Zeg er dan ook even bij dat de RET die apparaten gaat vervangen en dat de politie het skimmen geen hoge prioriteit geeft.quote:
Graag bron dat de RET die apparaten gaat vervangenquote:Op vrijdag 24 april 2009 18:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zeg er dan ook even bij dat de RET die apparaten gaat vervangen en dat de politie het skimmen geen hoge prioriteit geeft.
Dan zeg ik er even bij dat de banken de schade door skimmem vergoeden.
http://www.ad.nl/rotterda(...)pkaartautomaten.htmlquote:Op vrijdag 24 april 2009 19:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Graag bron dat de RET die apparaten gaat vervangen
Ja een maand zonder pinpas minimaal en als je kan bewijzen dat je pas geskimd is.
Vroeger kon je alles bij het postkantoor overal in Nedrland kopen, nu ben je in grote mate afhankelijk van die apparaten, zeker gezien de 8 miljoen transacties. Gat in de markt voor skimmers
Als je volledig wilt zijn, zet er dan ook bij dat het AD een test gedaan heeft bij station Beurs, warbij het kinderlijk eenvoudig was om pincodes af te lezen, als iemand aan het pinnen was bij de OV chipkaartautomaten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/rotterda(...)pkaartautomaten.html
En dat is te wijten aan de OV chipkaart omdat....?
De OV chipkaart zorgt er ook juist voor dat men minder hoeft te pinnen door het automatisch opladen.
Heeft het AD ook getest hoe gemakkelijk het te lezen is bij andere apparaten?quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je volledig wilt zijn, zet er dan ook bij dat het AD een test gedaan heeft bij station Beurs, warbij het kinderlijk eenvoudig was om pincodes af te lezen, als iemand aan het pinnen was bij de OV chipkaartautomaten.
Ach als dat bij de metro gebeurt kan je er helemaal niet meer uit, je hbt nog geluk !!!quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:00 schreef Mr.J het volgende:
Ah, de poortjes van mijn uitstaphalte waren weer eens defect, nu ook aan de overkant van 't spoor. Maandag maar een formuliertje om die 2,51 (4 - 1,49) terug te krijgen opsturen.
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.quote:Op maandag 27 april 2009 11:52 schreef Basp1 het volgende:
Gisterenwas ik op stattion bijlmer/arena. Mooi om te zien hoeveel poortjes staan (open) , maar de metro en de treinpassagiers moeten door dezelfde poortjes er uit en in . Hoe wil het gemeentelijke vervoerbedrijf voor de metro daar de ov-chip invoeren als de NS nog niet aan de uitrol werkt.
Ach ja hoe kon ik het vergeten pas 6 jaarquote:Op maandag 27 april 2009 12:07 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.quote:Op maandag 27 april 2009 11:52 schreef Basp1 het volgende:
Gisterenwas ik op stattion bijlmer/arena. Mooi om te zien hoeveel poortjes staan (open) , maar de metro en de treinpassagiers moeten door dezelfde poortjes er uit en in . Hoe wil het gemeentelijke vervoerbedrijf voor de metro daar de ov-chip invoeren als de NS nog niet aan de uitrol werkt.
Poortjes kunnen al eerder gebruikt worden hoor, bij dual systeem net als in Rotterdamquote:Op maandag 27 april 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.
Waarschijnlijk zoals het nu gaat. Incheckpalen en de poortjes nu nog niet gebruiken.
Die poortjes kunnen pas gebruik worden als de OV chipkaart verplicht is. Duurt nog wel even maar bij de bouw van het Bijlmer station hadden ze waarschijnlijk verwacht dat het sneller zou gaan met de OV chipkaart. En natuurlijk ook wel zo handig om die poortjes al te hebben. Anders zou het weer een dure operatie worden om de poortjes neer te zetten. Dan zou er ook weer gezeurd worden dat dat ze dat meteen hadden kunnen doen.
quote:Op maandag 27 april 2009 12:07 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.
En wat was het probleem dan precies?quote:Op maandag 27 april 2009 23:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Poortjes kunnen al eerder gebruikt worden hoor, bij dual systeem net als in Rotterdam
Nieuw probleem ? Nee niet goed opgelet Snowgoon, bij station Schiedam speelde precies hetzelfde probleem.
weet je dat niet meer ?quote:Op maandag 27 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En wat was het probleem dan precies?
Hoe ondervind de reiziger er hinder van?
maar hoezo kunnen de poortjes niet gebruikt worden ?quote:Op maandag 27 april 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.
Waarschijnlijk zoals het nu gaat. Incheckpalen en de poortjes nu nog niet gebruiken.
