je nu ook met een normaal kaartje in en HISped trein gaan zitten. He die tarieven zijn nu toch gelijk ? Wordt het toch duurder met de chipkaart


Ja die zijn werkeloos voor een groot deel, besparing personeel, minder zwartrijders, dus minder controle nodig

volgens de theorie dan
pi_68477449
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee hoor. Controleurs blijven bestaan.
Minder zwartijders = minder controleurs nodig toch ?

14% of 4% (2%)
pi_68477462
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:38 schreef macca728 het volgende:
Leuk dat invoeren van de chipkaart in de Zaanstreek

ZAANDAM Reizigersvereniging ROVER wil dat de invoering van de OV-chipkaart in de Zaanstreek onmiddellijk wordt stopgezet.


Volgens ROVER grijpt de reiziger in de Zaanstreek mis zodra zijn tegoed, op de OV-chipkaart, op is. Nergens in de Zaanstreek staan namelijk oplaadpunten waardoor er niets anders op zit dan weer een ouderwetse strippenkaart te kopen, zegt ROVER.


Volgens vervoersbedrijf Connexxion wordt er hard gewerkt aan het oplaadnetwerk. Wanneer het in gebruik genomen kan worden is echter nog niet duidelijk.

Mogen ze wel opschieten
Omdat er geen oplaadpunten zijn de invoering helemaal stopzetten.
Typisch weer zo'n voorbeeld waarom het zo lang duurt. Waarom zouden de mensen die de kaart gebruiken die niet automattisch kunnen opladen? Of als ze in Amsterdam zijn?

Het is logisch dat de OV chipkaart niet verplicht wordt tot er genoeg oplaadpunten zijn. Maar de invoering in zijn geheel stopzetten is wel heel erg overdreven.
pi_68477486
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Minder zwartijders = minder controleurs nodig toch ?

14% of 4% (2%)
Dus de controleurs blijven bestaan.
pi_68477544
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja lijkt mij ook, maar dan reis je zwart. Dat kan je nu ook met een normaal kaartje in en HISped trein gaan zitten. He die tarieven zijn nu toch gelijk ? Wordt het toch duurder met de chipkaart


Ja die zijn werkeloos voor een groot deel, besparing personeel, minder zwartrijders, dus minder controle nodig

volgens de theorie dan
Briljant weer. Gaan discusieren over een klepel terwijl je niet eens weet waar de klok hangt

Er is nog niks bekend over poortjes van de HiSpeed treinen maar Macca weet al hoe het gaat werken
pi_68477554
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dus de controleurs blijven bestaan.
Ja maar wel een stuk minder, die worden werkeloos

In theorie wilde men met de chipkaart helemaal af van de controleurs i.t.t. bv Londen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')