Die poortjes kunnen pas gebruik worden als de OV chipkaart verplicht is. Duurt nog wel even maar bij de bouw van het Bijlmer station hadden ze waarschijnlijk verwacht dat het sneller zou gaan met de OV chipkaart. En natuurlijk ook wel zo handig om die poortjes al te hebben. Anders zou het weer een dure operatie worden om de poortjes neer te zetten. Dan zou er ook weer gezeurd worden dat dat ze dat meteen hadden kunnen doen.
man gebruik die chipkaart toch eens regelmatig, dan weet je precies wat er gebeurtquote:Op maandag 27 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En wat was het probleem dan precies?
Hoe ondervind de reiziger er hinder van?
Tja, dat is niet zo slim he. Waarom zou je 2 keer inchecheken? Ging die ook 2 keer stempelen eerst?quote:Op maandag 27 april 2009 23:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
weet je dat niet meer ?
dubbel inchecken, ja dan wordt de chipkaart geblokkeerd. 2x gebeurt bij mijn collega.
Ik ben al regelmatig met de chipkaart bij de Bijlmer Arena geweest. Geen enkel probleem gezien of meegemaakt.quote:Op maandag 27 april 2009 23:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
man gebruik die chipkaart toch eens regelmatig, dan weet je precies wat er gebeurt
Als iemand geen chipkaart heeft, kan die niet door de poortjes komen he. Die blijven dan dicht.quote:Op maandag 27 april 2009 23:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar hoezo kunnen de poortjes niet gebruikt worden ?
Kon in Rotterdam toch ook ?
Lees de eerste 10 topics nog maar een keer.quote:Op maandag 27 april 2009 23:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, dat is niet zo slim he. Waarom zou je 2 keer inchecheken? Ging die ook 2 keer stempelen eerst?
nee maar ze kunnen wel gebruikt worden, zie Rotterdam, dual systeem.quote:Op maandag 27 april 2009 23:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als iemand geen chipkaart heeft, kan die niet door de poortjes komen he. Die blijven dan dicht.
Dus zolang de OV chipkaart niet verplicht is, kunnen de poortjes ook niet verplicht worden.
En waar is dat de gebruikelijke gang van zaken die 2 poortjes?quote:Op maandag 27 april 2009 23:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lees de eerste 10 topics nog maar een keer.
Als je niet anders binnen kan komen daar, moet je 2x inchecken ja. Eerst treinpoortje daarna metropoortje.
quote:Amsterdam wil ov-chipkaart in metro eind juni verplichten
Door Mick de Neeve, maandag 27 april 2009 20:35, views: 11.068
Amsterdam heeft toestemming gevraagd om vanaf 25 juni enkel nog de ov-chipkaart toe te staan als vervoersbewijs in de metro. De gemeente acht dat moment geschikt, omdat de kaart dan ook in het streekvervoer rondom de stad is ingevoerd.
Het verzoek om toestemming werd maandag ingediend bij staatssecretaris Huizinga van Verkeer door Stadsregio Amsterdam, een samenwerkingsverband van Amsterdam en vijftien omliggende gemeenten. Formeel gaat het om een ontheffing voor de plicht om de strippenkaart als vervoersbewijs te accepteren. Eigelijk wilde Amsterdam de ov-chippoortjes al in april dichtdoen, maar het was nog niet duidelijk wanneer de chipkaart in streekbussen in de regio rondom de hoofdstad zou kunnen worden gebruikt.
Zaterdag werd de ov-chipkaart ingevoerd in de Connexxion-bussen in de Zaanstreek, in de busdiensten van die maatschappij in de Bollenstreek, de Rijstreek en Leiden gebeurt dit in mei, op een niet nader gespecificeerde dag. De Arriva-bussen in Waterland zouden begin juni volgen. In januari 2010 wil Huizinga dat de kaart bij alle vervoersbedrijven is te gebruiken. Wanneer het gebruik vervolgens wordt verplicht is nog niet duidelijk.
In de Amsterdamse trams en bussen kan al sinds oktober met het vervoersbewijs worden gereisd, en in de metro zelfs al sinds najaar 2006. De reden om de strippenkaart uit de metro te weren is goeddeels financieel: met het hanteren van twee betaalsystemen verspilt het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB naar eigen zeggen maandelijks 800.000 euro. Vanaf januari is de ov-chipkaart al verplicht in de metro van Rotterdam. Kort na de invoering slaagden reporters er evenwel in om dagenlang met een gekraakte kaart te reizen. Een beter beveiligde chip werd in oktober door fabrikant NXP aangekondigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |